NOD lijst 29 mei t/m 4 juni

Discussie in 'NOD forum' gestart door Fiederelsje, 26 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Huisarts zei dat ik vandaag mocht bellen. Ze deed niet vreemd dat ik al belde, ze vroeg enkel hoever ik was, zodat ze de afspraak tussen 8-10 weken konden zetten.

Pln vindt dit leuk.
  2. Citroentje93

Citroentje93 Fanatiek lid

28 feb 2017
    1.761
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Gefeliciteerd dames op roze geniet er van !! mijn nod is vandaag of morgen ( max 32 dagen cyclus morgen dag 32) maar heb zojuist getest en super wit dus wachten op de menstruatie:) dames op rood succes volgende ronde

Pln vindt dit leuk.
  3. Lalalola

Lalalola Niet meer actief

Volgens mij kun je gewoon bellen als je zwanger bent. Dan zullen zij wel met jou bespreken wanneer je het beste een afspraak kan maken toch?

4. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Lalalola dankjewel voor je berichtje

Helaas net bruinbloedverlies bij het afvegen. En een heel klein stolseltje... Ben bang dat het alsnog gaat gebeuren! Cyclus is 28 tot 30 dagen dus officieel is vandaag mijn nod bij 28 dagen en dus 2 juni bij 30 dagen. Ik laat het voor nu even los, zondag maar weer testen en kijken of ze oplopen:)

5. Lalalola

Hopelijk is het niks. Of van het innestelen. Ik blijf duimen voor je

Pln vindt dit leuk.
  6. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja denk je? ik ben nu 12 dpo. Dit is dan zo spannend!! krampen blijven nog uit, wel rommelende darmen al een paar dagen. Ik denk steeds nu laat ik het los maar dat is gewoon onmogelijk hoor.. Ik doe gewoon mn dingen maar stiekem denk je dr toch veel aan.

7. Lalalola

Ja snap ik, ik ben er ook elke minuut van de dag mee bezig zowat :confused: ik probeer het elke keer vol te houden met testen tot na mijn nod. Zou anders zo onzeker zijn dat er nog wat kan gebeuren of dat de test niet klopt. Nu weer 30+ dagen wachten. (Duurt laaaangggg...)

8. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja het kost inderdaad heel veel tijd en ook energie. Ik ga morgen de nachtdienst in en moet studeren voor mijn allerlaatste examen komende dinsdag. Dus ik heb gelukkig wel wat afleiding. Na maandag kijk ik verder als het dan nog niet door heeft gezet wil ik mijn huisarts gaan bellen. Ik heb namelijk in het verleden medicatie geslikt voor een trage schildklier maar ik had teveel last van bijwerkingen, die schildklier zou ziezo over 2 maanden weer gecontroleerd moeten worden. Heb gelezen dat het bij een zwangerschap wel belangrijk is dat die goed werkt. Succes voor jou!!

9. Roetje08

Aangezien je al positief getest hebt, is de innesteling al gebeurt. Maar omdat het bruin is, kan het perfect om wat ouder bloed van de innestelling gaan. Het los laten is makkelijker gezegd dan gedaan, maar nu kan je enkel afwachten. Ik duim alvast dat het in de goede richting gaat!

Pln vindt dit leuk.
  10. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja dat is precies wat ik ook al dacht, afwachten ja:)

11. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw

Gefeliciteerd Liesje!
    Naar de HA om bloed te prikken is in principe niet nodig hoor. Het is handig om dat te doen als er vermoeden is van een bbz of als je hcg bij niet goed oploopt.
    Aan je testen heb je genoeg! Kost je anders een paar tientjes van je eigen risico aan de bloed test, zonde van je centjes!

Gefeliciteerd ook andere dames! Ik duim voor nog meer roze op deze lijst!

Pln vindt dit leuk.
  12. Frieke

Frieke Fanatiek lid

26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Bedankt Frummels!
    Ja is dat zo? Ik denk dat het in België standaard is om als je zwanger bent bloed te laten trekken en testen op toxoplasmose etc. De ga doet dan ook een eerste controle en geeft een doorverwijzing nr gyn enzo. Mss ben ik mis, mr zo vertelde mijn HA dit toen ik haar vertelde dat we zouden starten!

13. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw

Geen idee hoe het in België precies werkt, ik dacht dat je uit NL kwam. Misschien dat andere dames uit België dat weten. Wellicht hebben jullie ook niet een jaarlijks eigen risico van 385 euro?
    Volgens mij is toxoplasmose pas gevaarlijk als je dat krijgt als je zwanger bent, omdat het dan invloed heeft op het vruchtje.
    Als je het daarvoor al gehad hebt ben je immuun geworden.

14. Frieke

Frieke Fanatiek lid

26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Klopt idd van die toxoplasmose. Via bloed testen ze dan meteen of je immuun bent of niet. Een vriendin heeft haar zoontje verloren op 28 weken aan toxoplasmose, dit wil ik dus heeeel goed in de gate houden.
    Ze testen het hier wel standaard maar ik zou er dus ook expliciet naar gevraagd hebben anders! :)

Wij hebben idd niet zoiets als een eigen risico!
    Geen idee ook of er hier nog dames uit BE zijn...

15. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    Meiden, hier wat geks.... dacht vanochtend dat m'n ongesteldheid was begonnen temp was ook lager vandaag... maar is gestopt (een veegje roze/rood) daarna alleen bruin en nu niets.... dus getest net en heb een streepje :eek:

Ik wacht nog even af want denk dat het echt twee kanten op kan gaan gezien toch wat bloedverlies vandaag....

Maar dit is m'n test, ik had gisterenavond getest en die was hardstikke wit (nouja als ik ongeveer scheel keek stond er een tuur tuur tuurstreep)

Bijgevoegde bestanden:

Doobie, Leolove, Suusje27 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oehoe proficiat, ook nog even heel erg spannend dus!

Anna4 vindt dit leuk.
  17. Frieke

Frieke Fanatiek lid

26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Wow! Spannend!! En zo n donker streepje al als er gisteren nog niets stond :eek:
    Proficiat! Hopelijk loopt alles mooi op!

Anna4 vindt dit leuk.
  18. Roetje08

Ik kom ook uit België. Hier is het dus de gewoonte dat je eerst langsgaat bij de huisarts. Die laat dan een volledig onderzoek doen (dus idd voor toxo, maar ook cmv). De huisarts laat die resultaten dan ook direct doorsturen naar de gynaecoloog (ik veronderstel dat dit bij jullie de verloskundige is). Hier ga je pas rond je 8 weken voor het eerst daarheen (tenzij er een risico is). Het is ook handig dat ze je hcg te weten, mocht er een vermoeden zijn dat er iets niet juist is, dan kunnen ze opnieuw bloed trekken en kijken of het goed stijgt. Hier kun je ook je opvolging laten doen door gyné en huisarts gecombineerd.

Trouwens geen idee wat je bedoelt met dat jaarlijks eigen risico :)

Sweetgirl86x vindt dit leuk.
  19. Roetje08

Da's al een mooie streep! Proficiat :)

Anna4 vindt dit leuk.
  20. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Wij betalen naast onze zorgverzekeringskosten de eerste 385 euro die we aan zorgkosten maken per jaar zelf. Dus als we medicatie krijgen voorgeschreven, een onderzoek laten doen enz betalen we het eerste stuk zelf en daarna wordt het pas vergoed.

Deel Deze Pagina