Hoe kunt u het voorkomen? 21-4-2016 Hand- voet- en mondziekte is een besmettelijke ziekte die door een virus wordt veroorzaakt. Er komen pijnlijke blaasjes in de mond, aan de handpalmen en voetzolen. In de meeste gevallen verloopt de ziekte onschuldig, met zeer lichte klachten. Voor zwangere vrouwen is er geen verhoogd risico. Baby’s hebben de eerste tien dagen na de geboorte een grotere kans om ernstiger ziek te worden.
Dan zou ik GGD & RIVM aanhouden. en proberen niet in de buurt te komen bij het ventje iig goede hand hygiëne toepassen. Veel plezier vanavond.
@Meisje93 Mijn man heeft voor de zekerheid even naar de HAP gebeld. Assistente heeft het nagevraagd aan de HA omdat zij het zo ook niet wist. Het kan geen kwaad, alleen bij hoogzwangeren. Dat stelt me gerust en we gaan vanavond lekker naar het feestje. Nu alleen nog een smoes om onder de wijn uit te komen.
Goede actie, HAP is altijd goed! V.w.b. alcohol loos, griep heerst met overgeven en diarree. Als je dat net gehad hebt heb je geen zin in alcohol volgens mij... Of gewoon ouderwets de BOB?
Hallo dames, Allereerst een gelukkig nieuwjaar! Mijn vriend en ik zijn in ronde 3 voor ons eerste kindje. Mijn NOD was eigenlijk 30 december, maar ik ben nog steeds niet ongesteld. Ergens ben ik best wel bang om te testen, omdat ik eigenlijk verwacht dat hij negatief is. Ik word liever ongesteld dan dat ik een negatieve test heb. Toch denk ik dat ik het maar snel een keer moet gaan testen, omdat ik anders in onzekerheid blijf zitten. Ik ga morgen maar een test halen denk ik en flink duimen! Liefs
@YellowEyes Spannend! Heb je een regelmatige cyclus? Ben je er zeker van dat je over tijd bent. Ja negatieve testen zijn niet leuk. Succes!