@Frummel: dag 26, bij mij zegt de gyn 1e dag helder verlies aanhouoden. @de rest succes met de klus periode, de ovu testen zien er goed uit! ik ga vanavond ook de eerste test wagen
Dank je wel! Ik was van de week bij de huisarts voor m'n onregelmatige cyclussen. Toen gaf hij me 'klus' advies: om de twee dagen (!) omdat er dan weer genoeg zaadjes aangemaakt kunnen worden.. Ik was lichtelijk in shock haha. Hoorde hier van sommige elke dag en van andere weer om de dag dus dat deden wij braaf. Het zal toch nog niet gelukt zijn omdat wij het 'te' vaak gedaan hebben..? Ik vind het een nogal apart advies. Hoe denken jullie erover?
Heel toevallig een paar berichtjes terug zei ik het nog haha. Om de dag is idd beter vanwege het zaad van de man. , maar dan wel de dagen voor tot een dag na je eisprong omdat je dan het meest vruchtbaar bent. Maar aangezien je een onregelmatige cyclus hebt raden ze idd aan om dan gewoon de hele maand om de dag te klussen. Ik zou het dan zellf op 1x in de 2 a 3 dagen houden aangezien het zaad van een man wel een paar dagen kan overleven dus om de dag word natuurlijk wel een hele taak elke maand opnieuw haha.
M'n huisarts zei zelfs nog een dag ertussen; om de twee dagen. Dat is wel heel handig ja! Op de dag van de eisprong. Ik weet alleen nooit van te voren wanneer m'n eisprong is helaas. En om nou om de twee dagen te klussen ben ik bang dat ik hm mis..
Heb Mn bericht ff aangepast haha lees maar ff zoals ik al zei een man zn zaad kan wel 3 dagen overleven dus 1x in de 2 a 3 dagen is meer dan zat.
Ik heb begrepen dat om de dag het beste is, dus dat doen wij dan ook braaf. Vorige keer was ik gelijk zwanger (weet niet of het daar aan lag hoor).
Hoi, Na een aantal keren voor controle in het ziekenhuis geweest te zijn (om gebruik Menopur te volgen) een kleine update... Tot vorige week leek er weinig actie in te komen. Weinig groei baarmoederslijm en geen follikels. Daarom kreeg ik afgelopen vrijdag een Pregnyl1500 spuit om de boel aan te zwengelen. Vandaag weer teruggekomen en wat denk je... Baarmoederslijm is inmiddels al oké (8.4 cm) en er zijn massa follikels te zien. Voor het leuke eigenlijk teveel. Twee zitten inmiddels boven de 13 mm en ze hopen dat die twee lekker doorgaan en de rest wat achterblijft. Lastig, want die zijn ook al rond de 12. Afgesproken is nu dat ik vanavond nog Menopur spuit en daarna morgen niet. Woensdagmiddag weer een afspraak en hopelijk geeft dat meer duidelijkheid. Het spannende in dit alles was eerst (M.n. vorige week dan) gaan we het voor de zaterdag halen (want dan gaan we een weekje op vakantie). Nu is dat wel veiliggesteld,ie zaterdag wordt wel gehaald. Nu is het vooral de vraag: zullen er straks niet teveel follikels zijn, waardoor het uiteindelijk nog niet door kan gaan (lees: geen Ovitrellespuit zetten om eitjes te laten springen en een negatief vrijadvies (gek woord)). Ik houd jullie op de hoogte.... Liefs, Veldmuisje
@veldmuisje: hoop idd niet voor je dat je overstimulatie krijgt. Dan heb je een ronde voor 'niks', zou zonde zijn. @water: om de 2/3 dagen mort idd voldoende zijn
Water: de ronde dat ik zwanger werd waren we op huwelijksreis en deden we het elke dag, dus zwanger worden op die manier kan wel hoor Volgens mij is ie zaad sneller of beter als je even wacht. Ik hoor zelf altijd om de dag vrijen en in principe volg ik ook dat advies, maar het is soms ook meer of minder. Veldmuisje, wat geod dat die spuit zo goed zn werk heeft gedaan. Hopelijk rijpen er niet te veel, dat zou echt super balen zijn.
