NOD-lijst 24-30 augustus

Discussie in 'NOD forum' gestart door Noxe, 24 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Mijn vrouw wilde een boel jaren geleden al kindjes. Zij werkt in de zorg en heeft al tijden een vaste baan. Ik was nog aan het studeren en wilde persee wachten tot ik ook een vast contract had, we een huis hadden gekocht en helemaal gesetteld waren. Toen we eenmaal het traject in gingen omdat we er “klaar” voor waren, bleek dat het helemaal niet meteen lukte. Uiteindelijk werd mijn vrouw na 2 jaar en een pittigge mmm zwanger.
    Voor nr 2 gingen we relatief vlot door (maar nu bij mij) omdat we weten dat sommige dingen gewoon niet altijd gaan zoals je wil en ik ben nu ook al weer meer dan een half jaar aan het “aanprutsen” met hormonen en gedoe.

Nou zou je denken... Wat heb ik aan dat hele verhaal? Hahahha ... Nou dat weet ik eigenlijk ook niet. Want ik begon met typen om je advies te gaan geven, maar eigenlijk weet ik helemaal niet wat slim is.
    Enerzijds zou ik zeggen: Spring gewoon in het diepe, voor het zelfde geldt duurt het nog een tijd en je weet nooit hoe je dan weer zit..
    Anderzijds zou ik na 3 rondes al gestopt zijn als de randvoorwaarden ook nog eens onzeker waren...
    En nu ik dit weer typ bedenk ik: Maar wacht, misschien ben jij wel zo iemand die moeiteloos zwanger raakt en dan heb je de luxe dit soort overwegingen te maken...
    En dan kun je inderdaad gewoon plannen en kijken wanneer het het je het best uitkomt! Dan zou ik inderdaad “eventjes” wachten...

2. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    @Lauw1990, wat een lastige keuze. Ik snap je onzekerheid heel goed. Denk dat het enige wat je nuvoor jezelf kunt doen is op een rij zetten wat het financieel doet als je deze ronde zwanger zou raken en of dat iets is wat jullie dan kunnen dragen/willen dragen. Op de natuur heb je geen invloed, dus het kan ook zijn dat het nog even duurt en je dit probleem over een paar maanden niet meer hebt. Wat ik in ieder geval denk is dat teveel stress de boel helemaal niet bevordert.

Ik zit zelf ook in een zo’n soort situatie. Ik heb een vaste aanstelling voor 24 uur (vorig jaar van 28 uur naar 24 gegaan ivm andere baan bij hetzelfde bedrijf) en werk er dit jaar 32 uur ivm een extra klus. Na dit jaar zijn er 2 mogelijkheden om 32 uur te blijven werken. Aan de ene kant wil ik het graag; onze zoon zit op school en anders zit je toch 2 dagen in de week thuis, terwijl ik ook zou kunnen werken. Uren anders verdelen vind ik qua reistijd niet handig, dus das ook geen optie. Daarnaast is het verschil in geld tussen 24 en 32 uur behoorlijk (ook op vakantiegeld, pensioen ed.). Mijn man is zelfstandige met wisselende inkomsten. Qua oppas hebben we geen probleem, maar financieel gezien is die 32 uur ook wel heel lekker, zeker in de tijden met minder inkomsten. We kunnen echt wel met minder (bezuinigen, anders leven) maar het bevalt me prima zo. Maar goed, alles is anders wanneer er een tweede kindje komt. Dan wil ik toch wel heeeeeel graag naar 24 uur (want helaas geen optie dmv ouderschapsverlof omdat ik twee verschillende klussen doe. Als ik daar uren afhaal, zijn ze beide niet meer uit te voeren) Maar is dat financieel wel verstandig?

En ik ben nu nog niet zwanger, dus wat doe ik nu? Als die 8 uur wordt verlengd is dat in ieder geval voor een jaar (2019), maar als het deze ronde mocht lukken, ben ik er van april tot september uit en daarna wil ik naar 24 uur. Dus eigenlijk zou het beter zijn voor de hele situatie als ik gewoon ergens in december zwanger raak. Kindje in september, dan in januari 2020 weer beginnen, terug naar 24 uur, geregeld. Maar goed, de wens voor een tweede is er nu al ruim 2 jaar en mijn man en ik hebben al een keer een pauze ingelast. Ik word er niet jonger op, dus ik wil er gewoon nu voor gaan.

