NOD-lijst 8 t/m 14 maart 2016

Discussie in 'NOD forum' gestart door jongemama1, 5 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Klopt maar dat is niet de combinatie die je lichaam opneemt die moet je lichaam zelf om zetten!

2. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
  3. Nextstep

Nextstep Bekend lid

29 okt 2014
    842
    68
    28
    NULL
    NULL
    Hier eigenlijk geen bijzondere kwaaltjes. Ik probeer niet van ieder steekje of pindakaas 😜 meteen iets te denken..

Maar wat wel beetje opvalt ik dat ik moe ben, en dan echt zo moe dat ik bijna in slaap val op de bank. Normaal ga ik laat naar bed, zeker na 12-en. Maar de laatste twee dagen ging ik zowaar eerder naar boven dan mijn vriend. Dat is echt nog nooit gebeurd. Wil er niet meteen alles van denken maar t valt wel op! Toch??
    Verder nog geen zere borsten, heb ik wel altijd vanaf nu ongeveer.

Spannend!!!

4. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Oh ja! Had gister borstomvang gemeten zodat ik kan zien of ze groeien haha. Nooit eerder gedaan dus ben benieuwd maar vanmorgen cm groter. Voel er niks aan dus misschien is dat altijd wel wisselend maar ben benieuwd wat ze komende week gaan doen hihi

Sinds uur ineens weer steekjes in baarmoeder.

Pff ik blijf het toch maar bij griep houden om teleurstelling te voorkomen

5. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Hahaha sorry mag ik even lachen.... Onderaan worden allee studie artikelen openbaar gezet.

Waarom schrijven ze vrouwen de pil voor terwijl onderzoek heeft uitgewezen dat dit kankerverwekkend is? Weetje hoe ze dat noemen de farmaceutische industrie spekken! Volgens regulier geneeskunde... Heeft iedereen schoenmaat 42 jij. Ik . De buurvrouw iedereen. Maar dat is onzin elk lichaam functioneert maar de ene auto verbruikt ook meer olie als de ander. De waardes die huisartsen aanhouden is gewoon een standaard!

6. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Spannend meiden! Hier ook nog vrij weinig, soms wat steekje links v m'n schaambot maar ik had vorige maand ook veel steekjes in die regionen en toen kon ik niet zwanger zijn. Dus rem mezelf zo veel mogelijk! :)

Ik slik een multi van Solgar zit alles in volgens mij

Ik ga met testen wachten tot nod. Vorige zw heb ik dat ook gedaan (was daarvoor op vakantie dus kon ook niet anders). Toen wel in de middag dikke streep op Hema test en de volgende dag cb. Dat vind ik fijner dan een tuurstreep want daar ga ik mee aan de haal 😀 Als t nu wit is op nod (en ik ben niet ongesteld natuurljk) dan is dat maar duidelijk.

7. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

8. Voila

Voila Niet meer actief

Ik ben het er ook niet mee eens. Toevallig wordt dat vit b-12 aangeprezen op 1 website en het lijkt 1 grote verkooptruc. Als je een tekort hebt aan vitamine B12 dan word foliumzuur wat minder goed opgenomen. Als je dus gewoon normaal eet en goede voedingstoffen binnen krijgt is er niks aan de hand. Ik geloof eerder 10 andere websites dan toevallig 1 website., als jij je er goed bij voelt en als een dokter jou dat heeft aanbevolen dan moet je dat doen.

9. Nodje

Nodje Lid

14 mrt 2013
    68
    0
    0
    Hoi hoi ,mag ik op de lijst erbij..?7e ronde.. 2e kindje mijn nod is 14 maart.. Heb voor het eerst deze maand samen echt aan geklust en goed opgelet op vruchtbare periode dus ben benieuwd...

10. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

11. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Ik heb inmiddels nog 3 sites geplaatst waar niks verkocht word maar ook dit bevestigd word!

12. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij mag daar om lachen en dat zo vinden. Ik denk daar anders over. Ik moet juist lachen om de voorbeelden die jij aanhaalt over de reguliere geneeskunde. Zoals ik al zei, doe vooral waar je je goed bij voelt, maar ga het niet verkondigen als de waarheid.
    Ik begrijp je goede bedoelingen overigens wel hoor.

13. Krista1990

Krista1990 Niet meer actief

Ik slik nog helemaal niets....

Maar wat raden jullie nu precies aan? Foliumzuur & mama compleet (ofzo)

14. Juul1979

Juul1979 Bekend lid

5 nov 2015
    694
    0
    0
    NULL
    NULL
    Krista, ik gebruik mama compleet en foliumzuur en daarnaast nog tarwekiemolie.

15. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ontken toch ook niet dat de twee elkaar nodig hebben? Alleen beweer jij dat je ook B12 moet slikken en dat wordt in geen van jouw laatste 2 artikelen bevestigd.

16. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

En als het onzin is waarom word vitamine b12 dan in combinatie potten verkocht met foliumzuur! Google maar foliumzuur en vitamine b12 krijg je verschillende producten. Deze twee producten zijn een broer zus van elkaar en hebben elkaar nodig om op cel niveau te kunnen werken!

17. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Wat wel opvalt in alle artikelen is dat het altijd gaat over een b12 tekort... dus dat wekt toch de indruk dat het vooral belangrijk is als er een tekort is. Ik denk dat als je de b12 gewoon voldoende uit voeding haalt, dat je er ook wel bent, maar...

Als je door iets simpels als het slikken van een multivitamine al gedekt bent, waarom zou je dat dan niet doen? Zekere voor het onzekere toch?

18. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

oh dus jij ontkent het?! Het ene lichaam is anders als het ander de een heeft meer van het een nodig als het ander. Als dat niet zo zou zijn zouden er bepaalde ziektes niet voor komen? En waarom?! We zijn individueel elk lichaam heeft z'n eigen behoeften. Als je iets hebt en er word bloedgeprikt val je tussen een standaard. En zolang je daar tussen zit is er niks aan de hand volgend de reguliere geneeskunde.

19. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    In ieder geval foliumzuur. Je kunt het houden bij alleen foliumzuur tabletten/capsules, maar er zijn ook hele vitamine supplementen op de markt waar naast foliumzuur nog andere vitaminen e.d. in zitten. Als je twijfelt kun e je laten adviseren bij apotheek of drogist.

20. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Dat klopt bij een tekort word het nog ernstiger aangeraden. Maar zoals ik al zei zowel foliumzuur als vitamine b12 hebben elkaar nodig al helemaal tijdens een zwangerschap. Ze hebben elkaar nodig om op cel niveau door te breken. Als je enkel een aanvult.... En ze zijn beide nodig ga je een tekort kweken op de ander!

Deel Deze Pagina