NOD-lijst 26 juni tot 2 juli 2017

Discussion in 'NOD forum' started by Frummels, May 28, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    NOD-lijst 26 juni t/m 2 juli 2017

25 juni
    Daantje09, 27 jaar, 3e kindje, ronde 4
    Rianne2985, 31 jaar, 2e kindje, ronde 5

26 juni
    Frummels,29 jaar, 1e kindje, ronde 29
    Gootje1988, 28 jaar, 2e kindje, ronde 2
    beebj, 24 jaar, 2e kindje, ronde 10
    MMM / IUI 2.0
    Pluisje30, 35 jaar, 3e kindje, ronde 1
    Tassie11, 21 jaar, 2e kindje , ronde 2

27 juni
    Arwen86, 30 jaar, 1e kindje, ronde 14
    Anonise, 26 jaar, 1e kindje, ronde 3
    MJBP, 37 jaar, 1e kindje, ronde 9 na mk
    Water27, 31 jaar, 2e kindje, ronde 1 na ma
    Patchwork, 31 jaar, 6e (9e) kindje, ronde 1
    Chae, 32 jaar, 3e kindje, ronde 6

28 juni
    Dya, 42 jaar, 3e kindje, ronde 1

29 juni
    Visje27 - 27 jaar - 1e kindje - ronde 1

30 juni
    Piewy - 34 jaar - 2e kindje - ronde 8
    Caroline1 - 28 jaar - 2e kindje - ronde 3

Meisje93 - 23 jaar - 2e kindje - ronde 1
    GiGi01 - 26 jaar - 2e kindje - ronde 3
    Lovingmyboy - 30 jaar - 3e kindje - ronde 6

Babylovebaby - 24 jaar - 2e kindje - ronde 8

1 juli
    Meid93 - 23 jaar - 1e kindje - ronde 2 na mk
    Jildouu - 23 jaar - 1e kindje - ronde 13
    Aardbeitje89 - 27 jaar - 1e kindje - ronde 16

2 juli
    Jazz - 30 jaar - 2e kindje - ronde 2 na mk

Datumloos
    Lalalola, 23 jaar, 1e kindje, ronde 2

Totaal: 26

Wachtbankje (16), Zwanger (1), Ongesteld(0), MMM (1)

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'quote' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren!

Lalalola likes this.
  2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Ga jij maandag een test wagen? Of laat je bloed prikken?

3. beebj

beebj Niet meer actief

#623 beebj, Jun 21, 2017
    Last edited by a moderator: Jun 21, 2017
    De dag ná je eisprong is 1dpo @Lovingmyboy .

Wauw @daantje09 , GEFELICITEEEEEERD!!

IVF intake gehad! M'n hoofd ontploft van alle informatie :| Die punctie is ook serieus een dagopname waarna ik niet mag werken tot de terugplaatsing. Moet letterlijk elke dag gaan spuiten..

Nu eerst bloedafname voor ons beide om alle ziekten enz weer uit te sluiten & gelijk voor HCG, dan weten we vandaag of morgen of deze inseminatie gelukt is..

Dus @Meisje93 , ik weet het vandaag of morgen dmv m'n bloed:eek: Anders ging ik gewoon m'n menstruatie maandag afwachten.

4. Anonise

Anonise Bekend lid

Feb 21, 2017
    588
    315
    63
    Zo het zal je wel duizelen! 2 spannende daagjes dus.. Zit er lang tussen de punctie en terugplaatsing? Heb je lichamelijk zwaar werk dat je tussentijds niet mag werken of is het standaard? Elke dag spuiten.. Lijkt me heftig. Doe je het zelf? Hopelijk went het snel en heb je niet te veel bijwerkingen.. Of nouja hopelijk is het helemaal niet nodig ;)

5. beebj

beebj Niet meer actief

Heb toch maar alle medicatie meegenomen uit het ziekenhuis incl. koeltas, kan het maar alvast in huis hebben. Moest niets betalen, omdat ze eerst zeiden dat ik het moest voorschieten en dan zou terug krijgen. Toch niet dan!

Terugplaatsing is 3 of 5 dagen na de punctie @Anonise . Het is standaard dat je een briefje daarvoor meekrijgt idd. Wij zijn zelfstandig ondernemer, dus heb er sowieso geen last van "gelukkig". De enige injectie afgelopen cyclus heeft m'n schoonma gezet. Voor aankomende cyclus ga ik het even bekijken, aangezien het dagelijks is.. Ik wil het echt zelf gaan doen, hoop dat ik mezelf zover kan krijgen. Heb echt een naalden fobie namelijk..

