NOD-lijst 22 t/m 31 Mei 2016

Discussie in 'NOD forum' gestart door Kimm17, 22 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn81

Linn81 Bekend lid

12 okt 2014
    753
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ook nog maar een LF van 9-10 dagen. Contact gehad met de gyn via de mail, maar wacht nog op antwoord.. Maar het is idd zo dat een LF van 10 nog niet afwijkend is en dus ook niet zorgelijk.

2. EstelleA

EstelleA Actief lid

12 jun 2015
    352
    77
    28
    Ja eerste kindje :) wat is dat toch allemaal spannend he! Ik zal nu deze maand een cyclus hebben van rond de 40.. Vind ik wel nog heftig.. Meestal is hij tussen de 32&34. Nu was al blij dat ik een positieve ovu test had! :p

3. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Cheerio: Succes de 24ste! Toch wel spannend zo'n gesprek hé!

@MissMarijke: Pff balen dat je toch nog eerst een periode aan de pil moet zeg! Maar anderzijds, wel fijn dat je even 'pauze' hebt en nog even tot rust kan komen voor heel die hormonenhandel begint... Ik hoop dat 1 poging voldoende zal zijn!
    Hier valt het wel mee wat de pregnyl betreft, iets minder last van pijnlijke borsten dan vorige maand, maar dan wel weer wat misselijkheid... Niets ergs eigenlijk!

@MvM: Ik heb zelf nog geen mk meegemaakt, maar omdat het bij ons al zolang duurt, denk ik wel dat ik de eerste weken ontzettend ongerust zal zijn dat het wel goed zal blijven gaan... We zouden dan eindelijk zwanger zijn en moest het dan misgaan, dan zou ik werkelijk kapot zijn denk ik... Ik begrijp dus wel wat je voelt, maar het is toch anders, omdat ik het nog niet heb meegemaakt...
    Ik hoop van harte dat je snel zwanger bent en dat het een mooie plakbeeb is!

@XuonA: 9 kansen op 10 schuift je nod inderdaad mee op. De LF duurt normaal altijd even lang (bij mij is dat altijd 12 dagen) en de tijd tot de eisprong kan verschillen, kan al eens 14 dagen zijn, maar ook 19 dagen... Vandaar dat je dikwijls een verschil hebt in de lengtes van je cyclussen; de tijd tot de eisprong kan verschillen, maar je LF is normaal elke maand ongeveer gelijk! Dus maak je nog geen zorgen hoor!

@Lin: Zou even goed een ovulatiebloeding kunnen zijn, moet je maar eens googelen!

Hier nog maar 4dpo, dus veels te vroeg voor kwaaltjes en anders zal het de pregnyl vast zijn ;) Wachten, wachten, wachten maar...

4. Linn81

Linn81 Bekend lid

12 okt 2014
    753
    1
    18
    NULL
    NULL
    Laten we het hopen Dora. Ik heb een hele korte LF 9-10 dagen en meestal al vanaf dag 7-8 wat bruinverlies dus voor mij is t niet zo'n hele lange tijd op t wachtbankje. Ik weet vrij snel waar ik aan toe ben.

5. mama0103

mama0103 Bekend lid

15 mrt 2016
    507
    39
    28
    Vrouw
    hoi meiden,

ik heb vandaag een positieve ovu test. Mag ik op de lijst?

Mama0103, 18 jaar, 3e ronde, 1e kindje

6. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    hallo! mag ik ook meeschrijven
    mijn nod is 30mei :)
    was zijn toch een maandje eerder begonnen dan gepland

7. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Linn: Maar dan blijft een dag na je eisprong bloedverlies nog vroeg hé, met een LF van 9-10 dagen...

8. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    ���� NOD-lijst 22 t/m 31 Mei 2016 ����

22. (4)
    Lizzy91, 25 jaar, ronde 2 na half jaar pauze, 1e kindje
    Livoli, 27 jaar, ronde 3, 1e kindje
    FrWentel, 26 jaar, 1e rondje, 1e kindje
    SW1990, 25 jaar, 3e ronde, 1e kindje

23. (6)
    Jaydee, 26 jaar, ronde 6, 2e kindje
    Dora26, 28 jaar, ronde 18, 1e kindje MMM
    Jozefien85, 31 jaar, 14e ronde, 2e ronde met utrogestan, 2e kindje
    R1985, 30 jaar, 1e ronde, 2 e kindje
    Queenie707, 27 jaar, ronde 8, 1e kindje
    Linn81, 34 jaar, ronde 12, 2e kindje

24. (6)
    Teardrops, 27 jaar, ronde 4, 1e kindje
    Kersje, 34 jaar, ronde 2, 2e kindje
    ryanne1989, 27 jaar, ronde 7, 1e kindje
    Cheerio, 35 jaar, ronde 11, 1e kindje
    Voila, 26 jaar, ronde 3, 1e kindje
    Juulx, 25 jaar, ronde 1, 1e kindje

