Nod-lijst 23 t/m 31 Augustus 2015

Discussie in 'NOD forum' gestart door water27, 23 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrah

Tyrah Niet meer actief

Dank je wel! Dus gewoon wachten op ongesteldheid en kan de zwangerschapstestjes gewoon laten voor wat het is?!

2. kim2306

kim2306 Fanatiek lid

23 mrt 2015
    1.534
    142
    63
    Ik denk het eerlijk gezegd wel want temp kun je nu niks van zeggen omdat je niet op cd1 begonnen bent ik zou afwachten denk dat t nog wel doorbreekt hoop t niet voor je kaar dat bruin verlies begon t bij mij ook

3. Tyrah

Tyrah Niet meer actief

Ja Dora ik neem het wel graag aan dan weet ik tenminste wat.
    Gaat nog lang duren dus.

Kan iemand mij van de lijst afhalen?
    Alvast bedankt.
    Ga jullie verlaten en wachten op mijn eerste menstruatie en dan kom ik weer terug!

Iedereen snel zwanger worden he? xxx

4. Agnes86

Agnes86 Lid

19 jan 2012
    13
    0
    0
    He meiden, ik heb tot nu toe alleen meegelezen. Wat een spanning bij iedereen!

Ik zit nu op 11dpo en heb vandaag een ovulatie test gedaan omdat ik geen zwangerschapstest in huis had. Deze was positief! Ik weet zeker dat ik mijn eisprong heb gehad 11 dagen geleden.. Zou het dan gelijk raak zijn? Morgen doe ik een zwangerschapstest.

5. MaM8910

MaM8910 Bekend lid

27 sep 2014
    871
    9
    18
    Zuid-holland
    Zou kunnen Agnes ben benieuwd wat je test morgen zegt!

6. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    wat duurt wachten lang... bah!

7. kim2306

kim2306 Fanatiek lid

23 mrt 2015
    1.534
    142
    63
    me ovulatietesten lopen eindelijk af :) zou ik dan gister toch me piek gehad hebben... dan springt me eitje vandaag of morgen toch? altijd binnen 24-48 uur na je piek toch?

is het dan verstandig als ik gister me piek had vanavond nog keer gezellig te maken met vriend lief?

dan heb ik dus morgen of overmorgen me temp stijging klopt het dat ik dat goed denk?

8. Lace

Lace Bekend lid

23 mrt 2015
    684
    3
    18
    NULL
    NULL
    Binnen 12-48 uur Kim! Mijn eisprong is al tussen 12-18 uur!

Als je zin hebt, zou ik het zeker nog even proberen! Je eisprong kan vannacht/vandaag en over 1-2 dagen plaatsvinden. In principe wordt het aangeraden om het de dag voor en de dag van de eisprong te vrijen.

Een temp.stijging zie je na de eisprong, dus zou morgen t/m 27/28e stijging kunnen zijn geloof ik! Hangt er dus beetje vanaf of je gisteren echt je LH-piek hebt gevonden.

Veel plezier ;)!

9. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Ja Bella28, de dagen gaan langzaam he???
    Ik neig bijna om morgen al te testen...maar moet van mezelf echt wachten tot vrijdag! Dan 13/14 dpo, dus dan heb ik hopelijk geen gedoe met tuurstreepjes....
    Wanneer test jij?

10. Foxy2290

Foxy2290 Lid

9 apr 2015
    28
    0
    1
    Rotterdam
    Hoi dames,

Ik ben nieuw hier. Ik heb begin maart 2015 mijn mirena-spiraal laten verwijderen, sindsdien zijn mijn man en ik bezig voor ons eerste kindje. Vóór de mirena had ik altijd een cyclus van +/- 28 dagen, na het verwijderen steeds rond de 20-21 dagen. Mijn menstruatie is nu veel korter en ik verlies maar weinig bloed. Mijn laatste menstruatie begon op 31 juli j.l. dus voor mijn heb ik nu ineens een lange cyclus! Ik hoop dat dit betekent dat ik zwanger ben, maar ik wacht nog maar even met testen tot ik de 28 dagen gepasseerd ben.

Morgen heb ik een afspraak bij de gynaecoloog ivm pré-conceptioneel onderzoek. Dit krijg ik omdat ik mee doe aan een onderzoek voor vrouwen die zwanger willen worden/zijn met reuma (PreCara-studie Erasmus MC). Ik hoop eigenlijk dat ze morgen ook een echo doen,in de hoop dat ze dan iets zien...haha! :p Voor zover ze al iets zouden kunnen zien op dit moment... ;)

Suc6 allemaal meiden, ik duim voor jullie! Hopelijk zijn jullie allemaal snel zwanger.

