NOD lijst 8 t/m 14 februari 2016

Discussie in 'NOD forum' gestart door Noralie87, 7 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kersje7

Kersje7 Niet meer actief

Nieuwe meiden welkom.

Marijke jeetje meid ronde 37 al! Hopelijk eindelijk eens raak voor jullie!

Regina ovulatie en eisprong is hetzelfde. Je bedoeld denk ik het rijpen van het eitje wat veel mensen voelen en denken dat het de eisprong is.

Natasja je kunt met ovulatietesten je eisprong redelijk nauwkeurig opsporen. Je doet dan vanaf dag 10 of 11 in je cyclus elke dag rond dezelfde tijd een testje (niet met de eerste urine van de dag, want die is te geconcentreerd) en als je een positieve test hebt (de testlijn is dan net zo donker of donkerder dan de controlelijn) dan volgt je eisprong binnen 24/36 uur. Die dag ben je dan op je vruchtbaarst

2. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

11 e is NOd maar heb soms vroege eisprong dus laat maar staat tot ik m'n posi ovu test heb😂

3. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

:x
    wat lief dank je wel!
    Jij ook succes

4. Citygirl1985

Citygirl1985 Bekend lid

8 jan 2016
    666
    371
    63
    Kersje7, (of wie ervaring heeft) werkt dat echt met die ovulatietesten? Als in, hoe erg verhoogt je kans op zwangerschap? Heb jij ze ook gebruikt om zwanger te worden?

Vraag het omdat ik iedeeen steeds hoor zeggen dat je het moet 'loslaten' maar dat lijkt me lastig als je 5 dagen lang je eisprong moet testen...

5. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Ik heb de afgelopen ronde voor het eerst ovulatietesten gebruikt, je ziet wanneer de eisprong is of in ieder geval zeggen ze bij een positieve test binnen 48 uur geloof ik.
    Je weet dan alleen wanneer je zou moeten klussen, maar je hebt geen garantie natuurlijk. Denk dat de meer ervaren testers me moeten aanvullen, maar dit denk ik.

6. Citygirl1985

Citygirl1985 Bekend lid

8 jan 2016
    666
    371
    63
    Thanks Loontje! Heb je er geen gebruikt bij je eerste zwangerschap? Heb wel eens begrepen dat je maximale kans op zwangerschap in de beste omstandigheden 20% is. Dus ik snap dat je nooit een 100% garantie hebt. Vraag me gwn af of er dames zijn met ervaring die zeggen dat dit voor hun de kansen heeft vergroot. En aangezien Kersje7 al 6 kindjes heeft.... :)Wil het wel overwegen eens te proberen.

7. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    Hoop t ook Kersje7!! Thx !

8. MissMarijke

MissMarijke Bekend lid

21 nov 2015
    637
    1
    18
    Fryslan
    [QUOTE/]Ik heb mijzelf op de lijst gezet, en MissMarijke die boven mij een berichtje plaatste ook meteen even gedaan. Als ik zo vrij mag zijn:)[/QUOTE]

Dankje Regina ☺️

9. Kersje7

Kersje7 Niet meer actief

Ik vind het wel heel fijn om te weten wanneer je nou ongeveer je eisprong hebt. Dan kun je wat gerichter vrijen omdat wij t niet wekenlang om de dag doen. En ik vind het prettig om dan ook te weten wanneer ik m'n ongi kan verwachten en dus wanneer ik kan testen.
    Dat hele 'loslaten' klinkt leuk maar lukt toch niet als je iets zo graag wilt. En ik geloof er niet in dat je minder snel zwanger wordt omdat je er veel mee bezig zou zijn. Grote onzin!

10. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Nee bij de eerste geen ovulatietesten gebruikt.

11. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Juist ja, dat bedoelde ik:) Lekker handig opgeschreven he haha. Dank je;)

12. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik ben dan zwanger geworden via de mmm, maar als dat niet nodig was geweest, weet ik zeker dat de ovulatietesten hadden geholpen. Ik kreeg een goed inzicht in mijn cyclus. Zo kon ik elke maand een goede kans pakken om zwanger te raken. Daarom gebruik ik ze nu weer deze ronde. Je leert je lijf ook beter kennen, mocht je al een tijdje bezig zijn en het lukt niet. Blijkt dan misschien dat je je eisprong op een ander moment hebt dan dat je dacht.

13. Citygirl1985

Citygirl1985 Bekend lid

8 jan 2016
    666
    371
    63
    Thanks voor jullie reacties ladies!

14. Kersje7

Kersje7 Niet meer actief

Precies je kunt best steeds op de verkeerde momenten vrijen omdat je eisprong op n ander moment is dan je denkt. Ik heb vorige ronde op dag 17 pas een positieve ovutest gehad, dus late eisprong. En mijn laatste zs had ik op dag 11 al een knaller en die cyclus dus een vroege eisprong. Als ik t toen niet getest had, had ik gedacht dat ie nog niet was gesprongen en ws nog gewacht met vrijen.

