* NOD-lijst 30 mei t/m 5 juni 2019 ** 30 mei (4) GhostRocker - 27 jaar - 1e kindje - ronde 5 Kabouter 32 - 32 jaar - 1e kindje - ronde 10 Truuzje - 29 jaar - 1e kindje - ronde 2 Ting86 - 32 jaar - 2e kindje - ronde 2 31 mei (5) Amsterdammertje - 38 jaar - 4e kindje - ronde 10 Kaaskoekje - 29 jaar - 3e kindje - ronde 1 Big Wish - 38 jaar - 3e kindje - ronde 2 Lichelle89 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 9 Mini25 - 28 jaar - 2e kindje - ronde 1 1 juni (4) Meiske22 - 22 jaar - 1e kindje - ronde 12 Dielle- 37 jaar - 5e kindje- ronde 2 jesje88 - 30 jaar- 1e Kindje - 3e ronde, 1e keer letrozol Nicole1987 - 31 jaar - 4e Kindje - ronde 5 2 juni (2) Ddtje - 31 jaar - 2e kindje - +/- ronde 20 Wickie - 32 jaar - 1e kindje - ronde 3 Corynne - 33 jaar - ronde 12 3 juni (1) Siamara - 36 jaar - 1e kindje - ronde 2 na 2x mk 4 juni (5) Visje79 - 40 jaar - 2e kindje - ronde 8 Tinkerbell-29 jaar - 2de kindje - ronde 3 Nena90 - 29 jaar - 2e kindje - ronde 2 Mariah - 26 jaar - 2e kindje - ronde 2 NonnieMa - 38 jaar - 2e kindje - ronde 12 5 juni (4) Zuster9203 - 26 jaar - 1ste kindje - ronde 9 Happygolucky19 - 32 jaar - 1ste kindje - ronde 2 LittleSweetGreyBunny93 - 25 jaar - 1e kindje - Ronde 9 (MA nov'18) Smienaatje - 25 jaar - 1e kindje - ronde 7 Totaal (25) Wachtbankje (1) Zwanger (0) Ongesteld (0) MMM (0) Negatieve Test (0) Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
Aan mijn temp te zien is mijn eitje waarschijnlijk afgelopen nacht gesprongen. Ik hou nog een slag om de arm, maar voor nu denk ik dat hij is gesprongen. Mijn NOD is vervroegd naar 30 mei. 1 dag voor m'n verjaardag . Hopelijk pakt het goed uit. We zijn om de dag actief geweest met als laatste keer woensdagavond. Oooooh ik hoop het zooooo.
Net even mijn laatste ovutestje gebruikt en ik denk dat deze niet positiever kan . Mijn eitje komt dus waarschijnlijk morgen. Mijn NOD zal door mijn later ei waarschijnlijk ook 1-2 dagen opschuiven maar ik laat het voorlopig staan op 30 mei.
Oké.. ik heb teveel vrije tijd en ik laat me een beetje gek maken. Hoe gaan jullie om met alle adviezen (online) over vruchtbaarheid? Er is eigenlijk vooral een ding waar in het super moeilijk mee heb.. koffie!! Ik lees en hoor van vriendinnen ook wel, dat er steeds meer onderzoek is naar koffie en dat het slecht is voor je vruchtbaarheid (zowel caffeinevrije als gewone, vanwege caffeine en vanwege chemicaliën). Ik hou alleen zo enorm van koffie.. ook andere dingetjes qua eten zijn soms wel wat lastig, maar ik heb vooral heel veel moeite met koffie. Hoe doen jullie dat? Sommige vrouwen zeggen ook, ik stop pas met dingen bij een positieve test, maar het lukt me niet om er zo in te staan. Hoe laten jullie het los? Herkenbaar?
Ik denk vooral doen waar je je zelf goed bij voelt. Als je de koffie helemaal wil laten staan, ga je dat dan ook met thee (theïne) doen? Ik weet niet wat daarover staat op internet. Maar je kunt jezelf van alles opleggen, uiteindelijk moet het wel ‘leuk’ blijven denk ik dan. Ik heb voor- en tijdens m’n vorige zwangerschap echt nog wel eens een bakje koffie gedronken; heeft geen invloed gehad op m’n vruchtbaarheid voor zover ik kan inschatten (was in de 1e ronde zwanger). Roken en drinken doe ik sowieso al niet; dat vind ik dan persoonlijk wel iets waar ik op zou letten bij zwanger worden. Net als voldoende rust, goede voeding en gewoon lief zijn voor jezelf.
