NOD-lijst 4 t/m 10 december 2017

Discussie in 'NOD forum' gestart door BlueEyedSoul88, 5 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love1987

Love1987 Niet meer actief

Eens, volgens mij is het heel menselijk om soms dat gevoel te hebben, en ik denk dat dit juist de plek is om dit te kunnen uiten. Ik moet zeggen dat ik het wel jammer vind dat er zo heftig op gereageerd wordt, merkte ik in een vorig NODtopic ook en het maakt de sfeer niet beter, eerder dat je op eieren gaat lopen...

Anoniemmie, Helena86, Bloemetje1993 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Rombely

Rombely Niet meer actief

Het is je gevoel en daar kan je weinig aan doen. Behalve dan het voor je houden, maar ik dacht ook dat je dit soort dingen op het forum wel kon delen.
    Ik zit in ronde 22 en heb altijd de wens gehad om drie kindjes te hebben. Mijn beste vriendin wou geen derde en is na onzorgvuldige conceptie 2 maanden zwanger geworden van de derde en daar ben ik jaloers op Ja. Waarom zei wel drie kinderen en ik die het graag wil niet. Ik ben wel blij voor haar, maar ik blijf het oneerlijk vinden en in deze situatie had ik het mezelf meer gegund, is dat zo raar dan?

Envy91, Love1987 en Jingle vinden dit leuk.
  3. Guusje1987

Guusje1987 Actief lid

9 apr 2013
    350
    157
    43
    Noord-Holland
    Jaloezie is een emotie die we vast allemaal wel eens voelen, het is hoe je ermee omgaat. Als ik jaloers op iemand ben, probeer ik te bedenken wat het voor mij nou uitmaakt of diegene iets heeft of niet. Mijn situatie verandert er niet door. En dan zakt het gevoel van jaloezie wel weer :).

Ik ben beide keren snel zwanger geraakt en ik heb ooit gemerkt dat iemand jaloers op me was. Daar heb ik me heel lang rot om gevoeld. Terwijl zij genoeg dingen heeft die ík nooit zal hebben. Ik denk altijd dat je heus wel even jaloers mag zijn, maar laat het lig aan diegene niet blijken op een vervelende manier. Tenzij je het brengt van "ik ben heel blij voor je, maar zelf moet ik even slikken..".

4. Yucca

Yucca Lid

26 nov 2017
    28
    36
    13
    Vrouw
    Wow dingen lijken hier een beetje te escaleren. Ik heb inderdaad gezegd dat ik ergens wel jaloers om kon worden.

Maar zeg ik dat dan om mensen te kwetsen? Absoluut niet.
    Ik denk dat het beginnen aan kinderen (en het maken/oefenen) een gevoelig onderwerp is. De een is in een ronde in verwachting, anderen hebben daar meer rondes voor nodig. De natuur is niet eerlijk toebedeeld en dat zorgt logischerwijs voor gevoelens wat zich kan uiten in frustratie, jaloezie, schaamte of wat dan ook.
    Maar het zou toch absurd zijn als er niet gezegd mag worden wat men denkt omdat het voor sommige verkeerd kan vallen?

Daarnaast heb je gevoelens ook in meerdere gradaties. Als ik jaloers ben op iemand waarbij het in 1x lukt betekend dat niet dat ik de ander niks gun, of de ogen wel wil uitkrabben. Om het maar heel overdreven te zeggen.

Het blijft een uniek iets waarover geen invloed uit te roepen is. En dit forum is er dan juist voor bedoeld om gevoelens te delen toch? Want anders lijkt het mij een heel goed plan als de NOD lijsten verder worden gespecificeerd worden waarin je je per ronde kan opgeven. Wellicht helpt dat dan? Of massaal niks meer delen met anderen zodat je elkaar niet kan kwetsen of wat dan ook?

Helena86, Envy91 en Jingle vinden dit leuk.
  5. BlueEyedSoul88

BlueEyedSoul88 Fanatiek lid

1 sep 2017
    1.983
    1.995
    113
    Vrouw
    Mee eens, mooi verwoord!

Guusje1987 vindt dit leuk.
  6. Patchwork

Patchwork Niet meer actief

Nee, is morgenochtend! Had zelf inderdaad gezegd dat het de 29e was, haha. Vergissing. ;) Zal morgen wel laten weten hoe t was. Vandaag iig zoals verwacht gewoon weer een spierwitte test.

Meiden, kom op. Laten we niet gaan nitpicken op woordkeuze.

Jaloezie is iets anders dan afgunst. Ik ben stínkend jaloers op iedere nieuwe zwangere. Want ik wil óók en ik wil nú. Maar dat betekent niet dat ik het een ander niet gun en al helemaal niet dat ik zwanger zou willen zijn TEN KOSTE VAN een ander. Simpel als dat.

Anoniemmie, Helena86, Bloemetje1993 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Ik dacht, laat ik eens kijken of er hier al mensen aan het testen zijn. Ik ben een NOD-groepje opgeschoven ivm laat ei.