15. Nextstep

Nextstep Bekend lid

29 okt 2014
    842
    68
    28
    NULL
    NULL
    Hallo... Ik zou graag ook op de lijst willen!
    36 jaar, ronde 13, 1e kindje. NOD 14 februari. ( lekkere romantische dag ook dus moet nou eens goedkomen)

16. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Citygirl: Sla die raad van 'het loslaten' gewoon in de wind meid... Hoe kan je nu iets loslaten als dat je grootste droom is op dit moment? Loslaten gaat je heus niet helpen om sneller zwanger te worden, dat is de natuur die zijn werk moet doen! Mensen die vruchtbaarheidsbehandelingen moeten ondergaan zijn dag in, dag uit bezig met het zwanger worden; bloedcontroles, echo's, hormonen spuiten en noem maar op... Die dames worden ook zwanger hoor ;)

Per cyclus heb je ongeveer 20% kans (dus 1 op 5) dat je zwanger geraakt, maar dan moeten all omstandigheden ideaal zijn... Er zijn ook zoveel dames die ovulatietesten gebruiken en temperaturen, maar waarbij het ook nog lang duurt... Dus pin je er niet op vast dat je met het gebruik van ovulatietesten sneller zwanger zal zijn. Het enige dat je dan zeker weet is wanneer je eisprong ongeveer is en dat je rond die periode het ook gezellig kan maken... Maar met ovulatietesten alleen heb je nog steeds geen garantie dat je eitje elke maand springt, dat kan je enkel weten door je temperatuur te meten...

Ik voel mij ook goed bij het gebruik van ovulatietesten en temperaturen, daardoor weet ik ook wanneer we ongeveer aan de slag 'moeten'.

17. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ik was bij ons oudste zoontje na 26 maanden een strakke cyclus en maanden lang tempen de maand dat ik
    Cb digi ovu testen gebruikte meteen zwanger!

18. PrincessP

PrincessP Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.187
    426
    83
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb net ovu testen besteld. Vorige maand mn ei niet gevonden, maar had ook niet zoveel testen in huis. Cyclus bleek achteraf ook erg kort, 25 dagen, ipv 28 gemiddeld. Dus denk dat ik te laat ben gaan testen. Deze ronde maar iets eerder beginnen en hopelijk krijg ik zo meer inzicht in mn cyclus. Tempen ga ik nog niet doen. We zijn pas bij ronde 2, dus kan als het lukt later ook nog wel.

19. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    ♡ NOD lijst 8 t/m 14 februari 2016 ♡

8.(3)
    Dido82 - 33 jaar - 2e kindje - ronde 5
    Loontje1 - ?? jaar - 2e kindje - ronde 4
    Krista1990 - 25 jaar - 1e kindje - ronde 1

9.(3)
    Mijntje1990 - 25 jaar - 1e kindje - ronde 3 na MA
    Kersje7 - ?? jaar - 7e kindje - ronde 2
    Regina88 - 27 jaar - 2e kindje - ronde 1

10.(5)
    Liesiewiesie - 27 jaar - 2e kindje - ronde 3
    Suze29 - 30 jaar - 1e kindje - ronde 17 (2e na mk)
    Whuz - ? jaar - 2e kindje - ronde 5
    Citygirl1985 - 30 jaar - 1e kindje - ronde 5
    Dora26 - 27 jaar - 1e kindje - ronde 14

11.(4)
    Mirte85 - 30 jaar - 1e kindje - ronde 21 MMM
    PrincessP - 30 jaar - 2e kindje - ronde 2
    Danielle123 - 31 jaar - 1e kindje - ronde 9 (2e na mk)
    Curitiba - 39 jaar - 1e kindje - ronde 2

12.(2)
    Mamavand - 29 jaar - 3e kindje - ronde 4
    Missmarijke - 37 jaar - 2e kindje - ronde 37 MMM

13.(1)
    Noralie87 - 28 jaar - 2e kindje - ronde 3

14. (4)
    Quito - 33 jaar - 1e kindje - ronde 2
    Raniyah - 31 jaar - 3e kindje - ronde 3 na mk
    Marrissie - 23 jaar - 1e kindje - ronde 2
    Brabomama - 35 jaar - 3e kindje - ronde 2

datumloos.(1)
    Lala90 - 25 jaar - 1e kindje - ronde 12 (6e ronde na MA)

buiten de lijst. (1)

15. Enna87 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 2

Totaal: 24

Wachtbankje (0) Zwanger (0) Ongesteld (0) Twijfel-/Tuurtest (0)
    mmm (2)

WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR of vul de lijst (liever nog) zelf even aan met je: naam, leeftijd, hoeveelste kindje en ronde. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op "Quote" te klikken onderaan de laatst geposte lijst, die tekst te kopiëren en te plakken in een nieuw bericht en de woorden [ QUOTE=+naam] en [/QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet te vergeten om je eigen wijziging door te voeren!

20. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

14 sep 2011
    1.316
    0
    0
    Hallo dames, heb mezelf op de lijst gezet. Helaas een aantal bekende namen hier, we gaan voor een roze maand met z'n allen!

Mijn man en ik gaan de 2e ronde in voor ons 3e kindje. Vandaag ongesteld geworden nadat ik gisteren (op NOD) een negatieve test had :(

Afgelopen maand heb ik mijn ei niet goed kunnen vinden, alleen kunnen gissen. Dus deze maand ga ik met ovulatietesten aan de gang!

Deel Deze Pagina