NOD lijst 8 t/m 14 februari 2016

Discussie in 'NOD forum' gestart door Noralie87, 7 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    OK duidelijk, ik zal niet meer kijken naar de streepjes op de digitale testjes. Toch blijft het me intrigeren waarom ze er dan staan en wat ze dan wél betekenen...
    *zucht* waarom ben ik toch altijd zo analytisch ingesteld? Best vermoeiend soms haha!

@MamavanD wat bedoelde je trouwens precies, denk je dat ik over 2/3 dagen positief zal testen of dat m'n ei dan zal springen?

2. Curitiba

Curitiba Fanatiek lid

21 dec 2015
    1.447
    393
    83
    Dames, mag ik het heel even over afscheiding hebben met jullie? Wat een onderwerp he hahaha. Pfffff
    Maar goed, het volgende: ik gebruik de fertility app om alles keurig in bij te houden. Ik heb gemerkt dat je afscheiding zowat het belangrijkste is om je vruchtbare dagen te bepalen. Tenminste, volgens die app dan.
    Ik vulde in als test dat mijn afscheiding egg white was en direct BOEM op groen! Vruchtbaar. Terwijl ik had ingevuld, negatieve ovilatie test.
    Afijn, hoe in vredesnaam weet je dat het egg white is of waterig of creamy ?? Ik heb zelfs (te genant voor woorden) gisteren mijn man gevraagd om wat te ehm zoeken zeg maar, met een vinger. Erg he dat ik dit jullie vertel haha, maar anyway, we kwamen er niet uit onder welke categorie het valt. Omdat ik in mijn omgeving niet heb verteld bezig te zijn met zwanger worden vraag ik het niet aan vriendinnen, maar aan jullie.
    ik hoop dat jullie deze vraag niet te ranzig vinden :D en er meer over weten dan ik :)

3. Kersje7

Kersje7 Niet meer actief

Niks ranzigs aan hoor. Ik vind t ook moeilijk te beoordelen omdat ik nooit zoveel afscheiding heb. Ik merk wel hele subtiele verschillen. Na m'n ongi bijna geen afscheiding. Daarna wordt t wat waterig. Rond m'n eisprong merk ik dat t wat glibberig en doorzichtig is (dat is dan t egg-white) en na m'n eisprong is t wittig ipv doorzichtig

Sommige vrouwen kunnen van het egg-white zgn draden trekken tussen je vingertoppen, daarin verschilt het van de waterige afscheiding. Maar ik kan dat nooit want daarvoor heb ik te weinig afscheiding

4. Curitiba

Curitiba Fanatiek lid

21 dec 2015
    1.447
    393
    83
    Dank je voor je uitleg! Ik heb dus ook altijd weinig afscheiding en ben er nu ineens enorm naar op zoek haha. Dan zal ik me toch op mijn ovutesten en temperatuur focussen.

5. Kersje7

Kersje7 Niet meer actief

Daarom gebruik ik ook ovutesten want alleen aan m'n afscheiding kan ik t niet aflezen

6. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nu drie dagen een streepje op mijn ovutesten dat aangeeft dat het de goede kant opgaat. Vandaag af en toe een klein krampje. Ik verwacht morgen of overmorgen mijn knaller.

Als ik vanavond niet op de bank ga slapen komt het vast nog goed deze maand.

Curitiba: ik kijk eigenlijk nooit zo nauwkeurig naar mijn afscheiding. Ik merk in de dagen voor mijn eisprong en tijdens mijn eisprong wel dat mijn afscheiding toeneemt. Ik heb meer of glibberigere afscheiding. Het voelt in ieder geval alsof mijn vagina de route extra glibberig maakt om ervoor te zorgen dat de zaadcellen makkelijk door kunnen glijden. (als we dan toch tot in detail alles beginnen te delen hier..... haha).

Dat voelde ik altijd al en ging ervan uit dat het mijn vruchtbare dagen waren. Vorige maand voor het eerst ovulatietesten gebruikt en dat kwam precies overeen. Nu voel ik het nog niet zo erg en ik heb ook nog geen duidelijke streep op mijn ovulatietest. Mocht het deze maand weer samenvallen, dan stop ik misschien wel weer met ovulatietesten en ga ik ervan uit dat mijn lijf kennelijk aangeeft wanneer de zaadcellen extra welkom zijn.

7. Eedihcro

Eedihcro Bekend lid

14 dec 2015
    658
    161
    43
    NULL
    NULL
    Ik was 37 toen ik de eerste keer ging. Inmiddels dus 38. En als je met zoveel vragen zit, gewoon ha bellen, daar zijn ze voor. Als hij/zij noodzaak ziet, dan verwijzen ze je wel door. En je bent pas net met de pil gestopt, dus er zal nog geen complete regelmaat zijn? Zeker niet als je al lang aan de pil bent. Ik zou gewoon nog even door testen voor de zekerheid. En als jij er rustiger van wordt, gewoon naar de ha he!

