Nod-lijst 23 t/m 31 Augustus 2015

Discussie in 'NOD forum' gestart door water27, 23 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrah

Tyrah Niet meer actief

Ja wat moet je hiermee, ik zou niet weten Molensteen.
    Het is natuurlijk maar wat je aanneemt of waar je in geloofd?

2. Tyrah

Tyrah Niet meer actief

Hoi Molensteen, jaaaaaaaaaaaaaaa ik wil wel stoppen eigenlijk met die testen, wordt er nietttttttttttt goed van!!!:x Het is gewoon niet leuk meer zo :( Dus conclussie: stoppen met ovulatietesten en gewoon menstruatie afwachten nu.

Dank je wel Molensteen!:)

3. Lace

Lace Bekend lid

23 mrt 2015
    684
    3
    18
    NULL
    NULL
    Tyrah, ik had bij sensitest geen dikke streepjes (zoals we al eens hadden besproken), maar wel op een gegeven moment een duidelijke.

Je bent midden juli gestopt met de pil meen ik me te herinneren? Ik zou zeggen, laat het lekker los en geniet lekker van elkaar! Als je om de 2-3 dagen vrijt, heb je sowieso een goede kans dat je hebt gevreeën rond je eisprong.

Het zou zonde zijn als je vanaf de eerste maand al in de rats zit, komt vast helemaal goed! :)

4. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Nou zit ik met een vraagje / opmerking :D
    Stel nou : je test om 10u 's ochtends en je hebt nog geen LH toename.. maar die begint bvb om 11u wel & stel dat je eitje gesprongen is nog voor de 10u van de dag erna.. dan kan je hem toch compleet gemist hebben?
    't is maar een gokje he !
    Ze zeggen wel dat je normaal 24u tot 36u (of tot 48u) na het begin van de piek je eisprong hebt, maar kan het ook niet korter zijn dan dat?

5. Tyrah

Tyrah Niet meer actief

Ik zei dit toevallig nog tegen mijn vriend en vriendin, of het niet kan dat ik hem gemist hebt hiihihi nouja iig ga ik stoppen met de ovu's en afwachten.
    Leuk dat je ermee komt Jdk en even voor me hebt neergetypt, dank je wel :)

6. Lace

Lace Bekend lid

23 mrt 2015
    684
    3
    18
    NULL
    NULL
    Het kan ook 12 uur zijn! Ik had zelf vorige maand op vrijdag een positieve test en op zaterdagmiddag ook nog (althans streepje was op zijn donkerst) en zaterdag is mijn ei gesprongen (temperatuur ging zondag omhoog). Ik denk dat hij dus 's nachts gesprongen moet zijn. Dus in theorie kan het.

Een aantal meiden test daarom vanaf een bepaalde dag (vlak bij de eisprong), twee keer per dag. Ikzelf wilde dat ook weer vanaf vandaag gaan doen, omdat het vorige keer zo kort erop was.

Molensteen, dat vind ik lastig! Ik ben daar zelf iets te nuchter voor, dus zou er niet zoveel mee kunnen. Maar wellicht dat het jullie helpt! Kan me er niets bij voorstellen dat een kindje ervoor kan zorgen dat zijn/haar ouders niet zwanger kunnen worden van een tweede. Maar dat is mijn gevoel! Als het jullie helpt, juich ik dat toe! :)

7. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Heb me dat al verschillende keren afgevraagd eigenlijk :)
    Wanneer had je je eisprong ongeveer verwacht?
    (heb geen idee hoeveelste ronde dit is bij jouw :$ )

Ik ben fan van die roze van cb.. heb een hekel van na te moeten kijken hoeveel uur ik al niet meer naar toilet ben geweest en dat ik niet mag drinken :p gewoon veeeel gemakkelijker om 's ochtends rap ff te testen :D

8. Tyrah

Tyrah Niet meer actief

12 uur? dus in theorie kan ik hem op mijn rijtje ovu's gemist hebben maar toch om de dag geklust tot nu toe dus wie weet heb ik wel een kans..... dank je wel voor je reactie! :):p

9. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ben er ook niet echt van hoor. Maar wel raar dat hij er mee komt. Hij weet geeneens dat we bezig zijn...
    En denk ook niet dat zoontje iets kan tegen houden...

Maar dat ie ook zei dat zoontje opbokst tegen feit dat er een kleine aankomt... Dat geeft stof tot nadenken. Zou het raar zijn?

10. Tyrah

Tyrah Niet meer actief

Op dag 14 zoals voordat ik de pil slikte maar dit is ronde 1 na de pil Jdk.....kan ook natuurlijk ontpillen zijn dat mijn cyclus door de war is.

11. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Maar als ie zegt 'tegen het feit dat er een kleine aankomt' molensteen, dan is dat toch zeggen dat je nu al zwanger bent ?

12. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Heb nog altijd geen idee of dat ontpillen "echt" is. Mijn eerste cyclus vorig jaar november was een normale : 29 dagen en toen heb ik niets gebruikt. Ronde daarna was ik zwanger..
    Das in maart misgelopen en pas sinds mei terug mogen herbeginnen en de pil mogen laten.. Daarna een cyclus van 27 dagen, 24 en 28 dagen.
    Heb dus geen enkele keer moeten "ontpillen"..

