NOD lijst 30april t/m 7 mei

Discussie in 'NOD forum' gestart door juutje89, 28 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Welkom hier! Ik heb de lijst weer even aangepast want je was de totalen vergeten, haha.
    Waar ga je naartoe op vakantie?

Hier vandaag beetje dip. Zit nu op cd 20 en er gebeurt gewoon helemaal niets-noppes-nada in mijn lijf. Niet eens beetje vruchtbaar slijm of iets. Echt niet het idee dat er binnen nu en volgende week iets gaat gebeuren.

Manlief geeft aan eigenlijk, als er volgende week nog niets is gebeurt, toch naar de huisarts te willen gaan.
    Maar ik twijfel. Zal de huisarts mij dan wel gaan helpen?

2. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    Als ik het goed lees Pitahaya, ben je wel al langer van de anticonceptie af toch? Heb je in je eerdere cyclussen wel een ei gehad? (dat je denkt)

Ik zou in jou geval aangeven dat je nog steeds geen normale cyclus hebt terwijl je toch al een behoorlijke tijd van de anticonceptie af bent en dat je het nu wel eens goed onderzocht wil hebben omdat je er stress van krijgt en de kinderwens steeds groter wordt.

-------------
    Zelf pas met ronde 1 bezig dus hier ook geen temperaturen of testjes etc. Heb wel het idee dat ik vruchtbaar slijm heb volgens de app zou ik woensdag mijn eisprong kunnen verwachten. Dus ben benieuwd. De piek heb ik vorige maand (achteraf gezien) wel heel duidelijk aan mijn afscheiding kunnen herkennen. Dus ben benieuwd of het gaat kloppen deze keer.

Ben nu ziek thuis met griep dus hoop dat het snel beter wordt anders wordt het hier helemaal niet 'gezellig' aangezien vriend nogal bang is om aangestoken te worden:p

3. Pitahaya

In 2013 diagnose pcos. Toen nog geen zwangerschapswens. Sinds 2012 gestopt met de pil.
    In 2014 zwangerschapswens. Naar de gyn gegaan en die gaf medicatie mee. Maar ik raakte zelf zwanger zonder de medicijnen. Toen na 10 weken een miskraam en toen zei gyn: ga maar eerst zelf proberen want het kan dus wel. En jahor, na 3 maanden weer zwanger.
    Maar sinds de bevalling in 2015 hormonaal helemaal uit balans. Heb vorige cyclus wel iets gehad wat leek op een eisprong. Had zelfs een positieve ovu-test (maar echt met mega korte piek). Had zelf het idee dat het geen goed ei was. Die cyclussen daarvoor nooit positieve testen dus geen ovulaties gehad. Mijn cyclussen leken wel iets te verbeteren maar nu deze cyclus word dus weer langer dan 39 dagen. Tsja, misschien moet ik het maar gewoon proberen die huisarts. In het ergste geval zegt hij inderdaad van: ga nog maar zelf proberen tot november, dan ben je een jaar bezig. Nou ja, dan weet ik dat he. Merk dat ik er wel langzaam aan steeds meer aan toe ben om het te laten checken want wil wel graag een broertje of zusje voor mijn mannetje.

Joh, wat balen dat je de griep hebt. Hopelijk knap je snel op!

4. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    Dan zou ik zeker even bellen met de huisarts, zeker omdat je al eerder de diagnose PCOS hebt gehad en het nu weer zo in de war is..

Je weet dan in ieder geval waar je aan toe bent. en als je toch nog een 'deadline' krijgt weet je in ieder geval hoelang die maximaal zou zijn. Dat zou mij persoonlijk al meer rust geven.

Mocht je bellen dan hoop ik natuurlijk dat je al snel wordt geholpen!

5. Pitahaya

Oh, god, ik heb iets gedaan. :$
    Ik heb, dat kan bij ons, via een e-consult een vraag gesteld aan mijn huisarts.
    Vet relaxed dat dat kan want ik ben niet zo van het bellen.

Ik heb daarin gezet dat we nu een half jaar bezig zijn (1 maandje erbij gekletst, ach ja) voor een tweede kindje en het niet lukt. Dat ik pcos heb en mega lange cyclussen nu. Dat ik het gevoel heb dat ik geen eisprong heb gehad het afgelopen half jaar. Dat ik graag controle zou willen bij de gynaecoloog t.a.v. de pcos. En dan de vraag of ik zo een verwijsbrief kan krijgen of dat ik moet langskomen op consult.

We wachten het maar af. Kan wel paar werkdagen duren stond er dus verwacht niet vandaag al antwoord.

Maar toch, een stapje dichterbij, haha.

