NOD-lijst 8 t/m 14 oktober 2016!

Discussie in 'NOD forum' gestart door Florina, 8 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danpas

Danpas Actief lid

25 jan 2016
    104
    65
    28
    NULL
    NULL
    Er wordt hier lekker gekletst. 😊😊
    Ik las bij iemand de vraag of er meer mensen naar zh gaan voor het jaar zelf oefenen voorbij is. Ik mocht eerder vanwege 3x tussentijdse bloeding. Maar huisarts zei dat vrouwen tegenwoordig hun lichaam heel goed kennen en daarom ook zelf kunnen beslissen of ze al doorgestuurd willen worden. Misschien dat mijn huisarts dan niet zo moeilijk is....

Vandaag had ik een knal ovu test. Eerder dan verwacht. Vanaf morgen zit ik dan op het wachtbankje.😊😊
    Ik heb ook mijn tempkaartje hieronder staan. Hier heb ik nog niet zoveel ervaring mee. Hoort mijn temp op de dag van eisprong omhoog te gaan of dag erna? En krijgt iedereen ook een innestelingsdip? Hoop dat iemand meer kan vertellen over de tempkaartjes.

2. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik ben rond de 10 maanden naar de huisarts geweest en hij zat er niets mee in dat we al een zaadonderzoek deden; mijn vriend is wel een pak ouder dan mij... Dus dat was voor ons wel de voornaamste reden om ermee verder te gaan. Toen we met een minder goed zaadonderzoek bij mijn eigen gyn kwamen; vond die het zinloos om verder onderzoek te doen omdat ik zelf nog jong was (ik was 26 en mijn vriend 43). Hij wilde ons niet helpen, want hij vond dat ik jong genoeg was en tijd genoeg had om zwanger te worden.
    Gelukkig kende ik mijn lichaam ook en wist ik dat er iets niet juist zat, ik heb op eigen initiatief een afspraak gemaakt bij een fertiliteitsarts en zij nam ons serieus. Uit de onderzoeken bleek de maand nadien ook dat er endometriose zat. Pas toen we met de iui bezig waren bleek dan dat mijn vriend zijn zaad ook helemaal niet optimaal was... Het had ons dus nooit gelukt geweest en ik ben ongelofelijk blij dat ik heb doorgezet om verder onderzoek te krijgen.

Over je tempkaartje... Normaal zie je een stijging in je temperatuur... Als die 2-3 dagen gestegen is (normaal ongeveer met 0.3 graden minstens) dan weet je dat je eisprong geweest is. Je hoeft niet altijd een innestelingsdip te hebben... Een dip in je temperatuur wil niet persé zeggen dat er een zwangerschap is, maar omgekeerd ook niet... Een zwangerschap hoeft niet persé een innestelingsdip te betekenen in je temperatuur.

3. Danpas

Danpas Actief lid

25 jan 2016
    104
    65
    28
    NULL
    NULL
    Het is maar goed dat je op je intuïtie afging. Hoop zo voor je dat het raak is deze maand.
    Bedankt voor je uitleg. Ik ben ook bewust gaan tempen zodat ik deze curve vrijdag kan laten zien. Ook zit ik dan rond de mogelijke innesteling dus ik hoop dat ze dan kunnen zien wat er mis gaat, in elk geval kunnen ze dan toch zien of het slijmvlies dik genoeg is?

4. Michelle88

Michelle88 Actief lid

26 okt 2013
    122
    0
    16
    Nieuwegein

CD 13, vorige maand ronde van 31 dagen dus zou nog wel vroeg zijn voor een eisprong. Ik was even benieuwd of iemand het herkende. Het was ook maar wen heel klein beetje. We wachten geduldig af😉

5. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw
    LH piek zoeken is net alsof wij Pokemon zoeken hahahahah

6. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Haha baby😂😂😂😂

Ik heb over een uur IUI.... fingers crossed🙏🏼

7. Barbsan

Barbsan Fanatiek lid

1 mei 2015
    1.727
    690
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    #227 Barbsan, 25 sep 2016
    Laatst bewerkt: 25 sep 2016
    Spannend Sophia! Ik duim voor je mee!

Hier net dus weer getest.
    Ik had volgens mij beter geen ovulatie testen kunnen gaan gebruiken. Ik word r geen wijs uit.
    Zelfs nadat ik na 8 jaar met de pil was gestopt had ik n regelmatige cyclus. Kan me niet voorstellen dat ik nu na 2/3 maanden pil ineens wel n lang cyclus zal gaan krijgen .. er staat weer niks tot amper n streepje.. dus ga steeds meer denken dat ik m gewoon gemist heb 😅
    Helemaal incl de pijn van gisteren.. maar ik tel even dat ik dus gisteren m'n eisprong heb gehad, maar test voor de zekerheid wel door! Spot ik m nog op n andere dag prima. :)
    Maar anders zit ik volgens mij na vandaag op t 'wachtbankje'

8. KleinMeisje93

KleinMeisje93 Niet meer actief

Ik heb nog steeds geen positieve ovulatietest. Vorigge ronde had ik die al op cd11. Het maakt me toch een beetje soort van onzeker :(

9. MissPistache

29 aug 2016
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Oké eisprong is duidelijk geweest.. wat nu?
    Ik ben onervaren met deze Ovu testen haha

Bijgevoegde bestanden:

10. Barbsan

Barbsan Fanatiek lid

1 mei 2015
    1.727
    690
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    MissPistache, nu heb je vandaag nog een laatste kans om er wat aan te doen :p
    En daarna is t eindeloos wachten haha

11. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Danpas: Om te kijken hoe dik je baarmoederslijmvlies is moeten ze wel een echo doen, maar ik veronderstel dan dat je die krijgt bij je afspraak.