Jemig, kom ik weer in hetzelfde gezeik als waarom ik ben vertrokken. Ik begon bijna aan mezelf te twijfelen maar weet nu zeker dat dit dus niet aan mij lag.

Wat een paar azijnpissers zitten hier zeg.

Ja, ik had ook mn mond kunnen houden maar dit moest me even van het hart.

Jingle en Envy91 vinden dit leuk.
  8. SJD1988

SJD1988 Fanatiek lid

29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Dames, zullen we het lekker gaan hebben over onze kwaaltjes, NOD data, testen en al dat soort dingen?

Ik ben er wel voorstander van om het gezellig te houden! En laten we het erop houden dat iedereen zijn zegje heeft gedaan én dat we alleen tekst als communicatie middel hebben en dus het gevaar op miscommunicatie en/of misinterpretatie heel groot is.

Hier nog geen testdrang, maar ik ben dan ook totaal het idee van waar ik in mijn cyclus zit kwijt :roflmao:

9. Envy91

Envy91 Niet meer actief

Ik lees dat het hier weer misloopt op begrijpend lezen.

Volgens mij zijn we volwassen maar zo wordt hier lang niet altijd gereageerd.

Ik heb hier geen zin in. Ik wens jullie allemaal veel geluk toe en ik hoop nog steeds dat iedereen de lijst roze mag verlaten. Haal mij maar van de lijst.

10. SJD1988

SJD1988 Fanatiek lid

29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
  11. BlueEyedSoul88

1 sep 2017
    1.983
    1.995
    113
    Vrouw
    heel jammer :(

12. Lalalola

Lalalola Niet meer actief

Hier heb ik vaak voor mijn ongesteldheid last van ovulatie achtige krampen en soms wat bruin verlies. Ik voel nu ook af en toe wat in mijn buik maar dat zegt me dus niet zoveel. Morgen 9dpo. Ik hoop op iets dat de innesteling aangeeft haha... nog even wachten tot 5 december.

Vind het elke maand toch wel weer spannend. Heb al berekend dat mijn volgende vruchtbare dagen rond kerst zullen zitten.. ook leuk! Maar hopelijk niet nodig haha

13. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Ik zit vandaag op 9 dpo en heb een drukkend gevoel gehad laag in mijn onderrug. Dus wellicht. Mwah we zijn wel.

meiske1988, Bloemetje1993 en BlueEyedSoul88 vinden dit leuk.
  14. BlueEyedSoul88

1 sep 2017
    1.983
    1.995
    113
    Vrouw
    @Elletje en @Lalalola spannende dagen!
    Hier nu 10 dpo volgens FF en scala van symptomen.. nu maar die positieve test afwachten! Ik duim voor jullie! :thumup::thumup::thumup::thumup::thumup:

Bloemetje1993 vindt dit leuk.
  15. Bloemetje1993

Bloemetje1993 Niet meer actief

Jij verwoord dit heel erg mooi, denk ook milder als ik het misschien verwoord heb zelfs! Maar ik bedoelde dit ook, ik heb ook best gevoelens als ik iemand met kinderwagen langs zie lopen van oh wat zou ik dat ook graag willen, maar niet op een jaloerse manier. Ben lang blij voor die gene dat ze een kleintje heeft en wie weet hoe lange weg dat is geweest.

16. Bloemetje1993

Mooi gezegd... en mee eens :)

17. Bloemetje1993

Oh irritant die krampen... Bruinverlies ken ik tot nu toe niet, wat je voelt zegt soms echt niks elke maand denk ik weer wat te voelen en elke maand is het niet raak haha. Zo bijzonder!

Oehhh een kindje wat met kerst is verwekt dat zou leuk zijn, als is deze ronde natuurlijk ook dikke prima :D:rolleyes:

18. meiske1988

meiske1988 Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.742
    922
    113
    Vrouw
    omg venlo
    Ja dat heb ik nu dus ook. Dat ik ergens aan het hopen ben dat ik ook maar iets voel wat een teken kan zijn. Grappig dat ik daarin niet de enige ben dus

Bloemetje1993 en BlueEyedSoul88 vinden dit leuk.
  19. Guusje1987

Guusje1987 Actief lid

9 apr 2013
    350
    157
    43
    Noord-Holland
    Jij hebt dit ook verdiend :) ik duim voor je!! Mooi dat je blij voor een ander kunt zijn. Zo zul je het ook erg waarderen dat wanneer het jouw tijd is, mensen jou oprecht feliciteren :)

meiske1988 en Bloemetje1993 vinden dit leuk.
  20. Bloemetje1993

Ah bedankt voor je lieve woorden! :rolleyes: Doet me goed!
    Ja weet ik wel zeker, ben benieuwd wanneer die tijd aanbreekt :$ ik duim ook voor jou kindje nummer 3 zie ik... leuk! Hoe oud zijn je kindjes?

Deel Deze Pagina