Hoi! Mag ik me aanmelden op 'datumloos'? Gezellig! Ik ben vandaag ongesteld geworden en ga zondag op cyclusdag 3 starten met 4e ronde medicatie en IUI ...het kan 5 of 30 dagen duren voor er wat gebeurd en er een mooi eitje komt...geen idee dus waar ik ga uitkomen met mijn volgende nod ...ik hoop ergens 1e week december, keuk verjaardagscadeautje, want 3 december word ik een jaartje ouder... We zijn sinds mei bezig voor tweede kindje via mmm (ivm pcos). Ik zal me dit weekend even 'inlezen' in de rest van de lijst.
Selenium en zink slik ik ook maar meer voor m'n haar eigenlijk M'n haar valt vreselijk uit na pilstop en de arts adviseerde mij selenium+zink Maar als dat voor de zwangerschap ook goed is dan is het nog beter ahah En teunisbloemolie idd het wordt aangeraden om het voor de ei te slikken! Weet niet precies waarom, volgens mij zou het schadelijk kunnen zijn voor het vruchtje Ga ook deze ronde beginnen met ovtesten Ik heb normaal gesproken een cyclus van 35 dagen maar vorige keer ineens 28 Dus ga denk maandag beginnen met testen (cd10) Ben benieuwd!
Ja ik ben altijd extreem regelmatig geweest. Cyclus van 28 dagen, na 14 dagen keurig mijn ei. Maar na de miskraam heb ik géén idee wat mijn lichaam van plan is te doen. De verloskundige vertelde dat mn lichaam de miskraam als 'menstruatie' zou zien en dat ik mijn cyclus vanaf maandag moest rekenen ivm de weeën en lege baarmoeder. Dus dan maar eens dubbelchecken met de ovu testen Wil volgende week vrijdag alvast de eerste doen, want heb begrepen dat na een positieve ovu test het eitje binnen 48 uur springt?
Ik slik ook tarwekiemolie. Ik slik de capsules van dr vogel. Eerst nam ik teunisbloemolie tot aan m'n ei en tarwekiemolie erna, maar door die teunisbloemolie merkte ik niet veel verschil. Daarom slik ik nu de hele cyclus tarwekiemolie. De afgelopen 3 maanden heb ik het wat meer proberen los te laten, voor hoever dat kan. Maar dat heeft voor mij niks uitgemaakt helaas. Komende maand ga ik weer vol aan de ovulatietesten en temperaturen! Ik gebruik de dipsticks van zwanger&kids en ik ga vanaf cd10 beginnen. Hopelijk mis ik m'n eitje deze maand niet!
ik quote van Nuage: LIJST VAN SUPPLEMENTEN OM ZWANGERSCHAP TE BEVORDEN EN MISKRAAM TE VOORKOMEN DEEL 1 Evening Primrose Oil (teunisbloemolie) hoge dosis. Evening Primrose Oil 500 mg kopen | vitaminstore.eu Dit kruid wordt gebruikt om het baarmoederslijmvlies dikker te maken en zorgt voor extra aanmaak van eiwit-achtig slijm. Verbetert ook de kwaliteit van het slijmvlies en als het een tijdje wordt gebruikt verbeterd het ook de doorbloeding. Je kunt dit nemen vanaf het moment dat je menstrueert tot aan je eisprong. Daarna absoluut niet meer, want het kan een menstruatie opwekken. Je neem dit dus iedere maand maar een week of 2 en zodra je zwanger bent stop je hier helemaal mee. Hoestdrank met Guaifenesine als actief ingrediënt. Hoestdrank - www.yourasiashop.com - Your Asia shop, voor allerhande artikelen uit Azie Dit zorgt voor minder stug baarmoederslijmvlies waardoor de vruchtbaarheid vergroot wordt. Het is van groot belang voor vrouwen die ook Clomid gebruiken aangezien Clomid erom bekend staat het slijm juist stugger te maken. Robitussin