Ik heb onder andere SPH gestudeerd. Alleen is er weinig werk in te vinden. Daarnaast heb ik een zoon van 12 met autisme, ADHD, ontwikkelingsachterstand en een licht verstandelijke beperking. Hierdoor kan ik niet fulltime werken, hij is mijn fulltime job 😉 Ik werk wel als bemiddelingsmederwerker voor een Gastouderbureau. Dat is goed te combineren met mijn zoon. Kan eigen werktijden inplannen en kan dus mooi onder schooltijd.
Kleinmeisje, Ik ben werkzaam in een wijkverplegingsteam. Hier een rommelende onderbuik en steekjes in mijn borsten. Ben zo benieuwd wat de testen zaterdag zeggen. Als ik vrijdag geen roze/bruin verlies heb geeft dat veel hoop.
Raar vraagje; bij een zwangerschap word gerekend vanaf het begin van de laatste menstruatie, maar dat is er vanuit gaande dat je op cyclus dag 14 ongeveer ovuleert. Mijn ovulatie is altijd vrij laat geweest (rond dag 22) dan is het toch veel te lang om vanaf de menstruatie te rekenen?
Hoi lieverd! Het gaat wel hoor, ik ben nog maar net ronde 1 voorbij en ik zie wel wanneer er een kindje bij mag komen. De vorige keer was ik heel gezegend om na 1 maand al zwanger te zijn en die zwangerschap en bevalling zijn goed verlopen. Een prachtige dochter van 21 maanden hier rondlopen. Het komt wel, ik hoop het eerst van harte voor jullie die al lang wachten en verdriet hebben gehad om bijv miskramen 😘
Dat klopt. Hiermee wordt alleen een eerste schatting gemaakt. Bij je termijnecho wordt aan de hand van hoe groot het kindje is bepaald hoe lang je daadwerkelijk zwanger bent
Ja officieel is je eitje al in de maak op de eerste dag van je laatste ongi he! Niet bevrucht dan maar het eitje word dan dus gemaakt denk dat ze daarom zo denken?
Mijn ei komt ook vaak later. Maar je kan als je ongeveer/precies je eisprong weet terugrekenen. Je rekent dan de dag van je eisprong min twee weken. Dat zet je dan neer als 'dag 1'. Als je rekent vanaf laatste dag menstruatie kom er inderdaad uit dat je langer zwanger bent dan je daadwerkelijk bent, wat je dan weer ziet als je een echo hebt. Gezien het feit dat veel vrouwen niet weten wanneer ze ovuleren hebben ze dit als uitgangspunt genomen maar het klopt vaak niet.
Hoi Meiden, Ik heb lang niet gereageerd maar wel beetje meegelezen. Allereerst de gene met een positieve test: Gefeliciteerd Degene met een tuur streepje: ik duim mee dat deze mooi oploopt En degene op rood: ik hoop dat jullie snel een goede plakker mogen hebben. Mijn vriend komt rond 12 uur vanavond thuis, en dan gaan we testen... Ik drink vanaf 7 uur niet meer en ga niet plassen. Ik heb mijn nod op donderdag of vrijdag dus dat is wel in de buurt genoeg toch? Heb de 2v5 van de kruidvat. We doen dit omdat ik dacht vanmiddag ongesteld te zijn geworden ( was gewoon afscheiding..) en mijn vriend is de komende dagen veel werken. We willen er samen achter komen of het wel of niet is en niet dat ik er alleen achter kom op het toilet dat het niet is. Dus duimen jullie mee voor vanavond? Ik heb zelf geen flauw idee, is pas onze eerste ronde. wel buikpijn gehad en mijn stoelgang is versneld.. maar dat is dan ook alles.
Als je vandaag 8dpo bent RozeNikki, dan ben je 3 weken plus 1 dag zwanger. Je bevallingsforum wordt dan 8 mei. Mocht je een pp hebben, dan zet je als eerste dag van laatste menstruatie 1 augustus neer, dan moet het kloppen (ervanuitgaande dat je 8dpo bent).
Hoooi allemaal Vanmorgen niet getest omdat manlief ochtend diensten draait en ineens perse samen wilt testen Hij zei ik heb ineens zo'n goed gevoel hierover wacht maar tot ik thuis ben en we hebben gegeten.. ik nog tegen gesputterd uit angst voor hele vage streep of nega test mocht helaas niet baten We hebben de test gedaan! En absoluut niet het resultaat dat ol verwacht had! Weet ook nie of ik blij of ongerust moet zijn vanwege m'n vage streepjes steeds Probeer m steeds te uploaden maar telefoon wilt weer niet 😡 Ga nog even door proberen want moet dit met jullie delen!!
Kan ik blij zijn ? Moet ik ongerust zijn ? Moet ik melden dat ik vaak niet oplopende tuurstreepjes heb gehad ? Heb het gevoel dat ik gek word, weet niet wat ik moet voelen of denken.. Dames met ervaring wat vinden jullie ? Wat is wijsheid ? Blij zijn of er rekening mee houden dat er een grote kans is dat dit fout afloopt ? Ik weet het echt even niet meer 😢
Ik denk dat deze test niets zegt over of het goed of fout gaat Flupske. Dat je pril zwanger bent is een feit, dat was ook te zien aan je kruitvat testen, maar je hcg moet wel echt gaan toenemen wil het goed gaan. Je hcg is in ieder geval 25, anders had ie deze uitslag niet gegeven. Ik zou dus bij de kruitvat testen blijven en als die donkerder worden kan je wat vertrouwen gaan krijgen. Op basis van je eerdere testen (eerst positief, toen niet meer) ben ik niet super positief, maar ik heb wel gekkere dingen zien gebeuren op het forum en ik geloof in wonderen dus ik ga hard voor je duimen. Maar ik zou nog niet gaan juichen.
Hoeveel dagen test je nu variërend licht positief en negatief? Al een stuk of 4-5 dagen toch? En gister was je kruitvat weer wit en je kruitvat early een licht streepje toch als ik het mij goed herinner? Heb je een rijtje van je testen?
Ik durf je gewoon te feliciteren hoor!! Dit is een prima test wanneer was je nod ook al weer? En daarbij deze reageerd pas vanaf 25 dus het is Zowiezo 25 of hoger! Ik weet niet bij hoeveel hcg hij 2-3 aangeeft denk dan vanaf 50 of 75 ofzo? En bij sommige meiden reageerd deze pas op of na nod!
En je testjes die je in de ochtend doet met elkaar vergelijken en de middag testen ook vergelijken met de middag testen! Niet ochtend en middag gaan vergelijken
Ik zend mijn positieve gedachten en goede wensen jou kant op en duim mee voor een gezonde zwangerschap!
Flupske ik heb even je eerdere post teruggelezen en ik denk dat het mogelijk nog wel kan. Je bent tenslotte al vroeg begonnen met testen (7/8dpo) en de eerste dagen verdubbelt je hcg maar is dat nauwelijks merkbaar qua verschil in lijntje. En je test pas 3 dagen toch? Nu 11dpo? Ik zou nu niet meer drinken en morgenochtend een kV doen. Als je urine morgenochtend toch licht is zou ik niets drinken en dan 3 uur later de kV doen. Als er dan een roze lijn verschijnt denk ik dat je langzaam blij kan gaan worden