6. Plusje

Plusje Bekend lid

1 apr 2017
    709
    285
    63
    Oh wat goed pitahaya! Ik hoop dat je snel een e-verwijsbrief in de mail hebt :)

7. Pitahaya

Ja, dat hoop ik ook! Maar dat zal wel niet hoor. Als ze al reageren zal ik wel langs moeten komen, maarja... we zullen het zien.
    Ik wil eigenlijk vandaag al antwoord maar dat gaat hem natuurlijk niet worden, haha.

8. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    Mooie stap:) hopelijk vandaag reactie want er komt een lang weekend aan en dan duurt het wachten weer zo lang..

9. Pitahaya

Ja, maar denk het niet hoor. Het is vandaag ook goede vrijdag dus weet niet eens of ze open zijn. Normaal op vrijdag om 17.00 uur dicht dus dan zouden ze nog wel heel snel moeten reageren.
    Nou, hopelijk dinsdag reactie dan.

10. Esther519

Esther519 Actief lid

16 feb 2016
    486
    326
    63
    Vrouw
    Noorden van het land
    Goed dat je een bericht hebt gestuurd Pitahaya! Hopelijk snel een reactie. Idd met jouw achtergrond helemaal niet een rare stap om langs de huisarts te gaan.

11. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Oh haha sorry, dank je! We gaan naar het land der Brexits, nu de pond zo lekker laag is ;)

Irritant dat je cyclus zo lang is :( Goed dat je de dokter toch een berichtje doet. Wellicht kan hij gemakkelijk wat checken.

12. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Oh fijn die griep! Paar maanden geleden had ik door de griep eerst mijn eisprong echt twee weken later dan normaal ofzo en vervolgens was ik zo ziek dat ik echt niet aan seks moest denken. Dankjewel, hele ronde gemist dus ;):p Hopelijk gaat het bij jou beter! Neusspray en paracetamol en tegen je man doen alsof je vreselijk gezond bent :D

13. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Hopelijk hoor je dinsdag meteen iets van de huisarts pitahaya. Denk dat bellen wel sneller zou zijn geweest, maar ik heb ook een hekel aan bellen dus ik snap je helemaal ;)
    Hier lijkt er ook nog echt niks te gebeuren. Zou het kunnen komen doordat ik nog een keer per dag borstvoeding geef?

14. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier vandaag een echo gehad.. mooi eitje te zien.. morgenavond pregnyl spuiten en maandag de 2e IUI..en een 'wip' lijst;) meegekregen haha..

Succes dames!

15. juutje89

juutje89 Bekend lid

3 jan 2012
    531
    81
    28
    Noord-Holland
    Oooh wat goed Pitahaya! En wat super dat ze dat hebben, ik ben ook niet zo van het bellen wou dat ze dat hier ook hadden.

Beterschap Anonise.

Die dip kreeg ik normaal voor mijn ei, maar mijn ovulatietesten lijken juist steeds lichter te worden.
    Ik wacht het af.

16. juutje89

juutje89 Bekend lid

3 jan 2012
    531
    81
    28
    Noord-Holland
    Hier nog geen ei te bekennen.
    Iemand anders al een ei in zicht?

17. Esther519

Esther519 Actief lid

16 feb 2016
    486
    326
    63
    Vrouw
    Noorden van het land
    Hier ook niet, testen blijven ook wit. Ben benieuwd wanneer daar wat verandering in komt.

18. Pitahaya

Hier had ik vandaag een klein beetje slijm. Geen vruchtbaar slijm ofzo, maar tot nu toe was ik zo droog als het maar kon dus misschien dat er toch iets lijkt te gebeuren? Maar zoals banner zegt, over 4 dagen een eisprong, dat gaat echt nooit gebeuren. Misschien als het wat toeneemt het slijm, dat ik ga beginnen met ovulatietesten.

Ik weet niet of ik dinsdag meteen wat ga horen van de huisarts. Weet niet eens of die functie wel werkt, haha. Want nog nooit eerder gedaan. Maar we zullen het zien.

Eitjes zoeken met pasen, haha. Waar blijven ze nou??

19. juutje89

juutje89 Bekend lid

3 jan 2012
    531
    81
    28
    Noord-Holland
    OMG hahaha :p
    Vervelend zeg als die late en verstopte eieren.
    Zal het dan toch aan de periode liggen?;)

20. Pitahaya

Hahaha, heerlijk he!

Nou, log ik net weer in op dat portaal van de huisarts, is mijn berichtje weg. Dus ik vraag mij af of het wel goed is gegaan hoor!
    Nou ja, we wachten maar weer af en anders in ieder geval nog even deze cyclus afwachten.

Deel Deze Pagina