Pfff, dilemma’s allemaal.

3. Lizra

Lizra Fanatiek lid

13 okt 2014
    1.532
    1.669
    113
    Vrouw
    NULL
    Brabant

Ja dat was in een ander forum... maar ik vroeg dat idd.

Het zit zo dat ik tijdens mijn vorige zwangerschap veel bekkeninstabiliteit heb gehad. Daarom hebben wij er bewust voor gekozen om nu pas aan een tweede te gaan beginnen. Dan is hij wat meer zelfstandig. Dus vandaagr dat ik het vroeg of jullie er ook zo over hebben nagedacht.
    Natuurlijk kan je dan nooit precies plannen, maar we hebben daar wel rekening mee gehouden.

4. MLB

MLB Fanatiek lid

1 nov 2016
    1.825
    1.153
    113
    Welkom lieve nieuwe (en helaas bekende dames)
    Deze ronde gaat iedereen op roze goed? Zou dat zo leuk vinden!
    Hier gister de teunisbloemolie capsules binnen. Ben heel benieuwd. Helaas ben ik er vandaag alweer een vergeten... pillen nemen is niet mijn sterkste kant. Vandaag lijkt mijn menstruatie ook eindelijk te stoppen na een dikke week. Vermoedelijk rond de 16 eisprong en dan rond de 28e nod. Ga mij voorzichtig toch maar op de lijst zetten en pas het wel aan als het anders wordt

5. MLB

MLB Fanatiek lid

1 nov 2016
    1.825
    1.153
    113
    NOD-lijst 24-30 augustus 2018

24-08(1)

Asley, 1e kindje, 26 jaar, 6e ronde

25-08(1)
    Ddtje, 30 jaar, 2de kindje, 10e ronde

26-08(7)
    weereennieuwemama, 34, 2e kindje, 2e of 3e ronde (na verwijderen Mirena)
    Wondertjes1992, 25jaar, 3e kindje , 6e ronde
    Lentekind85, 32 jaar, 3e kindje, 2e ronde
    Meisje6, 30 jaar, 2e kindjes, 2e ronde
    Paula1984,33 jaar, 3e kindje, 1e ronde ( na koperspiraal)
    Vrouw1982, 35, 2de kindje,
    Lalaatje90, 28 jaar, 2e kindje, 3e ronde

27-08(2)
    Noxe, 31 jaar, 2de kindje, ronde 3 (tweede ronde na vmk)
    ClandeStinee, 26 jaar, 1e kindje, ronde 3

28-08(3)
    Lauw 1990, 28 jaar, 2e kindje, ronde 3
    Lizra, 32 jaar, 2e kind, ronde 1 (na verwijderen spiraal)
    Zonnetje2015, 31 jaar, 2e kindje, ronde 2. ( met utrogestan en aspirine ivm herhaalde miskramen)
    MLB, 24 jaar, 2e kindje, ronde 2

29-08(0)

30-08(1)
    Lalalaura, 30 jaar, 2e kindje(1e uit mijn buik), mmm met menopur, pregnyl en utrogestan
    Datumloos: 1
    MotherOfAnAngel, 23 jaar, 1e kindje, ronde 12

Totaal: 16

Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

Wil je op het wachtbankje?
    Klik dan op "reageer" en haal de [QUOTE ...] aan het begin en einde van het bericht weg
    VERGEET OOK NIET DE TOTALEN ONDERAAN AAN TE PASSEN

6. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Wat vervelend! Had je erg last? Heb je begeleiding gehad?

Ik heb 3 jr na dato nog erg last van de bekkeninstabiliteit, maar we gaan er toch voor ik zit ook nog eens per 1 okt zonder werk, dus alles is onzeker, maar je weet toch nooit hoe dingen lopen. Voor hetzelfde geldt dat ik nu geen last heb van mijn heupen en snel weer een baan heb.