8. Eedihcro

Eedihcro Bekend lid

14 dec 2015
    658
    161
    43
    NULL
    NULL
    Helaas geen update voor jou. Baal als een stekker, maar het netwerk ligt plat in het ziekenhuis, dus alle afspraken en operatie zonder noodzaak zijn afgebeld. Nu mag ik morgen opnieuw bellen en heel hard hopen dat alles dan weer werkt. Nieuwe afspraak ging namelijk ook niet, agenda's waren ook niet bereikbaar. Ze proberen iedereen deze 2 weken en liefst deze week nog wel te helpen, maar of dat lukt is de vraag. Dus wellicht wil ik het dan eerder graag van jou horen. Ik hou het maar in de gaten, dan kan ik straks misschien nog bellen, maar vrees ervoor. Ze waren zelf al erg afhoudend op morgenochtend gelijk bellen, want misschien werkt het dan nog niet :(

9. Eedihcro

Eedihcro Bekend lid

14 dec 2015
    658
    161
    43
    NULL
    NULL
    Je bent natuurlijk ook niet verplicht om naar het ziekenhuis te gaan. Als jij de haast niet hebt en het vertrouwen erin hebt, dan kun je lekker proberen. Alleen maar fijn dat je er relaxter mee om kunt gaan.
    Ik zit niet alleen met de leeftijd, maar ook met 2 baarmoeders wat alles net even anders maakt. Anders was ik misschien ook nog wel even zelf gaan proberen. De arts die mij geopereerd heeft, heeft mij aangeraden om dat niet te doen.

10. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    eggwhite ofwel cervixslijm begint bij mij altijd 3-4 dagen voor mijn ei en houdt aan tot 1 dag ná mijn ei. Ik weet dus altijd precies wanneer m'n eisprong is en dat correspondeert ook met de ovutesten. Het ziet er bij mij doorzichtig uit en het is elastisch dus je kan er draden van maken.

11. Eedihcro

Eedihcro Bekend lid

14 dec 2015
    658
    161
    43
    NULL
    NULL
    Als je wil weten hoe het omschreven slijm eruit moet zien, voel dan eens aan het eiwit van een ei. Helaas heeft niet iedereen dat, dus je kunt er ook niet alles van zeggen.
    En je kunt je man laten voelen, maar het is ook best leerzaam om het soms eens zelf te doen.

12. PrincessP

PrincessP Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.187
    426
    83
    Vrouw
    Brabant
    Bij mij is het vandaag voor het eerst wat draderig,... alleen meer "creamy" dan doorzichtig.. Dus nog even een paar dagen geduld tot de eisprong denk ik

13. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ach meen je! Wat zal jij flink balen zeg en terecht! Hopelijk mag je volgende week alsnog langs komen. En morgen gewoon lekker bellen!

14. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Brabomama: Zelf geen idee waarom ze er staan, maar niet op letten dus ;)

@Curitiba: Aan mijn afscheiding kan ik het ook niet altijd afleiden, verschilt elke maand bijna!

@whuz: Gelijk heb je... Ik voel ook dat seks makkelijker is op mijn vruchtbare dagen... Bmm staat mooi open, alles glibbert goed binnen om het zo te zeggen ;) En ik heb dan ook nog eens zoveel zin als anders!

@Eedihcro: Verdorie zeg, dat moet nu ook weer net voorvallen! Hopelijk kan je snel terecht!

Ik dacht hier vandaag eens te kijken hoe het stond... Zo goed als een knalpositieve ovulatietest, dus waarschijnlijk vannacht of morgenvroeg mijn piek... Ben nog aan het twijfelen of we het zullen proberen... Het zit vooral in mijn hoofd denk ik, de schrik dat het pijn zal doen zo na de operatie... We zullen wel zien, vriendlief staat alvast te springen, zelfs al van de dag na de operatie :$

15. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

positieve test! En ik
    Kijk ook naar die strepen hoor! En ze lopen altijd aardig gelijk met m'n ovu testen !

16. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    hee dora, wat een heftige bedoeling die operatie. Wel goed nieuws, hopen dat t nu snel zo ver is!

hier vandaag weer echo, maar t ziet er naar uit dat de clomid te goed werkt. Ook nu weer veel eitjes, gelukkig bijna allemaal klein, dus wel pregnyl gehad, maar kans op meerling is wel groot nu, zaten toch 2 wat grotere bij.
    Moet weer in de gaten worden gehouden, als volgende maand weer meer eitjes zijn moet de clomid nog verder teruggeschroefd worden en ik zit al op 25 mg....
    wordt er wat moedeloos van kan eigenlijk

17. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hé bah Mirte, dat is ook niet alles...

Een goede vriendin van me had bij haar vorige cyclus ook teveel eitjes die aan het meegroeien waren, maar uiteindelijk is er toch maar 1 dominant follikel gesprongen...

Ben je voorzien op een eventuele meerling? Ik bedoel; zou je het erg vinden of niet? Anderzijds is er misschien ook wel een grotere kans dat nu toch één van beide eitjes bevrucht zou kunnen worden...

Sterkte alvast! Hopelijk groeien er niet teveel door, want dat zou misschien betekenen dat de poging niet doorgaat...of wat denk je?

18. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Dames niemand die een antwoord weet op mijn vraag? Ik heb altijd 2 dagen een smile en nu maar 1 dag, doet dat af aan de conditie van je eitje?

19. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik heb helaas geen ervaring met de smileys, hopelijk weet iemand anders meer!

20. Eedihcro

Eedihcro Bekend lid

14 dec 2015
    658
    161
    43
    NULL
    NULL
    Dora, alleen doen als het goed voelt he, of proberen en als het niet gaat kun je altijd stoppen.

Mama, ik heb er ook geen idee van. Vorige maand voor het eerst mijn piek gevonden, maar die is ook maar heel kort.

Vervelend Mirthe. Wordt de poging nu direct afgebroken? Hopelijk lukt het met minder clomid wel.

Ik had gister nauwelijks een streepje op mijn test en nu al goed zichtbaar. Verwacht woensdag mijn positieve test al als het zo blijft stijgen.

Deel Deze Pagina