Drinken jullie trouwens wel (af en toe) een glaasje in de wachtweken?? Ik vind het érg lastig om het gelijk helemaal te laten staan. Vind het gewoon gezellig en lekker zo op de saaie zaterdag / zondagmiddag..
Hier het geluk dat ik lang niet altijd drink en sowieso dan vaak maar een glaasje. Dus zal hier niet opvallen als ik niet drink. Maar met de kerst zal ik sowieso nog niet weten of ik zwanger ben.
@Nina Sanders Ja tot aan positieve test drink ik wel eens een glaasje. Eerste maand niet gedaan, maar zijn nu paar maanden verder. Je weet nooit wanneer het eindelijk raak mag zijn. Vind een wijntje na een drukke week toch best wel lekker 😊
H0pe gefeliciteerd!! Ik zit hier ook enorm in dubio wanneer te testen. Ik ben de 24e net 8 of 9 dpo, dus kans op een posi test is dan nog echt heeeeel klein. Maar ik wil liever geen alcohol als ik wel zwanger zou zijn. En een wijntje afslaan geeft hele rare blikken in mijn omgeving, ik ben geen drinker maar net als Nina Sanders houd ik wel van een wijntje zo nu en dan en zeker met de feestdagen......Gelukkig ga ik kerstavond en 1e kerstdag met de auto, dus heb wel een excuus
Hier ook altijd gewoon gedaan trouwens als ik er toevallig net zin in had. Hou het dan wel bij een glaasje, maar ga me niet alles ontzeggen vanaf de ovulatie. Ook qua eten niet. Pas na positieve test pas ik "dieet" aan naar een zwangere.
Zijn er hier nog meer dames met witte afscheiding? De 1e ronde had ik dit niet. De 2e ronde had ik dit wel en was ik zwanger maar werd een vroege miskraam. Nu 3e ronde en enorm 'last' van witte afscheiding. Ergens lees ik dat het normaal is tijdens de eisprong en NOD. Anderzijds lees ik ook dat zwangere vrouwen dit vaker hebben. Heb nu geen idee of dit normaal is in mijn cyclus of dat het toch wat betekend.
Hier nog geen afwijkende afscheiding oid (of een van de andere klassieke zwangerschapssymptomen trouwens). Ik drink nu eerlijk gezegd ook al niet meer. Bij mijn zoontje wist ik de eerste zes weken niet dat ik zwanger was en heb ik dus gewoon af en toe gedronken en daar heb ik me super schuldig over gevoeld. Vandaar dat ik nu geen risico neem zolang er maar een beetje de kans is dat ik zwanger ben. Maar ik kan me voorstellen als je in de zoveelste ronde zit dat je daar anders over gaat denken.. Moet zeggen dat het me ook weinig moeite kost.. Was eerst zwanger van mn zoontje, toen tien maanden borstvoeding gegeven, toen 1 maand kunnen drinken, zwanger, miskraam na twee maanden, twee weken later zwanger van mn dochtertje, 18 maanden borstvoeding gegeven, meteen zwanger, miskraam na 10 weken, nu twee maanden gehad dat ik af en toe wat drink op een feestje of eens in het weekend en nu dus weer proberen zwanger te worden haha. Dus over de afgelopen vier jaar maar drie maanden wat kunnen drinken ofzo? (niet dat het met borstvoeding helemaal niet kan hoor! Dat is gewoon een persoonlijke keuze om niet te doen) En heb het helemaal niet mega gemist. Maar juist doordat het zo lang niet heeft gekund en het nu (in de ogen van familie en vrienden dan) eindelijk weer kan verwachten ze het wel van mij Verwachten jullie vrienden/familie trouwens binnenkort een zwangerschap? Ik kan me voorstellen dat als je in de MMM zit dat het wel bekend is bij familie? Maar er zitten hier ook jonge moeders tussen van wie het misschien niet verwacht wordt? Bij ons gaan ze het echt niet verwachten. Wij hebben nu twee kids, en een jongetje en een meisje (what more is there to want right? Echt, hoe vaak ik dat wel niet heb gehoord hahahahaha.. want alle jongetjes zijn hetzelfde he ? ) en net een huisje gekocht en een nieuwe baan. Dus ik denk dat mensen echt verbaasd gaan reageren hier
