NOD-lijst 8 t/m 15 oktober 2015

Discussie in 'NOD forum' gestart door Typfoud, 3 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Wat een rotnieuws SJ!
    Bij pcos kun je vaak dmv medicatie een eisprong opwekken, waardoor je toch een cyclus krijgt. IUI is het injecteren van het zaad direct in de baarmoeder, waardoor de kans op bevruchting groter wordt. Ook houden ze dan je eisprong in de gaten dmv echo's zodat je je kans niet mist.

Als de kwaliteit van het zaad niet goed genoeg us voor IUI, dan zou je misschien in aanmerking komen voor ivf/ICSI. Maar dat is echt een aantal stappen verder.

Schrijf al je vragen op voor volgende week, dan kom je niet zo overspoeld weer naar buiten. En geef jezelf de tijd om dit een plekje te geven. Knuffel!

2. wens86

wens86 Actief lid

22 apr 2015
    479
    1
    0
    SJ86 heb je pb gestuurd ;)
    T komt wel goed je weet nu in ieder geval waar het aan ligt dat je nog niet zwanger bent.
    Het is heel moeilijk ik heb het ook nog steeds niet geaccepteerd maar het geeft je toch wel iets van rust omdat je een reden hebt :)

Hele dikke knuffel meid

3. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    He bah sj! Wat naar voor je! Ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden en dat je snel zwanger wordt! Hele dikke knuffel!!!

4. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Adje... dankjewel! Lief van je...

Ni84... wat lief dat je het allemaal even hebt uitgelegd. Heb jij ervaring met één van deze trajecten? Of misschien allebei..
    Ik vind het nogal wat allemaal. En.... vooral mijn lichaam die faalt. Dat vind ik niet te verkroppen op dit moment.. :(

Wens86... ik heb het ook al beantwoord. Praten wij wel op die manier verder...

Water.. ik denk dat er wel wat aan gedaan kan worden, maar het is gewoon een heel traject waar ik door moet. Stiekem hoopte ik nog dat er door de echo een verborgen zwangerschapje ontdekt zou zijn, maar dat is natuurlijk heel onrealistisch......
    Het nieuws wat ik toen kreeg, is wel even het tegenovergestelde..

5. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    SJ86 balen meid. Maar wel fijn dat de oorzaak gevonden is. Ze beginnen trouwens niet altijd meteen met iui. Ik heb in mijn eigen cyclus clomid geslikt en was in de 5e ronde met clomid zwanger van m'n dochtertje. Het is niet fijn maar nu kom je met hulp dichter bij je doel. Op zp is er een speciale groep voor vrouwen met pcos. Je zou je daarbij kunnen aansluiten voor lotgenoten en meer info over pcos en behandelingen. Sterkte met het verwerken van deze klap.

6. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Balen meid. Sterkte

7. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    iez..dankjewel voor je reactie. Op zich vind ik medicatie nog niet zo erg. Het is dan nog op eigen kracht...met een beetje hulp inderdaad. Ik ga ff opzoek naar die clubs....

Dankje laurazoey

8. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    O nee SJ! Wat ontzettend balen zeg! :(

Ik heb er zelf geen ervaring mee en ook nog weinig over gehoord maar kan me voorstellen dat je het voelt als falen. Ook al kun je er niks aan doen ! Ik zou denk ik hetzelfde hebben. Omgekeerd hebben mannen ook dat gevoel als hun zaad niet naar behoren werkt toch?! Vind dat niet vreemd.

Misschien wel fijn dat ze er nu achter zijn gekomen. Stel dat je nog maanden had moeten wachten... Wel spannend nu met het zaad onderzoek. Hoop dat alles goed is.

Misschien heb je er zelf al over nagedacht maar bij mij helpt het goed als ik vragen op schrijf en mee neem naar een afspraak.
    Misschien een tip om je te helpen ;)

Verder wens ik je heel veel succes! Hou je ons op de hoogte?

