@PBV Net gekeken op zwanger&kids.. we hopen natuurlijk dat we geen testen meer hoeven te bestellen maar is dat wel het geval bestel ik ze ook hier. Thanks!
Hoi allemaal, Mag ik ook mee doen want ik vind het toch allemaal maar spannend nu mijn spiraal er dan ook echt uit is. Ik ben 32 jaar, nog geen kinderen en dit is de 1ste ronde. Datum is 2/9. Ik schuif graag bij jullie aan op het wachtbankje. Kopiëren en plakken lukt mij op mijn tablet maar de kleuren helaas niet. Zou iemand het voor mij willen doen Groetjes!
Wat lief dat je er naar vraagt! Voel nog steeds weinig. Mijn temperatuur was wel weer iets gestegen vanmorgen na de dip van gisteren, maar niet hoger dan daarvoor. Maar wie weet, misschien morgen Hoe is het bij jou? Hoeveel dpo zit jij nu?
NOD-lijst 31 augustus t/m 6 september 2018 31-08 Zoef, 33jaar, 4e kindje, ronde 8 PippiMoustache, (nog net) 33 jaar, 1e kindje, ronde 2 (met IUI-D) Muzieknootje86, 32 jaar, 1e kindje, ronde 3 01-09 Jolicoeur, 35 jaar, 1e kindje, ronde 7(2e na mk) Meisjemeisje85, 33 jaar, 2de kindje, ronde 1 Kimberley92, 25 jaar, 1e kindje, ronde 6 (met IUI-D na 3x mislukte icsi) (MMM) Namar, 42 jaar, 1e kindje, ronde 4 Brocantje, 30 jaar, 2de kindje, ronde 2 Kenikela, 30 jaar, 1e kindje, ronde 14 02-09 Miles, 28 jaar, tweede kindje, ronde 6 Memmiee, 26 jaar, tweede kindje, ronde 29 (MMM) Saskia0507, 32 jaar, 1e kindje, ronde 1 Zonnetje91, 26 jaar, 1e kindje, ronde 2 PBV, 39 jaar, 2de kindje, ronde 4 na vmk Esmee1993, 24 jaar, eerste kindje, ronde 1 na MA Maarr, 30 jaar, eerste kindje, ronde 20, 3 x mk 03-09 Angela, 25 jaar, eerste kindje, ronde 12 Gwenvd 30 jaar, 2e kindje, 1e ronde Marie19873, 1e kindje, 11e ronde na miskraam BlueEyedSoul88, 30, 1e kindje, ronde 16 (MMM) 04-09 Nina Sanders, 28 jaar, tweede kindje, ronde 2 (MMM) ClandeStinee, 26 jaar, 1e kindje, 3e ronde Hakoek, 31 jaar, 1e kindje, 6e ronde SweetLittleGreyBunny93, eerste kindje, tweede ronde 05-09 NonnieMa, 37 jaar, 2e kindje, 4e ronde Mariekemama, 32 jaar, 2e kindje, 2e ronde Amc89, 28 jaar, 1e kindje, ronde 1 Bodille1988, 30 jaar, 1e kindje, ronde 11 Mila27, 28 jaar, 2e kindje, ronde 14 (MMM) Ebrum, 27 jaar, 2e kindje, ronde 3 Chrissie 1990, 27 jaar, 1e kindje, ronde 5 06-09 Dotjes 30 jaar, 3e kindje, 3e ronde (na MA 11w6dgn in mei) Dinpin, 34, 2de kindje, 5e ronde Kanjer, 32 jaar, 2e kindje, ronde 15 Ishaya, 30 jaar, 1e kindje, ronde 1 Mauzy82,36 jaar,1e kindje,ronde 3 iui (mmm) Totaal: 34 Wachtbankje (20), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (4), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK: Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren
Wel goed dat je je temperatuur bij houdt. Hoe lang doe je dat al? Ik heb een beetje kramp, trekkend gevoel ter hoogte van eierstokken, gevoelige borsten en last van darmen. Had ik verleden keer ook, de kramp was alleen veel erger. Ik denk dat het ook verleidelijk is het toe te wijzen aan een zwangerschap het kunnen ook hormonen zijn en iets verkeerd gegeten. Als je niets voelt Kun je net zo goed zwAnger zijn. De zogenaamde symptomen zeggen echt niet alles. Je gaat bijna wachten tot je voelt he? Ik vind de tijd zo langzaam gaan, jij? Zou willen dat ik gewoon Al kon testen ik ben nu 7 dpo, dus geduld geduld geduld Wanneer ga je testen?
