NOD-lijst 8 t/m 14 april 2016

Discussie in 'NOD forum' gestart door jongemama1, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandabeer87

Pandabeer87 Bekend lid

12 feb 2016
    748
    101
    43
    Vrouw
    Dankjewel Goodlife, ik ga ze dan vanaf dag 12 gebruiken en dan idd zodra ik een streepje zie 2x per dag, dan moet het vast wel lukken om me piek te vinden en dan zeker te weten vanaf wanneer te testen

2. Nog anoniem

Nog anoniem Niet meer actief

Ik gebruik ze van action, 5 voor 2,50 en heb er van een vriendin overgenomen van sensititest, over beiden ben ik erg tevreden

3. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Eigenlijk wil ik geen ovulatietest gebruiken, omdat ik niet al te veel mee bezig wil zijn (ben ik natuurlijk toch wel eigenlijk;)) Maar nou vroeg ik me af, normaal heb ik over het algemeen een cyclus van 28 dagen. Maar de laatste keer was ik opeens 4 dagen overtijd, volgens mij puur door spanning. Maar zou mijn volgende eisprong nou ook later komen of moet ik gewoon uit gaan van ongeveer 14 dagen? Heeft iemand daar hier verstand van?

4. Sandywich

Sandywich Actief lid

4 mrt 2016
    389
    2
    18
    NULL
    NULL
    Door stress en allerlei andere emotionele gebeurtenissen kan het zijn dat je later ovuleert. Daarnaast is niet bij iedereen de luteale fase (periode na de eisprong) 14 dagen. Normaal gesproken is deze tussen de 12 en 16 dagen, dit blijft ook altijd stabiel.
    Als je dus een cyclus hebt normaal van 28 dagen en je luteale fase is 12 dagen, dan is je eisprong die cyclus op dag 16 geweest.
    Stel: je cyclus is vervolgens 32 dagen. Door stress oid kan dit gebeuren. Je eisprong vindt dan plaats op dag 20 (4 dagen later dus). Je luteale fase is dan altijd nog 12 dagen.

Mijn vorige cyclus was 31 dagen en ik heb geovuleerd op dag 20. Dit betekent dus dat mijn luteale fase vorige cyclus 11 dagen was. Dat is aan de korte kant, maar nog geen probleem, als deze korter is dan 9/10 dagen kan het wel een probleem worden ivm de innesteling van het vruchtje.

Als je geen problemen hebt met het lezen van een boek in het Engels kan ik je echt aanraden om het boek 'Taking charge of your fertility' te lezen.
    Niet alleen heel erg handig als je zwanger wilt worden, maar om sowieso meer te weten te komen over je eigen lichaam.
    Ik heb er echt zo ontzettend veel over geleerd, vooral het verhaal over de lengte van je cyclus en hoe deze nou is opgebouwd.

5. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    ♡♡NOD-lijst 8 t/m 14 april 2016♡♡

08. (1)
    Pippins - 32 jaar - tweede kindje - 1ste ronde na MK

09. (4)
    Jongemama1 - 24 jaar - derde kindje - ronde 17 - MMM.
    Dogs84 - 31 jaar - 2e kindje - ronde 22 - ☆ MK dec '15
    Mamabeertje - 23 jaar - 2e kindje - ronde 3
    Blosjes - 35 jaar - 2e kindje - ronde 2

10. (2)
    Nonma - 33 jaar - 2e kindje - ronde 2 na BBZ
    Pandabeer87- 29jaar- 1e kindje - ronde 2

11. (4)
    Sandywich - 26 jaar - 1e kindje - ronde 3 na BBZ (1 eileider)
    Luuntje2 - 34 jaar - 3e kindje - ronde 15? - MMM
    PrincessP - 30 jaar - 2e kindje - ronde 4
    Frummels - 28 jaar - 1e kindje - ronde 14 (3e na mk)

12. (1)
    Goodlife - 34 jaar - 2e kindje - ronde 14

13. (3)
    Voila - 26 jaar - 1e kindje - ronde 2
    Osrouti - 23 jaar - 1e kindje - ronde 4
    Marjo88- 27jaar - 3e kindje - ronde 3
    Nog Anoniem - 38 jaar - 1e kindje - ronde 6

