NOD-lijst 26 juni tot 2 juli 2017

Discussie in 'NOD forum' gestart door Frummels, 28 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Lijkt het helaas wel op. Lastig allemaal hoor. :(
    Wat vervelend dat je ineens zoveel aangekomen bent.. kan vocht zijn?

Ik hoop het voor je dat het vanavond voldoende is. :)
    En idd een orgasme erna helpt de eitjes in de goede richting.

En hoe was je test?

Spannend! Ik verwacht hem ook eerdaags.
    Alleen mn man moet nog beter worden.....

2. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Hier toch maar een test gedaan die ik nog had liggen nog negatief.. heb wel al dat drukkende gevoel in mijn buik en rug en baarmoeder mond staat al goed open.. zit nu op cd 12 zou toch raar zijn als dit nog 5-6 dagen duurt?

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wanneer had je normaal je eisprong?
    Of is dit de 1e keer dat je ovulatie testen gebruikt?

4. beebj

beebj Niet meer actief

Als hij gisteren nog niet positief was en vandaag iets lichter dan gisteren, wilt dat niet zeggen dat de positieve test geweest is @Anonise . Een ovu test kan continue schommelen en zomaar in 1x positief knallen. Houdt er ook rekening mee dat de sperma kwaliteit stukken minder kan zijn na ziekte, vooral als er koorts heeft gespeeld. Maar zou het sowieso niet verloren laten gaan inderdaad! Vind op je foto alle drie de testen erg op elkaar lijken en weet ook niet goed wat ik er van moet vinden eerlijk gezegd. Zo m’n eerste indruk was dat hij gisteren om 18:00u positief was.

Nu gaat het wel weer @Gootje1988 . Het schommelt zo op en af, pff. Wat je zegt, klopt inderdaad. Het beste is zelfs om tegelijkertijd klaar te komen, zodat de vrouwelijke “schokjes” het sperma mee naar binnen “loodsen”.

De eitjes hebben niets met een orgasme te maken hoor @Meisje93 , haha.

Lastig @Lovingmyboy . Denk dat je toch elke dag 1 ovu test moet doen om het überhaupt in de gaten te kunnen houden.

==========

Vanochtend om 8u moest manlief een staaltje sperma binnen brengen ivm opnieuw te onderzoeken na de slechte resultaten afgelopen zaterdag tijdens de inseminatie.

De gyn belde me om 17:30u.

Normaal gezien heb je een concentratie van 15miljoen, manlief zit aan 5,65miljoen.

De beweeglijkheid is wel goed.

Na bewerking heb je normaal een resultaat van iets meer dan 2miljoen, hij zit aan 0,95miljoen.

Morgen gaat de gyn me een recept door mailen voor antibiotica voor manlief. 10 dagen lang 1 tablet. Hij heeft te veel witte bloedcellen, wat duidt op een chronische afwijking in z'n sperma. Kan geen kwaad opzich, maar moet wel behandeld worden.

Advies is om IVF op te starten..

Aanvraag heb ik al doorgestuurd naar de zorgverzekering & moet morgen een andere gyn bellen om een afspraak te maken voor een intake gesprek.

Uiteraard moeten we eerst 26 juni afwachten, er is sowieso een kansje dat deze inseminatie is gelukt natuurlijk. Maar we kunnen ondertussen de IVF wel al opstarten.

Het is niet onmogelijk voor ons om spontaan of met IUI zwanger te raken, maar met IVF zullen we veel meer kans maken.

Zie er wel als een berg tegenop, maar ga m'n best doen...

5. Pluisje30

Pluisje30 Fanatiek lid

29 jun 2011
    1.489
    281
    83
    #365 Pluisje30, 14 jun 2017
    Laatst bewerkt: 14 jun 2017
    Oh bah! Ik duim voor je! Waar komt dat dan van? (Sorry lees pas sinds gisteren mee)
    En er is maar 1 zaadje nodig van die bijna miljoen, dus er is altijd hoop!
    Hoe ging t bij je 1e kindje

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @beebj hahah bedoel de zaadjes. :oops:
    Zou wat zijn al die eitjes.. :roflmao:

Och dit is niet het nieuws wat je gehoopt hebt. :(
    En na de antibiotica zou de sperma kwaliteit weer beter moeten zijn?

Zou je dan daarna nog een evt. Ronde IUI doen? Of gelijk over op IVF?

Begrijpelijk dat je er tegenop ziet!
    Sterkte met dit alles.

7. beebj

beebj Niet meer actief

Dat komt (waarschijnlijk) doordat het sperma met een katheter wordt ingespoten op een plek waar normaal niets komt @Pluisje30 . De baarmoeder veroorzaakt dus de krampen om zo het onnatuurlijke als het ware naar buiten te drijven. Ons eerste kindje blijkt steeds meer en meer een wonder te zijn. De eerste ronde was dat meteen raak, zonder dat we überhaupt ergens rekening mee hielden. Was gestopt met de pil en nooit meer ongesteld geworden zeg maar.

