Hey LaVitabella wat leuk! We hebben samen geschreven in het maart 2015 topic. Hier nog geen bijzondere dingen geen eigen op komst nog volgens de app dus geen veranderingen. Merk dat ik er eigenlijk ook niet heel erg mee bezig ben. We maken het gezellig wanneer we willen en we zien wel. Bij mijn jongste was het wel anders was ik er meer mee bezig lijkt wel.
Zo, moest weer even bijlezen. Langzaam aan komt iedereen in de vruchtbare dagen denk ik he? Wij maken het regelmatig gezellig maar zijn niet te krampachtig ermee bezig, we zullen zien!
IK gebruik geen ovulatie testen maar een app. Volgens de app zou vandaag mijn vruchtbaarste dag zijn. Om gewoon zeker te zijn dat we mijn eitje niet missen vrijen we zowieso om de dag, en nu de vruchtbaarste dagen een dagje extra! Erg spannend weer, we hopen dat het dit jaar nog mag lukken!
Klussen is hier gelukkig gelukt vandaag. Zul je net zien dat ik pas volgende week m'n ei heb haha! Maar ben nu gelukkig wat meer relaxed
Ik gebruikte in de eerste drie rondes eigenlijk ook alleen maar een app. In de vorige ronde ben ik gaan temperaturen en kwam ik er achter dat de app er eigenlijk behoorlijk naast zit. Misschien wel handig om te weten, want de app is alleen maar ingesteld op een standaardcyclus (waarin de LF 14 dagen is), terwijl bij iedereen de cyclus eigenlijk weer anders is. Zo heb ik een behoorlijk korte LF (9 dagen), waardoor mijn eisprong dus redelijk wat later komt dan de app voorspelde... Natuurlijk maakt het niet veel uit als je toch vrij constant klust, maar wilde het toch even melden ...
He meiden, Iemand enig idee in hoever stress effect heeft op je eisprong? Heeel veeel stress gehad ( ik ben nu op dag 15 of 16 uit mijn hoofd) maar nog geen eisprong te bekennen. Stress word nu wel minder dus misschien dat de eisprong dan later komt of komt die dan meestal helemaal niet meer deze maand? Heb nu de ovaluatie testen van clear blue. In de handleiding staat dat je moet testen na je langste slaap, dus in de ochtends als je wakker word? Maar op internet staat juist dat je het beter overdag kan doen? Naar wat moet ik nou luisteren? Ik doe nu steeds overdag maar tot nu toe geen positieve ovaluatie test gehad...
Ik ben vandaag begonnen met cb ovutesten met hormoonindicator. Vandaag nog negatief maar verwacht mijn piek ook pas over 6 dagen. Mijn ei is meestal op de 16e dag
Stress kan invloed hebben op de eisprong. Volgens mij wordt deze dan uitgesteld. Wat dat dan doet met de kwaliteit van het eitje weet ik niet. Ik las dat het het beste is om de ovlulatietest met de tweede plas van de dag te doen. De eerste plas na de nachtrust is vaak geconcerteerd waardoor een ovulatietest vals positief kan zijn. (in tegen stelling tot een zwangerschapstest waar geconcentreerde plas juist beter is). Vaak is het het beste om elke dag rond hetzelfde tijdstip de test te doen. Dus bijv. elke dag rond 11u.
Ik heb met cb testen met dubbele hormoon indicator gewoon in de ochtend met 1e plas gedaan. Al 2 cyclussen goed m'n ei gevonden!
Dankjewel allemaal, daar kan ik wel wat mee! Zou toch niks met de kwaliteit van het eitje doen? Ik hoop het niet. Ik heb ook de CB dubbele hormoon indicator morgen nog een keer in de ochtend proberen dan. Heb de hoop voor deze ronde al een beetje laten varen..wel heeel jammer maar achja we zien wel. Als ik volgende maand maar helemaal zen in kan gaan dan lukt het denk ik ook sneller.
Ik weet het maar toch lief dat je het nog even vermeld. Bij ons eerste kindje hebben we ook de app gebruikt. In de maand dat Ik zwanger werd hebben we maar 1 keer sex gehad. Dit was op de dag waarop ik volgens de app mijn eitje had. Dus daarbij werkte het voor ons wel☺️
Ik heb een positieve ovulatietest. Dus kan ongeveer rond de 23ste mijn nod verwachten. Hoe gaat het met iedereen?
Stress kan de eisprong uitstellen. Als dit een paar dagen is, zal het weinig effect op de eisprong hebben; iedere maand is sowieso anders. Ik werk ook met ovutest. Maar test rond eisprong intensief omdat ik m anders mis; bijv om 4uur negatief, 8uur Savonds positief en volgende dag alweer negatief! En omdat ze bij mij met de iui varen op de LF meting mag ik m niet missen! Krijg gelukkig ook echo's! Gisteren 13,5mm en bm 9mm! Dus paar daagjes geduld en dan gaan we er weer voor! 🍀
Spannend!! Vraag: de controlestreep op ovulatietesten, kan die ook wisselen qua donkerheid als je eisprong eraan komt? Hij is wel alle keren donker genoeg om 'goed' te zijn maar zie wel degelijk verschil. Hier nu, lage buikpijn echt in mijn baarmoeder, afscheiding is juist stukje minder dan gisteren...
Wil iemand mij erbij zetten? 29 jaar, 1e kindje, ronde 5, datum 24 September. Heb gisteren en vandaag smiley gehad. Als mijn lf 14 is kom ik uit op de 24e. Ik sta in een andere lijst, maar ei sprong is 1,5 week later dan uitgerekend...
hoi hoi, Ik ben 2 dagen geleden begonnen met de clearblue digitale ovulatietest met dubbele hormoon indicator. Ik doe deze voor het eerst omdat ik het gevoel heb dat ik met de streepjes er steeds naast zit omdat het niet duidelijk genoeg is voor mij denk ik ik ben op dag 8 begonnen met een leeg rondje, dag 9 een knipperende smiley en vandaag weer een knipperende smiley... maar ik verwacht mijn piek pas rond de 14e is dat knipperende smiley dan niet te vroeg ? en hoe lang kan je zo'n knipperende smiley verwachten ?