NOD-lijst 22 t/m 31 augustus 2016

Discussie in 'NOD forum' gestart door merelv, 20 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Heb hier een man die het gewoon echt niet wil.
    En ben niet echt zo dat ik het dan maar stiekem doe.
    En ach, we zijn net bezig, maar toch he :p

2. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    Mijn nod schuift door naar de 30ste. Wil iemand dat voor mij aanpassen op.de lijst?

Hier geen ovulatie testen nog nooit gebruikt ook.
    Pff druk met inpakken en klussen ga as zaterdag verhuizen

3. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    ♡🎀♡NOD-lijst 22 t/m 31 augustus 2016♡🎀♡

22. (5)
    Merelv - 30 jaar - 1e kindje - ronde 10 MMM 5e ronde clomid
    Joan1984 - 32 jaar - 3e kindje - ronde 14
    Belbail - 22 jaar - 1e kindje - ronde 2
    Denneke - 20 jaar - 1e kindje - ronde 2
    Swee - 34 jaar - 2e kindje - ronde 5 (4 na MK)

23. (3)
    Marb - 33 jaar - 3e kindje - ronde 1
    Romantic - 28 jaar - 2e kindje - ronde 1

24. (0)

25. (1)
    Brondy - 31 jaar - 3e kindje - ronde 1

26. (0)
    Friesland90 - 26 jaar - 3e kindje - ronde 2

27. (1)
    Nonma - 33 jaar - 2e kindje - ronde 1 na 2e BBZ

28. (2)
    Liva 89 - 27 jaar - 1e kindje - ronde 1
    JSLN - 26 jaar - 1e kindje - ronde 1

29. (1)
    Tadja - 26 jaar - 2e kindje - Ronde 2

30. (1)
    Babyloveyou - 24 jaar - ronde 7 - 2e kindje
    Zally - (bijna) 36 jaar - 4e kindje - ronde 2

31. (1)
    Nanoe - 24 jaar - 1e kindje - ronde 3

Datumloos. (1)
    Swimming - 30 jaar - 2e kindje - ronde 3 MMM. 1e ronde Gonal F + Pregnyl. IUI

Buiten de lijst. (0)

Totaal: 17

Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (2), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

WIL JE OP DE LIJST? vul de lijst zelf even aan met je: naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op"quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)

4. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Lijst aangepast, mijn NOD is rond 26 augustus. Deze heb ik er bij gezet en totalen aangepast.

Zally, ik heb jou bij de 30e gezet

5. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Wat goed!!
    Mijn streven is nu 12 maand, hoop zo dat t gaat lukken, nog maar 1,5 maand te gaan ;)

6. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    Swimming wat goed ook zolang bv.
    Echt nooit van mezelf verwacht hoor dat ik zolang zou voeden maar ja soms loopt het zoals het loopt😉

7. swimming

swimming Fanatiek lid

15 apr 2012
    2.985
    3
    38
    Nederland
    Ik had het ook niet verwacht het zo lang vol te houden. Ik kreeg op het laatst buikgriep en toen was het gedaan met mij melk. Maar ik vond het een mooi moment om te stoppen en mijn zoontje ook.

Ik zou het zo weer doen 😍

8. Flupske

Flupske Actief lid

24 jul 2016
    418
    0
    0
    🌏
    In het groen &#12775
    Goedemorgen 😊
    Zou iemand mij ook alvast op de lijst willen zetten ?
    23jaar, 1e kindje, ronde 5 en mijn nod is de 28e

Dankjewell 😙

9. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Morning!

Ovulatietesten: ik snap als je net begonnen bent, dat je niet direct aan het testen slaat.. het is een dure hobby... maar wij zijn inmiddels al bijna weer 2,5 jaar bezig voor een tweede, met weliswaar 2 mislukte zwangerschappen in de tussentijd. Maar met mijn onregelmatige cyclus wil ik het niet op zijn beloop laten, mijn ervaring is dat het bij ons niet zo vanzelf gaat...

borstvoeding: helaas, ik heb het 3 weken geprobeerd, maar er kwam gewoon niks uit... ik kolfde nog geen 100cc per keer uit twee borsten... met daarnaast ook nog aanleggen en voeden kostte dat zoveel energie dat ik het heb opgegeven. Ik weet niet of ik het een volgende keer nog zou proberen eerlijk gezegd. mijn zoontje heeft het super gedaan op flesvoeding en ze komen veel sneller in een ritme met de fles... voor mezelf is het denk ik ook rustiger om het gewoon bij de fles te houden... Maar goed, eerst maar eens zwanger worden van een gezonde baby op de geode plek...

10. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Daarom ga ik het nu ook nog niet gebruiken, misschien als we lang moeten wachten..

Ook ik heb 3 weken borstvoeding gegeven, ik had al vanaf week 20 lekkende borsten en voor m'n bevalling al echt melk. Ook best gelijk goed op gang maar het liep ondanks kolven en aanleggen weer terug, dus zo gelaten! 👍🏼

11. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @nonma
    Snap dat je dan liever wel testen gebruikt. Wij hebben op de tweede ook langer moeten wachten. Heb toen (oor)acupunctuur gedaan en na 3 sessies was ik zwanger :)
    Maar dat is wel een reden dat we nu wat eerder beginnen. Geloof niet dat we nu wel geluk zullen hebben.
    Wat betreft bv, je hebt het geprobeerd!! Dat is toch al mooi!!