XXX

9. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wat een naar bericht. Ik heb dit jaar ook te horen gekregen dat ik verminderd vruchtbaar ben. Pcos is niet genoemd Door de gyn. Wel zei hij dat ik waarschijnlijk niet elke cyclus een eisprong heb. Mijn cyclussen schommelen tussen 35 en 44 dagen. Het is elke keer maar afwachten. Daarom test ik op advies van de gyn nu met ovu testen zodat ik weet wanneer en of er een eisprong is. Ook al is mijn cyclus zo wisselend, toch was ik zwanger vorig jaar. We hadden geluk volgens de gyn. Helaas is onze dochter tijdens de zwangerschap overleden...
    Van de gyn hoeven we maar een half jaar te proberen met ovu testen. Daarna ook aan de clomid. Dit om een regelmatiger cyclus te krijgen, dus vaker een eisprong.

Ik heb mij ook erg ellendig gevoeld door dit nieuws, maar na een poosje dacht ik: ik kan zwanger worden! Ik heb veel gehuild en er vier gepraat. Dat luchtte mij op. Sterkte!

10. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    SJ wat een naar bericht. Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Neem de tijd om het een plekje te geven. En inderdaad, zoals de andere dames al zeggen, er is gelukkig tegenwoordig veel over bekend en er zijn verschillende topics waar je je verhalen kan delen.

Water dat wist ik niet. Dat komt dan zeker door de clomid dat de kans groot is dat ze allebei springen? Wat normaal gesproken (zonder medicatie) springt er meestal maar 1 toch?

11. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    Mag ik op de NOD-lijst op de voorlopige datum van 11 oktober.
    Dalk, 33 jaar, 1e kindje, ronde 15

12. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Frummels, ik denk dat je iemand anders bedoeld. Ik heb geen verstand van clomid (gelukkig) ;)

Dalk welkom!

Ik zag in de nodlijst hiervoor dat ze het wachtbankje ook in de lijst hebben opgenomen. Zullen we dat hier ook doen? Dan staan alle dames die hun eisprong hebben gehad in het paars op de lijst.

13. rae

rae Bekend lid

17 mrt 2015
    576
    0
    16
    Medemblik
    Ow SJ dat was natuurlijk niet wat je wilde horen. Die stille hoop op goed nieuws en dan BAM alsjeblieft.
    Laat het bezinken en probeer positief te blijven. X

14. Sop86

Sop86 Actief lid

5 jun 2015
    314
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goed idee water27! :)

15. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Ik ben er zelf alleen niet heel handig in..;) dus als iemand zich geroepen voelt :p

16. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Pff... Ik word even gek. Gisteren schreef ik dat ik op 15 sep een wat dikker lijntje had, maar ik dacht niet positief. Daarna werden de testen steeds lichter. Nu heb ik gisteravond heel erg em vandaag een beetje pijn links onder in m'n buik. Normaal heb ik dat heel even rond mijn eisprong. Vanavond weer ovu test gedaan, super licht. Kreeg het lijntje niet meer op de foto...

Ik weet niet meer wat ik moet denken...

17. Sop86

Sop86 Actief lid

5 jun 2015
    314
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou ik denk dat ik gelijk op rood kan. M'n man wilt niet klussen omdat het teveel verplicht voelt terwijl vandaag echt dé dag zou zijn van m'n eisprong. In zit echt t*ring hard te balen nu misschien heel kinderachtig... Maar hij heeft geen idee hoeveel ik er mee bezig ben. Misschien teveel, ik denk het zelf niet. Maar goed laatste keer klussen was maandag, kleine kans dat dat ists gaat worden maar goed wie weet. Ik denk dat het de komende dagen er niet meer in zit.
    Sorry voor mn gezeur

18. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    SJ: Ik heb gelukkig geen ervaring met mmm. Maar mijn zus wel, daarom heb ik me toen helemaal ingelezen, zodat ik haar kon steunen en begreep. Vandaar dat ik je het wel kon uitleggen ;)

Water: goed idee dat paars op de lijst, meteen wat gezelliger dan al dat zwart. :)

Ovutesten: hier nog steeds negatief,hopelijk beginnen ze snel op te lopen, dan is mijn cyclus niet zo lang...