Deze ronde heb ik eindelijk terug het idee dat mijn hormonen hun werk terug doen, wat ik de vorige rondes niet had.. Maar ben terug begonnen met hetgeen ik voor ogen hou als mijn "zwanger-worden"-dieet :p Was daarmee gestart vorig jaar na dat ik met de pil ben gestopt.. en afgelopen 3 maand geen moed gehad om dat terug te doen.
    Houdt basicly in eten en drinken alsof ik al zwanger ben : minstens 1x broccoli, bloemkool, paprika's en bonen per week, minstens 1x vette vis per week Iedere dag iets van zuivel, opletten met ongewassen groenten, max 2 kopjes koffie per dag en geen energy drinks meer, terug wat meer water drinken.. En vooral niets van alcohol meer.
    Alcohol heeft een negatief effect op de balans van progesteron en oestrogeen.. en laat dat nu hetgene zijn dat zéker in orde moet zijn.
    Toen werkte het toch, nu hopelijk ook terug. Ik ervaar alleszins een positief effect op mijn hormonen !

Heb zo een ganse lijst aan zaken waar ik op let (inclusief de reden waarom), verzameld door de maanden heen terwijl ik bepaalde voedingssoorten opzocht :p

13. Tyrah

Tyrah Niet meer actief

Mijn zusje hoefde ook niet te ontpillen gelijk normale eisprong en gelijk zwanger. Bij de tweede na 2 maanden zwanger en de derde ook 1 maand gelijk.
    Dus kan wel.
    Ben benieuwd, ik zal het moeten afwachten, ik ging uit van 28 dagen en zou mijn nod hebben op 23 augustus dat is niet a.s. zondag maar die zondag erop.
    Afwachten maar dus...10 dagen kijken of ook ik niet hoeft te "ontpillen".

14. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Lace: Dikke knuffel meid! Onze tijd komt heus wel! Al kan ik je dipje goed begrijpen... Ik heb er af en toe ook wel eens last van, maar de hoop niet opgeven hoor!

@Molensteen: Misschien is het een idee om met je zoontje wat te lezen in boekjes over broertjes en zusjes ofzo... Hem misschien een beetje 'gewend' maken of er op één of andere manier met hem over spreken... Misschien maakt het dat voor hem ook een beetje makkelijker of meer 'normaal' om een broertje of zusje te hebben. Ik geloof ook niet dat je zoontje een zwangerschap zou kunnen tegen houden hoor, maar het zou wel fijn zijn moest hij aan het idee kunnen wennen zonder dat hij zich ervan bewust is dat jullie bezig zijn.

15. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Wat erg JdK dat je een zwangerschap af hebt moeten breken. Sta je er nu ook anders in denk je? Serieus dieet hoor. Ik stop direct met de verboden lijst zodra ik zwanger ben. Maar nu eet ik nog gewoon filet americain en heb gisteravond nog een wijntje op.

Ik word trouwens helemaal gek van onze kat. Die wijkt geen moment van mijn zijde. Doetieandersnooit! Zou hij iets aanvoelen?
    Verder nergens last van, zou ook wel heel vroeg zijn. Alleen een wat zwaarder gevoel rond m'n schaambeen. Medisch gezien nergens op gebaseerd, maar toch voel ik het 😉

16. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    ik sta er nu veel nuchterder in.. Een kloppend hartje wilt helaas niet alles zeggen :/ afgelopen maanden had ik absoluut geen zin of moed om terug moeite te willen doen.. ik dronk gemakkelijk nog glaasjes wijn, aperitief,... terwijl ik daar vorig jaar ook onmiddellijk mee gestopt was ('t is ook gezonder).

Dat van dat dieet is door mijn erg-veel-googlen gekomen, wetende wanneer welke hormonen nodig zijn & welke voeding net zorgt voor die hormonen dat net dan nodig zijn... zo ben ik daar bij gekomen.
    't is sowieso allemaal gezond, dus kwaad kan het niet !
    Echt dieeten is het trouwens niet, 't is gewoon een gezondere levensstijl ;) ik ga er vanuit dat een beebje pas kan komen als je lichaam in goede conditie is.

Mijn kat de afgelopen maanden ook... vooral afgelopen anderhalve maand. daarvoor zat ie vaker bij mijn vriend. Wilt helaas niet veel zeggen :/ Mss merkte hij dat ik er vorige week wat door zat :/

17. EstelleA

EstelleA Actief lid

12 jun 2015
    352
    77
    28
    Wel ik voel net of mijn ongesteldheid zal doorkomen, en mn onderrug doet pijn.. Maar dat zou ng niet mogen want heb pas maandag mijn eisprong gehad

18. Tyrah

Tyrah Niet meer actief

Innesteling EstelleA?

19. EstelleA

EstelleA Actief lid

12 jun 2015
    352
    77
    28
    Hoi ik gebruik ook de testen en ik ben er heel tevreden van, ik gebruik wel de gevoelige testen, ik doe ze soms savends en dan tekent hij ook. Ik denk gwn dat je aan het ontpillen bent want ikzelf heb dan 2 maand geen ongesteldheid gehad. Dus het kan zijn dat dit bij jou ook het geval is.

20. EstelleA

EstelleA Actief lid

12 jun 2015
    352
    77
    28
    Denkje? Wanneer gebeurt die normaal? Ik wil het precies ook niet allemaal opzoeken want dan zou je alles beginnen krijgen die erop staat :)

Deel Deze Pagina