Nod lijst 8 mei t/m 14 mei

Discussie in 'NOD forum' gestart door nicole1987, 5 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleinMeisje93

KleinMeisje93 Niet meer actief

Mijn beste vriendin is zwanger,
    Heel plots nadat ik zei dat ik zwanger was.. ze begon vanalles te vragen en weet ik het allemaal over of ik wel echt zwanger ben en noem maar op... alsof ze me niet geloofde zeg maar... haar eigen zwangerschapstest was helemaal niet goed gedaan.. ze had erover heen geplast inplaats van in een potje en dan met een pipetje die erbij zit... ze zat toen in polen bij haar vriend,, daar was ze naar het zh gegaan (zei ze) om bloed te prikken,,, was negatief daarna,en toen ineens paar weken later was ze zwanger... laatst zei ze dat ze iets over de 20 weken was.. terwijl ik toen zover zou zijn terwijl ik verder was dan haar... dus, ze liegt of ze is wel zwanger... maar elke keer negeert ze me of doet ze kortaf als ik vraag hoe het ermee gaat..

En laatst ook weer op fb een berichtje dateen oud klasgenootje van mij haar4de kindje verwacht..
    Doet toch wel even pijn.

2. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.656
    2.558
    113
    Bedankt dames voor het delen van jullie testjes! Zie dat het inderdaad echt snel kan gaan

3. KleinMeisje93

KleinMeisje93 Niet meer actief

Ik snap niet dat mensen het je kunnen vragen... ik bedoel maar, niet bij iedereen lukt het en doet het nogal pijn als je erna vraagt.

Net als bij mij, een vriend van mij vroeg eens aan mij of wij voor gezins uitbreiding gingen omdat we 3 slaapkamers hebben.. dus ik had het hem even uitgelegd van wat er gebeurd was en toen bood hij wel zijn excuses aan.

4. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Tante van mijn man toen we de zwangerschap gingen bekend maken "ooh was het een ongelukje? Nee? Was het wel gepland?"
    Maanden naar de fertiliteitspoli gegaan en dan zo'n opmerking haha.

5. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.656
    2.558
    113

Oei die vind ik wel heel pijnlijk. Hoe kwam ze daar eigenlijk bij en Hoe heb je gereageerd?

6. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Ze had het volgens mij (nog) niet verwacht. Terwijl we al wel getrouwd waren etc. Ik heb gezegd dat het zeker gepland was aangezien we hulp nodig hadden van het ziekenhuis.

Maar die oom en tante zijn sowieso niet echt tactisch. Eerste wat die oom zei toen hij mij zag toen ze op kraambezoek kwamen 'oh ze hebben zo te zien nog een baby laten zitten!'

7. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Schaamteloos die mensen, echt te bizar zo'n opmerkingen.

Hier ook wel eens goed bedoelde maar alles behalve tactische vragen.
    Alsof kinderen in de supermarkt te verkrijgen zijn en als je ze daar niet vind je maar even op vakantie moet ... :rolleyes:

Ik ga maar eens kijken hoe het met mijn drieling is :p

8. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Nou eerlijk gezegd, toen ik voor me eerste kindje ging.. wist ik zulke dingen ook niet eens.. dat het niet bii iedereen vanzelf ging of dat het fout kon gaan, pas later bij me 2de had ik meer besef over zulke dingen want toen ging het fout maar hoorde er toen ook zo weinig over dus je staat er niet altijd bij stil.. nu absoluut wel hoor maar toen was ik echt een leek in zulke dingen maar snap jullie wel hoor

Haha is goed lvtje! Ben benieuwd ;) succes

9. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Nee oké, dat je er wellicht niet bij stil staat dat dan.
    Maar opmerkingen als; oh is het een ongelukje vind ik echt te onbeschoft.

Laatst zei iemand die nota bene weet dat we in de mmm zitten dat je er niet teveel mee bezig moet zijn. Hoe? Als je iedere dag moet spuiten, meerdere malen voor een echo moet, daarna 3x per dag op vaste tijden vaginale bollen moet gebruiken ... dan is het écht geen kwestie van er niet mee bezig zijn hoor.

Het is, voor mij althans, met name de manier waarop er iets gevraagd wordt.
    De vraag; zouden jullie ooit een tweede willen, vind ik niet eens zo erg.
    Maar vraagt iemand; en, waar blijft die tweede dan denk ik wel van, argh doe eens even normaal.

10. Anna4

Anna4 Bekend lid

25 jun 2015
    715
    120
    43
    Noord-Holland
    @LVtje succes met je drieling ;) hoop dat ze mooi zijn doorgegroeid!

Tja ik heb ook de vraag veel gekregen of het gepland was, was 27 maar snap het wel want voor mijn omgeving waren we vroeg.

En ik moet eerlijk zeggen pas nadat ik iemand in m'n naaste omgeving heb die moeite hebben met kinderen krijgen dat ik erop ben gaan letten met wat je zegt - in volle onschuld vragen: goh willen jullie geen kinderen doe ik niet meer omdat je gewoon niet weet of mensen al lang bezig zijn/in de mmm zitten.

Oja en dat er niet mee bezig zijn, vind dat zon onzin.... je hoort nooit de verhalen dat iemand er niet mee bezig en het weer niet gelukt is - alleen die wel zijn gelukt - als het daadwerkelijk een hoger percentage van slagen zou hebben zou de zorgverzekering je wel op vakantie sturen ipv het ziekenhuis!

