Balen meid!! Je weet echter maar nooit. En anders hup door naar de volgende ronde. Ik weet nog dat wij de vorige maand ook samen in het NOD clubje zaten. Ik zal voor je duimen.
Goedemorgen ladies, Wij zitten inmiddels sinds maandag alweer op het wachtbankje. Deze maand echt goed gewerkt en nu maar weer hopen. #fingerscrossed Het lukt me deze maand beter dan de vorige keer om er niet al te veel mee bezig te zijn. Toch merk ik dat ik alweer zit te tellen hoeveel dagen nog tot mijn NOD (10). Op welke dag we het dan zouden kunnen vertellen (tijdens de familievakantie) wanneer ik dan uitgerekend zou zijn (21 oktober) ik kan het rijtje weer bijna dromen. Herkent iemand dit??? Of word ik ook deze maand toch weer gek
MoniqueA klopt vorige nod ook samen in nod Ik zal ook voor jou duimen. Ik snap dat je droomt over die dingen dat hebben ik en mijn vriend ook terwijl we nog niet eens zwanger zijn. Maar het Is wel leuk om er over te denken.
MoniqueA snap je helemaal hoor! Mijn man gaat eind september de Mont Ventoux beklimmen met een vriend voor stichting Make a Memory en ik zou er heen gaan, maar zit nu al te bedenken dat dit hem dan wss niet gaat worden (mocht het deze ronde raak zijn) omdat ik bij mn dochtertje 3 weken voor de due date ben ingeleid ivm te hoge bloeddruk en kans op zwangerschapsvergiftiging! En heb zo'n vermoeden dat dat bij een volgende zwangerschap weer zo zal zijn! Ik zit ook met het dilemma dat wij 28 februari een avondje in Amsterdam gaan stappen met een grote groep vrienden en wij blijven dan ook een nachtje in een hotel, zodat iedereen een wijntje of iets kan drinken. Maar mocht het nu raak zijn wil ik niet drinken, maar hoe leg je dat uit? Ik heb het met mn dochter en daarvoor een MA toen ook erg lastig gehad, wij hebben namelijk vrienden die er erg op letten (heel fijn, maar tis niet anders). Heb toen eerst net gedaan alsof ik dronk of verteld dat ik een antibiotica kuur had voor t een of ander, maar daar kan ik nu niet mee aankomen natuurlijk... Zijn er nog meer die dit dilemma hebben en het probleem kennen of ben ik de enige??
@Disneymama88: Nee hoor, je bent niet de enige. Ik had dat met mijn vorige zwangerschap ook. Ik werkte in een discotheek achter de bar en er werd altijd wel een borreltje of wat gedronken onder werktijd Toen ik het eerste drankje afsloeg was meteen de eerste reactie: ben je zwanger? Tja, ik kan dan niet liegen dus heb het toen aan 1 collega verteld en gezegd dat ie 't nog niet verder mocht vertellen. Maar het begon anderen ook al op te vallen dus veel wisten het al voor de 12 weken. Behalve m'n baas haha. Die heb ik het pas na de 12 weken echo verteld. En ik ben heel close met m'n moeder. Zoals ik al zei in een vorig bericht denk ik niet dat ik het voor haar kan stil houden. Ik zie haar elke week en zij ziet meteen als er iets is, of ik nou drink of niet.
@MoniqueA oja heeeeeeel herkenbaar! Ik leef (hoop) ook al zo vooruit. 12 weken rond de verjaardag van mijn zusje, mooi moment om te vertellen. In de zomer ga ik werken, tenminste dat is gepland, maar ik hoop natuurlijk dat ik dan hartstikke zwanger ben. En dan zou ik uitgerekend zijn rond mijn eigen verjaardag.... Allemaal dromen, maar wel leuk om te doen. @disneymama, lastig dilemma hoor! Ik heb helaas geen tips voor je, ik drink bijna niet. Niemand zou er raar van opkijken als ik de alcohol afsloeg. Wel extra lastig als je vrienden hebt die er zo op letten. Vraagje aan iedereen: vanaf hoeveel dpo kun je klachten gaan krijgen? Nu 4 dpo en ik voel nog niks. Best logisch ook, maar ik hoop zo erg op pijnlijke tieten ofzo, haha! Hoe pijnlijker, hoe beter bijna. 😉
Ik ben t ff kwijt als je ovutest vanmorgen posi was..en stel je ei springt dan ook. Heb je dan nog tijd om die te bevruchten of als hij eenmaal gesprongen is ben je te laat. weet dat je 48 uur heb met een ovutest geloof ik maar ik voel mn eisprong en die was echt vanmorgen.
