Hahaaaa Yale en Melissa, ik ben dus gelukkig niet de enige! Ik vind het een heerlijk om zo tussen het schrijven van de scriptie door even het internet af te speuren en leuke ideeën op te doen . Hoe ziet de kinderkamer van jullie eruit dan? Ben nu wel benieuwd haha.
Ik zit zelf al te bedenken hoe ik de zolder ga indelen. Twee of drie kamers ervan maken.. En waar de deuren en de muren etc. Met manlief heb ik het daar niet over want als hij de bouwplannen ziet wilt hij vast geen baby meer! Hahaha
Ik ben helemaal voor de Bug-a-Boo kinderwagen aangezien die ook voor ruig terrein geschikt is. We lopen vanuit de achtertuin een groot natuurgebied in met bos en heide dus de kinderwagen moet wel tegen een stootje kunnen. Wat de kinderkamer betreft, ik wil zo'n mooi ouderwets ijzeren ledikantje, zoals op deze site Welkom - diss-bedden En Soofster, hoeveel kinderen wilde je ook alweer? Haha
Jaa dat is wel handig dan! De Joolz vind je niets? Wij hebben de Stokke Xplory nu. Die wilde mijn man graag. Vind het zelf ook een ideale wagen. Maar twijfel of ik voor de tweede niet toch voor een Joolz ga. Hihi. Moet dan wel kijken hoe ik mijn man overtuig. Nou als het aan mij ligt komen er nog wel twee.. Maar mijn man heeft een zoon uit een eerdere relatie. Dus dat hij nu al voor nummer twee/drie wilt gaan is al heel wat. Haha. Dus laat ik maar niet aankomen met voor hem een vierde spruit.. Plan voor de zolder is wat mij betreft als volgt: een washok / studeerkamer, een speelkamer voor de kinderen, een masterbedroom. Alle kinderen slapen dan mooi op de eerste verdieping.. Ik zie het al helemaal zitten! Hahaha
Klinkt goed, die nieuwe indeling bij jullie! Man gaat het nog druk krijgen haha. Wij hebben op zolder al een prachtige kamer, gerealiseerd door de vorige bewoners. Nu doet het dienst als washok maar tzt zal daar de studeerkamer komen. Ik moet echt een studeerkamer hebben waar ik al mijn boeken en rariteiten kwijt kan. Man ook trouwens, dus die blijft. Wat betreft Joolz, ik ben wel een beetje een liefhebber van de wat klassieke look (vandaar ook die mooie ijzeren bedjes). Bugaboo heeft een iets klassieker uiterlijk dan de Joolz, vandaar dat Bugaboo de voorkeur heeft!
Wij de mutsy evo urban nomad met zwart frame en twijfelen nog kwa kleur van de bak tussen grijs en zwart. Baby kamer willen we 1 muur betonlook en 1 muur lambriseren (verven). Wij hebben ons huis ook wel wat industrieel met koper kleurige accessoires en wil dat ook terugbrengen in de babykamer met koperen buizen en steiger buizen en dan roze of blauwe/mint accessoires. En zo'n locker kast als kleding kast
Aah heerlijk een zolder.. Wij zullen op den duur moeten verhuizen want na 2 kids zal het huis echt te klein zijn en wil er graag 3 als het zo mag zijn. Bij ons zal het een joolz day elephant grey worden. Mijn moeder is een jaar geleden overleden en met haar had ik die al uitgezocht. Dus die moet het gewoon worden. Bij ons wordt de babykamer een mix. Beetje klassiek landelijk met stoer industrieel gecombineerd. (En wat Scandinavische invloeden erin) Heb een stoere houten kast in donker grijs. Bedje is van bopita, wit met ronde poten. Die ronde poten zitten ook onder de commode die nog van mij als baby is geweest. Die gaan we wit verven. En heb nog een licht grijze oor fauteuil. Witte hoge plinten en de muren worden of gewoon wit of licht grijs met 1 muur met zwarte stipjes. Kleuren worden wit grijs zwart en hout met denk ik mint kleurige accessoires. 🙈🙈🙈 jep alles is al uitgedacht.
Haha fantaseren mag toch... Ons zoontje slaapt op de "babykamer" dus mocht er n tweede komen krijgt hij een nieuwe kamer met een stoer bed. Z'n kamer 's wit en 1 wand is taupe.. mocht t een meisje worden wil ik die wand oud rosé.. meubeltjes zijn wit.. van bopita!
Hallo dames, hoe is t hier? Even een soort van praktische vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen. Passen jullie voor 2016 je zorgverzekering aan met n aanvullende verzekering voor kraamzorg en evt een vergoeding voor een ziekenhuisbevalling? Ik vind t eigenlijk te veel van t goede om voor n heel jaar extra te betalen terwijl er nu nog maar ongeveer 3 maanden in 2016 zijn wanneer ik n kindje op de wereld kan zetten. Want ben k voor maart niet zwanger dan zou t ook wel ns pas 2017 kunnen worden. Ik kan alleen niet vinden of je tussentijds je verzekering aan kan passen bij een zwangerschap? Weet iemand hoe dit zit, of misschien heb je tips? Ik hoor ze graag.....bedankt!
Ik heb mijn verzekering niet aangepast. Alles zit in principe in de basisverzekering. Kraamzorg zal dan een eigen bijdrage zijn van 4,15 per uur voor max. 80 uur. Ik vind het niet opwegen tegen de extra kosten voor een aanvullend pakket. Vaak moet je dan al voor de duurste gaan terwijl je een heleboel dingen helemaal niet nodig hebt. Een ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie komt trouwens wel deels voor eigen rekening. Je moet voor jezelf de keuze maken of je thuis wil bevallen of in een ziekenhuis.
