Spannend! Wanneer ga je testen? Ook straks? 7 dpo is wel echt heel vroeg, grootste kans op negatief, ik word daar zo verdrietig van, wil mezelf dat besparen. https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/ Deze link is kans op positieve test per dpo als je daadwerkelijk zwanger bent. Bij 7 dpo minder dan 10% kans, misschien nog niet eens ingenesteld. Ik zou wachten
https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/pregnancy-tests-urine-sample.php En uiteraard is als je heel vroeg test later op de dag beter dan vroeg, want dan nog een hele dag om hcg te maken, zie linkje
Ik 10 dpo, late afternoon..... dus 80% kans op positieve test (als ik zwanger ben natuurlijk..... en aangezien de kans op zwangerschap bij zo’n ouwe muts als ik ongeveer 7% per maand is verwacht ik er weer helemaal niks van......)
Ik heb al getest en was idd wit. Was overigens bij mijn vorige zwangerschap ook . Op 9 dpo had ik een enorm dikke streep. Iedereen dacht hier dat het een tweeling zou worden daardoor
Heh gatver @Visje79 @Hier al de hele dag als of keihard ongi moet worden (moet ik ook) maar breekt niets door. Natuurlijk vannacht weer... zoals altijd
Snap ik hoor dat gevoel. Denk ik ook idd. Maargoed, gevoel zegt niks en in veel gevallen symptomen ook niet. Houd hoop meid, echt, hoop doet leven! Dikke knuffel voor jou!
Ik hoop dan ook dat het wegblijft en je toch positief mag testen. Heb je al getest eigenlijk en wanneer is je nod?
Er is een hele lijst met (vroege) zwangerschaps symptomen die we online kunnen vinden. Daaraan houden we ons vaak vast. Vorige maand had ik van die lijst zo’n beetje alle symptomen en dacht ook ik dat het wel raak zou kunnen zijn ook al hield ik een slag om de arm. Elke keer weer is zwanger worden en blijven een pittig proces wat geestelijk veel met ons doet. We zijn heel erg gefocust op de symptomen en houden ons daaraan vast. Helaas, veel van die symptomen hebben we wellicht ook als we niet bezig zijn met zwanger worden, ongemerkt. Het valt ons niet op, tenzij we zwanger willen worden, dan ineens voelen en ervaren we van alles. Niet erg fair van ons lichaam vind ik, helaas bleek ik niet zwanger en was zelfs mijn eisprong later dan ik dacht. Mijn menstruatie bleef maar uit, klachten verminderden maar rood zag ik niet. Na een heel aantal heel verdrietige witte testen kwam mijn menstruatie plotseling, terwijl ik op een feestje was krachtig doorzetten. Ik was er niet op voorbereid en hield me aan elke strohalm vast. Het mocht niet zo zijn, ook geen vmk trouwens. BAM... daar waren ze, de rode ellende en ik verdrietig maar ook opgelucht. Einde aan de onzekerheid. Wat bleek, mijn eisprong was veel later en de klachten die ik had bleken voorafgaan mijn ovulatie te zijn geweest en kort erna. Progesteron hormoon, die je kan laten denken dat hè wel eens zwanger kan zijn. Nooit was ik misselijk, vorige maand wel! Nooit had ik steken in mijn buik, vorige maand wel. Ik heb ervan geleerd en ben daarom deze maand met ovulatietesten in de weer geweest. Verwarrend ook, want vruchtbaar slijm kreeg ik met nega testen. Pijnlijke borsten, steken in mijn buik. Zwaar gevoel in onderbuik en nog steeds nega testen. Wat dan dacht ik, wat is er aan de hand met mijn lichaam? Tot ineens, uit het niets, een oplopende test en erna een positieve knal test. Dag erna zwakte deze weer af en liep mijn temp op. Ovulatie heeft plaatsgevonden en langzaam aan verdwenen al mijn klachten. Hoe ellendig kan een lichaam werken en bij iedereen weer anders. Met dit stuk wil ik jullie bemoedigen en aansporen, vertrouw niet teveel op symptomen. Hcg treed in werking na de innesteling en vaak ervaar je het pas echt na 4 weken zwangerschap, als je het al ervaar. Als ervaren moeder van 4 kinderen, weet ik dit en heb ik geen vroege zwangerschaps klachten gehad die wezen op een zwangerschap. Ik zie en lees hier zoveel ‘nood’ op dit gebied, dat gaat mij aan het hart. Zwanger worden is een heel breekbaar en prachtig proces. Bij de ene lukt het sneller als bij de ander maar dit zegt niet alles. Blijf hoop houden en moed! Sommige vrouwen zijn gezegend met een soort van ‘zesde zintuig’, waardoor ze weten dat ze zwanger zijn. Dit heeft mijns inziens niets te maken met kwaaltjes maar een diep en inwendige overtuiging. Prachtig vind ik dat maar het is niet voor iedereen weggelegd. Kortom, laten we de moed erin houden en proberen ontspannen te wezen. Kindjes willen vast niet graag bij gespannen moeders innestelen haha! Dikke knuffel voor jullie allemaal! Ik met mijn 41 jaar ben ook bang hoor dat het me nooit meer gegeven zal zijn om nog een kleintje te mogen krijgen. Ondanks dat ik super dankbaar en gezegend bent met mijn viertal, zal dat ook een verdriet wezen als dit werkelijkheid zou worden. Elk gewenst kind is een diep verdriet als het niet mag komen, toch! Welterusten allemaal, jullie zijn kanjers van (hopelijk aanstaande) mama’s!
Haha... ik heb dit in jullie nod groepje gepost, niet in het mijne. Omdat ik jullie ook dagelijks volg natuurlijk. Mijn nod is 4 juli trouwens. Maar dit bericht is voor ons allemaal bedoeld natuurlijk, voor allemaal in hetzelfde ‘schuitje’.