NOD-lijst 27 november t/m 3 december

Discussie in 'NOD forum' gestart door Anne86, 29 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FAE91

FAE91 Lid

26 apr 2017
    73
    29
    18
    Vrouw
    Daar ben ik weer, ronde 9 inmiddels.
    De onzekerheid begint nu toch wel te komen.. Deze maand begin ik met ovulatie testen en temperaturen. Jammer dat het onbezorgde een beetje begint af te nemen. Heb een vrij regelmatige cyclus en we zijn voor zover we weten beide best gezond.. We gaan er weer vol goede moed tegenaan deze maand! Succes allemaal :thumup:

MammaR vindt dit leuk.
  2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Als ik nog geen kindje zou hebben, zou ik zeker de MMM in gaan.
    Maar omdat we al een dochter mogen hebben & een 2e kindje wilt niet lukken.
    Zou ik dit accepteren. En is ons gezinnetje ook compleet.
    Ben al erg dankbaar met het gezin wat ik heb.
    Maar dat is voor iedereen natuurlijk anders. ;) Maar ik zou het wel kunnen accepteren.

Maev vindt dit leuk.
  3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Welkom! Wat vervelend dat het maar niet wilt lukken. :(
    Duurde het bij jullie dochter ook wat langer?
    Hopelijk mag je snel op roze!

FAE91 vindt dit leuk.
  4. Anar91

Anar91 Fanatiek lid

21 jul 2017
    1.848
    2.309
    113
    Vrouw
    @MammaR ja ik wil het wel graag mijn man heeft al een zoontje dus dan begint wel steeds meer te kriebelen om 1 van je zelf te hebben.
    En ja ovulatie testen doe ik al een half jaar nu, zou wel willen tempen maar is niet haalbaar met me nachtdiensten.
    Maar we houden moed! :)

@Maev ja ik geloof het graag dat het toch opeens een opluchting geeft, en ja als het toch niet lukt op natuurlijke manier dan gaan wij ook wel die stap zetten, alleen ja nu geloof ik het nog niet dat mijn lichaam me in de steek laat.
    Me zus gaat krijgt nu ook een iui behandeling dus ik hoor het allemaal wel een beetje.:)

En dames... wat zijn jullie lief en luisterend Oor, doet mij goed en geeft me moed!:D:oops:

MammaR vindt dit leuk.
  5. Mama1504

Mama1504 Fanatiek lid

22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    @Anar91 dit gaat hem worden deze maand:thumup:

6. Mbob

Mbob Actief lid

28 aug 2017
    260
    232
    43
    Vrouw
    @MammaR nee geen sensi test.. een dip dingetje. Die had ik nog liggen haha met mijn spiraal werd ik wel eens achterdochtig.

Ik gebruik geen ovulatie testen. Hoe werkt dat dan? Is dat 1 test per dag? Is wel duur ook dan of niet? Is het dan als die positief is je vanaf dan gaat klussen?

Wat een verhalen meiden, het is idd een wonder. Ik hoop dat we een knalroze lijst hebben begin december!

7. Mama1504

Mama1504 Fanatiek lid

22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    Nee opzich is het niet duur. Ik gebruik de sensitestjes die zijn betaalbaar. Ik begin met 1 keer per dag te testen vanaf dag 11/12 en als ik denk dat hij positief word doe ik er 2 per dag (11 uur en 19 uur) En ter controle nog een clearblue digitale (die zijn wel duur daarom ook alleen ter controle)..

8. FAE91

FAE91 Lid

26 apr 2017
    73
    29
    18
    Vrouw
    Dankje voor je lieve berichtje. Ik hoop voor jou hetzelfde!
    Nee bij mijn dochter ben ik door de anticonceptie heen zwanger geraakt! Ik hoop dat het toch nog gaat lukken voor we bij de huisarts terecht komen..

9. isabelletje14

isabelletje14 Actief lid

27 jul 2014
    356
    372
    63
    Hello ladies!

Menstruatie is hier weer voorbij en nu gaat het laaange wachten weer beginnen. Mijn ovulatie heb ik pas op dag 20/21 dus dat is minder. Menstruatie begint ook 'pas' na 34 dagen...maargoed. Zijn er meer dames met een lange cyclus, want ik geloof dat er al meerdere aangemeld hadden begin december of kan ik gewoon niet goed tellen?!:eek:

Heb trouwens ovulatietesten besteld bij Wish ( soort aliexpress uit China) super goedkoop, maar nu komen ze pas 6 december binnen.....hahahaha hoop dat ik ze mag weggeven als het deze maand lukt!