wordt geadviseerd op de site maar dit is volgens mij niet verkrijgbaar in Nederland. Er blijkt ook een homeopathische variant te zijn genaamd Guajacum oftewel Pokkenboom. De D2 verdunning zou het meest efficiënt zijn maar deze is enkel bij homeopatische artsen verkrijgbaar. De minder krachtige D4 versie is als het goed is wel verkrijgbaar van Vogel of VSM. De aanbevolen dosis voor Robitussin is 3x daags 2 theelepels oftewel 200mg Guaifenesine 3x per dag. Dit kun je gebruiken om de dosering te bepalen van andere middelen met dit ingrediënt. Kijk goed uit dat het middel geen andere stoffen bevat die mogelijk schadelijk zijn. Aanbevolen wordt om minimaal 1 glas water na inname te drinken omdat dit de werking versterkt. Bij voorkeur in totaal zeker 6 glazen water per dag. Foliumzuur Minimaal 400 mcg per dag maar meer is ook mogelijk tot max 5000 mcg per dag. Ontwijk het drinken van thee en andere dranken die tannine bevatten terwijl je foliumzuur of aspirine slikt. (ook wijn bevat tannine, maar dit drink je waarschijnlijk al niet meer). Dit gaat de opname namelijk tegen. Een goede indicator van tannine is dat je mond er stroef van wordt doordat tannine zich bindt aan de eiwitten in je wangslijmvlies. Coenzyme Q10 2 x 35 mg (ik vond alleen 30mg) Co-Enzyme Q-10 30 mg kopen | vitaminstore.nl Bevorderd de bloedtoevoer naar de eierstokken, zorgt voor een goede kwaliteit eitjes (zeker als deze van mindere kwaliteit zijn vanwege leeftijd), helpt miskramen te voorkomen (dus kun je de hele zwangerschap blijven nemen). Zorg ervoor dat je een supplement neemt wat enkel Q10 bevat en geen andere supplementen. Er zijn ook varianten waar vitamine E ook bij zit bijvoorbeeld. Dit is prima voordat je zwanger bent, maar als je eenmaal zwanger bent kan het gevaarlijk zijn voor je ongeboren kindje. Er is een studie naar gedaan, en hoewel het bewijs niet enorm is lijkt het me toch beter om dit te voorkomen. Q10 kan ook het zaad beschermen tegen celschade en het verkleind de kans op zwangerschapsvergiftiging. Selenium 1 x 200 ug per dag. Selenium 200 µg, Solgar Vitamins, Seleen is een sterke antioxidant en goed voor het lichaam! Bevorderd de innesteling en zorgt ervoor dat de kans op miskraam verkleind wordt. Hele zwangerschap blijven gebruiken! Vitamine C 1 x 500 tot 1000 mg per dag. Helpt de kans op zwangerschap te verhogen, voorkomt miskraam. Hele zwangerschap nemen. Neem niet meer dan 1000 mg per dag omdat je daar last van kunt krijgen. Helpt ook de spermacellen te beschermen tegen schade. Zink 15mg per dag. Het meest BELANGRIJKE vruchtbaarheidssupplement! Helpt met alles! Werkt tegen miskramen, bevordert innesteling. Hele zwangerschap lang innemen. IJzer 14mg per dag. Verbetert de kwaliteit van je bloed. Voorkomt miskramen. Hele zwangerschap innemen. Vitamine B complex Helpt je hormoonhuishouding in balans te brengen en bevordert zwangerschap. Hele zwangerschap innemen. Vitamine B6 10mg Helpt bij het produceren van progesteron. Kun je hele zwangerschap lang slikken. Kan ook progesteron injecties ondersteunen. Versterkt tevens je immuunsysteem. B6, zink en magnesium kunnen de kans op miskraam verkleinen doordat ze de het lichaam helpen bij het