Volgens mij toch al het antwoord gevonden op internet. "Witte vloed tijdens de zwangerschap is een normaal verschijnsel. Sommige vrouwen kunnen al een vroege zwangerschap herkennen door de afscheiding die wit van kleur is, geurloos en taai. Soms zelfs al voor hun NOD (niet Ongesteld Dag). Maar in hoeverre is witte vloed ook kenmerkend voor de zwangerschap? Wat als witte vloed geel, groen of roze kleurt of vies gaat ruiken? Wat is witte vloed? Witte vloed is de benaming voor een afscheiding die door de vaginawand wordt geproduceerd. De eerste echte afscheiding ontstaat bij puberende meisjes en zal vooral gedurende de vruchtbare periode aan blijven houden. Jonge meisjes kunnen ook al een lichte afscheiding hebben: dit is volkomen normaal. De afscheiding wordt witte vloed genoemd vanwege de witte kleur die het slijm heeft. Het slijm is dun tot dik, afhankelijk van de periode van vruchtbaarheid. Witte vloed behoort wit tot geelachtig ('oudere' afscheiding) van kleur te zijn en behoort niet sterk te ruiken. Wanneer dit wel het geval is of erg waterig is, kan er sprake zijn van een schimmelinfectie. Witte vloed tijdens de zwangerschap Onder invloed van zwangerschapshormonen gebeurt er veel in het lichaam van de zwangere vrouw. Zo kan ook der afscheiding veranderen. Veel vrouwen hebben last van een grote hoeveelheid afscheiding. Deze afscheiding kan ook in dikte variëren, maar behoort nooit in kleur te variëren. Sommige vrouwen merken extra witte vloed op als een eerste zwangerschapsverschijnsel. Het slijm is vaak wat dikker dan normaal, zoals ook het geval is vlak voor de menstruatie. Het moet niet verward worden met het zogenaamde vruchtbare slijm dat rond de eisprong te vinden is. Vruchtbaar slijm is te vergelijken met rauw eiwit en je kan er draden van trekken. Slijm tijdens de zwangerschap is 'onvruchtbaar' slijm waarvan geen draden getrokken kunnen worden, plakkerig en wit van kleur is. Een zwangerschap is soms zodanig te herkennen doordat de witte vloed toeneemt in hoeveelheid. De hormonen zijn hier verantwoordelijk voor. De witte vloed mag niet vreemd ruiken of een jeukend of branderig gevoel geven. is dit wel het geval dan is er vaak sprake van een infectie. Een stinkende afscheiding is in ieder geval geen verschijnsel dat bij een zwangerschap hoort." Oftewel witte afscheiding is normaal maar kán ook duiden op een zwangerschap dus.... Het enige wat ik kan doen is afwachten.
Ik wil testen voordat de wijn op tafel komt, ik vier kerst in het buitenland dit jaar.. we vliegen op mijn nod (donderdag) ik wil testen vrijdagochtend als er dan nog geen ongesteldheid is. Wachten tot ik overtijd ben, is de "planning" zien of ik dat kan volhouden Mijn vriendinnen zorgden toen ze net zwanger waren ervoor dat ze de drankjes schonken en deden stiekem de lichte dubbel fris in hun glass ik had toen niks in de gaten...
Voor mijn miskraam deden wij inderdaad rode vruchtensap schenken. Niemand die het door had! Na de miskraam wel verteld dus denk dat ze nu wel oplettender zijn. Maar agh! Maakt me eigenlijk niet meer zoveel uit! Als ik maar zwanger ben haha. M'n eigen familie weet wel wat we er dus mee bezig zijn maar een groot deel van de schoonfamilie niet.. Als ik geen wijn drink met de feestdagen zullen ze raar staan te kijken maar daar verzinnen we nog wel wat op. We gaan kerstavond naar vrienden maar die wonen best een stukje bij ons vandaan. Mocht ik een positieve test hebben dan ga ik dus lekker bobben. Scheelt wel dat m'n NOD vrijdag 23/12 is... Voor alle dames waarbij de NOD later is lijkt het me wel lastig! Als je weet dat je zwanger bent dan is het makkelijk om het te laten maar als het nog heel onzeker is moet je dan alles laten staan met de feestdagen? Moeilijk.. Ik zou dan met mate een glaasje drinken. Maar dat is ieder persoonlijk natuurlijk.