11. Sennie2014

3 apr 2017
    25
    0
    1
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Limburg
    NOD-lijst 8 t/m 14 mei 2017

8 mei
    Jildouu - 23 jaar - 1e kindje - ronde 12
    cynmark29 - 1e kindje - ronde 16 MMM
    Anna4 - 29 jaar - 2e kindje - ronde 1
    Sennie2014 - 30 jaar - 2e kindje - ronde 3

9 mei
    papillons - 28 jaar - 2e kindje - ronde 5 MMM
    Jaan13 - 27 jaar - 2e kindje - ronde 2
    Myhappyfamily - 29 jaar - 1e kindje - ronde 5

10 mei
    Babylovebaby - 2e kindje - ronde 6
    Helena88 - 29 jaar - 2e kindje - ronde 1
    Lovingmyboy - 30 jaar - 3e kindje - ronde 4
    KleinMeisje93 - 23 jaar - 1e kindje - ronde 3
    wondertjeinmaak - 28 jaar - 2e kindje - ronde 1 MMM

11 mei
    MVJX - 31 jaar - 2e kindje - ronde 1
    LVtje - 32 jaar - 2e kindje - ronde 8/IUI 6 MMM

12 mei
    Rainbow88 - 28 jaar - 2e kindje - ronde 3
    patries2310 - 34 jaar - 2e kindje - ronde 4 (2e na mk)

13 mei
    Brisna - 24 jaar - 1e kindje - ronde 11
    JChris - 26 jaar - 2e kindje - ronde 1

14 mei
    Nicole1987 - 29 jaar - 3e kindje - ronde 2
    Fawny - 29 jaar - 2e kindje - ronde 1
    stresskip86 - 30 jaar - 2e kindje - ronde 8

Datumloos/buiten de lijst

Totaal: 20

Wachtbankje (3), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (3), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

12. Sennie2014

3 apr 2017
    25
    0
    1
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Limburg
    Hallo Allemaal,
    Ik heb mezelf even toegevoegd aan de lijst. Mijn Nod is 8 mei, wij gaan voor ons 2e kindje, (hebben allebei al 1 uit een eerdere relatie,worden beide 3 in Mei) en gaan nu voor een kindje van ons samen.

Heel spannend voor iedereen hier, en vooral heftig om te lezen wat iedereen doorstaat om een mooi wondertje in je armen te sluiten.
    Ik volg graag de berichtjes mee.

13. cynmark29

cynmark29 Fanatiek lid

2 mrt 2017
    1.424
    249
    63
    Bij ons weten ook veel mensen van onze wens en dat we geholpen worden . Zei gaan er gelukkig goed mee om . Al vindt ik t vaak wel heel moeilijk om mijn schoonzus t zien die nu zwanger is al tijdje .

14. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Nou, de drieling is een tweeling geworden :D
    Vanavond de pregnyl spuiten en dan vrijdagochtend de IUI.

Laat die laatste maar de beste zijn .....

15. cynmark29

cynmark29 Fanatiek lid

2 mrt 2017
    1.424
    249
    63
    Ah spannend ik duim voor je . Wij stappen over na de 3de poging op clomid ... Maar hopen dat t niet nodig is

16. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Haha een tweeling is ook goed ;) hoop voor je op een of twee mooie wonders deze poging :)

Maar idd sommige reacties zijn onbeschoft!! Ik kreeg keer opmerking in pretpark, oh heb je weer zo tienermoeder ( was al 26 maar zie er jong uit) maar ook zulke dingen, mensen zien alleen oppervlakkig vaak inderdaad of denken niet verder maar ze zeggen het ook vaak op de verkeerde manier zonder erbij na te denken

17. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Hoop ook voor je dat het niet nodig is.
    Bij mijn dochter zijn we toen ook zwanger geraakt van de IUI zonder hormonen.

Nu dan meteen begonnen met de hormoonspuiten, maar tot nu toe nog zonder succes.

Hoop vooral dat er gewoon maar 1tje bevrucht wordt ;)
    Ik zou totaal in shock zijn als er echt twee zouden zijn. Maar goed, dan vind je daar je weg ook wel weer in.

18. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw

ja sommige opmerkingen kunnen echt niet. als iemand vraagt of we geen 2e willen vind ik nog niet zo een probleem. maar zoals bij jou die opmerking dat kan ook weer niet. veel mensen beseffen niet dat het voor een ander heel moeilijk kan zijn en dat ze het misschien wel graag zouden willen maar het gewoon niet lukt. Vaak bedoelen de mensen het ook allemaal niet verkeerd maar hebben dan niet door dat ze er ook iemand mee kunnen kwetsen.
    Veel mensen weten dat het bij mijn dochter niet vanzelf ging dus dat het nu ook moeilijk kan gaan. mijn tante vroeg laatst ook nog of ik geen 2e wil. Ik zo van ja ik wel maar mijn vriend twijfelt nog, beetje uitgelegd hoe het bij onze dochter gegaan was, wat ik heb enzo en dat als we voor een 2e gingen het geen mmm meer zou worden ivm de stress enzo. En we willen niet meer als 5 jaar tussen de 2. Ja zegt ze dan moet je eigenlijk nu zeggen tegen je vriend je moet nu je keus maken en je spiraaltje laten verwijderen anders heb je dadelijk bijna geen tijd meer. Maar ik vind een kindje kun je van niemand afwingen. Zij weet niet dat we al zowat weer een half jaar bezig zijn maar toch. Een collega zei ook nog ja dan gewoon de pil niet meer slikken. uhhhhh dacht het niet he zo ben ik echt niet.
    Maar over het algemeen gaat het allemaal wel.

19. Myhappyfamily

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw

ohhh maar dat zeg je toch niet :O
    Al was het de eerste keer gewoon raak zonder mmm dan nog vraag je zoiets niet.
    In principe vraagt ze je gewoon 2 keer hetzelfde alleen op een andere manier.

20. Myhappyfamily

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw

Spannend!! ik hoop voor je dat het gaat lukken :D

Deel Deze Pagina