7. Asley

Asley Bekend lid

4 apr 2018
    501
    159
    43
    Vrouw
    Hoi lieve meiden,

Ik ben bang dat ik mezelf hier beter van de lijst kan halen..:(
    Gister de uitslag terug gekregen van het sporenonderzoek en die was niet best:cry:. Zoveel gehuild, nooit gedacht dat zwanger worden zooo pittig kon worden. Heb het nu ook echt te doen met alle stellen die er jaren voor moeten vechten:cry: .
    Maar goed. Er is een kan dat het wel op een natuurlijke manier gebeurd zei de dokter, alleen is de kans een heel stuk kleiner. We ffeven dus nog niet op, ook al voelt het nu allemaal verschrikkelijk dubbel.. woensdag kan mijn vriend gelukkig al naar de uroloog, hoop dat we snel wat meer duidelijkheid krijgen:(.
    Heel veel succes allemaal, hoop dat het jullie allemaal lukt deze ronde! :thumup:

8. Asley

Asley Bekend lid

4 apr 2018
    501
    159
    43
    Vrouw
    NOD-lijst 24-30 augustus 2018

24-08(1)

25-08(1)
    Ddtje, 30 jaar, 2de kindje, 10e ronde

26-08(7)
    weereennieuwemama, 34, 2e kindje, 2e of 3e ronde (na verwijderen Mirena)
    Wondertjes1992, 25jaar, 3e kindje , 6e ronde
    Lentekind85, 32 jaar, 3e kindje, 2e ronde
    Meisje6, 30 jaar, 2e kindjes, 2e ronde
    Paula1984,33 jaar, 3e kindje, 1e ronde ( na koperspiraal)
    Vrouw1982, 35, 2de kindje,
    Lalaatje90, 28 jaar, 2e kindje, 3e ronde

27-08(2)
    Noxe, 31 jaar, 2de kindje, ronde 3 (tweede ronde na vmk)
    ClandeStinee, 26 jaar, 1e kindje, ronde 3

28-08(3)
    Lauw 1990, 28 jaar, 2e kindje, ronde 3
    Lizra, 32 jaar, 2e kind, ronde 1 (na verwijderen spiraal)
    Zonnetje2015, 31 jaar, 2e kindje, ronde 2. ( met utrogestan en aspirine ivm herhaalde miskramen)
    MLB, 24 jaar, 2e kindje, ronde 2

29-08(0)

30-08(1)
    Lalalaura, 30 jaar, 2e kindje(1e uit mijn buik), mmm met menopur, pregnyl en utrogestan
    Datumloos: 1
    MotherOfAnAngel, 23 jaar, 1e kindje, ronde 12

Totaal: 15

Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

Wil je op het wachtbankje?
    Klik dan op "reageer" en haal de [QUOTE ...] aan het begin en einde van het bericht weg
    VERGEET OOK NIET DE TOTALEN ONDERAAN AAN TE PASSEN

9. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Jippie! Ik mag officieel meedoen deze ronde. Net een echo gehad en een cystes. Volgende week zaterdag weer een folikkelmeting...

zonnetje2015 en MLB vinden dit leuk.
  10. Lentekind85

Lentekind85 Bekend lid

5 feb 2014
    714
    223
    43
    NULL
    NULL
    Hi dames,

@Asley: wat heftig! Heel veel sterkte gewenst voor jullie.

@Lauw1990: ik snap je dilemma. Ik heb zelf ook een kind gekregen tegen het einde van mijn contract (onze jongste) en nu zit ik in de situatie dat ik waarschijnlijk naar een hoge functie ga doorgroeien, ben ik straks met zwangerschapsverlof.
    Het enige dat ik je kan zeggen is hoe ik het doe: mijn moraal is altijd dat je het leven altijd om je kinderen heen vormt. Een kleintje gaat mee in de flow. En ik denk altijd maar: het lijkt nu zekerheid te geven, maar later in je leven kunnen zich nog zoveel van dit soort situaties voordoen waarbij je kinderen mee moeten.
    En nog een reden om ervoor te gaan voor mij: ik wil later niet terugkijken en denken: had ik maar niet voor Mn carrière alleen gegaan en toch voor mijn gezin.