19. lindaatje22

lindaatje22 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.119
    0
    0
    Herbalife
    Zuid Holland
    Voor F eerst al 3 dagen rond 13u ovu testen gebruikt...ben benieuwd de komende dagen. Alleen vrijdag zitten wij in Barcelona en of ik t elke dag van t weekend red,..door m'n honeymoon weet ik niet😄😄

20. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Lieve dames.....

Wat fijn dat er zoveel dames zo met mij meeleven.. het doet mij heel goed. Heb er gisteren met mijn man over gehad en er ook even echt om moet huilen... ik voel me rot en ook ben ik mijn vrolijke zelf nu even niet....

Daarentegen.. heb ik natuurlijk wel wat gelezen op dit forum en wat gesprekken gehad via PB.....
    Misschien onderschat ik het wel... maar ik vind het idee om eerst met clomid te starten nog wel oke. Als een pil aan het begin van iedere cyclus mijn lichaam kan ondersteunen, dan vind ik dat helemaal niet zo'n gek idee..
    Wat mij meer steekt zijn dan de evt. bijwerkingen van die pil.... of het idee dat dit een start kan zijn van een lange MMM....

3 muisjes... dankjewel voor je medeleven en je lieve woorden. Het is inderdaad wel fijn dat ze het nu al hebben ontdekt.. stel dat ik nog eerst een paar maanden door moest proberen... dat had dan toch geen zin? In ieder geval is de kans om zonder hulp zwanger te worden voor mij nog kleiner dan voor de rest van de vrouwen..
    Bedankt voor de tip. Ik ga sowieso dingen opschrijven en meenemen. Ik heb gewoon wat algemene vragen, zoals bijv. of PCOS ook de oorzaak kan zijn van de in totaal 5 dagen positieve zwangerschapstesten.... en of daarom mijn ovu testen zo schommelen..

Mimi... hoe ben jij er mee om gegaan? Hoop zo dat ik mij niet zo rot blijf voelen.... dat het iets van een paar daagjes is, omdat ik het moet verwerken.. Als ik jouw verhaal lees, denk ik dat het ook PCOS is. Zeker omdat je ook noemt dat je mogelijk aan de Clomid gaat starten. Dan zie ik vaak als behandeling staan bij PCOS. Voor jou wel heel fijn dat je zelf zwanger KUNT worden.. dat is bij mij nog maar de vraag. Bah! Dat vrouwenlichaam ook soms....
    Praten helpt denk ik inderdaad.. ik moet maar even met mijn man overleggen of hij het goed vindt als ik het met vriendinnen bespreek. Bijna al mijn vriendinnen weten dat ik er mee bezig ben, dus ja... die zullen zich vast wat afvragen...
    En op jouw verhaaltje..... lastig hoor dat het zo onduidelijk is..
    Toch maar om de dag blijven klussen.... :)

Frummels...dankjewel! Ik ben ook al op zoek naar gerichte topics en heb ook wat gesprekken via de priveberichten... heel fijn! Maar ook het medeleven in dit NODforum doet mij heel goed.

Rae.. dankjewel! mijn positiviteit is wel wat afgenomen moet ik eerlijk zeggen, maar dat komt (hopelijk) wel weer terug...!

Sop86.. dat is vervelend zeg! Je kunt m ook niet dwingen. Misschien even na deze cyclus uitleggen dat je die momenten wel heel erg nodig hebt.... ik heb ook niet altijd zoveel zin, maar als ik zie dat dit HET moment is.. dan zet ik mij er ook gewoon effe toe... andersom ook. Heel romantisch is het dan niet, maar ja... ik wil graag moeder worden... Ik begrijp je helemaal!

Ni84..hmm ok! Wel echt fijn. Hoe is het inmiddels dan met je zus. Is ze nog moeder geworden of misschien op dit moment zwanger?

Deel Deze Pagina