produceren van de hoge levels oestrogeen en progesteron die nodig zijn totdat de placenta het overneemt. B6 tekort kan zorgen voor een ophoping van oestrogeen in je lichaam en dit veroorzaakt verminderde aanmaak van progesteron. Een goede balans van oestrogeen en progesteron is noodzakelijk om bevruchting plaats te laten vinden. Een tekort aan progesteron kan zorgen voor miskramen en een te korte luteale fase. B6 voorkomt ook ochtendmisselijkheid en het verbetert de kwaliteit van het slijmvlies. B6 werkt het beste als het wordt gebruikt met andere B vitamines omdat het dan beter wordt opgenomen door het lichaam. 50 mg is meestal voldoende om positieve veranderingen te ondervinden. Als je echter na 2-3 maanden nog geen verandering ziet in je luteale fase (nog steeds te kort) verhoog dan de dosis naar 100-200mg. LET OP! Dit kun je echter maar tijdelijk doen. Langere tijd hoge dosis B6 slikken kan schade veroorzaken aan je zenuwstelsel. Probeer maximaal 50mg per dag te slikken. Echter zou je de inname tijdelijk kunnen verhogen vanaf de tweede cyclusweek tot aan 12 weken zwangerschap en dan weer afbouwen naar 50 of 10 mg per dag. Je kunt in de tweede cyclusweek zelfs 500mg slikken om de aanmaak van progesteron te bevorderen maar zorg ervoor dat je zulke hoge dosis alleen korte periode neemt. Je moet het sowieso altijd nemen samen met B12 omdat B6 bloedarmoede veroorzaakt door B12 tekort kan maskeren. Multi-vitamine Kunnen heel goed werken maar de meeste multi-vitamines bevatten vitamine A welke je absoluut moet vermijden. Je kunt je afvragen waarom we alle vitamines apart moeten nemen en niet gewoon een multi-vitamine. Dit is omdat een multi-vitamine nooit de juiste dosissen in 1 pil kan bevatten. Wat je wel moet nemen is een prenataal voedingssuplement. Bijvoorbeeld Prenatal Nutrients zwangerschapsmulti, Solgar Vitamins, Multi vitaminen preparaat voor de zwangere vrouw! Royal Jelly (Koninginnegelei) 3x 500mg per dag. Verkrijgbaar bij de Tuinen. Zorgt voor de aanmaak van goede eitjes! Zorgt voor toename vruchtbaarheid en kan de spermahoeveelheid verhogen!
DEEL 2 Bijenpollen 1x 500 mg per dag Werkt als een natuurlijke anti-biotica. Zorgt ervoor dat bacteriën die je embryo kunnen schade vernietigd worden. Er is bewijs dat het de kans van slagen bij IVF zelfs met 20-60% vergroot. De bijenpollen zorgen ervoor dat de eitjes de incubatieperiode beter doorstaan. Vrouwen met endometriose kunnen veel baat hebben bij bijenpollen. L-Arginine 500 mg per dag L-Arginine 500 mg, Solgar Vitamins, Werkt als krachtig herstelbevorderend preparaat! In de meeste prenatale supplementen zit al een beetje L-arginine. Je kunt het daarnaast ook apart nog nemen. Helpt bij de innesteling en kan de sperma hoeveelheid en beweeglijkheid bevorderen. LET OP! Soms wordt L-arginine gebruikt bij zwangerschapsvergiftiging. Maak je hierover geen zorgen, het is compleet veilig. Neem het tot aan 12 weken zwangerschap of vraag je arts om advies over dit supplement. Alpha Lipoic Acid Solgar Alpha Lipoic Acid 120 mg De Weegschaal GezondheidsWinkel DeWeegschaal.nl CMjLofyq5r8CFY_ItAodmm4Amg Helpt met de celdeling, goed voor de kwaliteit van de eitjes. Versterkt het effect van