NOD-lijst 22 t/m 31 januari 2017

Discussie in 'NOD forum' gestart door Izi, 24 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Melsss, nee niks gemerkt aan symptomen. Had dus ook verwacht niet zwanger te zijn toen. Had jij wel symptomen?

Welkom Modra! Wauw anderhalf jaar niet ongesteld 😬
    Wel fijn dat het nu toch weer op gang komt met de bv. Hopelijk snel een knaller!

Sterree, spannend hoor!

2. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    @Meiske 2015: Dank je wel! Langer nog als ik de bloeding na de zwangerschap niet meetel! Op zich heel praktisch, het duurde alleen wel erg lang. Ik was vorige maand blij bloed te zien! :D De wens voor een tweede was er al een tijdje. Nu is er iig kans op zwanger worden. :cool:
    Jouw dochtertje scheelt niet veel met mijn zoontje, leuk. :)

Heel veel geluk allemaal deze ronde dames!!

3. Tippie4

Tippie4 Lid

28 jul 2016
    79
    0
    6
    Hoi allemaal

Ik vraag me af of ik het allemaal goed heb begrepen en of ik hier thuis hoor, sorry alvast als ik het verkeerd heb.
    28 januari zou mijn menstruatie (niet) moeten ebginnen dus dat is dan mijn NOD? Klopt dat, hoor ik dan bij de club?
    Want dan heb ik alvast een vraag, wij zijn met de eerste ronde bezig voor een eerste kindje, en gistermorgen had ik een positieve ovulatietest en gisteravond ook nog. Nu hebben we het woensdag en gister gezellig gemaakt. Vanmorgen was de streep al wat vager dus mijn piek is geweest maar mi is dan pas de eisprong. Zouden jullie dan vanavond of morgen weer verder klussen? Ik lees namelijk ook overal om de dag is beter maar is zo tegen mn gevoel in.

4. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ja, leuk Modra! Vind het een vermoeiende maar wel hele leuke leeftijd haha.

Tippie, dat klopt ja! Je nod is dan 28 januari.
    Je eitje springt 24-48 uur na je eerste positieve ovulatietest. Je zou dus al goed zitten met de dagen waarop je seks hebt gehad! Maar vanavond er nog even bij pakken zou ook zeker nog verstandig zijn.

5. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland

Je moet niks tegen je gevoel in doen.
    Als jij gisteren een posi ovulatietest had en je hebt het gisteren gezellig gemaakt dan moet dat voldoende zijn. Je ei springt vandaag of morgen en zaadcellen kunnen het wel 3 dagen overleven hele goede zelfs 5 dagen. Maar als jullie er vanavond ook zin in hebben dan zou ik zeggen maak het vooral gezellig. Laat het niet geforceerd zijn omdat het ''moet'.er van uitgaande dat jullie gezond en fit zijn kan 2 dagen achter elkaar prima maar om de dag is ook niet erg.
    Doe dus vooral wat jullie fijn vinden

6. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    20170113_132521.jpg

Volgens mij hebben we een knaller... ik denk morgen of zondag mijn ei.... :D

7. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ooh veel plezier dan maar Sunnyqueen21!! Haha

8. Tippie4

Tippie4 Lid

28 jul 2016
    79
    0
    6
    Thanks voor de reactie,
    Ondanks dat ik overal lees om de dag merk ik toch dat ik dat lastig vind, je bent dan toch bang je moment te missen.
    En ik hoor mensen wel eens zeggen dat vrouwen er minder mee bezig zouden moeten zijn maar ik merk dat ik dat heel lastig vind, nu al. Hebben jullie dat ook? Ik bedoel je voelt van alles je hele cyclus, slik elke dag foliumzuur, voor elke huisarts bezoek of tandarts bezoek vragen ze of je zwanger kunt zijn. Hoe verzetten jullie je gedachten?
    En na jaren anticonceptie ben ik me de eerste keren zonder er echt wel van bewust. Ook mijn vriend trouwens. Is dat iets wat slijt?

9. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

Jaaa mooie test sunnyqueen! Veel plezier ;)

10. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik heb hetzelfde (gehad) hoor. Het slijt gedeeltelijk. In de laatste week voor het testen wordt ik ook nogsteeds helemaal onzeker en zenuwachtig, slecht slapen etc. Maar de rest van de maand gaat het steeds makkelijker. Ik ben er wel elke dag mee bezig, maar niet meer zo "overspannen" als in het begin.

