NOD-lijst 8 t/m 14 oktober 2016!

Discussie in 'NOD forum' gestart door Florina, 8 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Purkeltje: ik zie wel een tweede streepje staan :) dus ik duim voor je dat je test gaat oplopen!

2. Dit is een Action Early test en een kv! Ze waren eerst wat donkerder, maar heb ze even door laten lopen. De Action is daardoor wat gek geworden. Misschien teveel water gebruikt! Morgen doe ik weer een Action en woensdag weer een Action en een kv! ☺️

3. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Je kan natuurlijk tips vragen dat moet je zelf weten maar je moet je voorstellen wat er allemaal tegelijk moet gebeuren wil je zwanger raken. Ze noemen t niet voor niets een wonder. Temperaturen en seks hebben rond je eisprong en allerlei middeltjes gebruiken wil ook geen zekerheid geven. Is niet verkeerd bedoeld hoor wat ik zeg maar je bent er echt wel heel erg veel mee bezig. Elk gevoelletje of pijntje denk je veel te veel door. Na het eerste jaar zijn de meeste stellen zwanger en zo niet zijn er ook talloze opties. Natuurlijk is t logisch dat als je er klaar voor bent je het graag wil en er meer gefocust op bent maar blijf een beetje relaxed. Als ik terug kijk op de eerste tijd dat wij stopten met de pil had ik ook graag dat advies gehad van iemand. Onze weg naar een kindje is zo lang geweest en dat hebben we ook alleen maar kunnen volhouden door er een beetje ontspannen in te staan met het idee dat het echt ooit wel goed gaat komen....

Is maar een advies dit hoop dat je er wat mee kan.....

4. Littleindians

Littleindians Actief lid

27 feb 2016
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd wat sophia zegt is wel waar
    Al heb je nog zn regelmatige cyclus al voel je je ei nog zo duidelijk en heb je sex op dat moment..
    Er gelden een hele hoop andere factoren dan alleen dat.
    gemiddeld duurt het een jaar,dus ik zou me daar aan vast houden hoe erg je ook baalt na elke maand

Als je t echt wilt is natuurlijk elke maand te lang haha

5. Hier vandaag een bleehhhhh dag! Vanmorgen wel postief getest, maar ik zit helemaal onder de uitslag! Het jeukt enorm! Echt verschrikkelijk, nog nooit gehad! Op internet staat wel iets over zwangerschapseczeem, dus misschien is het dat! Heb niks anders gegeten of ander wasmiddel oid! Het is sinds ik licht positief heb getest! Vannacht dus niet of nauwelijks geslapen! Erg druk weekend gehad en oververmoeid. Vanmorgen in bed met mijn zoontje van 3 aan het stoeien en plots in een overwachte beweging, trapt hij recht in mijn buik! Ik schrok enorm! Kon hij niks aan doen, maar sinds dien ben ik echt bang. Vanmiddag wat bruine afscheiding gehad, dus ik zag de bui al hangen. Het was ook echt niet veel, maar alle 3 mijn vroege miskramen begonnen met bruine afscheiding. Het is maar bij 1x afvegen geweest en nu is het weer weg. Dus ik probeer hoop te houden. Voel me wel echt grieperig. Heb vanmiddag zelfs mijn zoontje even naar mijn moeder gebracht, zodat ik even kon gaan liggen. Is in al die 3 jaar nog nooit eerder gebeurd!
    Ik heb nu wat licht 'gevoel' in mijn buik, niet echt ongesteldheid krampen, maar beetje steekjes. Misschien was het vanmiddag toch een soort late innestelingsbloeding? Morgen maar weer testen, mocht hij donkerder zijn, dan is die bloeding niks ergs geweest!
    Zo spannend allemaal! Morgen nog meer testers!?

6. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Jeetje ik snap dat je geschrokken bent. En hee vervelend die uitslag... misschien morgen ff ha bellen als t ook zo jeukt. Denk dat t eerder idd een oude bloeding was aangezien t ook bruin was en als t nu weg is niet teveel zorgen maken (makkelijker gezegd dan gedaan 😂😂😂)

7. KleinMeisje93

KleinMeisje93 Niet meer actief

Ik begrijp je heel goed :)
    Hopelijk begrijp je mij ook,, ik wordt er gewoon een beetje gek van als dit 10 X oo een dag gezegd wordt tegen mij op dit forum,, op dit moment ben ik er rustiger over omdat ik ongesteld ben geworden, natuurlijk helpt het niet om er steeds mee bezig te zijn. Doe t op t moment ook wat minder maar als er telkens weer iemand erover begint tegen mij vind ik het ook niet meer leuk.