♡ NOD lijst 22 t/m 31 januari 2016 ♡[/B] 22. (4) Mariekje28, 32 jaar, ronde 10, 1e kindje DRLB, 21 jaar, ronde 2, 1e kindje Inge1984, 31 jaar, ronde 6, 2e kindje Bella28, 28 jaar, ronde 13, 2e kindje 23. (0) Maritiem, 25 jaar, ronde 5, 2de kindje 24. (6) Marrissie, 23 jaar, ronde 1, 1e kindje Cares86, 29 jaar, ronde 2, 3e kindje Esfie, 30 jaar, ronde 11, 2e kindje Soofster, 28 jaar, ronde 2, 2e kindje Kancamagus, 27 jaar, ronde 2, 1e kindje Yale, 27 jaar, ronde 2, 1e kindje 25. (2) Melissa53, 21 jaar, ronde 4, 1e kindje Motheroftwo, 30 jaar, ronde 4, 3e kindje 26. (1) LientjeLief, 35 jaar, ronde 6, 2e kindje 27. (0) 28. (1) santjeb, 27 jaar, ronde 7, 2e kindje 29. (0) 30. (0) 31. (0) Datumloos. (2) Water27, 30 jaar, ronde 8, 2e kindje BertxBirgit, 25 jaar, ronde 1, 3e kindje Buiten de lijst. (0) Totaal: 17 Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR of vul de lijst (liever nog) zelf even aan met je: naam, leeftijd, hoeveelste kindje en ronde. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op "quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)
Mezelf ook even op de lijst gezet. haha alles al uitgedacht top! hier juist bewust niet, veel te leuk om te doen terwijl ik zwanger ben (als het zover mag komen). uiteraard zijn er al wel ideeen over waar bedje enzo, maar nog geen concrete dingen uitgezocht (en misschien is dat ook wel niet nodig, als het lang duurt kunnen mooi de spullen van onze eerste gebruikt worden)
Ik heb mijn verzekering bij de eerste zwangerschap ook niet aangepast. Zoals Kancamagus al zegt wegen de vergoedingen niet op tegen de extra premie. Bij mijn zoon heb ik onverwachts een ziekenhuis bevalling gehad die medisch was. Dus dat werd vergoed. En bij de kraamhulp heb ik de eigen bijdrage betaald. Was iets van 250 euro oid. Was te overzien. Een ziekenhuisbevalling is al snel medisch volgens mij. Zodra er iets van pijnbestrijding bij komt kijken sowieso!
♡ NOD lijst 22 t/m 31 januari 2016 ♡[/B] 22. (4) Mariekje28, 32 jaar, ronde 10, 1e kindje DRLB, 21 jaar, ronde 2, 1e kindje Inge1984, 31 jaar, ronde 6, 2e kindje Bella28, 28 jaar, ronde 13, 2e kindje 23. (0) Maritiem, 25 jaar, ronde 5, 2de kindje 24. (6) Marrissie, 23 jaar, ronde 1, 1e kindje Cares86, 29 jaar, ronde 2, 3e kindje Esfie, 30 jaar, ronde 11, 2e kindje Soofster, 28 jaar, ronde 2, 2e kindje Kancamagus, 27 jaar, ronde 2, 1e kindje Yale, 27 jaar, ronde 2, 1e kindje 25. (2) Melissa53, 21 jaar, ronde 4, 1e kindje Motheroftwo, 30 jaar, ronde 4, 3e kindje 26. (1) LientjeLief, 35 jaar, ronde 6, 2e kindje 27. (0) 28. (1) santjeb, 27 jaar, ronde 7, 2e kindje 29. (0) 30. (0) 31. (1) Picasso91, 24 jaar, ronde 1, 2e kindje Datumloos. (2) Water27, 30 jaar, ronde 8, 2e kindje BertxBirgit, 25 jaar, ronde 1, 3e kindje Buiten de lijst. (0) Totaal: 18 Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR of vul de lijst (liever nog) zelf even aan met je: naam, leeftijd, hoeveelste kindje en ronde. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op "quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)
Hier ook niet aangepast ben in het zh bevallen medisch dus geen onkosten en Heb geloof ik 120,- voor de kraam betaald..
Goedemiddag, Ik heb mezelf ook op de lijst gezet. Eerste echte ronde. Vorige ronde stiekem toch ook al wat geklust en getest. Dom, want ontpillen duurde ff. Voor vorige zwangerschap cyclus van 28-29 dagen, bijna jaar bezig geweest. Nu na pilstop 34 dagen, hopelijk kort dat nog wat in. Uitgaande van 34 is nod de 31e pas maar ik hoop dus eerder. Gebruik nog geen ovulatietesten of tempen dus ml mag vaak aan de bak komende maand 😂
Ohja, eerste ronde dat ik tarwekiemolie gebruikte werd ik zwanger. Kan toeval zijn maar ga het volgende week toch maar weer slikken. Ben nu nog bij so en vanaf woensdag bij mijn ouders. En Borre slaapt al hele week niet langer dan uur achter elkaar😱 had gisternacht en afgelopen nacht dikke koorts en vanochtend ineens n tand extra in zn mond 😂 lig nu verplicht naast m in bed, wordt elke tien minuten wakker maar tot nu toe troost ik m steeds in slaap en slaapt ie al ruim uur. Pfff, ben er wel ff klaar mee eigenlijk.