Hoi hoi, Ik zou ook graag op de lijst erbij willen, NOD ong 8 maart... Zit in ronde 8, nu 10 maanden bezig. Voor ons 1ste kindje, ben 23 jaar. Om gelijk maar met de deur in huis te vallen, sinds een kleine week heb ik echt veel afscheiding, heel waterig. En regelmatig kramp in mn liezen/baarmoeder?
Ik ontken helemaal niet dat de twee elkaar nodig hebben en zeg ook niet dat alle lichamen hetzelfde zijn. Waar het mij om gaat is dat vitamine B12 slikken geen must is naast foliumzuur. Wel goed lezen hè.
Laat ook maar..... Voor de dames die meerdere miskramen hebben gehad zou ik zeker het artikel en website goed doorlezen... Dat andere het zien als verkoop praatje. Tja.... Dat doet een huisarts ook. maar studies en onderzoeken bevestigen wel degelijk het verband. Ik voel me er sowiso veeeeel beter bij. Terwijl ik volgens mijn huisarts ( prima b12 gehalte had 248) zoals ik al zei: iedereen valt in dezelfde categorie. Ik neem het nu bijna 1 maand in en merk dat ik geen last meer heb van erge vermoeidheid.... Hormonale wisselingen. Verzuring ik m'n benen. Ik slaap rustiger. Heb het minder koud.
Wat leuk om van jullie de symptomen te lezen, ik moet telkens lachen als ik bij jullie de pindakaas voorbij zie komen haha Ik zit vandaag op 7/8dpo, m'n borsten beginnen elke dag gevoeliger te worden, vanaf vandaag zelfs wat pijnlijk. Ook heb ik het idee dat ze wat voller worden. Vorige ronde was dit ook zo, vanaf 3 dpo dus het hoeft niets te betekenen. Verder nog steeds de bekende steekjes in mijn rechter lies en that's it. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er deze ronde een veel rustiger erin sta. Heb ik totaal geen testdrang, maar dat zal wel komen zodra de eerste vroege testen hier komen te staan haha Ik ben wel heel erg benieuwd, hoop het echt heel erg! Vooral omdat ik 3 pendels voor deze maand heb staan Edit: Pendels kun je hier op het forum aanvragen bij bepaalde mensen. Zij gaan dan vragen stellen met een soort ketting (de pendel) en door de bewegingen van deze pendel kunnen ze antwoord geven over wanneer je bijvoorbeeld een positieve test in handen krijgt of wanneer je zwanger raakt. best leuk!
Dit is de eerste keer dat mn lichaam zo is, dus vandaar dat ik het benoem. En het is ook niet zo dat mn lichaam nog aan het ontpillen of iets is, heb namelijk laatste tijd wel de regelmaat erin, ook met mn eisprong...
Oh ja dat geloof ik zeker! Vond het alleen erg grappig, ik ben altijd gek op pindakaas geweest daarom vond ik het juist erg leuk om te lezen Fijn dat je de laatste tijd meer regelmaat hebt! Sinds mijn MA lijkt mijn cyclus ook een stuk regelmatiger te zijn geworden, alleen wel 35 dagen en dat vind ik iets aan de lange kant. Maar de teunisbloemolie heeft denk ik wel wat geholpen deze cyclus
Volgens mij is het verband tussen B12 en foliumzuur andersom. Ik ben vegetariër en neem B12 die toegevoegd wordt aan bijvoorbeeld vleesvervangers niet zo goed op. Ik was eens in gesprek met iemand die zich bezig houdt met orthomoleculaire geneeskunde en zij vertelde mij dat als je B12 als supplement slikt, je er goed aan doet om ook foliumzuur erbij te slikken, omdat het ervoor zorgt dat de B12 dan beter opgenomen wordt. Dat is dus andersom. Maar ik ben ook een leek op dit vlak en heb 0 artikelen gelezen erover.
Dames Laten we het wel gezellig houden Tuurlijk moet je goed eten en tuurlijk miet je zorgen dat je voldoende vitamines binnenkrijgt. Wat voor de 1 helpt kan voor een ander helpen maar hoeft niet perse. Het is toch juist mooi dat iedereen hier ervaringen uit kan wisselen zonder ergens op afgerekend te worden? Als het voor jezelf goed voelt om extra b12 in te nemen, kei goed dan moet je het zeker doen. Als iemand denkt onzin krijg het genoeg binnen. Ook prima! De info is gedeeld en degene die denkt hey hier kan ik iets mee pakt het op en de rest leest het en klaar..
