NOD-lijst 5 t/m 11 maart 2018

Discussie in 'NOD forum' gestart door BlueEyedSoul88, 4 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RV88

RV88 Actief lid

18 dec 2017
    142
    80
    28
    Vrouw
    Hoi meiden,

Vanaf september lees en leef ik iedere dag met diverse ‘nod-groepjes’ mee, maar heb mezelf nooit op de lijst gezet.

Nu toch maar besloten om mezelf ook op de lijst te zetten...

Mijn vriend en ik zouden heel graag een tweede kindje willen. We zijn inmiddels in ronde 5 beland. Afgelopen januari heb ik met ruim 6 weken een miskraam gehad.

Deze afgelopen ronde (ronde na miskraam) was ik er écht van overtuigd dat het raak was. Voelde zóveel typische zwangerschapssymptomen, maar helaas... maandag ongesteld geworden..

Nu.. -nadat ik Google deze week heb gebombardeerd met ‘late innestelingsbloeding mogelijk?’ ‘Bloedverlies, toch zwanger?’ ‘laat positieve zwangerschapstest’ enz. Enz.- toch mezelf wakker geschud dat sprookjes niet bestaan en besloten vol goede moed door te gaan naar de volgende ronde! :D

Ik hoop op veel roze deze ronde!!

PenelopeGarcia, Spoetnik en wafelijzer vinden dit leuk.
  2. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Ik hoop ook op veel roze deze ronde voor iedereen. Bij mezelf reken ik er nog niet echt op omdat het voor mij pas de eerste ronde is. Maar vind het super leuk om er met andere dames over te praten. Vind het heel erg spannend haha.

RV88 en Spoetnik vinden dit leuk.
  3. Zonnestraal

Zonnestraal Bekend lid

5 dec 2017
    593
    450
    63
    Vrouw
    NOD-lijst 5 t/m 11 Maart 2018

5 Maart
    BlueEyedSoul88, 29 jaar, 1e kindje, ronde 9 MMM
    SJD1988, 29 jaar, 1e kindje, ronde 5
    Wafelijzer, 33 jaar, 3e kindje, ronde 6 (2e na vmk)
    Leinrob, 34 jaar, 2e kindje, ronde 3
    Haagsmeisje, 34 jaar, 2e kindje ronde 2 na mk
    LilPoppy, 32 jaar, 2e kindje, ronde 1
    RV88, 29 jaar, 2e kindje, ronde 5 (2e ronde na mk)

6 Maart
    Ing87, 30 jaar, 2e kindje, 1e rond na MA
    MamaTuttebel, 26 jaar, 3e kindje, ronde 2
    Manom, 27 jaar, 2e kindje, ronde 20
    Bijnamama1988, 29 jaar, 2e kindje, ronde 1

7 Maart
    PenelopeGarcia, 26 jaar, 1e kindje, ronde 2
    Dielle, 36 jaar, 4e kindje, ronde 3

8 Maart
    Lisa280887, 28 jaar, 1e kindje, ronde 7
    Chrissie1990, 27 jaar, 1e kindje, ronde 1

9 Maart
    Yaraatje, 32 jaar, 1e kindje, ronde 7

10 Maart
    Pcosmeisje, 30 jaar, 1e kindje, ronde 5
    Silsil, 28 jaar, 2e kindje, MMM Menopur + Pregnyl
    Zonnestraal, 26 jaar, ronde 7 MMM

11 Maart

Datumloos:
    MotherOfAnAngel, 23 jaar, 1e kindje, ronde 6

Totaal: 20

Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (2), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'quote' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)
    *Vergeet ook niet om TOTAAL onderaan de lijst aan te passen!*

4. Zonnestraal

Zonnestraal Bekend lid

5 dec 2017
    593
    450
    63
    Vrouw
    Hoi ik meld mij ook weer! Zie al weer een paar bekende namen voorbij komen, ik ga deze ronde heel hard duimen voor ons allemaal!

Mijn menstruatie is vandaag op gang gekomen, morgen bellen naar het Z-H waarschijnlijk direct beginnen met hogere dosis gonal f ( vorige ronde heb ik 21 dagen moeten spuiten voordat er überhaupt 1 follikel een beetje wilde groeien, te lang lage dosis) Mijn NOD kan dus een beetje afwijken.
    Destijds ook afgesproken met gyn om na ronde 6 een hsg in te plannen. Daar maak ik me nu toch wel druk om. Iemand hier al z’n onderzoek gehad?

5. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

5 Maart

6 Maart

7 Maart

8 Maart

9 Maart

10 Maart

11 Maart

Datumloos:

Totaal: 20

Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (2), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'quote' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)

6. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

Hallo Allemaal.

Heb mijzelf van de lijst gehaald!
    Wij hebben besloten nu niet verder te gaan voor nummer 3!

Samen besloten om pas in mei voor een derde kindje te gaan. Dit ivm aantal dingen die we tegen elkaar hebben afgewogen!

Misschien kom ik nog wel wat tegen van de groep! Maar hè daar gaan we niet vanuit hè, hoop voor jullie allemaal dat jullie snel roze kleuren!! Succes dames.. ik lees zeker zo nu en dan mee!

7. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Meiden heeft iemand hier ervaring met tempen? Ik wil na veel wikken en wegen deze ronde starten.

Ik vraag mij af of 2 decimalen achter de komma echt nodig is. En welke thermometer prima is. Heeft iemand tips?

8. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik ga deze maand ovulatietesten bijhouden, omdat ik niet zeker weet wanneer mn eitje springt.
    Heb een gemiddelde cyclus van 33/34 dagen en zit nu op dag 12 van mn cyclus.

Rond 14.00 u voor het eerst getest en een licht streepje. Ik ga de komende dagen testen om te kijken op welke dagen het oploopt.

Kan je er dan vanuit gaan dat het iedere maand op dezelfde dag is of niet?

En wat betekend het eigenlijk als je dagen na de ovulatie langer zijn dan de dagen tot je eisprong?

9. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Dit is de ovulatietest

Bijgevoegde bestanden:

10. pcosmeisje

pcosmeisje Actief lid

31 okt 2017
    404
    149
    43
    Vrouw
    Twee decimalen niet perse nodig, heb ik ook niet :)

11. pcosmeisje

pcosmeisje Actief lid

31 okt 2017
    404
    149
    43
    Vrouw
    Ik heb ook zo ongeveer zo’n cyclus maar ja ik zelf kan er niet altijd vanuit gaan dat het altijd maar op dezelfde dag komt. Je bent geen robot om het zo maar even te zeggen ;) als je een knaller hebt van een test, dan springt je ei ongeveer binnen 48 uur.

Ik zou niet weten wat het betekent als je dagen na ovulatie langer zijn dan de dagen tot je eisprong, ik snap je vraag niet zo. Het is juist goed als de dagen na ovulatie langer zijn ivm innestelen etc

12. pcosmeisje

pcosmeisje Actief lid

31 okt 2017
    404
    149
    43
    Vrouw
    Vriendin van me heeft hsg gehad van de week! Het doorspoelen deed bij haar geen pijn en was op oliebasis ofzo, schijnt beter te zijn. Maar t kan bij sommigen wel zeer doen ja. Al met al duurde het bij haar 15 minuten ofzo? Schijnt dat je dan een half jaar extra vruchtbaar bent.

Zonnestraal vindt dit leuk.
  13. pcosmeisje

pcosmeisje Actief lid

31 okt 2017
    404
    149
    43
    Vrouw
    Met tempen trouwens wel de juiste manier aanhouden:

- rectaal tempen
    - minstens 5 uur slaap
    - thermometer naast nachtkastje en GELIJK nadat je wekker gaat, tempen (dus niet eerst lopen of dingen gaan doen zoals plassen e.d.)
    - elke dag vaste tijd aanhouden
    - ook in t weekend

Ik zou het in fertility friend zetten, app kan je downloaden op je tel. FF maakt dan vanzelf grafiekje en het is makkelijk af te lezen dan ;)

14. Lisa280887

Okee dankjewel! Mijn app Womanlog maakt er ook een grafiekje van, indd heel handig!

Ik vraag mij wel af... mijn vriend zijn wekker gaat om 5u doordeweeks. Ik word daar soms een beetje wakker van maar slaap verder tot 6u. Moet ik dan 5u tempen of 6u?

15. pcosmeisje

pcosmeisje Actief lid

31 okt 2017
    404
    149
    43
    Vrouw
    Als het je lukt om door te slapen dan kan je dacht ik wel 6 uur gewoon aanhouden. Maar als je dat uur half wakker blijft dan zou ik 5 uur als vaste tijd aanhouden

16. Lisa280887

Okee, ja het verschilt. Ik probeer altijd door te slapen maar soms lukt dat niet. Ik ga 6u aanhouden en mocht doorslapen niet lukken doe ik het dan om 5u. Thanks!

17. pcosmeisje

pcosmeisje Actief lid

31 okt 2017
    404
    149
    43
    Vrouw
    Hmm ja ik snap wat je nu zegt maar het moet wel elke dag 1 vaste tijd zijn. Mssn heb ik dat niet helemaal goed verwoord dan :p Ik bedoel als het 6 uur wordt dan moet je de hele maand zeg maar om 6 uur.

18. Lisa280887

Ja dat begrijp ik! In het weekend lukt dat prima vanwege een kat die elke 12 uur medicatie moet.
    Doordeweeks is lastiger omdat mn vriend zn wekker dus 5 uur gaat:cool:
    Ik dwing mezelf gewoon nog door te slapen:p

pcosmeisje vindt dit leuk.
  19. Sana88

Sana88 Lid

6 mrt 2015
    66
    4
    8
    NULL
    NULL

5 Maart

6 Maart

7 Maart

8 Maart

9 Maart

10 Maart

11 Maart

Datumloos:
    Sana88, 29 jaar, 2e kindje, ronde 1

Totaal: 21

20. PenelopeGarcia

PenelopeGarcia Actief lid

24 nov 2017
    108
    138
    43
    Vrouw
    Ik heb net een ovulatietest gedaan, want ik heb nu veel meer afscheiding dan vorige keer rond deze tijd en ik twijfel een beetje over het begin van mijn cyclus. Hoe dan ook nog steeds heel vroeg om te beginnen met een test, maar ik had er nog eentje van KV liggen van vorige maand. Uiteraard zag ik maar een hele lichte lijn, dus mijn eisprong is nog lang niet in zicht.

Merk wel dat ik na de teleurstelling van vorig weekend nu weer behoorlijk ontspannen ben. Ben er nu niet zo mee bezig als de vorige keer, hopelijk blijft dat zo rond mijn eisprong en op het wachtbankje, haha :p

Deel Deze Pagina