MammaR vindt dit leuk.
  10. MammaR

MammaR Actief lid

8 jun 2015
    419
    254
    63
    Vrouw
    Zie dat @Mama1504 al uitgebreid heeft gereageerd op de testen-vraag.. bedankt ;) zo helpen wel elkaar!
    Ik heb er nog maar twee liggen van sensi voor deze ronde, dus ga er nog wel bij bestellen! Ik heb een kalender waarop je kunt berekenen vanaf wanneer je kunt testen. Als je mij je eerste dag van deze menstruatie geeft en de verwachte duur van je menstruatiecyclus, dan kan ik even voor je opzoeken wanneer je het beste kan beginnen met ovutesten.. en als de test positief is mag je het gezellig maken;) eitje springt dan doorgaans tussen de 12-36uur.. zeg ik dat goed @Mama1504?

11. Mama1504

Mama1504 Fanatiek lid

22 nov 2016
    3.021
    1.206
    113
    Ja hoor goed gezegd.:thumup: Ik reken wat breder met 24 tot 48 uur. Dan zit ik altijd goed :roflmao:

Ik zou van je kortste cyclus uitgaan en als je je lf weet dan die berekenen. Dus bijv.: mijn kortste cyclus van de afgelopen maanden is 29 dagen met een lf van 14 dagen. Dus dan zou mijn eisprong rond dag 15 zijn. En dus begin ik altijd met ovutesten op dag 12 alvast met de ovutesten. ;) was ik nog even vergeten te melden ;)

Ja zo kunnen we elkaar mooi helpen :)

MammaR vindt dit leuk.
  12. MammaR

MammaR Actief lid

8 jun 2015
    419
    254
    63
    Vrouw
    Hi @FAE91 volgens mij zaten wij ook net samen in de lijst van 30oktober tot 5 november toch?
    Ik wist je achtergrond niet, maar wij werden dus ook verrast door onze oudste!
    Nu voelt het dus ook alsof het voor het eerst is gek genoeg.. heb jij dat ook?
    Wij hebben het 'per ongeluk' al wel eens eerder zonder anticonceptie gedaan en zijn in juli 'serieus' begonnen.. dan vraag je je wel na zoveel tijd af waarom je spontaan zwanger was van de eerste en de tweede zwangerschap nu maar uitblijft.. sinds februari slik ik foliumzuur en ik wordt echt verdrietig als ik alweer de bodem van een potje in zicht zie komen.. ik wil helemaal niet aan een nieuw potje foliumzuur beginnen, ik wil aan een potje mama-pillen beginnen!! Zo en nu alweer genoeg geklaagd, er zijn immers ook dames die al jaren bezig zijn.. maar het maakt je soms knap onzeker hé?!

FAE91 vindt dit leuk.
  13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    pfoe, dan verwacht je niet. Dat een 2e kindje zolang op zich laat wachten. :(
    Hoop het ook voor jullie!

@isabelletje14 fijn dat je menstruatie alweer voorbij is! Nu op naar je eisprong.
    Vervelend zo'n lange cyclus. Hier een cyclus van 29-31 dagen.

FAE91 vindt dit leuk.
  14. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @MamaR wij zijn wel wat langer bezig maar zijn in die jaren wel meerdere keren zwanger geraakt, helaas ging dat steeds fout 7x een mk en een bbz. Kan me wat dat betreft wel voorstellen dat als je nog geen jaren bezig bent geweest je een moedeloos gevoel krijgt als je nog geen positieve test hebt gehad en de eerste spontaan kwam ;) mijn zoontje kwam wat dat betreft ook spontaan (met ex) maar had toen geen anticonceptie (ook nauwelijks mogelijkheden om zwanger te worden overigens :|)

Hier zitten de eerste spuiten er ondertussen in, vrijdag startecho en volgende week groeiecho, ben benieuwd aangezien ik nu gelijk met de hogere dosis mocht beginnen. Vanmiddag naar de accupunctuur. Ik merk wel dat ik de weken met hormonen er meer mee bezig ben dan de wachtweken (al duren die laatste voor mijn gevoel heel lang) maar dat heeft meer met de zkh bezoeken en het spuiten te maken op uur en tijd en ik daar dus de planning op maak.

