Even ter info: Ik ga jullie even tijdelijk verlaten. Ik merk dat ik teveel met deze pagina en zwanger worden bezig ben. Ik wil het nu even loslaten en denk dat ik rond mijn ovulatie wel weer even terug kom en dan weer in een groepje ga kletsen. Het gaat nu even niet zo goed met mij. Ik ben moe en beetje depressief.
Ahw.. jij bent idd erg actief hier.. en ik onderhand ook en ik merk dat hoelang ik hier zit hoe langzamer de tijd gaat na de eisprong hahah ! dus wie weet doe ik het zelfde en ga ik er 1 keer per dag op kijken in plaats van ieder uur... succes en blijf positief !
Ik durf nog niet. Heb gisteren avond licht roze afscheiding gehad en vanmiddag weer... ik hoop dat het komt door een goed doorbloedde baarmoeder waardoor er per ongeluk een adertje is geknapt, maar het zou ook zomaar de voortekenen van een menstruatie kunnen zijn. Vanochtend een test gedaan, was ie gewoon ongeldig! Geloof je toch niet? Heb ik nog nooit meegemaakt. Precies op zo'n stress moment. Heb nu maar inlegkruisje ingedaan om het bloeden in de gaten te houden. Morgen nog een keer testen.. zo spannend dit.. volgens mij zou ik donderdag of vrijdag ongesteld moeten worden.
Succes met lezen.. Bij mij begonnen januari vorig jaar m'n eierstokken te klapperen. Dus toen hebben we het er even over gehad, maar m'n vriend was er nog niet klaar voor en hij vond het toch nog wel heel erg eng. Dus met alle respect naar hem toe heb ik mijn kinderwens op een laag pitje gezet. Ik heb hem de touwtjes in handen gegeven en het er zo weinig mogelijk over gehad. Soms dan kwam het nog wel eens naar boven, maar dat vond hij niet erg. Eind december gaf hij zelf aan dat hij er op korte termijn voor wilde gaan ook al vond hij het toch nog steeds eng. Dus ik helemaal door het dolle heen want ik zou in 2017 wel eens zwanger kunnen zijn van onze eerste! Halverwege januari hebben we het er nog een keertje over gehad en samen besloten dat ik een afspraak ging maken bij m'n neuroloog in februari. Ik heb epilepsie, slik daarvoor medicatie en moet daarom aan een verhoogde dosis foliumzuur. Samen afgesproken dat zodra ik die afspraak achter de rug had, ik direct zou gaan beginnen met slikken. Toen gezegd dat we er in maart voor konden gaan en dat was goed. Hij droomde er zelfs over en had al een paar keer gezegd dat hij echt papa wilde worden. Ik was echt stomverbaasd. Nou waren de omstandigheden rond mijn vruchtbare periode deze maand niet echt optimaal. Veel stress en gedoe rondom zijn ZZP werk bovenop z'n vaste baan, dus er niet voor gegaan. Ik vroeg hem later of we er dan in april voor konden gaan omdat het dan weer rust was en dat leek hij prima te vinden. Gisteren vroeg ik of hij er nog achter stond en krabbelde hij terug. Ik wil wel, maar ik vind het nog steeds eng. Ik durf het niet zo goed. Straks ben ik geen goede papa. Straks kan ik het helemaal niet. Ik kan 80.000 keer zeggen dat we het kunnen en dat hij niet bang hoeft te zijn. Dat het ook spannend is, maar dat met de tijd alles goed komt. Maar het helpt allemaal drie keer niets. Nou zei hij dus gisteren dat ik niet moest pushen. Maar ik doe echt serieus helemaal niets. Als ik zeg, zullen we er dan gewoon over ophouden en dan geef jij maar aan wanneer je er echt klaar voor bent, is het ook weer niet goed. Hij vindt dat we erover moeten kunnen blijven praten. Maar even serieus dat gewacht en die onduidelijkheid doen me pijn. Heb de hele ochtend lopen janken. Ik heb liever dat we wachten en het er niet over hebben, maar dat wil hij niet. Hij wil perse praten, maar ook weer niet. Ik word er echt knettergek van. Ik ben ondertussen in staat om van de daken te schreeuwen dat ik mama wil worden, een gezinnetje wil stichten met m'n hem, uitkijk naar het moment dat ook ik twee roze streepjes op een test heb, kan genieten van het zwanger zijn en negen maanden later ons kleintje kan vasthouden, verzorgen, liefhebben en alles wat er nog bij komt. Als m'n vriend een dag dit forum niet ziet, krijg ik commentaar dat ik geen afstand moet nemen. Vraag ik hem waarom, zegt hij omdat je het leuk vindt en het graag wilt. Doe er dan potverdorie wat aan man! Zeg ja! Ga er samen met mij voor en stop met dat geneuzel! :x Nou is er bovenop van het weekend ook nog een vriendin van mij bevallen. Ik ben echt heel erg blij voor haar hoor. Maar ze bombardeert me letterlijk met schattige baby foto's en filmpjes en ik kan het echt niet hebben op het moment. Ik voel me zo rot en zo jaloers. Ik vind mezelf op het moment ook echt een verschrikkelijk mens. Weet gewoon niet meer wat ik moet doen, alles is fout. Ik ben echt ten einde raad. Op deze manier vind ik het ook gewoon niet leuk meer. Wat moet ik nou? Advies wordt echt heel erg gewaardeerd!