Ik herken ook 100% wat je zegt over dat je het eng vind om het om de dag te doen, dat heb ik ook. Alleen moet ik gewoon mijn arme vriend een beetje sparen, want die trekt het ook niet om een week lang elke dag na een lange werkdag nog verplicht zijn "kunstje" te moeten doen. ;)

11. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Veel plezier sunnyqueen!! Haha.

Tippie, het is lastig ja. Maar het moet zeker geen verplichting zijn.
    Het moet vooral leuk blijven.
    Nou is dat sowieso lastig omdat je er veel mee bezig bent. Denk dat dat een hele normale reactie is.

12. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik had het er gisteren nog over met mijn vriend. Hij zei ook: "ik vind het zo moeilijk. Ik probeer wanhopig NIET eraan te denken dat het voor een baby is, maar hoe harder ik er NIET aan wil denken, hoe meer ik er JUIST aan denk." Arme schat :)

13. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    @Meiske2015: Dat vind ik ook wel. ;)
    @Tippie4: Ik zou voor vanavond gaan. Maar zoals gezegd is, alleen als jullie zin hebben hoor. :) Verder inderdaad logisch dat je er veel mee bezig bent... Het is ook zoiets groots! Hier ook hoor!
    @Sunny: Zeker een knaller! :D

14. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Aahh meiden zo herkenbaar! Ik probeer toch driftig woorden als ovulatie niet in de mond te nemen waar ML bij is maar wil ook weer alles delen haha. Moeilijk hoor

15. Mooss

Mooss Bekend lid

16 jun 2014
    671
    616
    93
    NULL
    NULL
    Ach nou hier ben ik er vooral mee bezig. De afgelopen dagen gelukkig lekker druk gehad met mijn werk. Nog wel een paar keer hele lichtbruine afscheiding gehad (sorry, smerig praatje). Misschien ben ik wel de afgelopen keer iets eerder ongesteld geworden. Het begint bij mij altijd zo vaag dat ik dan soms niet weet of ik al ongesteld ben of nog niet 😏. Daardoor zou mn ei natuurlijk ook n paar dagen eerder geweest kunnen zijn... jeetje complex zeg zo'n lichaam!

spannend trouwens bij jullie met de 'springende' eitjes!

16. sunnyqueen21

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Ik denk dat het trouwens onmogelijk is om er helemaal niet mee bezig te zijn. Net als wat er al gezegd is je ben bewust bezig een kindje te maken en slikt elke dag al foliumzuur. Hoe moet je er dan niet aan denken? Ik had bij de eerste al dat ik echt elke dag hier op het forum aan het zoeken was naar informatie... en bij de 2e niet anders. Nu gaan we voor de 3e en zou je denken dat ik precies van de hoed en rand weet, maar ik ben nog steeds dagelijks informatie aan het bekijken, opzoeken e.d. Het is net of ben ik er nu nog meer mee bezig dan bij onze andere 2 kinderen. Komt misschien ook door het feit dat dit de laatste zal zijn en ik daarom het heel bewust allemaal in me op wil nemen. Een soort van afscheid van een prachtige periode...

17. Mooss

Mooss Bekend lid

16 jun 2014
    671
    616
    93
    NULL
    NULL
    Ja dat heb ik nou ook sunnyqueen... ook inderdaad voor de 3e maar nog net zo onzeker wat dit betreft!!

18. Tiy

Tiy Actief lid

21 nov 2016
    284
    10
    18
    20170113_210645.jpg

Nou dames dacht gister een knaller te hebben. Vandaag is tie nog donkerder hihi. Hoelang hoort tie donker te blijven ?

19. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

Hij kan tot 2 dagen donker blijven maar hij kan ook over een paar uur weer afnemen. Dat is niet van tevoren te voorspellen helaas ;)
    Gewoon uitgaan van de eerste positieve test. Binnen 24-48 uur springt dan je eitje.
    Houd je ook je temperatuur bij?

20. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Mhua ja die opmerkingen met niet zoveel mee bezig zijn. Zei mijn nicht destijds ook 'je bent er teveel mee bezig'. Eh... ik heb om de dag een echo en bloedprikken? Hoe kun je daar dan niet mee bezig zijn?

En de topper van een opmerking; jullie willen het vast niet graag genoeg, anders waren jullie wel zwanger geweest.

Zij is natuurlijk 2x in 1 ronde zwanger geraakt...

Deel Deze Pagina