vitamine C. Caffeinevrije groene thee 4 kopjes per dag. Zit vol met anti-oxidanten, zorgt ervoor dat je bloed gezuiverd wordt. Niet tegelijk innemen met foliumzuur want door de tannine wordt de opname van foliumzuur verstoord. Paranoten. Een handjevol iedere dag vanaf ovulatie of terugplaatsing. Helpt de embryo innestelen. Neem niet meer paranoten op een dag vanwege de hoge dosis radium en seleen die deze noten bevatten. Drink veel water en eet op regelmatige tijdstippen. Dit geeft je lichaam een ritme en zorgt ervoor dat je lichaam zichzelf kan reinigen. Als je geen vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaat gebruik dan ovulatietesten. Gebruik verder uiteraard geen cafeïne, alcohol en rook niet. Gebruik geen aspartaam of andere nepsuikers. Dit kan vruchtbaarheid verminderen en miskramen veroorzaken. Aspirine 75 mg per dag. Na advies arts. Als je zware menstruaties hebt met veel bloedklontering of problemen met bloedstolling (laat dit testen) vraag dan aan je arts of het goed is dat je dagelijks zon 75mg aspirine gaat slikken. Neem niet meer dan 75mg per dag. Dit voorkomt bloedstolsels and zorgt voor minder killer cells die de embryo kunnen aanvallen. Wees voorzichtig met het nemen van aspirine in combinatie met visolie en Q10 aangezien deze ook effect hebben op je bloed. Het is aan te raden deze supplementen niet tegelijk in te nemen en te verspreiden over de dag en neem de aspirine niet tegelijk met het foliumzuur omdat dit de opname van foliumzuur tegen gaat. Je kunt de aspirine bijvoorbeeld nemen voordat je naar bed gaat. Je kunt deze lage dosis aspirine nemen tot aan 36 weken zwangerschap. Drink geen thee of andere dranken met tannine bij het innemen van aspirine. Vis olie Omega-3 Double Strength kopen | vitaminstore.nl Hoge kwaliteit visolie verbetert de kwaliteit van het bloed in de baarmoeder wat ervoor zorgt dat de embryo graag innestelt en blijft zitten. Zorg ervoor dat de visolie komt van het vissenlichaam en niet van de lever omdat hier kwik in kan zitten. Vermijd vitamine A in supplementen en voedsel waar veel dierlijk vitamine A in zit zoals lever. Beta caroteen is een pigment in planten dat zich echter omzet in vitamine A in het lichaam en dit kan wel zeer bevorderlijk zijn om zwanger te raken. De corpus luteum of ook wel geel lichaam (Corpus luteum - Wikipedia) zit vol met beta caroteen. Als je een te korte luteale fase hebt kan extra inname van beta caroteen hierbij helpen omdat de kwaliteit van het gele lichaam meehelpt bij de aanmaak van progesteron. Mangaan Dit zit waarschijnlijk al in de multi-vitamine die je slikt. Zo niet, zorg dat je dit wel binnen krijgt. Een tekort aan mangaan zorgt voor een slechte ovulatie. Mangaan kun je beter niet tegelijk innemen met ijzer. Neem het in plaats daarvan in met vitamine C en voedsel met hoog proteïne gehalte. Magnesium Ook magnesium zit waarschijnlijk al in je multi-vitamine. Zo niet, neem dit dan alsnog. We hebben magnesium nodig voor energie productie. Neem tegelijk met selenium, calcium, vitamine B6 en vitamine D om opname te bevorderen. Neem met proteïne rijk voedsel en zeker niet met thee, koffie, alcohol. Magnesium kan de kans op miskraam verkleinen.