Ik lijk wel steeds de aanstichter van de "gezelligheid" hier. excuses daarvoor. Ik begrijp absoluut de goede bedoelingen van Mamavand, maar vind ook dat er een tegengeluid mag zijn naar een bewering die (in mijn ogen) niet waar is. Ook dat is met de beste bedoelingen. Daarom benadrukte ik ook elke keer dat je vooral moet doen waar je je goed bij voelt. Het was zeker niet mijn bedoeling het hier ongezellig te maken en ik denk ook dat mijn posts vrij netjes zijn. Echter kan dat natuurlijk verkeerd opgevat worden door een gebrek aan non-verbale communicatie. Maar goed, ik zal erover ophouden. Even goede vrienden 😊
in jou ogen niet waar. Maar jij hebt er geen onderzoek naar gedaan?! Niet alle studies erover gelezen. Enzo...... Ik loop al jaren in het alternatieve circuit en heb alles studie gelezen. Idem dito met vaccineren van kinderen ook daarin heb ik alle studie uitgezocht en nagelezen. Dus ik weet echt wel waar ik het over heb. Maar we laten het zo dames die zich er goed bij voelen en de artikelen wel willen lezen. Die moeten dat zeker doen. Degene die het onzin vinden ook prima. Ik bedoel het goed.
En dan terug naar het zwangeren! Zijn er dames die dit weekend al gaan testen?? Zondag zit ik 10dpo. Ben aan het twijfelen. Vind het wel leuk omdat ik dan meteen met ml kan delen maar ben ook bang voor teleurstelling. Misschien moet ik maar ff naar mijn lijf luisteren wat die aangeeft
jeez, that escalated quickly.... Ieder zijn ding. Ik ben niet zo van het alternatieve circuit. Ik vertrouw erop dat artsen er voor gestudeerd hebben en redelijk weten waar ze over praten. Ook als het gaat om vaccineren (maar laten we alsjeblieft niet daar een discussie over beginnen). Ik denk dat voor elk artikel pro, je ook een artikel contra kunt vinden voor elk willekeurig onderwerp, en het is dus maar net wat je kiest te geloven, het blijft altijd subjectief (tenzij je echt medicijnen hebt gestudeerd en de werking van het lichaam echt kent), en dat kun je niemand opdringen, hoe goed bedoeld ook. Hier trouwens voor de 86.765 keer ook snotverkouden mijn holtes doen zeer en mijn neus zit helemaal dicht heel irritant! Daar heb ik ook slecht van geslapen. Heb ook hoofdpijn en ijskoud... zo nog maar even een kop thee halen...
Hihi nonma. Misschien dat zaterdag ook nog een optie is. Vanaf hoeveel dpo heb je eigenlijk enigszins kans op positieve test?? Uiteraard snap ik na dpo en heb ook het lijstje van de week gezien Maar 10dpo is nog niet zo vroeg toch? Hebben er ook al mensen nagedacht mocht het gelukt zijn hoe ze fam en vrienden gaan vertellen?? Denk voor de ouders minitaartje met roze en blauwe vulling. Vrienden weet ik nog niet...
Mijn NOd is 11 e volgende week vrijdag dus. Ik denk dat ik woensdag een predictor early 6 dagen voor NOd doe. Als die negatief is zit ik op cd 14.... Dan weet ik zeker dat m'n ongie wel komt. Ook wel handig want vrijdag trouwt m'n broer. Dus wie weet dubbel feest?!
Ik denk ook dat ik zaterdag of zondag een testje ga doen... Ben alleen bang voor weer een teleurstelling! Zaterdag is mn NOD... Ik zou het iedereen vertellen door middel van een feestje, we houden nogal van feestjes! Alleen dan nu een alcoholvrije! Hihi
ik test niet samen met mijn man.... Want die maakt me altijd nog zenuwachtige. Dus ik kijk zodra ik weet dat ik zwanger ben doe ik een cb digi. En die wil ik dan in de bus voor op het dahsboard leggen. Bij toerenteller. Ben benieuwd hoe wakker die ochtends is...😂 Mijn familie woont allemaal Ver weg. M'n ene broer in Waalwijk, m'n andere broer in Rosmalen m'n jongste broer in cappelle aan de IJssel, en m'n zus in ede m'n ouders in putten. Dus ik wil het allemaal tegelijkertijd vertellen. Maar hoe.... Ik ga een Remus maken en via de post verzenden.... Als het goed is krijgen ze die dan allemaal tegelijkertijd!
Ik ben eind maart jarig maar vibd dat nog beetje te vroeg.. Anders had ook met feestje gekunnen idd. Rebus vind ik ook leuk idee Nog meer ideeën?? Misschien dat ik mijn ouders een boekje kado doe over opa's en oma's. Zou hun eerste kleinkind zijn.