25. (5)
    Mien30, 29 jaar, ronde 8, 1e kindje
    MvM1984, ronde 1 na 2de mk, 2e kindje
    Fenna87, 27 jaar, ronde 8, 1e kindje
    Sunna87, 29 jaar, ronde 1, 1e kindje
    Hallo1234, 25 jaar, ronde 8, 1e kindje

26. (3)
    XuonA, 28 jaar, ronde 4, 1e kindje
    Loveexx, 24 jaar, ronde 4 na MA, 1e kindje
    EstelleA, 25 jaar, ronde 3, 1e kindje

27. (1)
    Kimm17 - 23 jaar - ronde 10 - 1e kindje

28. (2)
    knorretje24, 29 jaar, ronde 3, 1e kindje
    Leo78, ??, ronde 5 na mk, 2e kindje

29. (2)
    Zoetekoek, 31 jaar, ronde 5, 1e kindje
    Babyloveyou, 24 jaar, ronde 4, 2e kindje

30. (2)
    santjeb, 28 jaar, ronde 12, 2e kindje
    Minimels, 32 jaar, ronde 12 (6e ronde na mk), 4e kindje
    Aanoniemous, 24jaar, Ronde 1, 1e kindje

31. (5)
    Angelx93, 22 jaar, ronde 2, 2de kindje
    Keef85, 31 jaar, ronde 6, 2de kindje
    Nic2910, 26 jaar, ronde 13, 1e kindje
    Danijelke, 31 jaar, ronde 3, 1e kindje
    Nextstep, 37 jaar, ronde 17 (ronde 1 na mk), 1e kindje

Datumloos. (0)

Buiten de lijst. (0)

Totaal: 37

Wachtbankje (14), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

WIL JE OP DE LIJST? vul de lijst zelf even aan met je: naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op "quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)

9. Linn81

Linn81 Bekend lid

12 okt 2014
    753
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja dat snap ik. Maar t bloedverlies lijkt bij mij een structureel probleem te zijn. De gyn kan niet ontdekken wat t is. Alle rondes waar ik niet zwanger in was had ik t, dus denk dat t bij mij inzicht geeft dat de bevruchting niet gelukt is. Maar t blijft natuurlijk allemaal speculeren :)

Hoe is t nu met jou?

10. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Kunnen ze je niet helpen met progesteron ofzo? Ik las hier laatst ook een verhaal van iemand die steeds heel vroeg last kreeg van bruinverlies voor nod en ze is begonnen met progesteron te nemen, komende maand had ze geen bruinverlies zo vroeg, maar bleek ze zwanger na lange tijd proberen!

Als je bms te vroeg begint af te breken (bruinverlies?) lijkt het me ook niet simpel voor een vruchtje om in te nestelen...

Hier af en toe nog wat pregnyl-kwaaltjes, maar dat zal wel snel de goede kant uit gaan ;)

11. XuonA

XuonA Bekend lid

12 feb 2016
    611
    4
    18
    Thanks voor de bemoedigende woorden dames!!

Net even m'n vorige cyclus zitten tellen...
    Op cd 17 een piek vruchtbaarheid smiley op de CB test met dubbele hormoonindicator (dat was 12 april). Ik reken dan 14 april eisprong.. En op 26 april helder bloed verlies, 25 april wel bruinverlies!
    Is het dan 11 dagen luteale fase?

Het stelt me wel gerust dat het normaal niet zou moeten veranderen! Dus eens zien wat er deze maand gebeurd!

12. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    hee meiden,

Ik vroeg me zo af he....in hoeverre jullie je levensstijl hebben aangepast voor je vruchtbaarheid?

Ik denk dat het als je heel extreem leeft er wel invloed op kan hebben...maar dat het verder ook echt een kwestie van geluk is.

Maar dat is wat ik denk...hoe staan jullie erin?
    ;)

En tnx Dora is idd spannend idee zon eerste afspraak...Begin er al wel wat zenuwachtig voor te worden ieders geval :)

13. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    ik heb niks aangepast.
    ben alleen foliumzuur gaan nemen, nu drink ik al niet en rook ik ook niet. dus dat hoefde ik al niet aan te passen.

14. Voila

Voila Niet meer actief

Ik slik davitamon mama plus visolie maar als dat op is ga ik gewoon weer alleen foliumzuur slikken. Belachelijk duur als je nog niet eens zwanger bent. Dokter zei ook tegen mij dat ik me niet druk moet maken en dat ik een drankje mag drinken en alles mag eten. Dus dat doe ik ook ;) ik ben wel gelijk gestopt met roken toen in in januari gestopt was met de pil.

15. Linn81

Linn81 Bekend lid

12 okt 2014
    753
    1
    18
    NULL
    NULL
    M'n hormonhuishouding is gecheckt en daar ligt t niet aan. De gyn weet t eigenlijk niet en dat is heel frustrerend.. Ook hysteroscopie en alles gehad. Ip zou t bruinverlies wat ik net ma de eisprong telkens heb zwanger worden niet in de weg moeten staan zegt de gyn. Maar ik vind t maar een lastige kwestie.