14. (3)
    Mamavanthiemo - 38 jaar - 2e kindje - ronde 3
    cisuM - 23 jaar - 1e kindje - ronde 5
    Fatou- 34 jaar - 2e kindje - ronde 5

Datumloos. (0)

Buiten de lijst. (0)

Totaal: 19

Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (1), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

WIL JE OP DE LIJST? vul de lijst zelf even aan met je: naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op "quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)

6. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Ik meld mij ook hier aan, helaas na een veel te korte luteale fase (7-8 dagen) al ongesteld geworden.
    Hopelijk deze ronde meer geluk.

7. Nog anoniem

7-8 dagen is al snel frummels. Ik hoop ook dat je meer geluk hebt deze ronde.

8. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Zo dat heb ik even 3 keer moeten lezen. Maar bedankt voor de uitleg. Ik heb me er eigenlijk nog nooit in verdiept en de biologielessen zijn al lang geleden;)
    Helaas is mijn Engels echt belabberd, dus dat boek gaat 'm niet worden. Maar gelukkig valt er op internet ook heel veel te vinden

9. Sandywich

Sandywich Actief lid

4 mrt 2016
    389
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hopelijk is het een beetje begrijpelijk :D. Helaas is het iets waar geen les in wordt gegeven op de middelbare school, terwijl dat wel erg verstandig zou zijn. We weten veel te weinig over ons eigen lichaam..

10. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Haha, jawel. Ik moest alleen wel even een rustig momentje hebben. En al die termen ben ik niet zo thuis in dus dan gaat het algauw duizelen. Maar het is wel heel interessant allemaal. Alleen jammer inderdaad dat niemand je dat ooit vertelt. Naar mate je je meer verdiept in de werking van je lichaam kom je er steeds meer achter hoe bijzonder je lichaam in elkaar zit.

11. Nog anoniem

Ik neem me ook elke keer voor om er niet teveel mee bezig te zijn, maar het lijkt bijna wel een verslaving, ik MOET gewoon testen in huis hebben haha. En dat terwijl ik mijn eisprong gewoon kan voelen, maar op de een of andere manier wil je toch een bevestiging, want je twijfelt toch aan je lichaam. Stom is dat eigenlijk

12. Voila

Voila Niet meer actief

Ik gebruik gelijk nadat ik gestopt ben met de pil ovulatietesten ( ik ben 2 jaar geleden ook een keer gestopt en toen kon ik mijn piek nooit vinden dus wilde ik gelijk weer checken) eerste cyclus na mijn pilstop kon ik wederom mijn piek niet vinden met action testen. Heb toen goed gegoogeld en ervaringen gelezen en ben nu net een maandje over op Onestep testen van ebay. 50 ovu testen plus 10 zwangerschapstesten voor ongeveer 11 euro. En ze werken als een trein. Ik heb eindelijk een knaller piek gehad voor het eerst!

En voor de meiden die zich er niet echt mee bezig willen houden... Ik zou het ook lastig vinden..dus ik trek me er niks van aan.. Dan maar een klein beetje obsessief 😂Vooral als je erg actief bent op een forum dan ben je er eigenlijk al veel mee bezig haha.

13. Voila

Voila Niet meer actief

Hier nog meiden die nu al aan het testen zijn? Ik heb net een ovutestje gedaan en het streepje word nu al wat duidelijker dan vorige maanden op cd 8. Dus wie weet word mijn cyclus wat korter deze maand. Zou fijn zijn steeds dat lange wachten.

14. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Hoi dames,
    Hebben jullie er een probleem mee als ik me wel wil aanmelden, terwijl ik eigenlijk al weet dat ik deze maand niet zwanger zal gaan zijn?
    Ik moet namelijk bij de tandarts het een en ander aan mijn gebit laten doen, waardoor ik de 30e pas weet of ik groen licht heb en de 28e is mijn ei volgens berekening. Tevens mocht ik dan in 1x zwanger worden, is de uitgerekende datum dan 21 december terwijl mijn kleine mannetje van de 17e is.
    Wel zou ik het fijn vinden om alvast mee te kunnen kijken of mijn ei netjes springt ed.
    Als jullie het goed vinden, ik heb mijn nod op 10 april :)

ps. ik noem het zelf ronde 0 ;)

15. Voila

Voila Niet meer actief

#95 Voila, 18 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mrt 2016
    ♡♡NOD-lijst 8 t/m 14 april 2016♡♡

08. (1)
    Pippins - 32 jaar - tweede kindje - 1ste ronde na MK

09. (4)
    Jongemama1 - 24 jaar - derde kindje - ronde 17 - MMM.
    Dogs84 - 31 jaar - 2e kindje - ronde 22 - ☆ MK dec '15
    Mamabeertje - 23 jaar - 2e kindje - ronde 3
    Blosjes - 35 jaar - 2e kindje - ronde 2

10. (3)
    Nonma - 33 jaar - 2e kindje - ronde 2 na BBZ
    Pandabeer87 - 29 jaar- 1e kindje - ronde 2
    Vlindertje81 - 34 jaar - 2e kindje - ronde 0

11. (4)
    Sandywich - 26 jaar - 1e kindje - ronde 3 na BBZ (1 eileider)
    Luuntje2 - 34 jaar - 3e kindje - ronde 15? - MMM
    PrincessP - 30 jaar - 2e kindje - ronde 4
    Frummels - 28 jaar - 1e kindje - ronde 14 (3e na mk)

12. (1)
    Goodlife - 34 jaar - 2e kindje - ronde 14

13. (3)
    Voila - 26 jaar - 1e kindje - ronde 2
    Osrouti - 23 jaar - 1e kindje - ronde 4
    Marjo88- 27jaar - 3e kindje - ronde 3
    Nog Anoniem - 38 jaar - 1e kindje - ronde 6

14. (3)
    Mamavanthiemo - 38 jaar - 2e kindje - ronde 3
    cisuM - 23 jaar - 1e kindje - ronde 5
    Fatou- 34 jaar - 2e kindje - ronde 5

Datumloos. (0)

Buiten de lijst. (0)

Totaal: 20

Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (1), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

WIL JE OP DE LIJST? vul de lijst zelf even aan met je: naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op "quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [quote ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!)[/QUOTE]

16. Voila

Voila Niet meer actief

Tuurlijk! Uit je verhaal haal ik dat je dus voor je 2e kindje gaat? En hoe oud ben je? Dan pas ik dat nog even aan.

17. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Ja klopt, na twee vroege miskramen in 2014 mama geworden van S. Nu voor een tweede. Ik ben 34

18. Pandabeer87

Pandabeer87 Bekend lid

12 feb 2016
    748
    101
    43
    Vrouw
    Welkom vlindertje!
    Is dan idd niet zo handig als je ook verdoofd gaat worden en foto's moet laten maken.
    Hier is vl 20dec jarig en die zou het geweldig vinden, maar een kleintje kan daar natuurlijk als ie wat ouder is wel wat anders over denken ;)

19. Sandywich

Sandywich Actief lid

4 mrt 2016
    389
    2
    18
    NULL
    NULL

Ik ben vorige keer ook begonnen met testen op cd8.. Had positieve test pas op dag 18! Dus ik wacht nog eventjes 😁. Ga dinsdag met manlief op vakantie voor 4 dagen naar Vlieland en dan gaan de testen wel mee ^^. Denk dat ik nu op dag 11 of 12 begin met testen. Volgens m'n vorige cyclus ga ik pas 29 of 30 maart ovuleren.

20. Pippins

Pippins Actief lid

6 mrt 2016
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor de tips! Heb voor de vorige zwangerschap ook sensitest gebruikt maar was daar geen fan van. Geen duidelijke positieve testen. Maar nu nog even zonder hoor. Maar tja, als dat gevoel van zwanger worden er is wordt het (bij mij) vanzelf een obsessie :)

Ik had voor ik zwanger werd van m'n zoontje een luteale fase van 10 dagen dus hoeft zeker geen probleem te zijn hoor ladies!!!

Deel Deze Pagina