Nee @Meisje93 . Het heeft niets te maken met de kwaliteit van het sperma. Als ik 26juni ongesteld word, stappen we meteen over naar IVF. Vandaar dat we het nu al gaan opstarten, zodat de eerst volgende eisprong niet verloren gaat.

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @beebj wat lijkt me dat frustrerend zeg. Dat je bij je 1e kindje bij de 1e ronde meteen zwanger mocht zijn. & het nu niet wilt lukken. :(

Begrijpelijk dat jullie gelijk over wilt stappen.
    Ga heeeeeel hard duimen dat IVF jullie bespaard mag blijven.

9. Pluisje30

Pluisje30 Fanatiek lid

29 jun 2011
    1.489
    281
    83
    @beebj, jeetje, dan verwacht je dit ook niet na zo'n ervaring met de eerste
    Hopelijk geen ivf dat lijkt me zo zwaar. Ik duim heel hard!

10. caroline1

caroline1 Fanatiek lid

15 feb 2015
    1.265
    1.080
    113
    Wow, wat bijzonder dan dat jullie eerste kindje op die manier is gegaan!
    Moeilijke beslissing om wel of niet voor IVF te gaan. Hangt er natuurlijk ook vanaf of jullie er haast mee hebben of misschien ook wel gelukkig zijn met één kindje? Ik weet niet of ik zelf 'all the way' zou gaan voor een tweede. We hebben een gezinnetje en zijn met zijn drietjes ook al heel gelukkig. Maar dat is natuurlijk hartstikke persoonlijk hoe je daar in staat.

Mijn ovu test was nog bijna wit. CD 13 zou ook wel snel zijn, vorige cyclus was 't op 18 dus dan zou ik ergens op 16 een positieve test kunnen hebben? Ben benieuwd want heb er nog nooit één positief gehad of dat dan nu wel zo is. Vorige ronde waren ze te snel op. Nu heb ik er 10 gekocht;)

11. beebj

beebj Niet meer actief

Eerlijk gezegd vonden wij de beslissing niet moeilijk @caroline1 . De IUI heb ik óók heel veel last door en wie weet hoelang het nog duurt voordat het daarmee raak is. IVF is nóg heftiger, maar als de looptijd (misschien) korter is... Dan heb ik dat "liever". Haast hebben we zeker niet. Ik ben 24 en manlief 27, maar ook hierbij telt; elke maand is er 1 teveel vanwege alle lasten, pijn en vermoeidheid. Het vreet aan m'n lijf.. Dus wil hier wel zo snel mogelijk "vanaf" zeg maar. Natuurlijk zijn wij ook gelukkig met 1 kindje, maar dat neemt de wens voor een 2e kindje niet weg. Als ik idd zou weten dat we geen of minimaal kans maakten, zou ik ook niet zo ver als nu gaan. Maar het is al eens spontaan zonder hulp gelukt, dus onmogelijk is het niet! Wil toch alles op alles gezet hebben voordat we het bijltje neer leggen. Ook om eventuele spijt later te voorkomen. Nu zitten we er midden in, dan zet ik liever door dan over 5 jaar (bij wijze van) opnieuw bij 0 te beginnen. Tuurlijk heb ik ook alle scenario's in m'n hoofd gehad en me afgevraagd waar we in godsnaam aan begonnen zijn. Maar voor ons is het het zeker waard! Zeker met de kansen die we hebben. Heb al heel vaak de vraag gehad van hoever gaan jullie voor een 2e. Daar kan ik serieus geen antwoord op geven. Ik leef in het hier en nu en bekijk stap voor stap of ik het aankan ja of nee. Zo staat m'n man er ook in; hij wilt ook graag een 2e, maar alleen als ik het aankan. Zodra ik zeg tis genoeg, dan stoppen we er mee en respecteert hij dat. Hij steunt me en probeert me overal bij te helpen en denk dat dat ook wel noodzakelijk is. Als je er niet beide voor de volle 100% achter staat, denk ik niet dat je jezelf staande kunt houden..

12. Jildouu

Jildouu Actief lid

19 aug 2016
    160
    4
    18
    Hallo dames! Zou iemand mij misschien op de lijst willen zetten?

NOD 1 juli, 23 jaar, eerste kindje, 13e ronde

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    NOD-lijst 26 juni t/m 2 juli 2017

25 juni
    Daantje09, 27 jaar, 3e kindje, ronde 4

26 juni
    Frummels,29 jaar, 1e kindje, ronde 29
    Gootje1988, 28 jaar, 2e kindje, ronde 2
    Rianne2985, 31 jaar, 2e kindje, ronde 5
    beebj, 24 jaar, 2e kindje, ronde 10
    MMM / IUI 2.0
    Pluisje30, 35 jaar, 3e kindje, ronde 1

27 juni
    Arwen86, 30 jaar, 1e kindje, ronde 14
    Anonise, 26 jaar, 1e kindje, ronde 3
    MJBP, 37 jaar, 1e kindje, ronde 9 na mk

