Lf is de periode tussen je eisprong en je NOD .. die kun je eigenlijk alleen goed bepalen met temperaturen . Met ovulatie testen kun je bepalen of je een eisprong hebt.. een goede cyclus zou een lf moeten hebben tussen de 10-14 dagen (gemiddeld) dit om een vruchtje genoeg tijd te geven om zich in te nestelen. Mijn lf is ongeveer 8-9 dagen, dit wil zeggen dat bij mij een vruchtje misschien niet genoeg tijd krijgt omdat het lichaam na 8-9 dagen al mijn menstruatie inzet. maar kennelijk kun je er wel zwanger mee worden als je een snelle innesteling hebt Ik hoop dat tenminste
M'n fysio én huisarts gaven zelf aan dat het door stress kon komen @Meisje93 , maar of het spanningshoofdpijn of wat anders is komen we toch nooit achter. Tis in ieder geval iets wat ze dus opgelost hebben gekregen, dus ik ben blij. Stel het is idd de monnikkapspier, kan ik dat int vervolg voorkomen dan?? Zodra je ovulatie test positief is, moet je max 48u rekenen voor je eisprong. Dus stel hij is vandaag positief, dan is zaterdag 1dpo @Lovingmyboy . Je 1e cyclusdag is zodra je het eerste rood hebt gespot. Hoeveel dat is, maakt dus niet uit. Mag zelfs gemengd zitten met oud (bruin) bloed. Zoals @daantje09 zegt klopt lang niet bij iedereen. Je luctaele fase @Babylovebaby , is de periode tussen je eisprong en je volgende menstruatie.
Oohh zoo Dus eigelijk kan het maar zo zijn dat je lf te kort is en daarom je langer bezig bent Kan je daar wat aan doen dan?
Daar heb ik geen idee van of dag te kort kan zijn zeg maar. Ik gebruik Tamoxifen, waardoor m'n LF exact 14 dagen is.
Hmmm .. hij is iig te kort daar ben ik wel achter.. we wachten het maar af hopelijk heb ik een keer een snelle innesteling..
@Babylovebaby te kort kan idd wel ja, een eitje nestelt gemiddeld tussen de 5-10 dagen in, als je baarmoederslijmvlies te vroeg gaat afbreken (dus korte lf, sneller ongesteld) heeft je eitje geen kans. Je kan daarvoor utrogestan gebruiken, dat stelt je menstruatie uit, maar dat krijg je volgens mij alleen maar voorgeschreven van de gyn? @Lovingmyboy je wilt geen hulp zoeken als het te lang gaat duren? Ik hoop ook voor jou dat het heel snel zelf lukt!
Ahh okee. Dan zal het wel een andere soort hoofdpijn geweest. Om die hoofdpijn te voorkomen is een goede zit en loophouding te hebben. Schouders lekker ontspannen. Ongemerkt span je die heel snel aan. Verder doe ik regelmatig een oefening onder de douche. Zal even opzoeken hoe die heet.
NOD-lijst 26 juni t/m 2 juli 2017 26 juni Frummels,29 jaar, 1e kindje, ronde 29 Gootje1988, 28 jaar, 2e kindje, ronde 2 Rianne2985, 31 jaar, 2e kindje, ronde 5 27 juni beebj - 24 jaar - 2e kindje - ronde 10 MMM / IUI 2.0 Arwen86, 30 jaar, 1e kindje, ronde 14 Anonise, 26 jaar, 1e kindje, ronde 3 MJBP, 37 jaar, 1e kindje, ronde 9 na mk 28 juni Dya, 42 jaar, 3e kindje, ronde 1 Daantje09, 27 jaar, 3e kindje, ronde 4 29 juni 30 juni Piewy - 34 jaar - 2e kindje - ronde 8 Caroline1 - 28 jaar - 2e kindje - ronde 3 Meisje93 - 23 jaar - 2e kindje - ronde 1 GiGi01 - 26 jaar - 2e kindje - ronde 3 Lovingmyboy - 30 jaar - 3e kindje - ronde 6 Babylovebaby - 24 jaar - 2e kindje - ronde 8 1 juli 2 juli Datumloos Lalalola, 23 jaar, 1e kindje, ronde 2 Totaal: 16 Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld(0), MMM (1) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'quote' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren!
Nee hoor @Lovingmyboy . Ik ben na 5 maanden naar de huisarts gegaan en gelijk doorverwezen naar de gyn. Dankje @Meisje93 , dingetjes om op te gaan letten.
Vanwege m'n lange cyclussen @Lovingmyboy . Daarom ging ik naar de huisarts in eerste instantie. Dag 14. Vanmiddag eerste controle achter de rug; echo en bloedafname. Vond het wel spannend, 3 dagen later dan ik gewend was. Heb 1 mooie zitten van 17mm, gyn schat dat het voor vrijdag zal zijn. Echo deed zelfs een beetje pijn, dus tis wel een serieuze dat er zit. Om 17u belde Brugge mij, want hun zijn klaar met werken voor vandaag. Echo uitslag hebben ze binnen. Bloed deels; nog niet volledig. Morgenochtend níet met ochtendurine, maar m'n tweede urine; daarmee een ovulatietest doen. Die uitslag doorbellen naar Brugge. En dan hebben ze ook m'n volledige bloeduitslag tegen die tijd.
Deels @Meisje93 . Enige nieuwe wat er nu bij is gekomen, is dat ze bij elke controle ook bloedafname doen en niet pas NA m'n eisprong en het dus te laat is. Op deze manier kunnen ze het nauwkeuriger in de gaten houden en hopen we niet weer te laat te zijn.