@Sophia: Mijn duimen draaien voor een plakkerd! Hopelijk laatste keer, goede keer!

@KleinMeisje: Vorige maand had je natuurlijk wel een heel korte cyclus hé...dan is je eisprong altijd wat vroeger. Welke cyclusdag zit je ondertussen? (Sorry, ben het weer even vergeten...)

@MissPistache: Gisteren een positieve ovulatietest wil zeggen dat je vandaag of morgen je eisprong hebt. (Normaal ongeveer 12-36 uur na je positieve test) Dus ik zou het nog gezellig maken voor zover dat kan. En daarna op het wachtbankje!
    Let op! Een positieve test geeft niet je eisprong aan, maar wel de LH-piek die de eisprong in gang zet. Een positieve test wil zeggen dat je na 1-2 dagen je eisprong krijgt, maar niet dat hij al geweest is (je LH-piek is geweest dan).

12. MissPistache

29 aug 2016
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Haha shit, snel m'n visite eruit werken vandaag en hopen dat ik vanavond nog een kans maak :)
    Totaal onhandig dit met m'n verjaardag! Maar als het goed is springt je ei 24/36 u na lh piek, en het leeft 12 uur dus fingers crossed!!
    Dora26
    Je bent een encyclopedie aan informatie! Heel fijn om je hier bij ons te hebben :D

13. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Sophia, ook mijn duimen draaien voor je! Spannend!

14. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Haha gewoon zeggen: sorry mensen jullie moeten gaan er moet een baby gemaakt worden... dus hup hup wegwezen😂😂

15. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Best vreemd zo op de uitgestorven polikliniek in t ziekenhuis... we mochten net door de microscoop naar onze zaadjes kijken.... heel bijzonder en gelukkig was er veel bedrijvigheid😏😏

16. KleinMeisje93

@Dora26 ik zit nu op cd 12. Had trouwens paar dagen na mijn menstruatie wel heel licht bloedverlies met alleen afvegen.. misschien was hij veeel eerder geweest? Maar twijfel aan of het misschien geen bloed is geweest van 'te hard' persen op de wc😳 Morgen ochtend ga ik naar de huisarts ervoor want ik twijfel enorm. Mijn vriend staat erop dat ik onderzocht ga worfen want het beinvloed wel veel bij mij.. zoals onrustig zijn en erg onzeker en dat soort dingen, maarja. Als ik geen eisprong zou hebben dan zou ik ook niet ongesteld worden denk ik.

17. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Ik denk dat je er weinig mee gaat bereiken om naar een dokter te gaan nu... in de meeste gevallen moet je echt rekenen om minimaal 6 maanden 'ontpillen' (of andere anti conceptie). Je cyclus is niet altijd helemaal precies regelmatig maar heel erg onregelmatig is het ook niet. Daarbij ligt t vaak ook aan je leeftijd wat ze ermee doen. Als je 35 bent of ouder willen ze er nog weleens eerder aan beginnen maar als je rond de 20/30 bent vaak nog niet. Het blijft natuurlijk ook een wonder en dat alles op precies het juiste moment samenkomt en er dan een baby uit gaat ontstaan. Zolang je nog geen jaar bezig bent zou ik me niet teveel zorgen maken en onzeker worden (hoe moeilijk dat ook is als je iets heel graag wil)....

18. KleinMeisje93

@Sophia. Thanks voor je reactie.
    ik hoop dat ik wat geruster ben als ik morgen mijn huisarts heb gesproken. Praat altijd liever met de vrouwelijke arts van mij als de mannelijke omdat hij het vaak wegwuift voor mijn gevoel/idee. Ze houden eel alles netjes voor mij bij in bet systeem, dat als er iets veranderd aan mijn cyclus etc ik dat dan mag doorgeven aan hun en hun zetten het dan in het systeem zodat als er ineens iets is ze het kunnen nakijken of het normaal is of dat het iets anders kan zijn.

19. KleinMeisje93

Kwa anticonceptie heb ik vanaf mijn 14de ongeveer de pil geslikt tot rond mijn 18/19de waarna ik de mirena spiraal had genomen en die heb ik gehad tot mijn 22/23ste en had die dus dit jaar in maart laten verwijderen en daarna nog 1 maand de pil geslikt omdat ik nog heel even wilde wachten ermee en dan makkelijker mijn cyclus kon uitrekenen. Ik weet dus niet of ik nog aan het 'ontpillen' ben want de mirena was zonder hormonen.

20. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw

Oo spannend hopelijk is het deze ronde gelijk raak !!

Deel Deze Pagina