@Kimberley92 We moeten positief blijven ook al is dat soms moeilijk Heb je ondersteuning? Ik zag wat onder aan je bericht staan, maar weet niet wat alle afkortingen betekenen en ook niet precies wat alles inhoudt. Ga voor je duimen
Nou meiden, mijn temperatuur is voor de tweede keer gezakt, nu naar 36.6. Dat lijkt me niet goed Dus tenzij ik morgen een miraculeuze stijging heb, ga ik voor de volgende ronde. Het is pas ronde 2 voor ons, maar na 2 jaar op de wachtlijst te hebben gestaan om überhaupt te kunnen starten, wordt het wachten wel steeds zwaarder merk ik.
Hoi @PippiMoustache Een temperatuurdaling is toch juist ok? Bij een innesteling kan er een temperatuurdip zijn. Als er sprake is van innesteling is deze pas rond de 23ste dag voltooid. Kan ook eerder of later, ligt aan zoveel factoren en niet ieder lijf is hetzelfde. Kan net zo goed dag 24. Een kleine daling kan ook komen als je moe bent, niet goed hebt geslapen etc. Heb je normaal ook wel eens een daling? We moeten gewoon wat geduld hebben. Je hebt nog alle kansen deze ronde. Mag ik vragen waarom je 2 jaar moest wachten?
Mijn temperatuur was 2 dagen achterelkaar 36,6. Vandaag gemeten en kwam uit op 36,8. Maar heb vannacht geen goede nachtrust gehad, kan ook daar aan liggen. Afwachten, je weet maar nooit...
Ik had eergisteren al een flinke dip, toen weer iets omhoog, maar nu dus nog lager. Bij innesteling heb je toch maar 1 x een dip? Mijn vriendin en ik proberen met donorzaad een kindje te krijgen. Er zijn echter maar weinig donoren, dus er is een wachtlijst van twee jaar. Hoe is het bij jou Namar? Hoe voel jij je?
Ik heb een onregelmatig cyclus. Maar mijn eisprong heb ik wel gevoeld. Die was paar dagen later dan de datum die ik had verwacht. Ik Denk dat ik vandaag 4 dpo ben.
In mei was ik 5 dagen over tijd en helaas de miskraam (vroege miskraam, vmk) gekregen en vorig jaar augustus was ik 12 weken zwanger wat een missed abortion werd. Erg verdrietig. Ik heb ook een paar keer positief getest voor NOD. Ik ben nu onder behandeling van de gyn. Ik heb nu twee keer een follikel meting gehad en dit was allemaal goed. Mijn bloedonderzoeken waren ook allemaal goed. De progesteron gehalte was ook allemaal in orde. Mijn cyclussen lopen allemaal heel netjes. De gyn heeft eigenlijk geen flauw idee waarom ik miskramen krijg. Waarschijnlijk toch de leeftijd. (39 jr). De overgang is ook uitgesloten. Ik zou deze maand met Progestran beginnen, maar ik twijfelde behoorlijk en dit niet gedaan. Ik heb dit voorgeschreven gekregen omdat ik een LF heb van 10-12 dagen. Volgende maand ga ik er wel aan beginnen. Ik heb nu behoorlijke rugpijn, licht pijnlijke borsten en het wordt steeds erger en soms menstruatie pijn. Moe en geprikkeld. Ben niet echt de leukste thuis haha. Dit kan allemaal komen door de progesteron en daarom weet ik niet of ik zwanger ben. Ik wacht op mijn NOD met testen, omdat ik geen positieve test wil voor mijn NOD en dan weer ongesteld word. Ik word daar echt verdrietig van. Ik ben nu 8 DPO. Jouw symptomen lijken ook op zwangerschap. Je kan heel goed pijn hebben bij de eierstokken. Het zit allemaal dicht bij elkaar. Ik vind het elke maand weer spannend. Ik zou nog 1x zwanger willen voelen en natuurlijk een lief klein wondertje in mij armen willen hebben. Om mij heen zijn er 2 zwanger en 3 bevallen. Soms weleens moeilijk. Ik hoop dat we veel roze krijgen deze maand! Ik gun het iedereen zo erg!
Ik heb nergens gelezen dat een innesteling maar 1 dag zou zijn. Het duurt 3 tot 5 dagen voordat bevruchte eicel volledig is ingenesteld. Een temperatuurdip kan tijdens innesteling voorkomen. Ik zou eerder denken dat dit positief is. Jeetje dat duurt wel lang. Maar nu er een donor beschikbaar is blijf je in het “proces”. Niet opnieuw wachten hoop ik? Een kennis van mij heeft donorzaad uit een Scandinavisch land laten overkomen. Was al stukje boven 40 en geen partner. Dus waarschijnlijk had ze geen keuze denk ik. Ik voel me ok. Nog “dezelfde symptomen”, kramp, last van darmen en borsten gevoelig en groot. Kramp is niet zo erg als vorige keer. Licht trekkend gevoel. Morgen 9 dpo. Vanaf 10 dpo kan het toch met vroege test? Gaan jullie testen?
