NOD lijst 8 t/m 14 november 2014

Discussie in 'NOD forum' gestart door Nelllie, 3 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    #341 moielle, 25 okt 2014
    Laatst bewerkt: 25 okt 2014
    Jaaaa drie dagen korter is zeker beter hihi.

Maar zo herkenbaar jouw verhaal over afgelopen periode! Moet eerlijk zeggen dat ik de vloeistof niet "echt" heb gezien, masr s avonds had ik drie dagen achter elkaar, gele plakkerige spul op mn tepel (alleen rechts, was tijdens mn bv periode ook mn goede borst).
    Mijn menstruatie was ook ineens 8 dagen. Normaal nooit zo kang. En erg heftig. Verloor meer stolsels dan bloed. Misschien vroege "miskraam" als je het zo mag noemen.
    MotherMary had ook al gezegd dat ze dacht dat ik vroege miskraam had misschien.
    Vind het zo fijn te lezen dat jij ook zoiets dergelijks mee hebt gemaakt. Want ik was er van overtuigd dat ik zwanger was. Nu ben ik dat iedere ronde wel😏, maar dit voelde anders. Ik was er veel rustiger onder omdat ik wist dat ik zwanger was. Zelfs toen ik dus zo heftig ongesteld was, had ik dat gevoel. Zo apart.ik had zelfs afgelopen ronde tegen mn man gezegd dat ik voelde dat het raak was. De vorige rondes had ik dat niet gedaan. Maar het voelde echt zo.
    Maar vind mezelf nu al minder gek (geworden) na het lezen van jouw ervaring.

Over die ovu test, ga je vanavond nogmaals testen? Want als dit geen knaller is, ben ik benieuwd wat dan wel!

2. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    Moiele. Ik wist het ook zeker. En elke test die ik deed was een streep te zien maar ik vond m grijzig.. liep niet op maar bleef aanwezig. De dag dat ik wakker werd zonder pijn in mn borsten, werd ik ongesteld. Net ovu test gedaan en deze was lichter... maarre ik drink best wat en dan is urine veel minder geconcentreerd. Om 20u nog een x. Ik ben ook zo n muts.. nu denk ik weer dat ik te vroeg gejuicht heb.. en ik nog 3dgn moet wachten op n knaller haha. Zit die testjes te vergelijken.. maar de test van vanmorgen is toch echt even donker als de controle streep. Onzeker gedoe allemaal hihi. Mijn vriend zei net.. hou toch op schat.. enige wat we eraan kunnen doen is klussen toch... tja daar heeft hy uiteraard gelijk in haha.

Heb jij de afgelopen cyclus getest moiele ??

3. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Nou ik snap m niet.. test net was bijna wit haha.. zie foto maar .. heb nu wel wat ovulatiepijntjes. Hopen dat dit mn ei is.. ik test nu morgen weer en ga er ff vanuit dat dit het was :)

4. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Hee meiden
    Mag ik me hier melden..
    Volgens p-tracker is mn nod 13nov dus dat hou ik aan
    Na een hele vage bloeding afgelopen maand wat uiteindelijk mn menstruatie bleek..

TanteTrien
    22jaar ronde 13 1e kindje

Meiden veel succes deze ronde!!:)

5. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Welkom!
    Hopelijk brengt deze ronde jou geluk en wordt dit jouw ronde ☺

6. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    @TanteTrien Welkom! Ik wens je een roze maand!

@bo Wat een onzekerheid hè? Wel of niet een positieve ovulatietest? En wanneer springt je ei dan? Heb je genoeg gekust? Wachten, wachten en ondertussen duizend dingen voelen die bij een zwangerschap kunnen horen. Of niet! En dan testen, vage streepjes, bloedveegjes, etc... Oh, om gek van te worden! MAAR.... De beloning is uiteindelijk ultiem. Laten we t hopen voor deze maand! Ik duim met je mee!

7. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    Overijssel
    @nonma, volgens mij ben je een van de eerste van ons op het wachtbankje! Dat is dan misschien wel stomvervelend, maar bekijk het maar zo: jij bent er waarschijnlijk als eerste ook weer vanaf. :) ik hoop met goed nieuws! Overigens, over die zere borsten: uit ervaring kan ik zeggen dat dat een zeer bedrieglijk signaal is. Ik had er nooit last van. In mijn zwangerschap wel erg, maar daarna nooit meer. Sinds we gingen proberen voor een tweede kindje heb ik er ineens ELKE MAAND last van. Ik dacht dus meteen dat het raak was, al 3 x, maar tot nu toe nog niks... het beste symptoom blijft toch die positieve zwangerschapstest.

8. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    Overijssel

Maak je niet druk. Is me nog niet gevraagd, maar al wad t dat wel, leg het graag uit hoor! Ik heb daar inderdaad medicatie voor, maar moet wel elke 3 maanden controleren of mijn bloedwaardes nog goed zijn. Als ze achteruit gaan (zoals nu) moet mijn medicatie worden bijgesteld. En bovendien bleek afgelopen week toen ik bij mijn nieuwe huisarts was dat je schilklierwaardes sowieso iets lager moeten zijn als je zwanger wilt worden. Dus... even afwachten.

9. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    Overijssel
    Je hebt helemaal gelijk. Ik maak er een grapje van, maar ik snap de spanning! Ik vertel mijn vriend niet echt waar weer zitten in de cyclus, daar heeft hij niet echt boodschap aan, maar plan wel voor mezelf wanneer ik wil klussen. Dus ik bedenk overdag al wel wat ik 's avonds uit de kast kan halen om hem in de 'mood' te krijgen. Ook leuke voorpret, hihi ;)

Ik heb de ziekte van Hashimoto, een trage schildklier. Een biologielesje-voor-beginners voor wie even vergeten was wat je schildklier ook alweer doet: die regelt je hormoonhuishouding. Hij wordt aangestuurd door je hypofyse, die een hormoon produceert dat je schildklier aan het werk zet. Maar aangezien mijn schildklier 'lui' is, maakt mijn hypofyse overuren om mijn schildklier aan de gang te krijgen. Dat heeft een extreem lange lijst vage klachten tot gevolg: hoofdpijn, moeheid, gewichtstoename, haaruitval, aanleg tot depressie, vocht vasthouden en echt nog veel meer (oh! Vruchtbaarheidsproblemen niet te vergeten!).
    Omdat het zulke vage, algemene klachten zijn, wordt een diagnose vaak pas laat gesteld. Toen ik erachter kwam was het het een eyeopener! Ik kon echt 80% van de symptomen aanvinken, omdat ik daar óók last van had.
    Anyway, ik dwaal af. Omdat je schildklier je hormoonhuishouding reguleert, is het bij het zwanger worden/zijn (wat natuurlijk bij uitstek hormonen nodig heeft) van belang dat je schildklier goed actief is. Dus mijn medicatie moet waarschijnlijk behoorlijk opgeschroefd. Nouja, dat zien we dan de 25e wel. Ik vermaak me wel in de tussentijd. Ga daar niet over lopen klagen als er dames zijn die al veeeeeel langer wachten en in het ziekenhuis lopen.
    Maar de kans dat het deze maand gaat lukken is dus klein, dus reken nergens op. Maar hoop het wel... ;)

10. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Dankjulliewel meiden! Hoop ook dat ik deze ronde eindelijk eens in het roze mag, zou zoooo fijn zijn:)
    Hoop ook voor jullie op een roze ronde!

Xx

11. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Tantetrien welkom !! Moge jou kleur mooi roze zijn de 13e !!

Mothermary. Zeg dat wel.. dat gehannes met die testen pfff. Lijkt nu weer af te lopen hier.. en heb vandaag echt last van ovu pijn. Mn eierstokken zeuren en als ik op mn buik druk doet het pijn. Ik ben gestopt met hardlopen erdoor. Dus moet denk maar geloven dat het idd een positieve test was gister.

wat naar met die schilklier problemen meid. Ze kunnen het wel goed bestrijden met de medicatie toch ?

Ff vraagje.. er vanuit gaande dat mijn ovu test gister positief was. Ik heb zowel vrijdag als gister geklust. Vandaag ovu pijn.. zal ik vandaag dan ook klussen ?

Moiele, hoe was jou weekend :)

Ik plaats ff fotos vd testen. Jullie mening ?

12. Louloute

Louloute Niet meer actief

dat ziet er goed uit!

bedankt dames voor de mooie wensen! ik was trouwens gister aan het lezen over het frans systeem..het blijkt dus dat je daar pas na 2 jaar proberen zonder succes doorgestuurd wordt naar de gyn! :$ dus..als iemand weet waar geduld nou in de aanbieding is..ga ik ff wat halen! :)

MotherMary
    ik hoop echt dat bij de controle de 25e blijkt dat je hormoonwaardes allemaal ok zijn!

13. Louloute

Louloute Niet meer actief

Bo87
    begrijp ik het goed dat je 2 verschillende merken tegelijkertijd hebt gebruikt? Want als ik bij die groene kijk lijkt 25/10 positief te zijn. Maar bij die blauwe weer niet :(
    als die van gister wel positief was dan springt je ei binnen 24-48 u dus vandaag klussen heeft nog zin
    Als die test van gister niet positief was dan zal je ei later komen. Misschien vd week wel? Dan heeft het klussen vandaag nog steeds zin!
    Dus hoe dan ook - KLUSSEN ! :D hihi have fun!

14. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Hoi louloute ! Serieus pas na 2jr.. vind ik wel heel heftig. Ik geloof dat ik by de dokter na een jaar zou zeggen dat ik 2jr bezig ben... oops .. spannend allemaal..

