NOD-lijst 8 t/m 14 januari 2016

Discussie in 'NOD forum' gestart door PreciousLove, 8 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Vragen staat vrij hoor :) ik gebruik metformine om verschillende redenen allereerst preventief omdat beide ouders diabetes hebben, ik zelf zwangerschapsdiabetes heb gehad en zelf overgewicht heb (ben inmiddels al 21 kwijt, zou nog 15 af mogen). Toen bleek het ook te helpen met mijn auto imuun ziekte hidradenitis (onstekingen in de huid vooral oksels, liezen, billen en vagina). Ennn Bij verminderde vruchtbaarheid verhoogt metformine de kans op een eisprong. Dat laatste is nooit vast gesteld bij mij maar het geeft me wel een fijn gevoel om t er extra bij te hebben. In elk geval kreeg ik deze keer na 2 week al een eisprong, vorige keer heb ik daar een half jaar op moeten wachten na pilstop. Ik heb geen diabetes, mijn waardes worden halfjaarijks gecontroleerd en ik zat op 4.1 mag tussen de 4 en 7 zitten.

2. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Ik ken je 'latertje' gevoel hoor ;) vorige keer stonden er 24 rondes onder mijn naam. Kan me vinden in je gevoel, zal je steunen waar ik kan ;)

3. PreciousLove

PreciousLove Actief lid

2 aug 2015
    321
    0
    0
    Hé dames...

Zie dat er ondertussen een aantal bij zijn gekomen.. ook een paar bekenden van een vorige groepje.. welkom!
    Even wat afwezig geweest dit weekend. Want mijn zoontje is 1 geworden nu.. dus hadden gisteren alvast zijn feestje gevierd.

Nu ben ik dus weer actief na alle drukte.

Hoop voor iedereen straks op het mooie roze te staan! :)

4. PreciousLove

PreciousLove Actief lid

2 aug 2015
    321
    0
    0
    He,

Leuk je weer te zien!

5. Linn81

Linn81 Bekend lid

12 okt 2014
    753
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik kan me voorstellen dat t je dan een fijn gevoel geeft. Dank je voor je openheid. En 21 kilo kwijt? Wauw, echt super knap meid!

6. Linn81

Linn81 Bekend lid

12 okt 2014
    753
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij zijn nu vanaf april aan t proberen om een beebje te krijgen.. Hier lijkt t er op dat zwanger worden niet t probleem is, maar meer t zwanger blijven.
    Lieve meiden, hou vol 2016 wordt jullie/ons jaar!

Maar natuurlijk ook voor de meiden die nog niet zo lang bezig zijn moet dit jaar mooi roze worden.
    Nu kunnen we al heerlijk met z'n allen wegdromen hoe t is om straks zo'n mooi wondertje in onze buik te hebben en straks in onze armen!

Liefs Lin

7. BMJunior

BMJunior Bekend lid

17 sep 2013
    556
    0
    0
    Hoi ! Ik kom gezellig mee kletsen met jullie 😊Ben 7 december gestopt met de pil .. Volgends mijn berekeningen ( als me cylcus het zelfde is als van te voren ) dan zou mijn Nod zitten tussen 6 en 8 januari 😄

8. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Lindy, ik herken het ook, in die zin, dat ik juist erg reageer op hormonen in anticonceptie. Heb ook al van alles geprobeerd. Weet hoe vervelend dat is. Jammer dat ze niks voor mannen hebben. Hi. Maar jij hebt dat dus elke cyclus rond je menstruatie. Lijkt me erg vervelend. Gelukkig dat bij jou anticonceptie daar juist tegen helpt.

Linn81, oké op die manier dus. Dacht misschien waren ze bang dat er wat angst was gebleven maat ging dus om eventuele verklevingen. Gelukkig dat je daar geen last van had en goed dat ze dat in de gaten hebben gehouden. Misschien dat ze die kans bij jou groter achtte dan ze dat bij mij inschatten en daarom afwachten. Ik moet in februari weer voor controle uitstrijkje. Zal het dan eens vragen.

Usababy, wat fijn dat je wel gewoon zwanger mag worden. Je hebt er dus niet heel veel last van? Heb je nu ook minder vaak een eisprong? Omdat een eierstok nu niet werkt?

Seallabel, wat ben je veel afgevallen zeg.top! Hier ook bezig. Inmiddels 9.2 kilo afgevallen. Zou er nog ideaal 30 af willen. Maar nog 21 voor een gezond gewicht. Ben jij nu ook nog bezig?

nenp, volgens mij ken ik hou nog van een aantal rondes geleden. Ook nog niet raak dus. Jammer meis. Hoop deze ronde wel. Succes :).

