NOD-lijst 8 t/m 14 april

Discussie in 'NOD forum' gestart door Melian, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feline31

Feline31 Bekend lid

11 feb 2017
    927
    588
    93
    Goedemorgen allemaal!

Wat een boel berichtjes zeg, leuk!

Ik was een lang weekend vrij, dus ik kon eerder wat eerder en uitgebreider reageren. Nu ben ik weer fulltime aan het werk. Sorry dat ik dus niet iedereen persoonlijk een berichtje kan geven.

@Melian, om antwoord te geven op jouw vraag.
    Ja, er is een eileider weg, de linker. En je lichaam werk zo: je ei springt uit je eierstok, maar wordt niet direct opgevangen door de eileider (wat iedereen denkt). Het eitje komt eerst in de buikholte waar deze als het ware wordt opgezogen door 1 van de eileiders. Deze eileiders zitten niet daadwerkelijk helemaal links en rechts maar zweven een beetje samen in het midden. Dat het eitje door de rechter eileider kan worden opgezogen als de eisprong links heeft plaatsgevonden is een feit.
    Hoe dit precies kan en in welke periode na de operatie? Daar is nog veel onduidelijkheid over...ook bij artsen. Zo zegt de ene gyn dat de andere eileider het na een half jaar/jaar pas over kan nemen. Dat is ook wat ik het meeste lees op internet. Er zijn ziekenhuizen waarbij de IUI wordt overgeslagen als blijkt dat de eisprong aan de 'verkeerde' kant plaatsvindt.
    Mijn gyn zei na de operatie dat het zelfs zo kan zijn dat met 2 eileiders het eitje willekeurig door een eileider wordt opgezogen. De bbz zat bij mij in mijn linker eileider, maar ik kon best in die ronde de eisprong rechts hebben gehad. Zelf geloof ik hier niet zo in...

En Melian, ik wil je nog even zeggen...En ik bedoel het niet verkeerd...dat je jezelf te kort doet door jezelf een geluksvogel te noemen. Ook heb jij hebt het nodige meegemaakt. Schuif jezelf niet onder de verhalen van anderen...

@2worden3: wat fijn dat je lichaam zo snel je cyclus weer heeft opgepakt! Jij ook heel veel succes op het wachtbankje!

En voor diegenen die mijn 'kluspraatje' hebben meegemaakt. Ik had vriendlief totaal verkeerd ingeschat!
    Ik zei dinsdagavond op een humoristische manier: je mag kiezen: of morgen seks of vanavond en morgen. Morgen dus sowieso. Eigenlijk is beide avonden het beste.. En daarna zei ik serieus en verdrietig: maar ik snap het als ik te veel van je vraag, en het heeft toch eigenlijk geen zin met een eisprong links.
    En toen zei hij: kom op! Je doet net of je iets heel ergs van me vraagt. Wat een onzin, het is toch leuk! En we nemen gewoon het zekere voor het onzekere. En hij zette me ook weer even met beide benen op de grond: je weet wat de gyn zei. Het is mogelijk en we moeten wel positief blijven denken hoor. Wat een lieverd he:)

Fijne dag allemaal!

2. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    @Feline wat een lieve vriend heb jij zeg 😊 laten we hopen dat jou eitje idd naar de eileider zwemt en je een grote en goeie kans hebt deze ronde 😘

3. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    nod-lijst 8 t/m 14 april

8 april (1)
    Collin (BAM) - 31 jaar, 1e kindje, 1e ronde

9 april (0)

10 april (3)
    cynmark29 - 29 jaar 1ste kindje, ronde 15 mmm
    Kimm17 - 24 jaar, 1e kindje mmm
    Brondy - 3e kindje

11 april (3)
    Jildouu - 23 jaar, 1e kindje, 11e ronde
    Duimpje86 - 30 jaar, 1e kindje, ronde 25 mmm
    liefwolkje - 1e kindje, ronde 6

12 april (6)
    saartje - 33 jaar, 3e kindje, 1e ronde
    mama1boy - 36 jaar, 2e kindje, 2de ronde
    wiskagirl - 23 jaar, 4de kindje, 7e ronde
    meliflua - 25 jaar, 1ste kindje, 5de ronde
    marleen1 - 2e kindje, 2e ronde
    Brinsa - 24 jaar, 1e kindje