DEEL 3 EEN OPSOMMING: - Teunisbloemolie, hoge dosis (tussen menstruatie en ovulatie) - Guajacum oftewel Pokkenboom. 3x 200 mg per dag. Tot aan zwangerschap - Foliumzuur. Min 400 mcg per dag. Zowel voor als tijdens zwangerschap. - Co enzym Q10. 2 x 35mg per dag. Zowel voor als tijdens zwangerschap. - Selenium. 200 mg per dag. Zowel voor als tijdens zwangerschap. - Vitamine C. 500/1000 mg per dag. Zowel voor als tijdens zwangerschap. - Zink. 15 mg per dag. Zowel voor als tijdens zwangerschap. - Ijzer. 14mg per dag. Zowel voor als tijdens zwangerschap. - Vit. B Complex. Zowel voor als tijdens zwangerschap. - Vit B6. 10 mg per dag. Zowel voor als tijdens zwangerschap. - Prenatale multi-vitamine. - Royal Jelly. 3 x 500 mg per dag. - Bijenpollen. 1 x 500 mg per dag. - L-arganine. 500 mg per dag. Neem tot 12 weken zwangerschap. - Alpha Lipoic Acid. - Cafeïnevrije groene thee. 4 kopjes per dag. - Paranoten. Handvol per dag vanaf ovulatie/terugplaatsing tot zwangerschap. - Aspirine. 75 mg per dag. In overleg met arts. Tot 36 weken zwangerschap. - Vis olie. Zowel voor als tijdens zwangerschap. - Mangaan, indien nog niet in multi. - Magnesium, indien nog niet in multi. INNAME: Het zijn een heleboel pillen. Verspreid de inname over de dag verspreid en slik bijvoorbeeld 2-3 x per dag een hoeveelheid. Neem ijzer apart van zink en altijd tegelijk met vitamine C. Neem aspirine apart van alle andere supplementen. Bijvoorbeeld voor het slapen gaan. VOOR MANNEN Mannen kunnen in principe dezelfde supplementen slikken behalve de B-complex en B6 in hogere dosis omdat vrouwen hier meer baat bij hebben dan mannen. Belangrijk voor mannen zijn: - Zink - Royal Jelly (koninginnengelei) - Bijenpollen - Foliumzuur - Q10 - L-arganine - Vitamine E (dit mag de vrouw ook gebruiken totdat ze zwanger is, dan stoppen) - Vitamine B6 in combinatie met Zink. B6 kun je vinden in melasse, biergist, volkoren granen, noten, bruine rijst, orgaan- en ander vlees, eigeel, vis, gevogelte, peulvruchten, zaden en groene bladgroentes. Dosering max 50 mg per dag. Zink is noodzakelijk voor opname. - B12 (in combinatie met foliumzuur). Tekort aan B12 kan zorgen voor afwijkingen aan de spermacellen, verminderde spermahoeveelheid en verminderde beweeglijkheid. B12 is ook te vinden in: lam, sardines, zalm, gefermenteerd voedsel dat bacteriën bevat. Calcium helpt bij de opname van B12. Dosering 1,5 mcg per dag. __________________ granaatappel zou helpen bij de innesteling. ik koop het bij de carrefour van het merk RAUCH gewoon drinken... want 1 liter blijft maar 3 dagen goed en is best prijzig (3,...) voor 1 L
pffft, wat een arsenaal aan pilletje heb je dan zeg. Ik hou het wel bij mijn foliumzuur. Volgens mij is dat ook de enige die echt word geadviseerd door artsen e.d.? En anders een multivitamine voor zwanger worden? Zou ook wel alles inzitten lijkt mij.
Wowwww! Met dat spul kan ik de hele drogist wel leeg kopen, heb ik aan 1 mandje niet genoeg Selenium en zink zitten ook in de ''compleet mama'' van Davitamon.. Heb ff op het doosje gespiekt
Dan passen er geen testen meer in je mandje Ik slik alleen tarwekiemolie en foliumzuur, vind ik meer dan genoeg. Iemand vroeg tips over ovulatietesten. Er staat in het testenforum een topic hierover, kijk daar maar eens.
