NOD lijst: 27 dec - 2 jan.

Discussion in 'NOD forum' started by Tuttebella, Dec 2, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pcosmeisje

pcosmeisje Actief lid

Oct 31, 2017
    404
    149
    43
    Female
    Wij zijn al een tijdje bezig.. Ik weet niet exact wanneer mn eisprong is geweest deze keer. Wel verwacht ik deze week ongesteld te worden. Wat ik alleen vreemd vindt deze keer is dat mn borsten geen pijn doen na mn ei. Ik dacht, mssn moet mn ei dan nog komen? Maar dat is ook niet zo; mn baarmoedermond lijkt gesloten, check ik weleens onder de douche, of hoe noem je dat, die ingang zeg maar haha! Sorry, mssn beetje viezig praatje:$
    Wel redelijk veel afscheiding en dus daarom ook geen vruchtbaar slijm te vinden! Daaruit maak ik op dat het eitje al gesprongen is.. een gek gevoeltje onderin mn buik, alsof er een onderbroek ofzo rondom dat stuk iets strakker is aangetrokken. Kan het lastig omschrijven! Lastig, ga ik gelijk weer Googlelen overal op, met zoektermen als:

‘1 dpo bandenpijn’
    ‘geen pijn in borsten, wel zwanger?’
    ‘geen klachten wel zwanger?’
    Naja en nog wel 10.000 van die zoektermen, dit is nog niks..

Haha. Om mezelf even gek te maken XD

Jeansflower and myka27 like this.
  2. myka27

myka27 Fanatiek lid

Sep 6, 2012
    3,675
    2,325
    113
    Leuk dat je komt meekletsen.
    Al een tijdje bezig lees ik, en ook pcos.
    Heb je geen folikel metingen?

3. pcosmeisje

pcosmeisje Actief lid

Oct 31, 2017
    404
    149
    43
    Female
    Nog niet, ik heb nog geen Clomid gebruikt maar wel in huis. 50 mg. Volgende ronde ga ik die gebruiken. Ik vind het best spannend om dat te gebruiken omdat ik ook nog een lage dosering anti depressiva slik en dan bang ben dat mn psyche er weer door de war van raakt. Ik ben heel gevoelig voor veranderingen, dus ja vind het daarom best spannend die Clomid. Kunnen ze trouwens ook niet gewoon follikelmetingen doen voordat ik aan de Clomid ga ??

myka27 likes this.
  4. myka27

myka27 Fanatiek lid

Sep 6, 2012
    3,675
    2,325
    113
    Snap dat dat spannend is in jou geval helemaal. Ik heb ook lange tijd clomid gebruikt, ik had hier weinig last van.
    Dit keer willen we zonder de mmm kijken of het ons gegund gaat zijn.
    Ja dat kunnen ze wel, maar omdat ze zonder med geen richtlijn hebben op cyclusduur is dat wel onhandig. Hoe zijn jou cycli tot nu toe?

pcosmeisje likes this.
  5. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

Jan 6, 2013
    4,668
    2,106
    113
    Female
    Ovu van vanavond
    Afgelopen 2 dagen krampjes/rugpijn.
    Vandaag beurs & trekkend dus hij gaat springen :) joepie

Attached Files:

myka27 likes this.
  6. Wielrenster32

Wielrenster32 Actief lid

Nov 29, 2018
    296
    112
    43
    Female
    Ik zou ook graag meeschrijven: moet 1 of 2 januari ongesteld worden. Afgelopen maandag mijn eisprong gehad. (Heb een luteaele fase van 16 dagen). Wij zij bezig voor 1e kind. 7 maanden bezig en in september een miskraam gehad.

Dat googelen herken ik. Zeker vandaag met krampen in mijn rechter onderbuik ( op dpo 7). En zeer energiek en nog niet misselijk, wat goede tekenen zijn in mijn geval.....

7. pcosmeisje

pcosmeisje Actief lid

Oct 31, 2017
    404
    149
    43
    Female
    Mijn cyclussen zitten vaak rond de 32/33 dagen. Met ovulatiesticks vind ik de eisprong vaak wel, maar die dingen heb ik nu twee maanden even niet gebruikt, had er even geen zin in meer. Want met follikelmetingen kan je wel zien hoe groot je eitjes zijn voordat ze springen toch? Want moeten ze niet een bepaalde grootte zijn voordat er 1 springt en ook om te weten of daarmee de kwaliteit wel goed is? Ik vrees soms dat die van mij namelijk wel kunnen springen maar dat ze gewoon (te) klein zijn en daardoor niet echt bruikbaar genoeg om bevrucht te raken .. geen idee of mn gedachte zou kunnen kloppen (?)

8. pcosmeisje

pcosmeisje Actief lid

Oct 31, 2017
    404
    149
    43
    Female
    Want jij hebt dan ook pcos als ik t goed begrijp? Hoe zijn jou cycli dan? En heeft Clomid dus destijds wel geholpen? Doe je zelf nog iets aan de pcos als in voeding e.d. of sport of supplementen slikken?

myka27 likes this.
  9. Wielrenster32

Wielrenster32 Actief lid

Nov 29, 2018
    296
    112
    43
    Female
    Jeansflower als jouw ei vandaag springt, heb gen zo’n korte lutaele fase?