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Pff heftig allemaal hoor. Je doet het voor een goed doel maar toch..
    Wow spannend zeg! Wanneer hoop je de uitslag binnen te hebben?
    Waar moet je nu spuiten? Weer in een spier?

7. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

Apr 5, 2017
    4,847
    2,845
    113
    Oefen met een sinaasappel... Klinkt raar maar kan helpen. De eerste keer is sowieso eng en als je intramusculair moet injecteren dan moet je hem " darten " dus in een snelle beweging erin doen. De 2e keer injecteren is al een stuk minder eng.

8. beebj

beebj Niet meer actief

HCG uitslag krijg ik vandaag of morgen @Meisje93 . Spuiten is altijd in m'n buik. Dus als ik zit, in je "vetrol" zeg maar. 2 vingers bij de navel vandaan. Mag zowel links als rechts. Dus is net onder de huid, kun je inprincipe niks verkeerds aan doen.

Mag hem juist niet snel-snel zetten @Gootje1988 , gewoon normaal zeg maar. Op een sinaasappel is geen probleem, tis net even het dóen zeg maar. Vergelijk het met je benen harsen. Gaat beter als een ander het doet, omdat die dooooor doet.

9. Jazz

Jazz Niet meer actief

Dat klinkt wel heftig @beebj ! Allemaal voor een goed doel natuurlijk, maar toch!
    Wanneer krijg je de uitslag van het bloedonderzoek?

@daantje09 gefeliciteerd!!! De eerste roze naam op deze lijst!

Ik heb vanmorgen ook positief getest..maar dan een positieve ovulatietest :p
    20170621_124433.jpg

Ik verwacht mijn eisprong morgen, 2 à 3 later dan verwacht. Dus ik val nu officieel in het volgende nod-lijstje.
    Maar als jullie het goed vinden, blijf ik hier ook meeschrijven, ik hoop op veel roze :thumup:

10. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

Apr 5, 2017
    4,847
    2,845
    113
    Subcutaan dus, nee dan moet je inderdaad niet darten.
    Heb een uur geleden bij mijzelf nog een naald in m'n been gedart dus weet precies hoe het is ;)

11. Anonise

Anonise Bekend lid

Feb 21, 2017
    588
    315
    63
    @beebj dat is dan het voordeel van eigen ondernemer zijn.. Niemand aan wie je jezelf hoeft te verantwoorden. Ik zou er ook tegenop zien om zelf te moeten injecteren. Maar oefening baart kunst:thumup:

12. beebj

beebj Niet meer actief

Heb soms het idee dat er maar half gelezen wordt hier, hahaha. De bloeduitslag krijg ik nog altijd vandaag of morgen @Jazz . Super, welkom op het wachtbankje! :D

Ik zal anders hieronder eens een schema plaatsen, kreeg er best veel vragen over namelijk, dan hebben jullie ongeveer een idee qua hoe en wat:o:

Echt een helder schema op papier zetten is lastig eigenlijk, het hangt allemaal van factoren af telkens. Maar kan 't wel ongeveer vertellen.

Op de dag dat ik ongesteld ben geworden, bel ik het zh op; dat is cyclus dag 1.

Cyclus dag 2 moet ik voor bloedafname. Aan de hand van die resultaten hoor ik of ik savonds op dag 3 mag starten.

Bij groen licht start ik op dag 3 savonds met de gonal-f injectie voor 7 dagen lang (dat is dus t/m cyclus dag 9).

Ondertussen moet ik op cyclus dag 8 sochtends starten met de cetrotide injectie, dat houd ik aan tot de pregnyl injectie geplaatst mag worden.

Na 7 dagen te stimuleren met de gonal-f injecties, moet ik op op controle komen voor bloedafname en echografie (dus op cyclus dag 10). Aan de hand van die resultaten krijg ik te horen wanneer ik de pregnyl injectie moet plaatsen of dat ik nog even moet verder stimuleren met de gonal-f, Ondertussen gaat die cetrotide injectie ook gewoon door, tot de pregyl injectie geplaatst mag worden uiteraard. Die pregnyl injectie is maar 1 malig en moet savonds rond 22:00/22:30 uur. Kan zijn dat ik nog moet komen voor een 2e controle als ik de gonal-f eventueel nog verder moet injecteren, dat hangt er dus een beetje van af.