Over ieder pijntje en die dingen allemaal zocht ik voorheen ook altijd alles over op, dan kwam ik altijd op ergere dingen uit dan een zw :)

Heb volgende week maandag sowieso een afspraak staan bij de huisarts en ook meteen om te vragen over mijn 'vruchtbaarheid' door erge onzekerheden,, de laatste paar maand ook ovulatie testen gebruikt (op advies van de huisarts toen) en positief geweest en ook seks gehad rond die tijd, behalve vorigge maand omdat we toen niet bij elkaar waren.. dus dan wordt ik wat onzeker en zoek ik overal iets achter :)

Overigens houdt mijn huisarts ook alles bij voor mij, hoe mijn cyclus verloopt en dat soort dingen allemaal. Erg fijn vind ik dat :)

8. Hihi, ja geen zorgen maken is niet echt makkelijk! 😅😂 Mocht het blijven jeuken ga ik zeker de ha bellen. Als ik er vanaf blijf, dan trekt het gelukkig weer ver weg, maar als je eenmaal begint te krabben .... 😐 AgHH

9. emetje

emetje Fanatiek lid

24 sep 2015
    1.163
    0
    36
    Maar kleinmeisje mensen zeggen dit 10 keer tegen je omdat je erom vraagt. En dan is dat het enige juiste antwoord. Je bent pas 5 maanden bezig.. kom op! En dat is niet vervelend bedoelt maar je kan een zwangerschap niet eisen dat is een geluk/wonder dat je overkomt. Wij gebruiken ook ovulatietesten en ook als je dan op de juistw tijden seks hebt is de kans om zwamger te worden maar heel klein. En als je dat niet steeds wil horen moet je wellicht geen berichten meer plaatsen want ik vrees dat je dan toch steeds weer dit als antwoord gaat krijgen. Wellicht verstandig om bij je huisarts ook aan te geven dat je er zo over denkt. Misschien is het goed om er eens met iemand over te praten. Lijkt mij dat je zelf zo ook gek word.. hopelijk is een zwangerschap je snel gegunt!

10. emetje

emetje Fanatiek lid

24 sep 2015
    1.163
    0
    36
    Marjolein, wat vervelend zeg die uitslag! Hopelijk hebben we dan beide morgen weer een mooi testje :)

11. KleinMeisje93

Als ik erom vraag dan vraag ik het wel... -.-
    In de zin van: ben ik er teveel mee bezig?
    En dat de hele tijd blijf vragen..
    Terwijl ik alleen maar vraag wat iets kan betekenen omdat ik dat nog nooit gehad heb... ik zeg zelf toch ook steeds dat ik er teveel mee bezig ben maar dan hoeft het niet steeds door te gaan erover want het is wel duidelijk genoeg zo... zo voel ik me ook niet welkom op dit forum... alleen ondat ik er 'teveel' mee bezig ben,, en ik neem aan dat zo'n forum bedoeld is voor dames die vragen hebben.. de een is er meer mee bezig dan de ander.. so be it.

12. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Fijn dat jij wel snapt wat ik bedoel...

13. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Zoals jij vindt dat ik jou moet begrijpen moet jij misschien begrijpen dat t niet alle mensen binnen een jaar gegund is om zwanger te raken. Als mensen al een weg met bloed zweet tranen en verdriet hebben afgelegd van jaren en jaren en dan komt er iemand over elke steekje of pijntje helemaal in paniek vragen is dat ook niet altijd leuk.... maargoed er is genoeg over gezegd. Hoop voor je dat t snel raak is😊

14. KleinMeisje93

Dacht dat dit een forum was om alles te kunnen vragen ;) en niet om elke keer te horen 'je bent er teveel mee bezig' terwijl het 2 keer gezegd te hebben ook genoeg is ;) ik vraag om tips en ervaringen en niet om afgekat te worden. wat dus voor mijn gevoel zo overkomt.

Ik snap iedereen. Maar blijkbaar snapt niemand mij.

15. Danpas

Danpas Actief lid

25 jan 2016
    104
    65
    28
    NULL
    NULL
    Mijn vriend heeft al kinderen, dus is hij niet gecontroleerd.
    Bij mij hebben ze een echo gemaakt, eierstokken en baarmoederslijmvlies bekeken, mijn cyclus in kaart gebracht en bloed geprikt om hormoonhuishouding te controleren en uiteraard op soa.
    Ik voel mijn eisprong en zie m ook in de temp kaart. Ook zag ze m op de echo dat ie indd gesprongen was.
    Welke onderzoeken kunnen ze nog meer doen? Ik heb geen idee waar t aan kan liggen. Ik dacht eerst aan te dun baarmoederslijmvlies maar dat was t niet, en hormonen schijnen ook in orde.

16. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Jairy: Jammer meid... Best eerste dag van rood bloedverlies als dag 1 rekenen trouwens! Bruinverlies is niet dag 1...

@KleinMeisje: Wist niet dat je ondertussen ongesteld geworden was... Thermometer met 2 cijfers na de komma is nauwkeuriger en daar kan je dus makkelijker iets uit afleiden, maar met een gewone moet het ook wel lukken hoor.
    Verder... wat Sophia en de andere dames zeggen is helaas gewoon waar... Het is voor jou misschien héél lastig als ze je dat 10 of 20 keer zeggen, maar het is goed bedoeld en de waarheid. En heel fijn dat je huisarts alles voor je bijhoudt, maar je moet gemiddeld een jaar rekenen om zwanger te worden... Voordien zal hij echt niets voor je kunnen betekenen, ookal heb je regelmatig seks op je vruchtbare dagen, dat doet iedereen die zwanger worden en toch lukt het niet altijd in ronde 1, maar gemiddeld in een jaar...

Ik wil maar zeggen; neem wat rust... Focus je niet zo op dat zwanger worden en die vruchtbare dagen, dat heeft gewoon tijd nodig en kan je niet forceren, het gebeurt gewoon, een wonder zoals ze hier zeggen...

Voor zover ik het lees heeft ook niemand je afgekat en is iedereen gewoon heel beleefd. En we zijn hier om tips en ervaringen te delen, vandaar dat je misschien vaak die opmerking krijgt... Het is goedbedoeld, als tip en uit onze ervaringen... Ik denk eerlijk gezegd niet dat je het begrijpt als je je afgekat voelt; iedereen is hier super vriendelijk voor jou (en voor iedereen trouwens!). Mensen bedoelen het hier goed voor je hoor!

@Purkeltje: Op de gekleurde foto lijk ik een lichte schaduw te zien! Spannend!

@Marjolein: Hopelijk trekt het snel weg! Beterschap!

@Danpas: Bij mij hadden ze ook enkel een echo gedaan, bloed genomen, cyclus opgevolgd... Zaadonderzoek lijkt me toch slim om nogmaals te doen, het wil niet zeggen omdat je man al kinderen heeft, dat er nu niet iets veranderd kan zijn. Zelf heb ik een foam gehad, in Nederland doen ze eerder een HSG en lijkt me slim om dat te laten doen of toch eens voor te stellen. Daarbij kunnen ze kijken of je eileiders doorgankelijk zijn. Is zo'n onderzoek in orde, dan laten ze je normaal verder proberen. Is dat niet in orde, dan doen ze normaal een laparascopie om het beter te kunnen bekijken en eventueel op te lossen. Bij mij was alles in orde bij de onderzoeken die jij noemt, maar bij de foam (vergelijkbaar met hsg) zagen ze bij mij dat één eileiders slecht doorgankelijk was en dat er endometriose zat... Zo is alles in gang geschoten en ben blij dat ik ermee ben verder gegaan.
    Ik zou eens polsen wat ze denken van een hsg (is een pijnlijk onderzoek, maar normaal doen ze dat toch ook wel als je al een jaar bezig bent).

17. Dat zou fantastisch zijn! Ik duim ook voor jou!! Spannend!!! Hopelijk mooie oplopende testjes de komende dagen!!! ☺️

18. Danpas

Danpas Actief lid

25 jan 2016
    104
    65
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip. Ik zal het eens navragen.
    Dat zo een onderzoek pijn zou kunnen doen geeft niet. Een bevalling is ook niet pijnloos.en het gaat erom dat wij het toch wel heel fijn vinden om ooit een wondertje in onze armen te kunnen sluiten.

19. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Zeker doen en misschien ook nog eens naar een zaadonderzoek vragen; dat is niet pijnlijk natuurlijk ;) en kan ook geen kwaad!
    De onderzoeken en behandelingen zijn voor vrouwen idd vaak pijnlijk, maar zoals je zegt, dat heb je ervoor over als het moet!
    Succes gewenst in ieder geval!

20. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Dora26, ik vind het natuurlijk zeker jammer, maar we gaan niet klagen en volop door naar de volgende ronde. Ik heb overigens vanmiddag enkele vegen rood gehad, voor de rest alleen nog bruin, dus ik neem aan dat ik pas dag 1 moet tellen als het volledig rood is, toch? ( lekker smakelijk dit haha)

Deel Deze Pagina