10. myka27

myka27 Fanatiek lid

Sep 6, 2012
    3,675
    2,325
    113
    Ja klopt, mijn cycli zijn erg lang. Had ze in de 40+ en met de clomid zaten ze altijd rond 35.
    Kreeg in het begin van mijn clomid metingen om te kijken of het werkte. Er groeide altijd een eitje, en wanneer deze groter was dan 15 dan wisten ze zeker dat deze door zou groeien en zou springen. Mijn grootste was eens 27, die tijdens de meting op het punt van springen stond. Meestal zitten ze rond de 20-22 als ze springen.
    Begon met 50mg clomid, en uiteindelijk zat ik op 150mg en dit was de max maar hier deed mijn lichaam het redelijk op. Toch zouden we overgaan op de volgende stap, maar juist in de ronde voor de afspraak en zonder clomid werd ik toen zwanger.

Ik eet gezond en slik gewoon multi vitamines. Nog niet echt naar een andere eetgewoonte gekeken, maar dat zal misschien nog komen als ik wat langer bezig ben.
    Zit nu namelijk alweer bijna op de 40 dagen, ronde 2

pcosmeisje likes this.
  11. myka27

myka27 Fanatiek lid

Sep 6, 2012
    3,675
    2,325
    113
    Jij hebt ten opzichte van mij nog mooie korte cycli en dus eisprong.
    Hoop dat ze door de metingen kunnen zien wat de oorzaak is dat het voor nu nog niet gelukt is bij jullie.

12. pcosmeisje

pcosmeisje Actief lid

Oct 31, 2017
    404
    149
    43
    Female
    Hmm ja maar we zijn dus nu sinds september 2017 bezig, dus iets langer dan een jaar. Misschien moet ik de mmm maar weer eens oppakken. De volgende ronde ga ik Clomid proberen. Dan moet je toch sowieso weer bellen voor een meting dus dan start alles vanzelf weer dat traject ;)

myka27 likes this.
  13. myka27

myka27 Fanatiek lid

Sep 6, 2012
    3,675
    2,325
    113
    Ja met clomid krijg je metingen. Ben heel benieuwd wat het jou gaat brengen, want ja jullie zijn idd al een mooi poosje bezig

pcosmeisje likes this.
  14. Kancamagus

Nov 24, 2015
    89
    34
    18
    Gisteravond kon ik me niet inhouden en heb zo'n predictor express gedaan. Na 1 minuut geen tweede streepje dus geen aandacht meer aan besteed. Vanochtend zag ik de test liggen en stond er duidelijk een tweede, roze, streepje. Ding niet opengebroken ofzo. Ik weet dat het ver buiten de afleestijd is en dus waarschijnlijk ongeldig is, maar toch. Iemand anders hetzelfde meegemaakt?

Nog leuke plannen de komende dagen trouwens? Wij dompelen ons helemaal onder in gezelligheid, kerstnachtdienst en familie. Heerlijk!

Nora92 and myka27 like this.
  15. myka27

myka27 Fanatiek lid

Sep 6, 2012
    3,675
    2,325
    113
    Ooh wat spannend...
    Heb je een foto van de test, ik lees dat de predictor vrijwel geen indroogstreepjes geeft.

Hier ook de komende dagen familie en gezelligheid...
    Fijne dagen :)

16. Wielrenster32

Wielrenster32 Actief lid

Nov 29, 2018
    296
    112
    43
    Female
    Veel familie en vrienden dingen met kerst. Vanavond de traditie dat alle vrijgezellen vrienden bij ons Chinees komen eten. 1e kerstdag schoonfamilie en 2e kerstdag waar we zin in hebben.

En gewoon werken daarna, is nu drukke periode op het werk. Goede afleiding voor deze week. Wordt echt gek van mezelf, afgelopen maanden was ik redelijk relaxt, maar nu niet echt.

Donderdagochtend of vrijdagochtend bloed prikken voor HCG en dan zelfde dag uitslag. Dondermiddag naar het ziekenhuis voor uitslagen bloed en spermatest van beiden. Dan bespreken we ook hoe verder in 2019.

myka27 likes this.
  17. myka27

myka27 Fanatiek lid

Sep 6, 2012
    3,675
    2,325
    113
    Ook leuke dagen voor jullie dus
    Fijne afleiding

Heb je verhaal misschien gemist, sorry. waarom loop je in het ziekenhuis?

18. Wielrenster32

Wielrenster32 Actief lid

Nov 29, 2018
    296
    112
    43
    Female
    Vanwege heftige PMS klachten (14 dagen van 28 dagen), maakt het traject nogal zwaar. Daarom is besloten om op voorhand een aantal dingen uit te sluiten na een half jaar.

19. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

Dec 17, 2018
    3,890
    4,900
    113
    Female
    Verpleegkundige
    Vandaag 11 DPO. Vanochtend normale test gedaan. Negatief. Toen rond 12 uur licht roze afscheiding bij afvegen. Echt mini beetje.. Toen snel een vroege test van de action maar veel te veel gedronken(1.5 liter, had erge dorst haha) dus lichte urine. Deze was ook negatief... Als dit begin menstruatie is dan was mijn cyclus maar 24 dagen en word ik ongesteld 10 dagen na eisprong? Hoop zo op een innesteling bloeding. Dat kan toch? Morgen doe ik nog een vroege test van de action dan is ie 85% betrouwbaar met ochtend urine... Hoop zo dat het raak is... Zal ik foto plaatsen van de afscheiding? :p

Jeansflower likes this.
  20. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

Dec 17, 2018
    3,890
    4,900
    113
    Female
    Verpleegkundige
    Spannend!!!

Share This Page