Ik ga inderdaad pas dingen laten bij een positieve test. Echter hou ik wel wat rekening met alcohol, maar een wijntje bij het eten laat ik zeker niet staan. Betreft koffie ik drink ongeveer 3 à 4 kopjes per dag, geen idee of dit te veel is? Vind het ook te lekker om nu te laten staan
Ik kijk gewoon naar mijn moeder. Zij was er helemaal niet zo mee bezig en deed ook pas beroep op testen wanneer ze meer dan 2 weken overtijd was. in de periode voor de testen veranderde ze haar levensstijl ook niet. Ze drinkt al graag eens een glaasje, ook een of meerdere tassen koffie op een dag en ze rookte toen nog. Ze is pas met alles gestopt wanneer ze wist dat ze zwanger was. Dus ik denk dan dat het bij mij zeker geen probleem mag geven. Ik rook niet, drink alleen een glaasje met een gelegenheid (en dan nog) en koffie drink ik al jaren niet meer omdat ik er alleen maar hoofdpijn van kreeg. Maar ik drink wel graag Cola en ik ga er van uit dat dit ook niet echt gezond is. Ik verander dus niets aan mijn levensstijl. Ik zal dat ook pas doen wanneer ik zwanger blijk te zijn. Je zal dat dan toch nog zeker 8 maand moeten volhouden en dat is voor mij zeker lang genoeg (maar heb het er wel graag voor over)
Herkenbaar, en hoe meer je googlet, hoe meer je vindt. Ik ben dol op mijn cappuccino met espresso van verse bonen. Ik probeer wel te minderen na eisprong. Alcohol probeer ik ook te minderen/niet te doen na eisprong. Dus koffie normaal 3-4 per dag, na eisprong 1-2 per dag. Bij mijn zoon (3e ronde raak op mijn 38e) nergens op gelet, zelfs toevallig die periode nog best veel gedronken. Uiteraard meteen gestopt toen ik een positieve test had. Nu duurt het langer en probeer ik toch een oorzaak te vinden en op te letten. Maar of dat ene extra kopje nou zo’n kwaad kan, voor je eisprong in ieder geval minder. Cafeïne is geassocieerd met miskramen.
Thanks voor de reacties, al fijn om te lezen dat iedereen er wel mee bezig is op zijn eigen manier. Bij mij speelt denk ik heel erg mee dat mijn moeder 6 miskramen heeft gehad en ik heb dat als klein meisje meegemaakt en ik weet gewoon hoeveel pijn dat deed (mij als zus ook hoor, maar mijn moeder vooral). Ik wil gewoon alles voorkomen om dat zelf mee te maken, terwijl je tegelijk rationeel ook weet dat het niet kan.. drinken en roken doe ik niet dus dat scheelt al met dingen 'laten'. Voor mij is het voornamelijk de koffie nu. Net toch maar weer besloten om koffie niet te doen, ik drink nu thee (vruchtenthee en rooibos thee, zonder echte thee dus geen theïne). Ach ja... Maar even focussen op een andere verslaving.. shoppen
Yes ik hem een positieve ovu test te pakken! Echt een knaller! Vanavond nog maar eens gezellig maken En zondag als 1 DPO rekenen?
@Happygolucky19 Nu je dit zo vertelt van de miskramen van je moeder snap ik je ineens heel goed dat dat je (nu al in ronde 2) zoveel doet. Ik heb geen goed advies voor je wat betreft wat wel en niet, maar ik denk dat je vooral moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Misschien kun je voor jezelf bepaalde 'doelen' stellen. Zoals: - ik drink nu 1 kop koffie per dag (en geniet er dan heel erg van!) - misschien drink ik geen koffie in de periode na de eisprong?? - als ik een positieve zwangerschapstest heb, dan stop ik meteen - als ik in ronde x nog niet zwanger ben, dan heroverweeg ik om helemaal te stoppen met koffie om te kijken of dit verschil maakt Zelf rook ik niet, ik drink altijd 1 kop koffie per dag en drink (altijd al) enkel in het weekend alcohol (maar dan wel bijna elk weekend en dan een paar glazen per weekend). Ik heb daar nu nog niets in veranderd, omdat ik me vooral lekker wil blijven voelen. Ik geloof er nu (nog) in dat als je je lekker in je vel voelt, met zo min mogelijk stress, dat dat ook kan helpen bij zwanger raken. En als ik op deze manier leef, met mijn koffietje en glaasje bier of wijn, dan ben ik momenteel het meest ontspannen Mocht het over een aantal rondes nog niet raak zijn, dan verander ik misschien wel van gedachten. @Truuzje wauw wat een knaller! Is je eitje dus toch nog ineens in aantocht gekomen! Nu ik jouw test van gister zie (ook nog best licht) geeft het mij ook weer 'hoop'. Ik heb dus vanochtend niet meer getest, en ik ben nu op werk en geen test bij me. Ik ga straks thuis (18u) meteen weer testen, hoop op net zo'n knaller als jij Zou wel leuk zijn als we zo precies gelijk opgaan! Veel plezier in ieder geval
Afgelopen dagen erg gezellig gemaakt. Gister alleen niet want we waren beide erg moe.. Nu net deze test en deze is van 10min geleden.. Vanavond en van t weekend maar gezellig maken en dan reken ik zondag als 1dpo.. Spannend. Hoop dat t lukt. Heb nu niks gebruikt wat t kan bevorderen en ben er ook erg weinig mee bezig merk ik zelf dus wie weet !!!!
Test van 12 uur vandaag. Straks rond 18:00 nog 1. Verwacht dan wel een knaller. Donor komt vanavond nog en dan denk ik ook zondag of maandag DPO 1
@Wickie, ja een knaller is leuk om te zien! Dat zou zeker leuk zijn als we gelijk op lopen! Het is mij gelukt om op het werk te testen, moest me wel in wat bochten wringen maargoed
Bij mij piekte hij om 18uur ook nog steeds. Hoelang duurt zo’n piek? Zegt dat nog iets over wanneer de eisprong is? @Wickie Hoe is het bij jou? Ook de piek gevonden?
Ik verhuis van het vorige topic naar dit topic. Mijn LH-piek later gehad dan verwacht. Nu wel gelijk op het wachtbankje.