@romantic
    Oh echt ja?? Ik heb helemaal geen last gehad van lekkende borsten. Maar omdat het in het begin bij de eerste moeizamer ging, denk doordat ik ingeleid was, ben ik bij de 2e al gaan (hand)kolven van week 37, in goed overleg met lactatiekundige. Zodat hij geen flesvoeding nodig zou hebben. Maar achteraf was dat niet nodig, hij zocht gelijk en hapte goed aan, dat vond ik wel erg bijzonder.
    Maar ook geprobeerd is top toch!

Als BV geven niet gaat, dan gaat het niet. Forseren heeft geen zin.

12. JSLN

JSLN Actief lid

20 jul 2016
    494
    169
    43
    Vrouw
    NB
    Thanks voor de tip @Nonma, ik heb het pakketje van ZK vandaag al gekregen! Ben benieuwd. Met mn man afgesproken dat we 1 maand gaan testen om te testen of ik wel echt een eisprong heb (er zijn in mijn familie veel vrouwen bij wie dat helaas niet zo was) en als we daar duidelijkheid over hebben, dat we dan die testen links laten liggen en gewoon plezier gaan maken ;) als het positief is dan.

Stiekem zijn we allebei bang voor een negatieve test.. Maar ergens wil ik het ook maar gewoon weten.. Misschien wat wanhopig voor een eerste ronde, eerste kindje, maar de gedachte bleef zo zeuren dat ik er toch maar aan toegegeven heb..

13. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Graag gedaan! success! voor mij geeft het juist veel rust om de testen wel te gebruiken:) En mijn man is dan ook voorbereid op de dagen dat er om de dag geknuffeld 'moet' worden. dat hoeven we dus niet meer uit te spreken, dat haalt de druk er ook vanaf...

Maar als je geen eisprong hebt dan word je toch ook niet ongesteld? dus als je wel ongesteld wordt, dan weet je op die manier toch ook al dat je een eisprong hebt? of ligt het anders?

14. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Een menstruatie is helaas geen garantie voor een eisprong. Ik snap wel dat je het fijn vindt om te weten hoor!

Ik ben ook gezwicht voor de testen, gewoon omdat ik het leuk vind eigenlijk. Want we zijn een heel vruchtbaar stel tot nu toe gebleken (hoewel de laatste keer dat ik zwanger was een aantal jaar geleden is, dus het kan wel veranderd zijn) en we hebben genoeg seks om zonder ovulatietesten te doen. Maar ik vind het toch leuk ? :D

Nog maar een paar dagen en dan zitten de eerste van ons alweer op het wachtbankje!

15. JSLN

JSLN Actief lid

20 jul 2016
    494
    169
    43
    Vrouw
    NB
    Wat Marb zegt ja, je kunt ook ongesteld worden en geen eisprong hebben.. Helaas.. Was het maar een garantie, dan wist ik het inderdaad zeker :)

Dit is waarschijnlijk een hele stomme vraag, maar op de dag van je ei ben je toch eigenlijk al te laat? Wat test een ovulatietest dan eigenlijk :$

16. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Een ovulatietest is positief 24-48 uur voordat je ei springt. Dat is ook je meest vruchtbare periode. Dus als je test positief is dan is dat de meest gunstige tijd om dat ei te benutten ;)

17. JSLN

JSLN Actief lid

20 jul 2016
    494
    169
    43
    Vrouw
    NB
    Thanks, haha! Op 1 (stressvolle) maand na zijn mijn cyclussen altijd 29 dagen geweest.. Das wel handig om te weten, weet ik met redelijke zekerheid wanneer ik een ei zou moeten hebben.. Hoef ik niet veel van die dure testen te gebruiken..

18. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik zou wel op tijd beginnen, het is niet zo dat bij een cyclus van 29 dagen je eisprong altijd op dag 15 valt. Sommige vrouwen hebben een lange luteale fase (tussen ei en menstruatie), dus dan kan alsnog je ei op dag 10 zijn bijvoorbeeld. Kans is niet heel groot hoor, maar het zou jammer zijn als je je ei mist en denk dat je niet ovuleert!

19. JSLN

JSLN Actief lid

20 jul 2016
    494
    169
    43
    Vrouw
    NB
    Volgens de dipsticks van ZK zou ik op dag 12 moeten beginnen met testen, dat is 9 augustus. Dacht zelf om gewoon as maandag al te beginnen. Vind ik zelf makkelijker te onthouden hahaha.

Zou jij dit weekend al beginnen adviseren?

20. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Als je helemaal geen enkel idee hebt van wanneer je eisprong is dan zou ik het zekere voor het onzekere nemen. Eigenlijk zeg ik dat normaal juist niet, maar omdat jij zo bang bent dat je misschien geen eisprong hebt zou ik wel eerder beginnen ja. Straks maak je je onnodig ongerust. Stel dat je een cyclus hebt die een dag korter is, dat je een lange LF hebt en dat jouw LH-piek toevallig ook eerder 48 uur voor ei zit dan 24 uur. Dan zou het in theorie kunnen dan je je ei dus op dag 10 of 11 hebt en dat je misschien op dag 9 je piek hebt. Ik zou er niet op rekenen hoor, maar je weet het niet.

Deel Deze Pagina