Ik zit ook in het dubio. Ik vier kerst in het buitenland dit jaar en mijn NOD is 2e kerstdag. Wat zouden jullie doen? In het buitenland testen? Hier vanaf de eisprong tot vandaag (7 dpo) alleen gisteren 2 glaasjes gedronken. Voelde me daarna wel een beetje 'zwak', maar hee, een beetje ontspanning in deze stressvolle periode moet ook wel kunnen. Hier weten onze naasten wel van ons traject af. Dus mijn schoonouders (hebben we een goede band mee), mijn moeder en zus globaal (geen details) en een héle goede vriendin van me (die vertel ik wel details). Bij ml enkel zijn leidinggevende, i.v.m. tussentijdse bezoekjes richting ziekenhuis. Mensen reageren wel verbaasd omdat we 'zo jong' zijn (dikke bullshit trouwens, ik word begin volgend jaar 27 en ben al een aantal jaren getrouwd!). Maar over het algemeen zijn de mensen die het weten heel lief en begripvol en leven altijd erg mee. Dat is wel fijn!
Het is natuurlijk ieder voorzich en wil ook niemand veroordelen of aanvallen maar ik zelf zou het niet doen als je bezig bent met een kleintje om dan iets te gaan drinken je kiest dan bewust voor het proberen om voor een kindje te gaan dus ik persoonlijk vind dat ook niet drinken erbij hoort.. maar nogmaals niet om iemand aan te vallen het is ieder voor zichzelf
Hier kwam het vanmiddag zomaar in me op om een ovulatietest te doen.. En wat denk je, een smiley! Nou vertrouw ik me lichaam helemaal niet meer. Had van de week alweer heel wat symptomen die ik vorige maand ook had.. En nu drie weken na vroege mk een smiley. Heb nu opgelet maar zie helemaal geen vruchtbaar slijm, meer witte afscheiding. Aan de ene kant wel fijn dat er wel een eisprong zit aan te komen maar nu moet ik nog twee weken wachten terwijl ik eigenlijk al aankomend weekend wilde testen. Dus eigenlijk zit ik bij een verkeerd topic dames, dan word t mn NOD 1 jan. Zo gek dat ik al zo veel voelde afgelopen week😔😔
Die reacties heb ik ook gehad maar ik was 21 toen ik de zwangerschap van mn 1e aankondigde Vind het grote onzin. Je bent zo oud als je je zelf voelt. De ene is er al aan toe met 21 de ander pas met 41. Zolang je er zelf achter staat, prima toch En hoelang zit je in het buitenland kun je niet 1 of 2 dagen voor je nod testen?
Had je vorige week ook een smiley? Wel raar dat je nu geen vruchtbaar slijm hebt, dat gaat bij mij iig altijd samen. Kan een ovulatietest niet reageren op een innesteling/zwangerschap zo vroeg?
Ik test vandaag met 9dpo ook positief dus ik zou wel een testje wagen. Maar goed aan de andere kant als die negatief blijkt weet je natuurlijk nog niet zeker of je niet zwanger bent
Hier ben ik het helemaal mee eens! Toen ik voor mijn eerst ging ben ik 3 maanden voor de eerste ronde gestopt met drinken zodat ik zeker wist dat het geen invloed kon hebben op mijn zwangerschap of mijn kindje. Verder echt van af die tijd extreem gezond gaan eten vrijwel niets snoepen weinig zout.... Als ik het doe wil ik het gewoon zo goed mogelijk doen en op geen enkele manier kunnen denken dat het aan mij kon hebben gelegen! Af gelopen januari heb ik mijn zoontje gehad en die krijgt nu nog steeds borstvoeding dus ben nog steeds op de super gezonde toer!