Op het moment dat de pregnyl injectie is geplaatst, moet ik de dag nadien helemaal niets doen. Thank god!:D De dag daarna, dus de tweede dag na de pregnyl injectie, vindt de pick-up oftewel punctie plaats.

Ik moet me om 08:00u melden voor de punctie, een dagopname, nuchter. Die dag moet m'n man ook zijn staaltje produceren voor het labo. Als alles goed verloopt, mag ik rond 14:00/15:00 naar thuis toe en mag ik niet werken tot aan de terug plaatsing. Mag ook niet zelf terug naar huis toe rijden met de auto. Denk je dat je uitleg van de punctie wel online kunt terug vinden, beknopte samenvatting, vind dat zo'n ingewikkeld iets om duidelijk uit te leggen. Weet wel dat dit het grootste ding is waar ik tegenop zie, het is als het ware een soort van operatie... In ieder geval een heeeeeele hoop informatie en factoren of er überhaupt een terugplaatsing plaats vind enzovoorts enzovoorts. Zal je tegen die tijd wel gewoon op de hoogte houden van alles:o:

Na de punctie start ik met utrogestan die ik 3x daags vaginaal moet inbrengen (vertel later wanneer hiermee te stoppen).

Als alles oké is voor een terugplaatsing, vindt die 3 of 5 dagen na de punctie plaats. Inprincipe werkt dit hetzelfde als een inseminatie.

14 Dagen na de terugplaatsing, moet ik weer voor bloedafname. Als ik zwanger blijk te zijn, blijf ik de utrogestan vaginaal inbrengen tot 3 maanden zwangerschap. Als ik niet zwanger blijk te zijn, stop ik met de utrogestan en krijg ik m'n menstruatie.

13. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

Jan 14, 2014
    982
    19
    18
    Nou heftig zeg @beebj ik blijf stiekem duimen dat het niet nodig is voor je

@Jazz sorry of ik zie het verkeerd maar die streep is toch niet even donker of is die lichtere de controle streep?

14. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

Jan 14, 2014
    982
    19
    18
    Ik kan het ook verkeerd hebben hoor dan heb ik mij ovulatie testen altijd verkeerd beoordeelt :|:|

15. Anonise

Anonise Bekend lid

Feb 21, 2017
    588
    315
    63
    #635 Anonise, Jun 21, 2017
    Last edited: Jun 21, 2017
    @beebj Jeetje, als je het zo uitschrijft begin ik pas te beseffen hoe heftig het traject moet zijn.. Succes meid, meer kan ik niet zeggen. Duim voor je dat het heel snel raak is (of stiekem nu al).

@Lovingmyboy volgens mij is de rechterstreep de controlestreep op de test van @Jazz tenminste ik heb dezelfde testen en daar is rechts de controlestreep..

@hier ik begin progesteron klachten te krijgen.. vol/drukkend gevoel in onderbuik, winderig:oops:, licht misselijk af en toe en af en toe trekkend gevoel links in mijn onderbuik, dat laatste heb ik trouwens nog niet eerder gehad maar heb veel gelopen de laatste dagen (ondanks de hitte) dus mss een spiertje overbelast, voel het ook als ik weer ga zitten. Het zouden allemaal symptomen kunnen zijn, maar dat zou wel vroeg zijn nu 7/8 dpo. Maar ik heb het meeste de afgelopen maanden ook gehad dus wijt het aan de progesteron.

Wel bijzonder, ik heb een lichte vorm van pds en merk de laatste maanden dat ik er in het 2de deel van mijn cyclus meer last van heb, wist niet dat hormonen pds ook kunnen beinvloeden.

16. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

Jan 14, 2014
    982
    19
    18
    Heb ook pds en dat klopt heb daar ook last van bij mij begint dateren na de eisprong al.. opgeblazen buik drukkend gevoel linksonder alsof mijn eierstok eruit knalt last van mijn onder rug

17. Lalalola

Lalalola Niet meer actief

@beebj wat een werk zeg. Ik hoop zo voor je dat het snel raak is! Heel veel voor over om straks zo'n lief kleintje in je armen te hebben.

18. GiGi01

GiGi01 Actief lid

Dec 6, 2012
    208
    87
    28
    @daantje09 gefeliciteerd!!

@beebj veel succes en geluk! Erg vervelend dat je hier nu allemaal door heen moet. Ik hoop dat je snel zwanger bent!

19. beebj

beebj Niet meer actief

20. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

Jan 14, 2014
    982
    19
    18
    Dan is het goed haha las m verkeerd om dan:roflmao:

Share This Page