15. MammaR

MammaR Actief lid

8 jun 2015
    419
    254
    63
    Vrouw
    Vanmorgen bij de huisarts geweest voor de doorverwijzing naar de gynaecoloog en die ook gekregen :)
    Daarna het ziekenhuis gebeld met de verwijzing en de eerstvolgende vrije plek in de agenda is donderdag 23 november.. vijf dagen voor NOD.. heb de afspraak toch maar gemaakt. Vraag me alleen af of dit nu wel zo handig was.. stel dat we zwanger zijn en het inwendige onderzoek zorgt dan voor een miskraam? :$ Aan de andere kant kreeg ik bij mijn dochter in de zevende week ook een inwendige echo en is die zwangerschap ook goed gegaan..

Ben allang blij dat mijn huisarts zo begripvol is. Na 16 jaar × 13 pijnlijke menstruaties (oke, -1 jaar voor m'n dochter ;)) was ik er dit keer weer zo klaar mee en hij zei dat het misschien wel simpel te verhelpen is en dat lijkt me zo ontzettend fijn..!! De zwangerschap was wat mij betreft één groot feest! Natuurlijk, ik had last van vervelende kwaaltjes (die erbij horen), maar ik was gewoon een jaar niet ongesteld!! Wat een heerlijke tijd :D

16. MammaR

MammaR Actief lid

8 jun 2015
    419
    254
    63
    Vrouw
    Lieve reactie van je! Heel meevoelend ondanks jouw lange traject al.. en dan alles rond het hormonen spuiten en de ziekenhuisbezoeken.. ik weet niet of ik in jouw schoenen zou kunnen staan!! Ik reageer al niet zo goed op 'gewone' hormonen (de pil), dus weet niet of ik het zou kunnen (ook om het gezellig te houden voor m'n partner omdat ik weet dat ik niet te genieten ben met extra hormonen in m'n lijf).. heb er zo'n bewondering voor, meid!
    Succes, sterkte en het beste voor je acupunctuurbezoek vanmiddag.. hoe helpt dat bij jou eigenlijk als ik vragen mag? Of staat het los hiervan en heeft het met iets anders te maken dat je naar een acupuncturist gaat?

17. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @MamaR ik kan absoluut niet tegen de pil, was ook de reden waarom ik daar indertijd mee gestopt ben met ex, in de hoop dat daardoor onze relatie zou verbeteren (er vanuit gaande dat hij gelijk had en het allemaal aan mij lag)
    Vorige poging moest ik ook aan de pil, dat heb ik geweten (zl en ml ook) wist gelijk weer waarom ik ooit gestopt was :roflmao: buiten dat ik er hartstikke ziek van werd was ik op zijn zachts gezegd niet bepaald een zonnetje in huis:|

Van de andere hormonen heb ik nauwelijks tot geen bijwerkingen overigens, althans geen negatieve. Enkel een nachtje slecht slapen na de pregnyl en een beurse en opgezette buik. Positieve bijwerking is dat de hormonen op een of andere manier bijdragen aan minder pijn in mijn heup (recidiverende slijmbeursontsteking die bij gebruik van hormonen stabiel lijkt te zijn) vind dat ik wat dat betreft echt niet mag klagen:D aldus de arts zijn de hormonen ook totaal niet te vergelijken net als hoe je erop reageert.

Accupunctuur is zowel voor fertiliteit (gaan beide) als vanwege de slijmbeursontstekingen en bijbehorende vermoeidheid. Als aanvulling op de reguliere zorg. Wij zijn beide overtuigd dat (het herstellen) de balans in je lichaam (energiebanen) kan bijdragen. Klinkt lekker zweverig Haha, waren er eerst sceptisch over maar hebben bij de eerste poging ook wel duidelijk het effect van mogen waarnemen ondanks de negatieve uitslag. Buiten dat we meer energie hebben, meer rust en beter slapen was het semen bij ml aanzienlijk verbeterd, niet zozeer qua hoeveelheid maar wel qua kwaliteit. Hadden 100% a-kwaliteit tegenover voorheen tussen de 35 en 45% a+b-kwaliteit. Al wil het natuurlijk niet zeggen dat het bij iedereen zal werken.