Groetjes,

Foxy2290

11. DNM

DNM Actief lid

16 mei 2015
    419
    0
    16
    Vrouw
    Dames! Ik lees zo alles ff bij.. Maar nu ff teveel! Dus ff ego bericht.
    Heb toch de vk gebelt en ipv een echo bij 10,2 krijg ik hem nu bij 7,3! 😍 16-9 dus de eerste echo! Geeft me wel een beetje rust. Ben zo benieuwd! 💙💗

12. Lace

Lace Bekend lid

23 mrt 2015
    684
    3
    18
    NULL
    NULL
    Wat fijn DNM, dat is al best snel! :)

Welkom Foxy! Mochten ze wel een echo doen, er is meestal niets te zien voor de 6e week. Mochten ze dus niets zien, laat je daar dan niet door ontmoedigen, het is waarschijnlijk gewoon te vroeg mocht je wel zwanger zijn! Hoe was je cyclus voor je spiraal? Je cyclus tijdens de spiraal zegt helaas niet zoveel over je eigen, natuurlijke cyclus.

Ik vind dat de dagen ook langzaam gaan Bella en Lelietje! Ik zit nog 2 dagen voor NOD, maar mijn man wil sowieso dat ik 14 dagen aanhoud (ik heb normaal een LF van 11 dagen).... Begin nu wel ongeduldig te worden, maar hou er veel rekening mee dat het weer niet gelukt is..

13. Foxy2290

Foxy2290 Lid

9 apr 2015
    28
    0
    1
    Rotterdam
    @Lace

Voor mijn spiraal had ik een hele regelmatige cyclus van rond de 28 dagen. Tijdens de mirena heb ik helemaal niet gemenstrueerd. In maart is de mirena verwijderd en toen duurde het tot eind april voor ik mijn eerste menstruatie kreeg. Vanaf die dag heeft mijn cyclus geschommeld tussen de 17 en 21 dagen. Ik zit nu ineens al op dag 27! als ik tel vanaf de 1e dag van mijn laatste menstruatie (31-07). Ik hoop zo dat het raak is... :) Fingers crossed!:)

14. Jennifer1986

Jennifer1986 Actief lid

3 jun 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heey foxy, welkom!!!!
    Ik neem dus aan dat je reuma hebt??? Ik wel...
    Ik heb alleen nog niet van dit onderzoek gehoord... Wat hou het in? En is er dan meer risico ofzo als je reuma hebt...???

15. Foxy2290

Foxy2290 Lid

9 apr 2015
    28
    0
    1
    Rotterdam
    @Jennifer

Ik heb inderdaad reuma (Arthritis Psoriatica). En jij? Gebruik je ook medicatie momenteel? Zelf spuit ik Cimzia (biological), hier doe ik het momenteel erg goed op! Ik ga dit middel doorgebruiken mocht ik zwanger raken. Hieronder wat informatie die ik van het ziekenhuis heb.

Hier vindt u informatie over de PreCara, een studie naar de invloed van ziekteactiviteit op de vruchtbaarheid.

Ons ziekenhuis heeft een zwangerschap(worden) zorgpad. Dit is geschikt voor elke vrouw met een zwangerschapswens en een vorm van reuma. Zie hiervoor zorgpaden. In aansluiting op de normale zorg wordt PreCara aangeboden. Dit is een onderzoek voor vrouwen met RA en een hoge ziekteactiviteit en / of de onmogelijkheid om te stoppen met gecontraindiceerde medicamenten.