@Mie ik zie ook wat! Hopelijk loopt hij op de komende dagen! @Pita heel veel sterkte lieve meid. Snap deels hoe je je voelt Hoop dat je je snel weer beter voelt en dat je snel zwanger mag raken! 💋 @Gember dat is inderdaad erg spannend ja. Stomme is dat het van alles kan zijn. Ik duim voor je dat het niets ernstigs is!
@mie ik zie hem! @pitahaya balen meis.. sterkte, en laat je niet gekmaken jouw beurt komt ook @gember oei.. spannend zeg :O bloedverlies is niet per se een slecht teken.. maar kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. hopelijk morgen een mooie test en geen bloedverlies meer <3 @ Sylva wat irritant is dat zeg.. hij kan niet eerst beloven er voor te gaan en dan terugkrabbelen, dat is niet eerlijk tegenover jou. misschien moet hij eens met een andere man gaan praten hierover? iemand die al vader is.. dan kan hij denk ik beter advies krijgen over hoe hij zich geen zorgen moet maken. het heeft ook heel lang geduurd voor ik mijn man zover had. hij geloofde niet dat we het financieel zouden redden, tot ik een compleet overzicht gemaakt heb van wat een baby kost en wat wij binnenkrijgen etc. dat kwam heel positief uit. daarna heeft het nog een maandje geduurd voor hij overstag ging. en attendeer hem erop dat hij sowieso 9 maanden heeft om zich voor te bereiden. waarschijnlijk meer omdat de meeste mensen niet de eerste keer raak prikken. daarnaast is er allemaal begeleiding mogelijk, en leesmatteriaal aanwezig. niemand is een goede vader voor hij vader is
He Sylva wat een verschrikkelijke situatie en het is echt te begrijpen waarom je hier helemaal knettergek door wordt. Ik heb hier thuis ook een onzekere man te zitten en ik ben bang dat ik wel drie jaar heb gewacht voordat hij eindelijk er klaar voor was. Dat waren drie erg lange jaren en die gun ik jou niet omdat je kinderwens zo groot is. Ik kan me natuurlijk niet helemaal in je verplaatsen en mijn ervaring is de jouwe niet, maar wat mij geholpen heeft is zeggen dat ik dit gelul zat was en nu werkelijk wou weten of we er echt voor gaan en dan geen gezeur en teruggekrabbel meer of we praten over vier maanden weer. Gelukkig voor mij kwam mijn trouwerij toen eerst nog dus 1 jaar van de drie ging op zich makkelijk en na drie keer te horen gekregen te hebben van ik ben er nog niet klaar voor, kreeg ik eindelijk mijn ja en heb ik met hem om de tafel gezeten en mijn cyclus te bespreken en omdat hij niet zo goed tegen druk kan en een laag libido heeft hem duidelijk gemeld wanneer mijn eisprong is en hem de touwtjes in handen gegeven (wat heeeeel erg moeilijk voor mij is.) Bij mij werkte duidelijkheid en echt goed laten weten hoe erg ik onder mijn niet begonnen kinderwens leed. Mijn neefje kwam vorig jaar en daarna werd mijn vriendin zwanger van haar tweede, maar zij wist van mijn kinderwens en hield zich gelukkig in en we hebben toen een soort compromis gevonden. Weet jou vriendin van je kinderwens af? Anders mag je haar best vertellen dat je het echt fantastisch voor haar vind, maar dat je het gewoonweg niet zo goed kan hebben momenteel. Als ze je kent dan heeft ze hier als het goed is wel begrip voor. Het is een erg moeilijke situatie en ik hoop dat jullie na een goed gesprek er sterker uit komen. Een hele dikke knuffel en bedankt voor het delen van je verhaal, het zou wel niet gemakkelijk zijn geweest om het helemaal op te schrijven. Ik hoop voor je dat hij snel bijdraait en er echt voor wil gaan zodat jullie straks snel een positieve zwangerschap in handen hebben.
