als ik het goed heb is dat de dubbele indicator? je hoort van veel meiden dat ze soms een hele week een knipperende smiley hebben en daarna pas een vaste smiley. die knipperende smiley is nog niet je piek maar het stijgen van je oestrogeen. het kan frustrerend zijn als je die de hele week ziet maar weet dat je dan nog geen piek hebt gehad. je ei komt nog. bij het vaste smiley gezichtje zit je in je vruchtbare periode. je kunt in de aanloop hiernaartoe natuurlijk om de dag klussen en dan extra in je vruchtbare periode de gebruiksaanwijzing schijnt dit niet zo duidelijk te vermelden maar als je even google-d op clearblue met dubbele indicator dan vind je meer verhalen.ben benieuwd!!
Oh, is die knipperende smiley er als je teveel oestrogeen hebt? Ik lees namelijk op internet veel over oestrogeen dominantie dus dat zou bij mij verklaren waarom hij zo lang blijft knipperen. Ik denk dat ik dat heb en dat daardoor mijn cyclussen uit blijven ofzo.
tijdens de eerste 2 weken van je cyclus stijgt je oestrogeen hormoon. als deze een bepaalde hoogte bereikt, dan ziet de dubbele indicator dit. de website van clearblue zegt: Wanneer de test een toename in je oestrogeenniveau waarneemt, verschijnt het symbool voor hoge vruchtbaarheid (een knipperende smiley) wanneer je oestrogeen een heel hoog punt bereikt, is dit een teken voor je lichaam om een flinke dosis FSH (folikel stimulerend hormoon) te maken. dit zorgt voor de piek in LH. zodra de clearblue deze hormonen ziet in de juiste hoeveelheid dan stopt je smiley met knipperen en blijft in beeld staan. dit zijn je meest vruchtbare dagen. dus de dubbele hormoonindicator kan heel handig zijn maar als je oestrogeen iets te langzaam stijgt dan kom je soms testen te kort en dan kan ik me de frustratie voorstellen. dit zijn de klachten bij oestrogeen dominantie: Zwelling, vocht vasthouden van water Zware bloedingen Snelle gewichtstoename, met name rond heupen en billen Vetopslag op de benen Grotere cupmaat of gevoelige borsten Vleesbomen (myomen) Endometriose of een pijnlijke menstruatie Eetbuien Stemmingswisselingen, PMS, depressie of prikkelbaar Huilerig, vaak zonder aanleiding Slapeloosheid Wazig denken Afwijkende uitstrijkjes Vergrote kans op borstkanker en andere hormoongevoelige vormen van kanker (baarmoeder en eierstokken) als je je hierin herkent zou ik de HA bellen ,maar anders denk ik dat je helaas "gewoon" een langere cyclus hebt dan gemid....
dit volgende plaatje laat het verloop van je hormonen goed zien. de clearblue meet oestrogeen(knipperende smiley) en FSH/LH (vaste smiley):
en dit was het einde van de biologie les marielle31 het kan een prima hulp zijn voor je zoektocht naar je ei mits je dus de symbolen goed interpreteerd.nou is klussen een leuke bezigheid maar als je 1,5 iedere dag "moet' is de lol er zo af succes meis en laat je het weten hoe t gaat? Pitahaya, hopelijk is mijn verhaal zo een beetje duidelijk? blijft lastig he als je lichaam niet gewoon duidelijk is en iedere maand gewoon hetzelfde reageert... hier hebben onze mannen geen last van gelukkig want anders was het zwanger worden NOG lastiger xxx
Okay.. dus je oestrogeen moet wel stijgen voor een eisprong? Ik herken wel een aantal symptomen maar niet allemaal. Ik vind het maar ingewikkeld, al die hormonen. Lees over pcos wel dat er dan vaak sprake is van oestrogeendominantie. Mja... Ik weet ook niet wat er bij mij aan de hand is... Maar dat betekent dus wel dat die paarse ovulatietesten opzich nog wel betrouwbaar zijn... ? Maar dat ik nog langer had moeten doortesten of niet? Opzich is het wel een goed teken dat hij knipperde, maar dit was bij mij echt 9 dagen achter elkaar!
weet niet op welke dat je toen begonnen bent? stel je was op 9 januari ongesteld en je cyclus is gemid 35 dagen dan zou je nu moeten starten met de dubbele hormoon indicator test. je kunt dit bepalen via Ontdek wanneer je moet beginnen met testen op ovulatie met Clearblue. je zou dan 1 dag later beginnen dan de ideale omstandigheden maar ruim op tijd. denk dus dat het klopt dat je testen nog wit zijn. jouw eitje komt nog en ik denk net voor of tijdens dit aankomende weekend
ja oestrogeen zorgt ervoor dat je lichaam weet dat er LH gemaakt moet worden om het eitje te laten springen. het is een samenspel van hormonen die best interessant is.. vind ik dan denk echt dat jij met temperaturen een goed beeld kunt krijgen van wanneer en of je eitje daadwerkelijk springt. het zal je rust geven te weten dat je echt een eisprong hebt. mogelijk zat je in vorige periode net naast je eitje. zelfs al zit je qua timing perfect dan heeft een vrouw van onder de 35 maar ~30% kans op een bevruchting en de helft daar weer van heeft een goede innesteling. het is echt een kwestie van geluk hebben.
Ladies bedankt voor alle eerder genoemde informatie erg interessant, ook voor mij weer nieuwe dingen. Maar als ik het zo lees nog geen eieren in zicht dus. Vandaag weer getest maar zo te zien is mij ei dan toch later (verwachte hem morgen), want weer niet positief helaas. Klopt het dat er na je ei standaard 14 dagen later ongesteld wordt, dacht dit ooit gelezen te hebben.
Over het algemeen wel maar ook hier zijn er uitzonderingen. Ikzelf heb een luteale fase (periode eisprong tot menstruatie) van 12 dagen
Meiden, help! Die test van de kruidvat is de test van vanmiddag, die vond ik toch heel erg de goede kant op gaan. Die ander zijn de testen waar ik al een week mee test. Die doet niets! Wat is dit nou? Help!
Huh, is die van kruidvat nou opgedroogd gelijk qua streepjes of niet? Zal dit toch al je piek zijn dan? Wat vaag... ik snap het niet.
Als ik kijk naar mijn gemiddelde cyclus dan moet mijn eisprong pas echt volgende week dinsdag er zijn. Dus dan moet ik nog even geduld hebben. Nog 7 dagen... Maar ik had gehoopt dat mijn cyclus nu wel iets korter zou zijn dan 39 dagen. Maarja... waarschijnlijk niet. Maar ik heb ook soms het gevoel dat ik geen goed ei heb. Dus het is afwachten of er nu een goede eisprong komt. En temperaturen wil ik nu nog niet doen, maar misschien volgende cyclus toch maar eens...
Maar wat zie je zelf als je nu naar die kruidvat kijkt dan? Zijn de streepjes echt even donker? Hier wat zeurend gevoel in onderbuik... hopelijk groeiend eitje.