In elk geval: veel sterkte met je keuze!!

Asley vindt dit leuk.
  11. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Wat naar zeg! Sterkte!

Asley vindt dit leuk.
  12. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Whahaha rare typfout. Een cystes moest zijn geen cystes

13. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Oh nee!!! Balen zeg... natuurlijk moet je dit eerst verwerken en een plekje geven... Maar ik kan je wel de tip geven niet te lang te wachten de MMM in te gaan als dat nodig is. Het is heftig, maar je kansen zijn zo veel beter als je nog jong bent!
    Heb alleen ervaring met problemen bij de “vrouw-kant” maar de doktoren weten wel echt wat ze doen. Dus mocht het nu tegenzitten... Er zijn vaak echt nog allerlei opties!!!

Asley vindt dit leuk.
  14. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Wat een ..... nieuws, sterkte. En duimen dat het toch allemaal natuurlijk lukt. Fijn dat jullie snel verder onderzoek kunnen krijgen.

Asley vindt dit leuk.
  15. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Top, hopen dat het deze ronde voor jullie raak mag zijn!

16. MLB

MLB Fanatiek lid

1 nov 2016
    1.825
    1.153
    113
    Wat shit zeg sterkte! Hopelijk mag het toch nog snel lukken!

Asley vindt dit leuk.
  17. Lauw1990

Lauw1990 Actief lid

19 jan 2016
    133
    13
    18
    @Lalalaura , lief berichtje, bedankt! Ik blijf twijfelen. Aan de ene kant denk ik ook, wat heb ik aan een werkgever als die je er om die reden uitwerkt.. Aan de andere kant, als ik toch door wil voor deze ronde, dan ben ik de gehele zomerperiode (vakantieaanvragen) gewoon aanwezig. Daarvoor moet het volgens mij te doen zijn met inval regelen en als je er daarna gewoon weer volledig bent. Ik denk zelf: waarom zou je iemand die van meerwaarde is voor de organisatie eruit werken? Ik wil beoordeeld worden op mijn functioneren en niet op het feit dat ik een kindje draag.. Maarja, in dubio dubio. Mijn gevoel zegt zegt dat ik zo graag voor een tweede kindje wil gaan!
    Bij de eerste was ik vrij spontaan zwanger, maar dat zegt helemaal niets voor nu natuurlijk ;). Fijn dat je deze ronde weer kunt proberen !

@Vrouw1982 , ja precies pfff, dilemma's! Ik snap ook dat je er dan nu toch voor gaat hoor ! En inderdaad, als je het zo kon uitkiezen wanneer, maar dat gaat helaas niet natuurlijk.

@Lentekind85 en is je tijdelijke contract destijds verlengd?
    Daar is ook zeker iets voor te zeggen! Zekerheid is er nooit natuurlijk ;). Dat besef ik me ook maar al te goed.. gevoel gaat hier tegen verstand in en andersom. En de ene twijfel slaat om in wel door en de andere gedachte haalt dit weer onderuit .

@Ashley, jeetje, wat ontzettend balen zeg! Veel sterkte !

Lentekind85 en Asley vinden dit leuk.
  18. Asley

Asley Bekend lid

4 apr 2018
    501
    159
    43
    Vrouw
    Dankjewel voor je lieve woorden. Ik wil ook zeker niet wachten. Kan mij allemaal eerlijk gezegd niet snel genoeg gaan. De afhankelijkheid en onzekerheid is slopend, maar daar zul jij ongetwijfeld alles van weten:rolleyes:

19. Asley

Asley Bekend lid

4 apr 2018
    501
    159
    43
    Vrouw
    Heel veel succes meid!

20. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Nou, mijn temp loopt niet op en ovutesten blijven negatief. Zal wel weer een lange cyclus worden. :thumup:

Deel Deze Pagina