NOD-lijst 8 t/m 14 mei 2016

Discussie in 'NOD forum' gestart door Nonma, 7 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goodlife

Goodlife Niet meer actief

Spannend Clara en succes met de 2e poging. 2 miljoen moet ook genoeg zijn toch? Ik las laatst een zwangerschap van 1 miljoen maar ik ben er nog niet in thuis dus misschien zeg ik iets stoms nu 😔
    Ik duim voor je in ieder geval 🍀

2. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Voor iui moet je minimaal 1 miljoen hebben, dus daar zaten we gelukkig wel boven. Maar normaal zou het tussen de 10-20 miljoen zijn zeiden ze toen. Maar omdat me vriend 2 dagen ziek is geweest heeft dat dus een hele erge invloed op het zaad :(
    Gelukkig nog wel goed genoeg voor iui. Maar hoop dat de volgende poging toch iets meer is!

3. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Best bizar dat t lichaam zo werkt.... 2 dagen ziek en meteen zo'n terugloop van zaad kwaliteit. Wel balen voor jullie poging.

4. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja het is gelijk zei 'weinig'.. Hij had overdag geen koorts , alleen snachts wel. En daardoor is het waarschijnlijk minder..
    Nu duimen dat het maar snel weer beter is!

5. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Ola!

Nou hier de 'paniek' weer gezakt hoor:) vanmorgen was mijn temp weer gewoon 36,6, dus het zal wel aan het weekend gelegen hebben. Toch maar even ovulatietestjes besteld...

Welkom Clara! Wat apart dat ziek zijn meteen zoveel invloed heeft! het menselijk lichaam blijft een mysterieus iets....

6. xxLinn

xxLinn Actief lid

10 mrt 2016
    400
    165
    43
    @clarajilla spannende tijd, hopelijk deze iui meer succes. Succes gewenst!

Leuk om van iedereen te lezen hoe jullie er mee bezig zijn. Ovulatie testen, temperatuur meten enzovoort.
    Wij hebben afgesproken het eerst een paar maanden te proberen zonder er te veel mee bezig te zijn. Ik hou wel vanaf het begin in een app bij hoe mijn cyclus verloopt, op welke dagen ik bepaalde symptomen heb.
    Ik denk dat ik nu na twee cyclussen al redelijk kan inschatten wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. Buikpijn, pijnlijke borsten en de typische plakkerige afscheiding. Dus we gaan deze ronde voor het eerst ook even goed ons best doen rondom die dagen:D. Ik ben zelf erg benieuwd.

7. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja ik hoop dat deze maand het zaad wat beter is! Ik geef hem al 2 maanden vitamines en hij is sinds gisteren gestopt met roken!

Ik heb ook getemperatuurd en ovulatie testen gebruikt. Maar omdat ik nu hormonen spuit is dat niet meer betrouwbaar!

8. Goodlife

Goodlife Niet meer actief

Nou gelukkig Nonma dat je weer "normale" temp hebt.
    Succes Clara met je 2e iui. Weet je al of je hsg mag?

Wat duurt de maand nog lang zeg. Kan de tijd iets sneller gaan? Ik hoop dat m'n cyclus weer normaal zal zijn en tussen dag 17-19 eisprong te hebben.

9. Sandywich

Sandywich Actief lid

4 mrt 2016
    389
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier eindelijk de menstruatie zowat weg.. Al wel blij dat het minder heftig wordt ^^.

En wat fijn nonma! Een beetje gerustgesteld ^^.

10. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Wat goed van hem!! Ik heb ovulatietesten opgegeven volgens mijn arts heeft dat geen zin met PCOS en hormonen... Gebruik zelf ook vitamines zo'n zwanger worden compleet gebeuren. Maar hou ook wel erg van t goede leven haha drankje en soms in t weekend een sigaretje (ik weet t heel slecht). Vandaag aan m'n gyn gevraagd over hoe en wat met alcohol maar zij zei beter na je eisprong niet meer of zo min mogelijk. Ga m'n best doen deze maand 😂😂😳

11. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Nonma, fijn dat je temperatuur weer normaal is!

@goodlife, had gevraagtbod het mocht aan de verpleegkundige en zij zei dat ik het maandag moet vragen en dan krijg een folder mee. En dan pas volgende cyclus een hsg... Maar als ik het berekend zoals vorige x zal dat precies komen op Pinksteren en dan doen ze dat natuurlijk niet..

