NOD-lijst 5 t/m 11 maart 2018

Discussie in 'NOD forum' gestart door BlueEyedSoul88, 4 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RV88

RV88 Actief lid

18 dec 2017
    142
    80
    28
    Vrouw
    Ik heb al vanaf ik begon met testen twee hele duidelijke strepen. Deze testen van sensitest zijn denk ik te gevoelig voor mij.. Hebben jullie dit ook wel eens gehad?

Bijgevoegde bestanden:

2. BlueEyedSoul88

BlueEyedSoul88 Fanatiek lid

1 sep 2017
    1.983
    1.995
    113
    Vrouw
    Lichte ovutesten bestaan niet. Als je de beschrijving leest is een “lichte streep” negatief, dus geen LH-piek.
    Het kan inderdaad voorkomen dat je geen LH-piek meet, dus geen donkere streep. Het kan zijn dat je ‘m dan gemist hebt of dat je die maand geen ei hebt :)
    Daarbij komt ook kijken wanneer je stress hebt (dit kan vanalles zijn, ook zelfs stress omdat je op je ei wacht..;)) het wordt uitgesteld.

3. BlueEyedSoul88

1 sep 2017
    1.983
    1.995
    113
    Vrouw
    Wauw wat gek zeg! Nee zelf hier nog nooit gehad.. :eek: gebruik je hormonen of iets?

4. RV88

RV88 Actief lid

18 dec 2017
    142
    80
    28
    Vrouw

Dit staat hierover op de website van sensitest:

Het is mogelijk dat tijdens het testen met ovulatietesten de testuitslag negatief blijft. Het lijkt alsof je de LH piek niet kunt vinden. Er kunnen verschillende oorzaken van zijn. Soms vindt de LH piek `s nachts plaats terwijl je pas de volgende avond weer test. Er zit dan bijna 18 tot 24 uur tussen de piek en je volgende ovulatietest, waardoor de LH waarde in je urine alweer sterk kan zijn afgenomen. Om die reden testen sommige vrouwen meerdere keren op een dag. Vrouwen die zwanger worden onder begeleiding van een gynaecoloog, wordt soms geadviseerd om zelfs 3x op een dag te testen. Dit kan nodig zijn als de LH piek in uitzonderlijke gevallen maar zeer kortstondig meetbaar is.

Water drinken

Indien je moeite hebt met het vinden van je LH piek is het raadzaam om 2 uur voordat je gaat testen niet meer te drinken en niet meer te plassen. Zo spaar je de urine op en zal de concentratie van het LH hormoon in je urine iets toenemen. Hierdoor is het hormoon gemakkelijker waar te nemen op een ovulatietest. Doe je veel aan sport en drink je meer dan 2 liter water op een dag (en thee, koffie, fris etc.) dan wordt aangeraden om op de dagen dat je test met ovulatietesten of zwangerschapstesten te matigen met drinken.

Eerder beginnen met ovulatietesten

Mocht je ondanks herhaalde pogingen geen LH piek vinden, begin dan 3 dagen eerder met testen dan de rekentabel of ovulatieschijf aangeeft. In uitzonderlijke gevallen kan de LH piek eerder plaatsvinden dan aanvankelijk verwacht.

5. RV88

RV88 Actief lid

18 dec 2017
    142
    80
    28
    Vrouw
    Gek, hè?! Ik gebruik geen hormonen. Voor mij is dit ook een raadsel. Je leest vaak dat wanneer zoiets gebeurt, je nog wel eens zwanger kunt zijn. Maar mijn zwangerschapstesten zijn negatief, dus dat is het ook niet. o_O

6. BlueEyedSoul88

1 sep 2017
    1.983
    1.995
    113
    Vrouw
    Hier ook nog niets te zien op ovutesten, wel vruchtbaar slijm :)
    Ben deze maand geduldig, verwacht er vrij weinig van. We gaan ‘t weer meemaken

7. BlueEyedSoul88

1 sep 2017
    1.983
    1.995
    113
    Vrouw
    Ja idd, heb hier zo 1,2,3 geen verklaring voor hihi :rolleyes: Misschien weet @RoGiJuLi hier iets meer van?

RV88 vindt dit leuk.
  8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.142
    15.664
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk dat ze idd te gevoelig zijn voor jou.

Ik zou ff rondje action doen en die eens proberen ;)

RV88 vindt dit leuk.
  9. RV88

RV88 Actief lid

18 dec 2017
    142
    80
    28
    Vrouw
    Dank je wel voor jullie reacties! Ik ga dat zeker even doen!

10. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de info.
    Dat van de stress dat wist ik nog niet. Dat word ontstressen o_O

11. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.009
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dank je wel, oh wat grappig! Gefeliciteerd!

12. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.009
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Van stress je ei uitstellen wist ik ook niet..
    Toch maar niet meer stressen?

Hoe doe ik dat als ik MOET testen vanaf dag 10, van t ziekenhuis? :p misschien erin staan als; het zal vast nog niet positief zijn, of ben ik dan weer te negatief? Blijft lastig!

13. BlueEyedSoul88

1 sep 2017
    1.983
    1.995
    113
    Vrouw
    Ook ik moet testen van ‘t ziekenhuis maar ik maak mezelf niet gek ermee :roflmao: het is dat het moet anders laat ik het liever achterwege...
    Het komt wanneer het komt, en een test positief proberen te kijken werkt toch niet..

Volgens je tikker is je ovulatie pas over 10 dagen ongeveer, dus adem in adem uit en gebiet nog even van de rust :)

14. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.009
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Mm ticker staat op t leuke mooie gemiddelde, maar heb nog even oor ik weer van wal mag met de testen, dus idd ik geniet nog even van de rust :p

15. MamaTuttebel

MamaTuttebel Niet meer actief

Hmm ik lees mee,maar merk dat ik er zoveel minder mee bezig ben dan vorige maand! Doe wel ovulatietesten, maar sta er wel in als “we zien wel” dat is echt stukken relaxter dan vorige maand!

PenelopeGarcia en BlueEyedSoul88 vinden dit leuk.
  16. wafelijzer

wafelijzer Fanatiek lid

26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Goed bezig!
    Ik heb dit ook wel een beetje deze maand. Ook met het gezellig maken, hebben we zin dan gebeurt het en anders niet. Dus ook niet gepland om de dag of elke dag! Mocht ik weer niet zwanger worden dan moet het zo zijn.

Alleen vind het wel raar dat ik mijn ei nog niet gevonden heb, normaal dag 13 uiterlijk een positieve test en dat was gister. Denk eigenlijk dat ik hem rond dag 10 al gehad (gemist) heb, de piek.
    Maar ik test gwn rustig door, had nog 5 action ovu testen gehaald.

17. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    That's the spirit ;)

18. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Hier nog steeds geen positieve ovulatie test. Dag 20... snap er niks van.

Ondertussen maar gewoon klussen, je weet maar nooit :D

19. wafelijzer

wafelijzer Fanatiek lid

26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Is het normaal dat de action ovu testen zo donker opdrogen met een pennensteep?

Iemand ervaring met deze ovu testen?

20. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Die heb ik nog niet gebruikt.
    Ik heb ze van 2besure.

Deel Deze Pagina