NOD-lijst 27 juli t/m 2 augustus

Discussion in 'NOD forum' started by NeverGiveUp2018, Jun 24, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babywens93

babywens93 Niet meer actief

Oh wauw, dat hoop ik ook zeg!
    Zit nu op dag 10 als ik tel vanaf de dag van de curretage. Had voor mijn zwangerschap cyclussen van ongeveer 34 dagen.
    Ben heel erg benieuwd.
    Ja het psychische deel is een ander verhaal. Krijg er hulp bij, dus dat is wel fijn.
    Bovenste van zondag en onderste van vandaag, hoop van het weekend (please) wit te te testen!

2. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    1,067
    202
    63
    Ik zou het ook niet eerder vertellen dan voor de eerste echo. Voordat ik zwanger was van mijn zoontje een paar jaar geleden ook al aan mijn schoonouders verteld, iedereen blij. Een dag later een vmk :( En echt heel veel steun kreeg ik niet. Ik kreeg alleen te horen; ach volgende keer beter. Zit er nu zelfs over te denken om het pas te vertellen tot we wat verder zijn in de zwangerschap. Dan kan je er samen ook wat langer van genieten :) Al weet ik niet of ik zo lang mn mond kan houden dan, maar dat zie ik tegen die tijd wel :p
    Bij mijn zoontje heb ik toen ook gewacht tot mn eerste echo.

3. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Na je LH piek springt je ei binnen 24 tot 48 uur. Dus houdt voor de zekerheid 2 dagen aan. Sperma leeft gemiddeld nog 24 uur als het in je lichaam zit, en na de eisprong heb je nog ca. 12 uur voordat het eitje 'over datum' is, dus beter voorafgaand aan je ei extra aan de bak dan daarna, dan is de kans groter.
    Rond je eisprong heb je meestal een temperatuur dip, die daarna moet gaan stijgen. Is het ei bevrucht dan blijft de temperatuur licht stijgen, maar dat gaat echt niet met hele graden.

Ik ben zo'n idioot die dit soort dingen maar 1x hoeft te lezen en het onthoud.

BlueEyedSoul88 and SuperMama87 like this.
  4. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    1,067
    202
    63
    Oh wat erg! Ik snap er nog steeds niet veel van :p haha. Maar goed wij hebben dus gisteren avond (en om precies te zijn rond een uurtje of 6 sex gehad :p ) Dat zou wel goed moeten zijn toch denk ik? Vanavond willen we nog een keer voor de zekerheid.

5. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Dan heb je in ieder geval rond het juiste moment gezeten. Als hij aan de hand van je testen vandaag springt dan heb je al een voorraadje dat op wacht staat ;) en met vanavond erbij heb je ook hekkensluiters:p. hahaha

Maar je weet natuurlijk nooit he. kans is maar 20% iedere maand. En als het eitje bevrucht raakt tot je NOD maar 50%.
    Je kan in ieder geval niet jullie timing de schuld geven dat zit wel goed denk ik.

SuperMama87 likes this.
  6. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

Apr 10, 2014
    1,797
    2,226
    113
    Female
    noord holland
    Dit wist ik ook allemaal niet! Thanks voor de info! Alleen vanaf welke is het bij mij dan positief?
    Cd15 al? Of toch cd16?
    20180716_213229.jpg

7. Elletje

Elletje Fanatiek lid

CD 16 als ik de foto zo zie. Op 15 is hij nog net wat lichter dan de controle streep. Wel mooie duidelijke strepen.

8. DP2015

DP2015 Niet meer actief

CBD7DCEA-FD6B-4511-B658-AD70F7A8F856.jpeg Okee. Totaal tegen mn principes in toch even ovutesten gehaald. Volgende week met vrienden weg en wil eigenlijk wel weten hoe het ervoor staat, of we dan nog aan de bak zullen moeten. Eerste test gedaan. Of hij is net geweest of komt eraan. Geen idee hoe snel zoiets daalt na sprong.
    Wat denken jullie?
    Ik denk wel eind van de dag 18 uur testen.
    Test is van half 1, vanochtend koffie en flesje water gehad, ook veel geplast tussendoor.

9. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    1,067
    202
    63
    Hahaha! Ik moest hier wel erg om lachen :roflmao: Maar bedankt voor de info :)

10. Pantoffel

Pantoffel Lid

Apr 8, 2018
    76
    53
    18
    Female
    Ik had het al aan mijn eigen familie en aan mn beste vriendin verteld en toen ging het fout. Ik denk niet dat ik het de volgende keer weer aan mijn broertjes zou vertellen (aan de reactie 'ah balen' heb je niet bijster veel), maar van mijn ouders en mijn beste vriendin heb ik wel echt steun gehad. Mijn man zat in het buitenland, dus ik was helemaal alleen in het ontdekken en verliezen van de zwangerschap. Toen was het wel heel fijn dat ik er mensen waren die vroegen hoe het met me ging. Mijn moeder, die zelf ook destijds een miskraam heeft gehad, begreep heel goed dat ik echt verdrietig was. Maar de rest van de wereld mag mooi wachten tot die 21 weken echo. Uhm, behalve hier dan. Hier ga ik echt wel mn positieve test posten (als ik die weer mag krijgen).

11. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Hoe snel het daalt verschilt per persoon. Maar bij mij is het vaak binnen 48 uur weer nihil. Dus je zit nu wel echt rond de dag van je ei. Heb je er nog 1? Dan zou ik vanavond nog even een test doen en dan kijken of hij afneemt. Dan weet je het zeker. Na je piek moet hij nog springen he. Dus je zit waarschijnlijk nog wel goed.

DP2015 likes this.
  12. Pantoffel

Pantoffel Lid

Apr 8, 2018
    76
    53
    18
    Female
    Ik zou seks gaan hebben en nog eens testen. Bij mij blijft ie max twee dagen positief.

13. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Hier ook een man die in die periode veel in het buitenland zit. Dan mis je hem echt wel heel erg. Hij besefte ook echt wel dat hij er eigenlijk wel voor me had moeten zijn. Maar sommige dingen gaan gewoon niet. Wel veel steun aan mijn ouders en schoonmoeder gehad.

En ik denk dat je 12 weken echo bedoeld;)

14. DP2015

DP2015 Niet meer actief

Heb er nog 9 volgens mij :roflmao:

15. DP2015

DP2015 Niet meer actief

#415 DP2015, Jul 18, 2018
    Last edited by a moderator: Jul 18, 2018
    Dat doen we sowieso om de dag dus moet goed komen. Vanavond staat het weer ‘op de agenda’ :cool::p.
    Ben iig al blij dat ie er nu uit ziet, zit er niet echt op te wachten dat het volgende week pas echt piekt. S*ks met vrienden dichtbij hoeft nou niet per se voor mij hahaha

16. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

Apr 10, 2014
    1,797
    2,226
    113
    Female
    noord holland
    Haha ja zo herkenbaar. 10dpo probeer ik ook vaak aan te houden

17. Pantoffel

Pantoffel Lid

Apr 8, 2018
    76
    53
    18
    Female
    oh, ja :)

18. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

Apr 10, 2014
    1,797
    2,226
    113
    Female
    noord holland
    Ja dat was vorige ronde wel anders :p.. Ze zijn wel wat lichter opgedroogd maar hou wel cd16 aan. Zit ik dan vandaag op 1 dpo?

19. Lalalaura

Lalalaura Fanatiek lid

Jun 3, 2016
    2,905
    2,098
    113
    Bij mijn vrouw heeft het best even geduurd voor het lukte. Na 9 iui’s met altijd spierwitte testen was de eerste ICSI raak. Helaas ging dit al snel mis.
    Toch zijn we daardoor niet terughoudender geworden in de conmunicatie naar anderen. Ik moest ronde 1 al meteen de mmm in, omdat ze er achter kwamen dat ik uit mezelf geen eisprong heb en mijn eitjes niet groeien, maar mijn lijf wel op tijd afbreekt (wordt dus wel enigszins regelmatig ongesteld). Super raar.
    Maar al mijn vrienden, wat collega’s en mijn ouders weten het. Ik ben daar blij mee. Gezien de reistijd naar het ziekenhuis (2 uur enkel) en de frequentie (soms 6 keer in een maand kort achter elkaar heen en weer) heeft het zo’n impact op ons leven en werk... Dat hou je gewoon niet vol.

20. Pantoffel

Pantoffel Lid

Apr 8, 2018
    76
    53
    18
    Female
    Ik denk dat je ei op cd17 is gesprongen, dus dan is cd18 1 dpo. Is vandaag je 18e cyclusdag?

Share This Page