Ik krijg weer een beetje hoop door jullie reacties. Ik kan alleen nergens iets vinden over twee keer een dip. Zo frustrerend dat je niet gewoon meteen zekerheid hebt, haha. Nou ja, gewoon maar afwachten dus. Jouw 'klachten' klinken hoopvol Namar! Met zo'n vroege test zou het inderdaad al 4 dagen voor nod moeten kunnen, maar ik begrijp dat de rest dan wel veel minder betrouwbaar is. Risico dat je positief test, maar dat het alsnog misgaat, maar ook dat je lichaam nog niet genoeg hcg aanmaakt en dis vals negatief is. Ik heb vanmorgen uit frustratie tegen beter weten in getest, uiteraard negatief met 9 dpo.
@Namar ik heb 3x een icsi behandeling gehad zonder resultaat. Daarna 5x inseminatie met donorzaadjes waarvoor ik 13 maanden op de wachtlijst heb gestaan, wel al tijdens de icsi behandeling op de lijst geplaatst. En nu ben ik deze maand gestart met extra hormonen bij de donorzaadjes om de eisprong te verbeteren en beter te timen. Ook heb hashimoto een auto-immuunziekte van de schildklier, maar die is nu zo goed geregeld bij de internist dat dit geen invloed meer mag hebben op een zwangerschap. Ik probeer positief te blijven, maar merk ook dat ik mezelf onwijs gaat beschermen voor weer een tegenslag. Hoe is het met jou? @PippiMoustache bij welke kliniek zijn jullie bekend voor de donorsemen?
@PBV Wat verdrietig de miskramen voor jullie.. Hoe verliep het toen jullie eerste wondertje kwam? Een kortere LF is relatief goed op te lossen toch met Progestran? Alleen zijn de bijwerkingen misschien minder prettig? Dan heeft je baarmoederslijmvlies toch meer kans om dikker te worden waardoor de kans op goede innesteling toe neemt? Ook goed om te weten dat de overgang nog niet in aantocht is Het zou wel vroeg zijn, maar het komt voor. Is bij mij ook getest. Alle waarden waren goed. Mn moeder en oma waren over de 50 toen ze in de overgang kwamen. Schijnt positief te zijn voor mij.. Ik had verleden keer ook voor NOD getest. Ik vond het ook erg verdrietig toen het misging. Daarom twijfel ik nu ook. Begint al wel te kriebelen. En ik merk dat ik veel aan het vergelijken ben met de vorige ronde. Aan de ene kant hoop ik dezelfde symptomen te ervaren en aan de andere kant niet omdat het toen misging. Daarnaast zeggen symptomen niet alles. Mijn eisprong was de 18e, ik ben dan nu ook 8 dpo toch? Ik heb de dag van de eisprong niet mee gerekend. Ik vind het soms ook lastig dat in Mn omgeving te zien. Al jaren eigenlijk. Voor mij was het toen nog onzeker of het ooit zo ver zou komen dat we het gingen proberen. Ik gun het iedereen in Mn omgeving van harte natuurlijk, je voelt alleen je eigen verlangen zo op dat soort momenten. Het is in ieder geval weer super spannend deze ronde. Jouw symptomen lijken ook op zwangerschapssymptomen. Ik ga hard duimen voor jou en de anderen We hebben een grote lijst. Daar moet toch wat roze op komen
Jeetje, wat een heftig traject voor je. Ik hou nu direct op met zeuren over mijn traject, dat valt echt alles mee dan. Ik vind het zo knap dat er meiden zijn met zo'n moeilijk traject en zoveel tegenslag en dan toch positief blijven. Heel veel respect! Ik zit bij het UMC Utrecht voor het IUI traject. Dus donorsemen ook via het ziekenhuis. En jij?
Bij mijn zoontje was ik na 4 maanden al zwanger, zonfer miskramen. Het enige was dat ik een te hoge bloeddruk had en mijn zoontje is 4 weken te vroeg geboren. Nu een gezond ventje van bijna 3 jaar. Mijn moeder en de oma van mijn moeder waren voor hun 40ste in de overgang. Dus vandaar dat ik zorgen had. Maar mijn oma's waren rond de 45+ in de overgang. Ik ben niet begonnen aan de progestran omdat mijn gyn en ik allebei wel twijfelde of ik eraan moest gaan beginnen. Het voelde ook niet goed toen ik het haalde bij de apotheek, haha. Ik had het recept al weken op de kast liggen. Dan wil ik liever mijn gevoel volgen. Vorige maand had ik een LF van 13 dagen. Mijn eisprong was op 19 augustus ik tel de dag van de eisprong wel mee. Ik weet niet of dat goed is, anders zit ik op 7 DPO.