Welkom Lissy1986 en bmjunior.

Presiouslove, gefeliciteerd met je zoontje.Jeetje 1 jaar. Mooie leeftijd. Leuk feestje gehad?

9. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Joan, ik ben er nu niet zoveel mee bezig met de feestdagen. Maar probeer wel stabiel te blijven.

Ik heb in de eerste ronde zonder pil ontzettend last gehad. 5 dagen last van ovulatie pijn. Ik dacht eerst dat ik blindedarmontsteking had ofzo, toen ovu test gedaan en dikke vette smiley. Die 12 dagen na de ovulatie vond ik echt dikke kak. Heb me zo niet mezelf gevoeld. Voelde me heel snel boos, gefrustreerd en ergerde me kapot aan mn man en 0,0 libido. Hebben meer hier last van gehad? Ik ben nu 2 dagen ongesteld en voel me weer mezelf.

10. seallable

seallable Bekend lid

3 nov 2011
    684
    89
    28
    NULL
    NULL
    Ik hoop het voor je, hou er rekening mee dat je eisprong ook uit kan blijven of later is! Zou zonde zijn als je hem mist! Na de pil kan het nog best een tijdje duren voor alles weer op de regel is. Hoop voor jou dat het meteen weer normaal is uiteraard.

11. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik er ook bij? :) In juni ben ik gestopt met de nuvaring. Begin september bleek ik zwanger in ronde 2, maar helaas ging het na 8 weken mis. We moesten 1 cyclus overslaan van de gynaecoloog na de miskraam. Nu zit m'n nieuwe 1e ronde er bijna op (morgen NOD), maar heb negatief getest deze ochtend, dus ik schuif weer een maandje op... Even balen en dan vol goeie moed er weer voor gaan.

Lmcm, 28 jaar, 1e kindje, 2e rond na MK in oktober

Heb meestal cyclus van 31 dagen, dus m'n nieuwe NOD zal 14 januari zijn denk ik.

12. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, mijn cyclus is sinds vorige maand een beetje op hol en ineens een paar dagen korter dan ik gewend ben. Ik gok dat mijn NOD op 13 of 14 januari is. Kan ook eerder of later zijn. Deze maand ga ik voor het eerst met ovulatietesten werken om mijn eisprong te volgen.

4e ronde (of eigenlijk de 3e omdat het er vorige maand niet van gekomen is door ziekte, ziek kind en heel veel stress), 2e kindje.

13. PreciousLove

PreciousLove Actief lid

2 aug 2015
    321
    0
    0
    Ja was echt super leuk!!

14. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Hi meiden,

Wat gezellig al hier! Even niet gekeken en zo 3 blz erbij :).

Wat knap Seallable, 21 kg! Ga er maar aan staan. Super!

Joan, ik heb wel last van steken, maar verder niet iets waar ik niet mee kan leven. Als je een eierstok hebt, dan neemt die het in principe gewoon over en krijg je gewoon iedere maand eisprong en wordt je ongesteld. Wel is het zo dat het normaliter een soort strijd is tussen links en rechts, welke het beste eitje heeft en die springt geloof ik, dat is nu natuurlijk niet meer zo. Maarja, je hebt er maar een nodig he. Ik heb alle vertrouwen.

Gefeliciteerd preciouslove, beetje laat maar beter laat dan nooit he?

Welkom alle 'nieuwe' meiden, leuk!

15. Kersje7

Kersje7 Niet meer actief

Hoi, mag ik me ook aansluiten hier?

Nod 10 januari (als ik uitga van 30 dagen, is soms ook wel wat korter of langer), ronde 1 voor de 7e :)

16. Kersje7

Kersje7 Niet meer actief

Lmcm wat naar van je mk, hopelijk is het snel weer raak! Op naar n mooie zwangere start van t nieuwe jaar!

17. PreciousLove

PreciousLove Actief lid

2 aug 2015
    321
    0
    0
    7e kindje?? Wow.. lijkt me hectisch maar wel echt onwijs gezellig!! :):D

18. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Wat knap Kersje! Ik vind mijzelf al een held, zo snel een tweede haha. Maar zeg wel heel vaak dat als ik een ander leven had gehad dat ik misschien ook wel een hele berg aan kinderen zou hebben. Het is zooooo leuk

19. Kersje7

Kersje7 Niet meer actief

Dankjewel, dat is het zeker! Ben zo blij met m'n stel!

20. Kersje7

Kersje7 Niet meer actief

Haha mijn jongste is ook nog jong, 8 maandjes nu! Leuk hoor!!

Deel Deze Pagina