28 juni
    Dya, 42 jaar, 3e kindje, ronde 1

29 juni

30 juni
    Piewy - 34 jaar - 2e kindje - ronde 8
    Caroline1 - 28 jaar - 2e kindje - ronde 3
    Meisje93 - 23 jaar - 2e kindje - ronde 1
    GiGi01 - 26 jaar - 2e kindje - ronde 3
    Lovingmyboy - 30 jaar - 3e kindje - ronde 6

Babylovebaby - 24 jaar - 2e kindje - ronde 8

1 juli
    Meid93 - 23 jaar - 1e kindje - ronde 2 na mk
    Jildouu - 23 jaar - 1e kindje - ronde 13

2 juli
    Jazz - 30 jaar - 2e kindje - ronde 2 na mk

Datumloos
    Lalalola, 23 jaar, 1e kindje, ronde 2
    Patchwork, 31 jaar, 6e (9e) kindje, ronde 1

Totaal: 21

Wachtbankje (6), Zwanger (0), Ongesteld(0), MMM (1)

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'quote' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren!

14. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Wow wat heftig ondanks dat jij je er toch misschien al een beetje op had " voorbereid " als dat überhaupt al kan.
    Ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen en het dit keer ook puur geluk gaat zijn!
    Welkom!

Jildouu vindt dit leuk.
  15. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

NOD-lijst 26 juni t/m 2 juli 2017

25 juni
    Daantje09, 27 jaar, 3e kindje, ronde 4
    Rianne2985, 31 jaar, 2e kindje, ronde 5

26 juni
    Frummels,29 jaar, 1e kindje, ronde 29
    Gootje1988, 28 jaar, 2e kindje, ronde 2
    beebj, 24 jaar, 2e kindje, ronde 10
    MMM / IUI 2.0
    Pluisje30, 35 jaar, 3e kindje, ronde 1

27 juni
    Arwen86, 30 jaar, 1e kindje, ronde 14
    Anonise, 26 jaar, 1e kindje, ronde 3
    MJBP, 37 jaar, 1e kindje, ronde 9 na mk

28 juni
    Dya, 42 jaar, 3e kindje, ronde 1

29 juni

30 juni
    Piewy - 34 jaar - 2e kindje - ronde 8
    Caroline1 - 28 jaar - 2e kindje - ronde 3
    Meisje93 - 23 jaar - 2e kindje - ronde 1
    GiGi01 - 26 jaar - 2e kindje - ronde 3
    Lovingmyboy - 30 jaar - 3e kindje - ronde 6

Babylovebaby - 24 jaar - 2e kindje - ronde 8

1 juli
    Meid93 - 23 jaar - 1e kindje - ronde 2 na mk
    Jildouu - 23 jaar - 1e kindje - ronde 13

2 juli
    Jazz - 30 jaar - 2e kindje - ronde 2 na mk

Datumloos
    Lalalola, 23 jaar, 1e kindje, ronde 2
    Patchwork, 31 jaar, 6e (9e) kindje, ronde 1

Totaal: 21

Wachtbankje (6), Zwanger (0), Ongesteld(0), MMM (1)

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'quote' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren!

16. rianne2985

Ik heb mezelf even een dagje naar voren geschoven op de lijst :) ik hoor eigenlijk niet meer bij dit nod groepje, maar ik hoop dat ik toch mag blijven en naast @daantje09 mag zitten op het wachtbankje ;)

Pluisje30 en GiGi01 vinden dit leuk.
  17. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Tuurlijk! Mijn nod is ook officieel de 25ste hahaha

Pfff net ineens steken in/bij m'n baarmoeder rechts.... Kan nog niks betekenen want ben 4 dpo maar alsnog ga je weer denken :oops:

18. Patchwork

Patchwork Niet meer actief

Hè bah wat heftig @beebj! Jouw verhaal is een grote angst van mij. Ik heb nooit ergens op gelet in het verleden, ben vaak zwanger geweest (ook ongepland) en dat was allemaal vanzelfsprekend. Nu met die cyclusproblemen echter ben ik bang.......maar wil er niet aan denken. Heeft de arts bij jou nog iets gezegd over de kansen met ivf? Hoeveel scheelt het werkelijk? Want kan me voorstellen dat je er vreselijk tegenop ziet...

*edit* hier nog geen ei bespeurd, lange cyclus deze keer. Normaal altijd ei rond dag 14-18, inmiddels dag 20 en niks. Denk dus dat ik eigenlijk zal gaan moeten opschuiven maar we wachten nog even af...

Ik lees maar half mee overigens. Jullie kletsen veel en ik ben druk met die verhuizing, kan het niet bijbenen haha.

19. rianne2985

Zou zomaar de innesteling kunnen zijn @Gootje1988 :) zou vroeg zijn maar niet onmogelijk, spannend zeg!!

20. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Grotendeels merkt niemand toch iets van de innesteling?
    We gaan het merken, ga in iedergeval vanuit dat het niks was uit zelfbescherming.
    M'n borsten doen gelukkig geen pijn meer

Deel Deze Pagina