Pita rustig aan! Begrijpelijk maar ontzettend vervelend. Gember. Wat spannend zeg. Hoop voor je dat de testen mooi gaan oplopen. Sylva. Wat een vreselijk lastig pakket. Kan me zo goed voorstellen dat je je zo rot voelt. Je weet steeds niet waar je een toe bent. Wat moet dat een emotionele rollercoaster zijn zeg. Advies; vind ik lastig. Kan alleen maar zeggen blijf met elkaar praten en je gevoel uitspreken. Hoop zo voor jullie dag jullie er samen uit komen! Wat betreft je vriendin. Die gemengde gevoelens zijn echt heel herkenbaar. Wees niet te hard voor jezelf. Het is jouw gevoel en dat is altijd de waarheid. Ondanks dat je natuurlijk wel blij bent voor iemand anders. Knuffel en sterkte!
@Pita, veel sterkte kan me voorstellen wat je bedoelt volgens mij ben je idd erg actief op ZP en dan is de klap misschien nog groter omdat dagen uren worden en uren minuten. Heel veel sterkte!! @Riri, spannend wel goed dat je pas op je NOD wilt testen dan is het gewoon meteen duidelijk of het positief of negatief is. Succes met wachten!! @Gember, je houd de spanning er wel in !!! Ben je inmiddels al ongesteld geworden????? Super benieuwd!! @Sylvia, zo vervelend om te lezen dat je je zo rot voelt!! Mijn advies laat er een paar dagen overheen voor je bedenkt wat en hoe je dit wilt oppakken!! Meestal kun je als je vol emoties ziet niet meer je doel voor ogen houden in gesprek met je partner (althans dat heb ik) Heel veel sterkte houd je ons op de hoogte hoe het verloopt, we denken aan je!! Liefs en knuffel!!
Vandaag een testje gewaagd..... Zit nu 5 dagen voor nod. Helaas zo negatief als het maar zijn kan.... Ik weet dat het nog erg vroeg is maar toch had ik een beetje hoop. Ik testte de vorige keer op 6 dagen voor nod al duidelijk positief. Pfffff Voor alle positieve testers, voorzichtig gefeliciteerd !!
Me vanmorgen ingehouden omdat ik het gevoel had dat de test toch negatief zou zijn. Sta ik vanmiddag in eens in de action testen te kopen en vanmiddag getest. Negatief helaas. Maar nog maar 9 dpo. Het kan nog. Heb vandaag, gisteren en zaterdag vlagen van enorme buikkrampen. Zijn sowieso mijn darmen maar ken dit niet zo...
Spannend hier ook 9dpo en negatief. Gelukkig ben ik niet de enige denk ik dan maar Haha. Ik zal voor je duimen
Mie, ik zie hem niet maar als jij hem maar ziet! Gefeliciteerd!! Jammer meiden maar hopelijk zijn jullie te vroeg met testen
Och Pita niet leuk die onzekerheid! Ik snap heel goed dat je het nu niet kunt hebben al die baby spam van je vriendin, heel dubbel lijkt me dat. Mijn vriend had ook heel lang nodig voor hij eens "durfde". Hij wilde eerst zelfs nog niet eens voor zijn 30ste! Maar dat heb ik er even heel snel uit getikt 😜 zolang kon ik echt niet wachten hoor.
En zojuist nog een tuurstreep afgenomen met een actiontest, ik zie hem, jullie ook? Na 6 minuten ofzo de foto genomen, moest even naar boven rennen voor het juiste licht, maar zag hem al met 4 minuten opkomen!