Nee mijn man niet. Wel zijn we aan het proberen om het alcoholgebruik sowieso te minderen. Niet dat we veel drinken hoor maar ik mag nu ivm dieet sowieso niet en man drinkt alleen in het weekend een biertje/wijntje. Voorheen was dit wat vaker doordeweeks of bij het avond eten.
V Ik drink vanaf mijn eisprong wel wat bewuster. Dus niet die hele fles wijn of 'ja doe er nog maar eentje' maar ik laat het bij 1 (of 2 bij bijzondere gelegenheden). Zo kan ik toch meegenieten maar zuip ik me niet tepletter En als ik trouwens niet drink bij een gelegenheid valt het heel erg op, omdat ik altijd wel een drankje neem. Ik ga dan dus ook niet moeilijk doen als ik nog niet weet ik zwanger ben of niet. Pas als het echt zo is verzin ik wel een smoes, denk dat ik me dan af moet melden als ik geen argwaan wil wekken
Aahh oke, ze drinken ook nog alcohol dus. Ik drink gewoon helemaal niet meer nu ik probeer zwanger te worden. Dus ook niet tijdens de menstruatie. Maar mijn man wel nog. Wel wat minder rond mijn ovulatie, maar toch nog wel wat biertjes. Ik ben echt als de dood voor nog een miskraam. Dus wil eigenlijk dat ie helemaal niks drinkt haha.
Nee mijn man drinkt niet minder. Maar we drinken samen wel wat minder omdat we allebei ook iets willen afvallen (we hebben een gezond gewicht maar kan wel iets af) dus niet al donderdagavond beginnen met een borrelavond Ik heb het wel eens met hem erover gehad dat het beter zou zijn als we allebei niks drinken maar we vinden allebei dat we er dan teveel druk op leggen. Gewoon wat bewuster drinken en soms drinkt mijn man wel wat meer.. Denk dat als het een jaar gaat duren dat we er wel wat aan moeten doen.. Voor nu gewoon genieten en er niet al teveel druk op leggen..
Ah ja dat snap ik! Dan zou ik er zelf misschien ook wel helemaal mee stoppen... Maar vind het wel lastig om mijn man helemaal niks te laten drinken.. Al zou hij het er wel voor over hebben denk ik..
Ik hoop zo dat dit een oploop gaat zijn! Dan is mijn cyclus weer een beetje korter Dit was gisteravond en net.. Eind vd middag weer testen...
Hoe laat savonds? . Ik heb in vorige nod groepje "geleerd" dat je urine 's avonds en 's ochtends minder hormonen bevat voor ovulatietesten. Op verschillende tijdstippen meten kan dan vertekend beeld van oploop geven
Drink bijna nooit kan het wel laten.. vriend af en toe een biertje.. niet vaak.. Ovulatietesten beste 2 x daags zeggen ze na je ochtend plas en in de middag. Wanneer ik vrij was deed ik het rond elf uur en wanneer ik aan het werk was na werk.. deze maand doe ik er niet aan.. ik zie het wel
Ikzelf drink nu helemaal niet meer, mijn man drinkt minder. Alcohol heeft wel degelijk invloed op de kwaliteit van het sperma en kan evengoed schadelijk zijn. Hij drinkt daarom max. 2 tot 3 glazen per week. Veel mensen weten wel dat we een kinderwens hebben, dus het valt nu wel op. Krijgen veel vragen erover. Bij goede vrienden ben ik gewoon eerlijk in geweest. Alleen a.s. vrijdag heb ik met mijn werk een uitje... ik weet niet zo goed wat ik dan moet zeggen als ik het wijntje afsla.
Hoi dames, ik had mijn ei (dacht ik obv halfpositieve ovutest) rond 23-4 maar pas op 14-5 een pos zwangerschapstest. Vanaf 16-5 bloedverlies, en vandaag helaas lege baarmoeder op de echo . Waar zou je dan op rekenen voor een volgend ei? Ovutest was vanochtend nog bijna net zo donker als het controlestreepje, maar dat komt waarschijnlijk doordat ie kruisreageert met een restje hcg. Ik denk dat ik met mn nod een weekje later moet zijn dan deze maar lees inderdaad hier en daar dat de boel vrij snel weer op gang kwam na een vroege miskraam.
@Jettaatje wat vervelend zeg Ik zou 16-5 als eerste dag van je nieuwe cyclus pakken en dan je gemiddelde cyclus duur aanhouden. Je ovu test reageert nu nog op hcg idd. Duimen dat je weer een gewone cyclus pakt maar je cyclus kan nu ook wat van slag zijn.
Ik reken vanaf eerste dat bloedverlies van miskraam.. geen idee waneer ei komt ene zegt na 2 week andere zegt na 20 dagen.
Dat was 20.00u omdat ik dacht eipijn te hebben... dus dacht nog ff snel een testje voor de zekerheid! Las ergens dat je het beste tussen 10.00u en 20.00u kan testen maar mijn pieken heb ik inderdaad het beste rond 14.00u kunnen vinden...
Goedenavond dames! Eventjes een update vanuit hier en ik wil het graag met jullie delen.. Gisteren een HSG (echo foto) gehad van mijn baarmoeder om te kijken of alles goed 'open' is.. gelukkig goed nieuws gekregen dat er geen verstopping, slijmproppen oid zit. De contrastvloeistof liep mooi van de baarmoeder door de eileiders heen! Ook vorige maand het sperma van mijn man laten testen en dat was ook goed, bloed laten prikken voor mijn schildklier en 'ook' die was goed. Verder heb ik een regelmatige cyclus van 28/29dgn en op dag 14/15 mijn eisprong. Fijn om te weten dat er (voor zover) niks met ons aan de hand is en dat het pure pech is dat we al bijna een jaar bezig zijn met onze 2e kinderwens! Hopelijk is het deze ronde eindelijk raak.. hebben jullie ook al testjes laten doen of op gesprek geweest bij de huisarts? Wij zijn misschien wat snel gegaan en daar zijn de meningen vast over verdeeld, maar ik vind het een gerust gevoel dat ik nu weet dat er niks aan de hand is met ons en dat het op een natuurlijke manier toch zou moeten lukken voor de tweede keer.. wij houden in onze familie/vrienden groep nog stil over onze tweede kinderwens, omdat de druk er anders he-le-maal op komt te liggen, dus ik vind het erg fijn om hier mijn verhaal te doen
Wij zijn vanaf augustus bezig, dus bijna een jaar. Omdat we al een dochter hebben en ik absoluut geen medisch circuit in wil, is dit het, of we laten het bij 1. Enige wat nu doe is ovulatietesten, teunisbloemolie en foliumzuur slikken. Mijn vorige zwangerschap was al medisch na 20 weken echo en daarna ziekenhuis circus met ks en neonatologie avontuur