13 april (3)
    noor88 - 28 jaar, 3e kindje, 2e ronde
    2worden3 - 31 jaar, 3e kindje, 3e ronde
    Rainbow88 - 28 jaar, 2e kindje, 3e ronde

14 april (3)
    melian - 37 jaar, 3e kindje, 2e ronde
    sweetgirl86x - 30 jaar, 1e kindje, ronde 17
    LVtje - 32 jaar, 2e kindje, ronde 7/IUI5 mmm

datumloos (1)
    feline31

totaal: (20)

wachtbankje, zwanger, ongesteld, mmm, negatieve test, twijfel-/tuurtest

wil je op de lijst? Vul de lijst zelf even aan met je: Naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje.

4. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Welkom Brondy en Brinsa, jullie staan erop!

Brondy Ik weet niet of het innesteling kan zijn. Het lijkt mij erg snel na je eisprong. Als je inderdaad een vroeg eitje hebt gehad, dan zou het kunnen... maar ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik voel eigenlijk altijd wel vanalles rondom de ovulatie ;)

Brinsa Leuk dat je je hebt gemeld. Klets lekker mee als je zin hebt. Een beetje loslaten is altijd een goed idee.

2worden3 Fijn dat je lichaam de draad weer heeft opgepakt en dat de CB naar je gelachen heeft vanochtend. Gek hè, dat het zo moeilijk in te schatten is hoe een miskraam je gaat beïnvloeden? Toen het bij mij vorig jaar mis ging, kon ik daar redelijk ontspannen mee omgaan. Ging ook meteen weer aan de slag, maar na een ronde ben ik toen toch weer gestopt om het vervolgens pas nu weer op te pakken. Het gevoel was er gewoon even niet. En dat is ook goed. Als je er klaar voor bent, dan weet je het. Probeer het niet te forceren, omdat het 'nu eenmaal' in de planning zat.

Meliflua Kan je het een beetje inschatten op basis van voorgaande cycli? Morgen nog een keer testen en ondertussen er lekker tegenaan met de man :D

Noor We kunnen er wat van :D Het is ook een gezellige club!

Feline Dat is intens lief van je vriend! En wat goed dat jullie er gewoon over kunnen praten. Dat is veel beter dan alleen maar aannames :)

Ik vind het echt heel bijzonder hoe een vrouwenlichaam dat allemaal doet. Dankjewel voor je uitgebreide uitleg Feline. Ik had echt geen idee. Moet zelfs bekennen dat ik bij het onderscheid tussen eierstok en eileider weer even moest nadenken: O ja, dat is niet hetzelfde!

En ik vat je opmerking niet verkeerd op hoor. Ik vind het zelfs heel lief wat je zegt. Natuurlijk ben ik enorm verdrietig geweest, maar nu... achteraf... is dat gevoel ver weg en ben ik vooral heel erg blij. Ik denk dat dat mijn manier is ;)

Fijne dag meiden! Geniet van de lente! En in maart leggen alle meiden een... zo ging 'ie toch? ;)

5. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Positieve ovulatietest! Positieve ovulatietest! *doet een dansje* :D

Kimm Ik zie dat het voor jou nu heel spannend is. Mijn duimen draaien voor je.

6. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    @Melian whoehoee nu gaat t beginnen haha 😜

7. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    @Melian jaaa ik word gek van t wachten nu al na 2 dagen haha😂 geen geduld hiervoor

8. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Meis, ik snap dat!! Kan je vanaf 10 april testen, of is die datum nu anders?

9. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Melian
    Bedankt voor het toevoegen.
    Ja nou, meestal voel ik mijn ei heel goed.
    De vorige ronde had ik mijn ei 3 dagen eerder, wist ik aan de hand van m'n afscheding ipv dat ik m'n ei voelde :$
    Het klopte precies, want werd dus dag 27 ipv dag 30 ongesteld.
    Nu twijfel ik heel erg, voel nu ook van alles. Maar vaak als ik hoofdpijn krijg, zoals nu, betekend het niet veel goed. Dus we wachten af.

Maareuh klusze vanavond ;)

10. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Volgens het ziekenhuis 11 april maar ik ga t natuurlijk iets eerder doen. Denk volgend weekend. Want heb Pregnyl moeten prikken dus dat zit nog in mn lichaam.

11. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    En als je dan een positieve test hebt, dan kan het niet meer van de Pregnyl zijn, want dat is dan afgebroken?

Brondy Laten we hopen dat die hoofdpijn ergens anders op wijst en die menstruatie uitblijft deze keer.

12. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Duurt zoals ik het lees op t forum 2 weken dat het zeker uit je lichaam is. En heb het 23 maart moeten prikken
    Dus 6 april moet het er bijna helemaal uitzijn hoop ik haha 😁

13. Melian

Melian Fanatiek lid

16 mrt 2011
    1.129
    653
    113
    Vrouw
    Dan heb je nog net een paar dagen speling. Ik zie de verwarrende testen wel eens voorbij komen op dit forum. Het is al zo zenuwslopend. Verwarring kan je missen als kiespijn.

Ik ga aan mijn tablet geplakt op de uitslag wachten dit weekend ;)

14. Kimm17

Kimm17 Fanatiek lid

10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ja daarom was ik al uit aant rekenen niet te vroeg testen. 8 april wilden mn vriend en ik het samen doen zijn we beide vrij. Toch wel spannend na zo een traject 😊

15. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nod-lijst 8 t/m 14 april

8 april (1)
    Collin (BAM) - 31 jaar, 1e kindje, 1e ronde

9 april (0)

10 april (3)
    cynmark29 - 29 jaar 1ste kindje, ronde 15 mmm
    Kimm17 - 24 jaar, 1e kindje mmm
    Brondy - 3e kindje
    Lindavvv - 29 jaar- 1e kindje, ronde 3

11 april (3)
    Jildouu - 23 jaar, 1e kindje, 11e ronde
    Duimpje86 - 30 jaar, 1e kindje, ronde 25 mmm
    liefwolkje - 1e kindje, ronde 6

12 april (6)
    saartje - 33 jaar, 3e kindje, 1e ronde
    mama1boy - 36 jaar, 2e kindje, 2de ronde
    wiskagirl - 23 jaar, 4de kindje, 7e ronde
    meliflua - 25 jaar, 1ste kindje, 5de ronde
    marleen1 - 2e kindje, 2e ronde
    Brinsa - 24 jaar, 1e kindje

13 april (3)
    noor88 - 28 jaar, 3e kindje, 2e ronde
    2worden3 - 31 jaar, 3e kindje, 3e ronde
    Rainbow88 - 28 jaar, 2e kindje, 3e ronde

14 april (3)
    melian - 37 jaar, 3e kindje, 2e ronde
    sweetgirl86x - 30 jaar, 1e kindje, ronde 17
    LVtje - 32 jaar, 2e kindje, ronde 7/IUI5 mmm

datumloos (1)
    feline31

totaal: (21)

wachtbankje (8), zwanger, ongesteld, mmm, negatieve test, twijfel-/tuurtest

wil je op de lijst? Vul de lijst zelf even aan met je: Naam, leeftijd, ronde en hoeveelste kindje.

16. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hi Meiden!!
    Ik heb mezelf even toegevoegd :D
    Last van een ontzettende lange cyclus! Ik had pas op dag 35 mijn eisprong!! Was echt een vreselijke lange wachttijd. We hebben wel goed kunnen klussen. Mocht het deze ronde niets zijn dan gaan we volgende maand verder met teunisbloemolie en tarwekiemolie. Maar natuurlijk hoop ik dat dat niet nodig is ;)
    Nu nog even 'rustig' op het wachtbankje... ;)

17. Feline31

Feline31 Bekend lid

11 feb 2017
    927
    588
    93
    Wat een lief berichtje, dankjewel !😘

18. Meliflua

Meliflua Actief lid

8 mrt 2017
    492
    482
    63
    Vrouw
    Vandaag een positieve ovulatietest! Nu veeeel duidelijk dan gisteren :D dus ik kan op op het wachtbankje.

19. Feline31

Feline31 Bekend lid

11 feb 2017
    927
    588
    93
    Foto ?😄

20. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Spannend Kimm! En leuk, samen testen :)

Meliflua, welkom op de wachtbank ;)

Ik vandaag 1 of 2 DPO.. Dag 16 positieve ovulatietest en dag 12, 15, 16, 17 & 18 hebben we het gezellig gemaakt. Hopelijk heeft het geholpen want mijn man is het nu wel effe beu haha :D

Deel Deze Pagina