Doel van het onderzoek:
    De keuze van medicatie voor de behandeling van RA is beperkt als een vrouw zwanger wil worden. Bovendien geniet het gebruiken van zo min mogelijk medicatie tijdens de zwangerschap de voorkeur. De ziekteactiviteit zal hierdoor echter meestal oplopen. In dit onderzoek willen we ziekteactiviteit van RA verlagen door het blijven voorschrijven van medicatie, die tijdens de zwangerschap wel voorgeschreven kan worden. We blijven die medicatie aan voorschrijven, omdat er een hoge ziekteactiviteit is of verwacht wordt bij het stoppen van de huidige medicatie. Het is standaard patiëntenzorg om de RA zo rustig mogelijk te houden, ook rondom een zwangerschap is het belangrijk, en kan hiervoor reguliere medicatie worden gebruikt. We willen onderzoeken of het blijven voorschrijven van medicatie en met het bereiken van een lage ziekteactiviteit de kans op een zwangerschap wordt vergroot. En we willen onderzoeken of de zwangerschapsuitkomst (geboortegewicht en gezondheid van het kind) goed is als de ziekte goed onder controle wordt gehouden. We willen in de preconceptionele fase de patienten laten onderzoeken door de gynaecoloog en een preconceptioneel advies laten geven, zodat ook andere risico’s waardoor een zwangerschap verhinderd wordt of afwijkend kan verlopen, worden geminimaliseerd. Tijdens de zwangerschap zijn gynaecologen ook betrokken om al vroeg in de zwangerschap de groei van het vruchtje te monitoren. Na de bevalling willen we de gezondheid van de geboren kinderen graag volgen (aparte folder wordt verstrekt). Het gebruik van medicatie gebeurt volgens een protocol zoals gebruikelijk op onze afdeling reumatologie van het Erasmus MC. Naar aanleiding van de uitkomsten van het onderzoek zal een richtlijn geschreven worden voor alle reumatologen in Nederland over hoe zij kunnen omgaan met vrouwen met actieve RA en een kinderwens.

Aanmelden
    Aanmelden voor het onderzoek kan door middel van een mail sturen. Voeg hierbij uw verwijsbrief van uw eigen arts. Tevens is het fijn als er een lijst is met welke medicatie er de afgelopen jaren zijn gebruikt en wat daar het resultaat van was. Het is ook mogelijk om de aanvraag te faxen naar 0107033146. Noteer bij de verwijzing dat het gaat om een aanmelding voor het zwangerschaps(wens)zorgpad of de PreCara.

Elke vrouw die met de precara meedoet, doorloopt automatisch ook het zwangerschaps(wens)zorgpad.

Groetjes Foxy2290

16. Lace

Lace Bekend lid

23 mrt 2015
    684
    3
    18
    NULL
    NULL
    Sorry Foxy te snel gelezen, snapte het al niet. Maar zie netjes vóór in je berichtje staan! Het kan altijd even duren voordat je cycli weer in een normaal ritme zitten. Maar het zou natuurlijk helemaal mooi zijn, als het nu al gewoon raak is! :)

Wel fijn dat je nu zoveel ondersteuning krijgt vanuit het ziekenhuis!

17. Dream83

Dream83 Actief lid

20 jul 2015
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, best dom misschien maar toen een vriendin zei dat ze ook een paar weken roze/rood verlies had tijdens haar zwangerschap en opperde dat mijn menstruatie mijn menstruatie misschien wel helemaal niet geweest is ben ik toch maar langs de winkel gaan voor een testje.

Niets op te zien natuurlijk :(
    We wachten maar gewoon verder af ;)

18. Jennifer1986

Jennifer1986 Actief lid

3 jun 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor de informatie schat!
    Zelf heb ik reumatoïde artritis maar ik gebruik op het moment geen medicatie omdat de ziekte vrij rustig is en ik zonder medicijnen de zwangerschap in wil gaan...
    Hoe oud ben je? En word dit je eerste kindje???
    Kus 😗

19. Foxy2290

Foxy2290 Lid

9 apr 2015
    28
    0
    1
    Rotterdam
    @Lace

Inderdaad, ik wacht het rustig af. Durf er niet al te veel op te hopen, aangezien dat tot nu toe steeds op een teleurstelling is uitgelopen. Maar dit zullen velen op dit forum wel herkennen.. Geduld en vertrouwen is de enige optie! ;)

20. Foxy2290

Foxy2290 Lid

9 apr 2015
    28
    0
    1
    Rotterdam
    @Jennifer

Graag gedaan hoor, ik dacht misschien heb je er wat aan! Er doen namelijk vrouwen aan mee uit heel Nederland. Bij mij was de ziekte erg actief, dus ik heb samen met mijn reumatoloog (Hoofd-onderzoeker PreCara-studie) besloten behandeling tijdens de eventuele zwangerschap voort te zetten.

Ik ben 25 jaar en jij? Wat fijn dat de ziekte bij jou momenteel rustig is zonder medicatie, super! :D Wij gaan inderdaad voor ons eerste kindje. En jij, ook je eerste kindje of ben je al eerder zwanger geweest?

Groetjes Foxy

Deel Deze Pagina