@sophia, nee met pcos hebben ovulatie testen geen nut. Ik heb al van alles geslikt maar niks heeft geholpen dus slik nu alleen nog foliumzuur en vitamine D. Mijn vriend geef ik gewoon multivitamines

12. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Ik slik tarwekiemolie. Ik weet zeker dat mijn cyclus hierdoor aanzienlijk korter en regelmatiger wordt! Ik zit al 3 maanden keurig op 29 dagen terwijl ik voorheen rond de 35/36 dagen zat met uitschieters naar 45 dagen... Ik blijf het dus lekker slikken☺️

13. Nog anoniem

Nog anoniem Niet meer actief

@Nonma, ik lees vaker over tarwekiemolie. Is dat alleen om je cyclus te regelen of heeft het meerdere "functies"

Hier ook geen menstruatie meer, ovulatietestjes liggen al klaar, nog een paar dagen en dan kunnen we weer beginnen met het zoeken naar mijn ei hahah

14. Beeb1987

Beeb1987 Actief lid

23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Hi meiden! Weer terug in het normale leven hier na een weekendje weg. Vandaag dag 4 Clomid 100mg en aankomende donderdag een echo op dag 8. Vorige ronde toen al een ei van 17 mm, hopen we nu weer op.... Maar dan links 😂👍🏻

Er wordt lekker gekletst hier, leuk! Fijne dag allemaal meiden! 😘

15. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Goedemorgen dames mag ik me bij jullie voegen?

MadameV 26 jaar 2e kindje nod 10 mei

We besloten in januari voor een 2e te gaan. Gelijk raak! Helaas werd dit eind februari een miskraam met ruim 8 weken. Heb de eerste ongesteldheid bewust even afgewacht. Die was netjes gewoon 30 dagen ( heb nogal onregelmatige cyclussen gehad in het verleden dus wilde even afwachten zodat je een beetje weet waar je aan toe bent ) dus vanaf deze ronde willen we er weer echt voor gaan. Iedereen veel succes

16. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Oh en ik slik ook tarwekiemolie ernaast. Bij mijn dochter ook gedaan. Van betere cyclussen qua lengte wist ik niet wel dat het helpt bij de innesteling.

17. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    @beed, oh bij jou vorige x ook al zo snel! Ik had de vorige x op dag ook al een eitje van 17 mm. Nu heb ik de volgende x echo op dag 9 want dag 8 valt op zondag ;)

Tarwekiemolie ga ik nooit meer slikken! Heb hier nog een heel potje staan waar er een paar uit zijn. Mijn cyclus werd er 2 dagen langer van. Dat was opzichte geen probleem. Maar na een paar maanden ermee gestopt, en toen was alles in de war in eens cyclussen van 33,31 en 40 dagen! Die meg 40 dagen had ik waarschijnlijk zelfs geen eisprong.. Dus voor mij nooit meer

18. Nonma

Nonma Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Tarwekiemolie zorgt inderdaad voor geode opbouw van het bm slijm wat helpt bij de innesteling. Bij mij werkt het heel goed. zoals ik zei, mijn cyclus wordt aanzienlijk korter en bij mijn zoontje was ik meteen zwanger toen ik dit ging gebruiken (of het daardoor kwam weet ik niet zeker natuurlijk, maar het was wel opvallend na 2 jaar proberen). Maar het zal niet voor iedereen werken:)

19. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Denk ik ook. Tis ook maar waar je in gelooft denk ik voor een deel. Bij mijn 1e zwangerschap ging het mis in de derde ronde bij de innesteling. Dit weet ik zeker imdat ik wel innestelingsbloeding had en toch ongesteld werd. De ronde erna met tarwekiemolie begonnen en raak. Hoeft niks te betekenen maar daarom geloof ik erin. En was nu weer 1e ronde raak alleen helaas mk.

Zou iemand mij nog op de lijst willen zetten aangezien ik het via de telefoon doe?

Heb trouwens alles teruggelezen dus ben op de hoogte haha

20. Zolta

Zolta Bekend lid

6 sep 2015
    611
    234
    43
    Vrouw
    Spannend maandje voor ons allemaal.... Vandaag begonnen met de ovu testen. Misschien paar dagen te vroeg, maar wil graag deze maand uitpluizen hoe m'n ovu ritme + temp verloopt.

Zijn er al meer begonnen met de ovu testen?

Deel Deze Pagina