Ik slik deze maand tarwekiemoliecapsules om iig proberen om m'n LF wat te verlengen.

Ik hoop dat je deze maand een mooi testje krijgt meid!

16. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Wat vervelend Linn!! Snap dat het frustrerend is. Helemaal omdat je niet weet of dat ermee te maken heeft dat zwanger worden al een tijdje duurt.
    Hoe was je menstruatie voor de geboorte van je eerste kindje?
    Mijn cyclus is namelijk echt veranderd. Eerst had ik een nette regelmatige van 28 dagen stipt. Geen gedoe met bloedingen tussendoor of ver voor ongesteldheid. Na de bevalling is dat wel anders geworden. Ik had schommelde tussen de 30/32, had veel gedoe tussendoor en kreeg zo een 3/4 dagen van te voren al bruinverlies. Daarnaast veel stolsels.
    Bij een natuurgeneeskundige heb ik dit aangegeven en die heeft een behandeling gedaan en "hormeel" voorgeschreven. Dat slik ik nu bijna 2 maanden en geloof het of niet, maar afgelopen maand was mijn menstruatie weer als vanouds. Dat geeft dus wel enigszins moed. Nu weet ik alleen dus niet of jouw cyclus voor je eerste zwangerschap anders was.

Xuona, fijn dat je hebt teruggerekend! Was het de vorige keer ook niet dat je later dan verwacht ongesteld werd? Wellicht had je toen ook een laat ei... Komt vast goed! Jullie zijn in ieder geval goed bezig!

MissMarijke, fijn dat je er zo relaxed mee om kan gaan deze tussenronde. Hopelijk is het geluk snel aan jullie zijde!!

Dora, spannend dat het weer heeft plaatsgevonden. Nu afwachten!

Cheerio, ik heb weinig aangepast hoor. Nu drink ik sowieso al vrijwel niet en roken ben ik ook niet van. Wel slik ik foliumzuur en ben ik aan de vitamines begonnen.
    Daarnaast let ik toch ook al op mijn eten wat betreft rauw vlees bijvoorbeeld. Maar dat zit meer in mijn hoofd omdat ik hier de paar dagen voor de positieve test van de miskraam niet op gelet heb en het toen dus mis ging. Dus nu voor eigen geruststelling doe ik het niet.

Symptomen: ik merk nog weinig. Mijn borsten zijn al gevoelig sinds de eisprong en dat is meestal geen goed teken. Al zijn ze nu wel nóg gevoeliger geworden sinds vandaag (7/8 DPO).
    En ik heb last van mijn buik, maar dat heb ik wel vaker dus daar zoek ik maar niks achter.

17. Linn81

Linn81 Bekend lid

12 okt 2014
    753
    1
    18
    NULL
    NULL
    Jaydee m'n cyclus was perfect 28 dagen, zelfs na de curretage in juli. Maar na de mk in december is alles veranderd.
    Ik loop wel bij een osteopaat, maar een nstuurgeneeskundige ken ik niet. Ik zal eens op internet t een en ander opzoeken. Dank je voor de info! 😘

18. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    ah ok, ik was er even benieuwd naar. Ik rook en drink ook niet ...maar heb wel overgewicht wat ik er haast niet afkrijg. En heb wel maanden granaatsap gedronken, maar nu deze keer ook niet. Slik enkel mama compleet ..daar zit alles in wat schijnbaar nodig is.

Ik heb trouwens nooit echte regelmaat in mijn cyclus...deze is wisselend van 28 min en 40 max... :(

19. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Wellicht dan ook voor jou iets om eens navraag over te doen Cheerio.
    Dit zijn de tabletten waar ik dus baat bij heb
    https://www.deonlinedrogist.nl/heel-hormeel-50st-p-7552.html
    Ik neem er 3 per dag. En die worden geadviseerd bij een onregelmatige cyclus en erge menstruatiepijnen. Heel bijzonder, maar voor beide dingen heeft het bij mij dus geholpen.

Geen dank Linn, daar zijn we voor toch?
    Ik heb ook bij een osteopaat gelopen, maar daar liep ik op een gegeven moment "vast" vandaar dat ik een natuurgeneeskundige (homeopaten zullen het wellicht ook doen) gezocht heb, die ook met homeopathische middelen werkt onder het mom van baat het niet, dan schaadt het niet.
    Nou, het baat bij mij dus echt wel als ik kijk naar mijn cyclus.

Fijne avond!
    Liefs

20. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Je LF ziet er prima uit hoor :) heb je al een vaste smiley?

Oh en het is je trouwdag vandaag toch :D? Gefeliciteerd!

Ik heb me gisteren een beetje laten gaan met wijn... oeps ;) nu maar hopen dat het geen kwaad kan haha.

Deel Deze Pagina