@mamaScorpio jeetje dat is nog lastiger ja!! Ik vind t al lastig om voor 1 avondje een smoes te verzinnen, laat staan voor elke dag dat je werkt! uiteindelijk krijgen ze het toch wel door, maar toch niet zo leuk als je het zelf voor je wil houden omdat je ouders het nog niet eens weten! @MotherMary ja zeker lastig, weet ondertussen wel hoe ik ze een beetje op afstand kan houden met verjaardagen enzo, maar met een bruiloft (toen met mn MA) en feestjes vind ik het toch lastig. Ach uiteindelijk komt het wel goed, maar dacht als iemand een goeie tip heeft is die zeker welkom 😉. En om op je vraag terug te komen, ik heb geen idee meer vanaf welk moment ik wat voelde. Ik heb nu zo rond mn ongesteldheid last van zware en gevoelige borsten en last van buikpijn, maar weet niet meer hoe dat de vorige x was. is alweer bijna 3 jaar geleden haha. En denk dat het nu ook anders zal zijn dan toen. Ik heb nu 9 maanden de prikpil gehad en mn menstruatie en alle klachten zijn ook veranderd ten opzichte van de gewone pil.. Ik ga dus ook never nooit meer voor de prikpil.
Je mag me best een nickname geven hoor, als je me zo lief vind. Over het feetjes enzo, ik zeg gewoon dat ik een beetje op mijn gezondheid aan het letten ben en niet al te veel kcal binnen wil krijgen. Werkt perfect. Morgen ook weer een feestje, en daar zitten twee vriendinnen die weten dat we bezig zijn. Pfff, ik had het nooit moeten vertellen. Ach joh, maak het gewoon gezellig, of je nou wel of niet te laat zou kunnen zijn. Ik denk dat er best nog een kans zit hoor. Maar hey, gewoon heerlijk seksen is ook leuk! ^^
Hier nog in de vruchtbare dagen. Vandaag wat steken onder in mijn buik, soort van ongikrampen. Dus net nog ff gezellig gehad. De rest van de week om de dag ongeveer gezellig gemaakt. Ben benieuwd.
Ooh lastig hè niks mogen vertellen. Als het zo ver is weten de ouders,broers /zussen het vrij snel. Goede vrienden vertellen we het zodra we ze zien (ook al is dat voor de 12 weken). Op mijn werk, tsjah da wordt nog best lastig. Herkenbaar hoor van die plannen.. en er stiekem al beetje rekening mee houden.. nog 9 dagen.. Nod is op 8 feb ipv 9, heb 25 jan mijn eisprong gehad. Ik wil 6 feb gaan testen,weet van mezelf dat ik toch niet tot nod kan wachten
Ik ga het sowieso proberen geheim te houden tot 12 weken. En anders tot 8 minimaal. Ik ben al gestopt met roken, dus daar kunnen ze ook geen vragen meer over stellen haha. En één vriendin zal er gelijk achter komen. Die kletst ook hier op t forum mee, daar is geen ontkomen aan! haha, maar zij mag dat ook wel weten, had me toch niet kunnen inhouden zelfs als ze niet hier op t forum zou zitten. Nog een weekje meiden, dan mogen wij testen! Ik ben ontzettend benieuwd wie hier als eerst een test gaat doen! Ik ga het niet zijn!!!!
Ik denk niet dat we al te erg vast gaan houden aan die twaalf weken grens. Sowieso zijn we altijd heel open geweest over onze kinderwens naar mensen die dichtbij ons staan, dus die zijn erg betrokken en die wil ik het ook wel laten weten als het zo ver is. We gaan het niet meteen aan de grote klok hangen hoor, maar ik heb graag dat mijn ouders en vriendinnen bijvoorbeeld het wel weten, ook al kan het nog mis gaan. @Asuka jaaaaaa testen over een weekje! Of iets meer, maar ben benieuwd of ik het uithoud tot NOD. Is er iemand die al (vage) symptomen heeft?
Ik verwacht mijn ei morgen of overmorgen. Ik ga iig niet voor mijn nod testen. De kans dat je dan alsnog ongesteld wordt is aanwezig, dus ik wacht liever. Ik wil wel tot 12 weken wachten, in ieder geval tot de 1e echo met 10-11 weken.
Die heb ik nu al vanaf eisprong.... die heb ik altijd tussen eisprong en menstruatie. Indien get blijft na nod, ben ik zwanger. Verdwijnt het rond nod.
Ik heb gister (5/6 dpo) wel wat lichte krampen gehad. Alsof ik een dikke scheet moest laten. haha. Vandaag is dat wat minder, maar moet wel vaak naar de wc, althans, zo voelt het.
Tja... Hier nog geen eisprong gehad, dus kan nog niet meepraten over de kwaaltjes helaas! Hopelijk zijn jullie kwaaltjes roze tekenen!!!