Gezellig dat je ook weer mee komt kletsen! Ik ben zelf de 9de jarig dus zou mooi zijn als ik dan positief test
♥ NOD lijst 8 t/m 14 december 2014 ♥ 8. (8) : Tries123, 31 jaar, ronde 15, 2e kindje Loveexx, 22 jaar, ronde 4, 1e kindje Appelboompje, 31 jaar, ronde 12, 1e kindje Tylmare, 26 jaar, ronde 2 (1e ronde na miskraam), 1e kindje Haakmuts1988, 26 jaar, ronde 3, 1e kindje Moemi, 32 jaar, ronde 6, 1e liefdesbaby, 5 (stief) kinderen MJK, 29 jaar, ronde 2, 1e kindje Dubbeltje, ronde 5 (2e na mk), 27 jaar, 3e kindje 9. (1) : Sabrina, 26 jaar, ronde 5, 1ste kindje 10. (3) : Juul77, 37 jaar, ronde 2, 2e kindje Renske6, 23 jaar, ronde 5, 1e kindje BellaDS, 30jaar, ronde 17, 1e kindje 11. (6) : Jingle, 30 jaar, 3e ronde, 2e kindje Noontje, 29 jaar, 2e ronde, 2e kindje Jijenikke, 28 jaar, ronde 8, 1ste liefdesbaby Uil85, 29, ronde 7, 2e kindje Silverwings, 30 jaar, ronde 8 na BBZ, eerste kindje izzy1974, ?? jaar, ronde 2, 1e kindje 12. (4) : Repeltje, ?? jaar, ronde 2, 1e kindje MotherMary, 31 jaar, ronde 6, 2e kindje Bo, 27 jaar, ronde 6, 3e kindje Adriana, 28 jaar, ronde 13, 2e kindje 13. (1) : Louloute, 26 jaar, ronde 2, 1e kindje 14. (1) : TanteTrien, 22jaar, ronde 14, 1e kindje Datumloos (2) : Arendje, 24 jaar, ronde 14, 1e kindje Victoire, ?? jaar, ronde 4 IUI, 2e kindje Buiten de lijst (0): Totaal: 26 Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (2), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR of vul de lijst zelf aan met je: naam, leeftijd, ronde, en hoeveelste kindje. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen bij je datum en onder bij totaal van alles ook. NIET KOPIËREN! DAT WERKT NIET!
Pff sinds dat ik ongesteld ben heb ik iedere dag koppijn! Echt niet normaal..dacht eerst dat t door oververmoeidheid kwam maar werd vanochtend wéér wakker met een knallende koppijn. Dus heb even zitten googlen naar de bijwerkingen van teunisbloemolie en ja hoor: hoofdpijn staat ertussen. Dus ga stoppen ermee en kijken of het beter gaat! Ga wel door met selenium, zink (slik het al een tijdje en het gaat trouwens echt beter met m'n haar lol want daar slik ik het in 1e instantie voor) en foliumzuur Al die medicijnen trouwens wow wat een lijst!
Ik heb alleen Foliumzuur elke ochtend. Heb wel granaatappelsap gekocht?! Kan ik daar nu al af en toe een glaasje van of moet dat pas na de eisprong?
Brrrr, heb net een zwangerschapstest gedaan om te kijken of de HCG ondertussen uit mijn lijf is. Nog een ministreepje te zien. Is best een raar gezicht omdat ik wéét dat ik niet meer zwanger ben. Hopen op een ei volgende week!
Ja, vind ik ook gezellig, Adriana, gaan we samen voor twee dubbelgestreepte verjaardagscadeautjes, dat lijkt me strak plan...dan trakteren we gelijk iedereen in dit topic op positieve tesjes...een grote roze lijst! Yoohoo PS voor de lijst beheerder: ik ben dus (nog maar heel even) 37 jaar en ik ga voor de laatste keer proberen om nog voor mijn achtendertigse (jezus, hóé oud!?) zwanger te raken...hahaha!!