Die inwendige echo kan weinig kwaad in die periode maar als je je er niet prettig bij voelt zou ik dat gewoon aangeven bij de afspraak, dan kun je daar evt een aparte afspraak voor maken in de eerste 2 weken van de nieuwe periode. Als je zoveel last hebt van je menstruatie zou ik wel navragen om endometriose uit te sluiten, al is dat begreep ik wel lastig. Bij mij hebben ze de endometriose pas vast gesteld toen ik geopereerd werd voor de bbz, alle onderzoeken en 2 eerdere buikoperaties (blinde darm) was dit niet vastgesteld maar bleek wel fase 3/4 te hebben. Veel littekenweefsel in mijn buikholtes. Hoeft overigens niet meteen te betekenen dat je verminderd vruchtbaar bent ofzo, hier is de icsi bijvoorbeeld enkel vanwege het semen niet vanwege de endometriose of een missende eileider.

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Maev hopelijk is dit de laatste ronde voor jullie!

@MammaR fijn dat je een doorverwijzing hebt gekregen!
    ik had met 7 weken ook een inwendige echo.
    Kan geen kwaad hoor. Anders zou je ook geen seks kunnen hebben.

MammaR vindt dit leuk.
  19. FAE91

FAE91 Lid

26 apr 2017
    73
    29
    18
    Vrouw
    Ja precies wat jij zegt! Dit is de 1e keer dat we echt bewust voor een kindje bezig zijn, en juist omdat de vorige zwangerschap een verrassing was zo door de pil heen maakt het best onzeker dat er nu na 9 maanden nog niks is gebeurd.. Maar gewoon positief blijven, het kan nog zeker spontaan komen! 9 maanden is niks vergeleken bij sommige andere dames hier..

MammaR vindt dit leuk.
  20. MammaR

MammaR Actief lid

8 jun 2015
    419
    254
    63
    Vrouw
    Één en al herkenning met de pil, maar ik begrijp dat je nu een ander soort hormonen krijgt die juist ook nog goed voor je zijn met de slijmbeursontstekingen? Dat is dan wel een fijne 'bijwerking' voor jou!
    Nu je het zegt, het ene hormoon is het andere natuurlijk niet.. ik slik dagelijks synthetische schildklierhormonen en die hebben ook geen invloed op m'n humeur zoals de anticonceptiepil dat heeft..
    Wauw, wat een mooi effect ook op het semen van je partner! Dan zijn jullie er samen wel echt bij gebaat zeg! Hoe vaak ga je dan eigenlijk naar de acupuncturist?

Mijn moeder heeft endometriose (heeft/had eigenlijk, van d'r 16e tot 31e toen ze mij kreeg, daarna werd de endo niet minder maar wel de pijnklachten en inmiddels is ze al lang uit de overgang). Daarom heb ik 5 jaar geleden mij ook op endometriose laten onderzoeken toen ik na m'n opleiding fulltime ging werken en me niet meer 13 keer per jaar ziek wilde melden. De gynaecoloog heeft toen een inwendige echo gemaakt en er was toen niets op te zien. Waarbij ze wel aangaf dat het net schoon kon zijn en dat ze sowieso op een echo ook niet alles kon zien. Als ik 100%zekerheid wilde hebben dan kon dat enkel met een kijkoperatie. En daar kwam je alleen voor in aanmerking als je een onvervulde kinderwens had. Op dat moment was ik in een heel andere levensfase en hadden we nog helemaal geen kinderwens dus heb ik het toen naast me neergelegd en ben ik weer verder gaan rommelen met pijnstillers (tijdje 'prima' op Diclovenac kunnen werken, als ik terug denk aan die bijwerkingen wordt ik er gewoon weer eng van, nu al een tijdje op Naproxen die ik dan combineer met paracetamol zodat ze elkaar versterken en als ik me rustig houd (op de bank met dl) dan gaat dat redelijk.
    Nu denk ik niet dat er een ander onderzoek bij de gyn zal plaatsvinden dan 5jr terug, maar misschien zijn de richtlijnen wel veranderd of heeft de wetenschap weer nieuwe inzichten op dit vlak gekregen, dat zal ik over 3 weken wel horen! Maar bedankt voor je geruststelling, ook @Meisje93, want een beetje bezorgd was ik wel dat de echo straks misschien meer schade aanricht dan me lief is :oops:

Deel Deze Pagina