Het blijft alleen vreemd en onverklaarbaar dat ik enkele dagen geleden wel weer een tuurstreepje had!
Waarom supervroege testen (waaronder ook kruidvat 2v5) soms 'vals positief' zijn: Zo gauw er een bevruchte eicel rondzwemt in je buik, geeft die een zeer lage dosering hcg af. Een extra gevoelige zwangerschapstest kan dit soms al oppikken. Je bent dan nog niet echt zwanger want het is nog voor de innesteling. De testen vd kruidvat zijn zeer gevoelig. Vermoedelijk 10 mlU/mL. Wat ook een reden kan zijn staat hieronder beschreven: Zwangerschapstesten met een gevoeligheid van 10 mlU/mL hCG (Al te gebruiken 6 dagen voor de volgende menstruatie) worden door medici en huisartsen met een goede reden afgeraden. Op de eerste plaats is de kans op afbreken van de zwangerschap dus nog erg groot, meer dan 60% in de eerste paar dagen na de bevruchting. Daarnaast is het zo dat een niet zwangere vrouw een hCG niveau heeft tussen 0 mlU/mL en 10 mlU/mL. Deze"ultra" of "extra vroege" zwangerschapstesten kunnen dit oppikken en dus een vals positief resultaat (zwanger) geven. Zeker als je met zeer geconcentreerde urine test (na weinig drinken of bijv de ochtend na een avondje wijn drinken) wordt die kans nog groter. Dit verklaart dus ook waarom sommige vrouwen vaak, of zelfs altijd een vaag streepje hebben bij kruidvat testen en andere nooit. Testen vanaf 20 mlU/ml zijn wel betrouwbaar.
Dat wil niet zeggen dat kv 2v5 slechte testen zijn. Juist niet! Maar je moet dit wel even in je achterhoofd houden als je zeer vroeg test.
Heb mezelf inderdaad aangemeld bij de nieuwe NOD-lijst, maar weet het dus niet precies wat de datum is. @SJ86, jij ook nog steeds aan het wachten!? Wat naar. We zitten een beetje in hetzelfde schuitje, denk ik. Je vroeg me hoe ik bij de vermoedelijke nieuwe nod-datum van 10 september kwam: mijn ei-sprong was de 27ste, positief gemeten en een knaltest. 14 dagen daarbij opgeteld is 10 september en dus de datum waar ik nu een beetje "vanuit ga". Hoe voel jij je ondertussen?
Ik snap er weeeer niets meer van!! Vanmorgen toen ik opstond en naar de wc ging was het bij afvegen ineens glibberen, kon er echt een sliert van maken. Betekent dit vruchtbaar slijm? Eisprong moet nog komen?
Ik had mijn eisprong ook ineens de dag voor NOD, dream83. Merkte het ook aan zo'n sliert en dacht "dat kan toch helemaal niet!!!", maar een ovulatietest toonde aan dat het dus wel kan... Heb je die nog in huis?
Heldere uitleg Kolibri, dit wist ik niet! Goh Dream, dat klinkt als vruchtbaar slijm! Eventueel een ovu-test doen? En misschien de kans maar niet voorbij laten gaan ! Hier komt mijn menstruatie erg langzaam op gang, voel me ook helemaal niet lekker. Misselijk, buikpijn.. bah! Misschien combi van griepje en menstruatie... Baal echt ervan dat mijn cyclus zo lang en raar is geweest deze keer...
Hoi mag ik me melden? Ik weet niet precies wanneer mn nodig moest zijn.. voorgaande keren heb ik clomid gehad en had ik een eisprong rond dag 20 en rond dag 30 een eisprong. Deze maand heb ik op dag 15 pregnyl 5000 gespoten gekregen en vanaf 7dpo zere boobs. Echter zit ik nu 12 dagen na mn ei. En nog steeds zere boobs. En geen ong nog te bekennen.. maar omdat ik niet weet of pregnyl mn lf langer laat maken ofzo. Ga ik er vanuit dat vandaag of morgen mn nodig zou hebben. Mis maar een testje halen vandaag 😶
ik heb al 2 testen gedaan, maandag en gisteren.. beiden negatief! maar voel me de hele dag misselijk en vreselijk moe!
Nee...een gewone van testjezelf. De testen die, achteraf gezien, op de eisprong reageerde... Warwn van Kv (2v5)... action.... en testjezelf
Okee... spannend hoor! Blijf nog wel ff hier lezen... wel zo gezellig voor je.. Ik wacht niet echt meer... gisteren rood/bruin bij t afvegen. Vandaag soort van menstruatie..maar echt lang niet zo veel als normaal. Vorige keer stroomde t eruit voor mijn gevoel en nu?? In totaal net 2 stringmaandverbandjes vol denk ik