Klopt.. de paarse zijn vd action. Die kleuren by my nooit zo dik paars.. terwijl de groene van zw&k duidelijk is. Had nog een pak liggen dus gebruik die ook ff op :) maar ik heb vorige mnd ook 2x op 1 dag een knaltest gehad en liep erna direct af. Het kan makkelijk dat ik de avond vd 24e mn knaller had moeten vinden. Maar heb toen niet getest.. pas de 25e in middag. En die was best knallend. Ik doe elke dag nog ff een test maar ga er vanuit dat ik nu mn laatste rijping voel.. durf niet zo goed te vertrouwen op mn lijf :\

15. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Hoi louloute ! Serieus pas na 2jr.. vind ik wel heel heftig. Ik geloof dat ik by de dokter na een jaar zou zeggen dat ik 2jr bezig ben... oops .. spannend allemaal..

Klopt.. de paarse zijn vd action. Die kleuren by my nooit zo dik paars.. terwijl de groene van zw&k duidelijk is. Had nog een pak liggen dus gebruik die ook ff op :) maar ik heb vorige mnd ook 2x op 1 dag een knaltest gehad en liep erna direct af. Het kan makkelijk dat ik de avond vd 24e mn knaller had moeten vinden. Maar heb toen niet getest.. pas de 25e in middag. En die was best knallend. Ik doe elke dag nog ff een test maar ga er vanuit dat ik nu mn laatste rijping voel.. durf niet zo goed te vertrouwen op mn lijf :\

16. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ik zou geloof ik ook gewoon zeggen dat we al 2 jaar bezig zijn. Gaat die dokter ook niet achter komen toch?
    Wel raar dat je daar zoo lang moet wachten!

17. dogs84

dogs84 Bekend lid

29 jul 2013
    882
    0
    16
    Ik weet 't niet waar moet ik vinden voor 'n andere onderwerp. Hier hoort niet bij 'n onderwerp. Maar misschien heb je wel ervaring of wel eens meegemaakt zoals ik.

Afgelopen 13 okt begon ik ongesteld en duurt ongeveer 5 dagen. Dan ik kreeg even niet zo lekker in mijn vel! Mijn man had eerst ziek geweest en hij werkt gewoon door.. Ons zoontje kreeg ook even snotverkouden maar wel vrolijk jongen. Behalve ik niet, want ik was elke keer vermoeiend maar moet ook dingen doen. Ik ben bijna elke dag tussen 21.30 a 22u naar bed slapen. Soms lukt niet want ons zoontje heeft een paar keer nachtmerrie! Ik kreeg ook niet rust :(

Laatste tijd, ik krijg bijna niet meer rust en ook nog steeds ziek 'griep'. En ons zoontje heeft wel erg moeilijk slapen en dat hij wilt niet slapen bij zijn eigen kamer. Hij voelt echt veilig bij ons slaapkamer. Gisterenavond wou ik rust hebben en mijn man ging feest bij zijn goede vriend. Ons zoontje was om 20u wakker en erg flink gehuild. Ik moet hem elke x troosten. Hij wilt niet drinken en alleen flink knuffelen. 1 of 2 kwartier later hij sliep op mijn schouderblad. Ik ging hem proberen naar zijn eigen bed en hij was meteen wakker, flink huilen en knuffelen. Ik heb 3x geprobeerd en lukt niet. Ik mocht ook gehuild omdat ik heb geen rust meer en ben ook ziek en vermoeiend...

mijn goede vriendin denkt dat hij heeft misschien wateraders? Ik vind zo moeilijk ontdekken wat heeft hij ergens bang of zo?

mijn schoonmoeder kom hier langs en ze gaat genieten met ons zoontje. Bedoel met de fiets, wandelen bed enz... ze wilt dat ik kan beter morgen naar dokter. Ik moet wel snel beter worden! Ze denkt dat ik krijg misschien wel zwanger worden. Ik zeg kan niet want ik was 2 weken geleden ongesteld!!
    Ze zei ook tegen mij dat ons zoontje vind helemaal niet leuk als ik ziek ben. Hij knuffelt me echt flink dan zonder mij en wilt niet alleen naar bed! Misschien hoort 't wel bij wateraders??

Ik vraag aan jullie, wie heeft ook zelf meegemaakt en/of ervaring als ik?

18. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Hoi dogs.. wat is wateraders ? Ik ken dat niet.. herken wel dat ziek zijn.. bij ons al weken drama.. omstebeurt ziek allemaal :( tijd van het jaar ook.. ik werk ook door maar valt me zwaar en ben ook veel.moe. ook omdat ik veel bezig ben met zwanger worden.. sterkte !! Fijn dat je schoonmoeder komt ondersteunen !! Neem ff je rust !

19. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Hoi!

Zou ik ook weer op de lijst mogen?
    Mijn NOD is op 9 nov, dit is de 3e ronde voor ons eerste kindje :)

20. Mommytobee

Mommytobee Actief lid

8 sep 2014
    103
    2
    18
    Hoi Meiden
    Vraagje mijn ovulatietesten zijn hartstikke negatief maar ik heb wel al vruchtbaarslijm sinds vandaag wat denken julie?

Deel Deze Pagina