Dank jullie wel dames! Dat wordt dan juist even in houden in vruchtbare periode.. Misschien dat dat helpt 😉
♥ NOD lijst 8 t/m 15 SEP 2015 ♥ 8: (4) Lindaatje, 33 jaar, ronde 5 na mk, 3e kindje Zustertje, 28 jaar, ronde 4, 2e kindje Vissertje84, 30 jaar, 3e rondje, 3e kindje water27, 29 jaar, ronde 4, 2e kindje 9: (4) Zwangels 32 jaar, ronde 3, 2e kindje Lays, 28 jaar, ronde 2, 1e kindje Patrica1984, 31 jaar, ronde 4 na bbz, 1e kindje Wiella, 29 jaar, ronde 5, 2e kindje 10: (7) Kippetje13, 31 jaar, ronde 2, derde kindje Bintje83, 31 jaar, ronde 2, tweede kindje Trotsemama1990, 25 jaar, ronde 9, 3e kindje Beeb1987, 28 jaar, 13e ronde, 1e kindje Mien30, 29 jaar, 2e rone, 1e kindje Fiol, 39 jaar, 6e ronde, 2e kindje Frummels, 28 jaar, 2de ronde na MA (ronde 7), 1ste kindje 11: (2) Vlinder89, 25 jaar, ronde 2, tweede kindje BBoom, 30 jaar, ronde 2, tweede kindje 12: (4) Parelbloesem, 27 jaar, ronde 1, 2e kindje Littlegirl1989, 26 jaar, ronde 1, 1e kindje Manna, 27, ronde 2, eerste kindje ProudMommy86, 28, ronde 3, 2de kindje 13: (4) Queenie707, 27 jaar, 4e ronde, 1e kindje Huclau, 32 jr, 5e ronde na mk, 2e kindje wens86, 29 jaar, ronde 7, 1e kindje Smurffin, 27 jaar, ronde 8, 2e kindje 14: (4) Florenthe, 40 jaar, ronde 2, derde kindje Help85, 30 jaar, ronde 6, 1e kindje Marianne, 31 jaar, ronde 9, 1e kindje Monique93, 27 jaar, ronde 2, 2e kindje 15: (5) Hummeltje 1, 32 jaar, ronde 14, 2e kindje Rae, 31 jaar, ronde 9, 4e kindje PeAn, 32 jaar, ronde geen, 5e kindje Discover, 34 jaar, ronde 3, 1e kindje IEZ, 34 jaar, ronde 1, 3e kindje Datumloos: (7) Aleeyah, 27 jaar, ronde 1 na MA, 1e kindje Gerbera, 28 jaar, ronde 1 na MA, eerste kindje Dege, 24 jaar, ronde 10, eerste kindje, eerste IUI Veldmuisje, 27 jaar, ronde 2, tweede kindje Mams 27jaar, 2e kindje, 1e ronde Meepie84, 31 jaar, ronde 6, 1e kindje Ni84, 31 jaar, 3de ronde, 3de kindje Buiten de lijst: Totaal: 41 Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (4), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR of vul de lijst zelf aan met je: naam, leeftijd, ronde, en hoeveelste kindje. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. NIET KOPIËREN! DAT WERKT NIET!
Wij houden inderdaad ook om de dag aan, heb er niet zoveel moeite mee haha. Mijn man heb ik ook opgedragen om die andere dagen niet zichzelf te helpen, haha. Pfff, die ovulatietesten klinken echt als gedoe zeg, haha. Lijst wordt steeds langer!
Ik vind ovulatietesten juist erg handig haha. Geen gedoe, alleen een snel antwoord of je wel of niet je eisprong hebt en je kan precies zien wanneer hij er bijna aankomt het werkt hetzelfde als een zwangerschapstest...ff piesen...staafje erin (of er overheen plassen) en thats it haha niks ingewikkelds aan. Gewoon op dag 10 beginnen (als je een regelmatige cylcus hebt van +- 28 dagen) en dan 4 dagen lang elke dag een test doen...als de 2 strepen gelijk zijn heb je bijna je eisprong dus is het tijd om te klussen haha.
De lijst wordt idd lang, wel gezellig! Ovulatietesten leken mij eerst ook een heel gedoe maar als je eenmaal door hebt hoe het werkt (en welke bij jou werkt) dan is het wel een handig hulpmiddel .
Ik ben sinds gisteren begonnen met ovutesten, nog nooit eerder gebruikt... Maar ik twijfel of ik maandelijks een eisprong heb, daar hoop ik nu zicht op te krijgen. Spannend hoor! Tot nu toe is ie negatief, nu zou het ook al voor de kortste cyclus zijn. Nog 8 dagen en we zitten aan mijn langste cyclus tot nu toe... Ben benieuwd! Veldmuisje, hopelijk precies 1 of 2 mooie eitjes! Mooie testen zag ik al voorbij komen! Gezellig maken doen we ook buiten dé periode om, gewoon omdat het leuk is. Natuurlijk ook fijn dat we het zand vernieuwen
Ik heb vanochtend een clearblue ovulatietest gedaan en had meteen een smiley!!! Zo blij! Gevoel dat ik eindenlijk weer zicht heb om mijn cyclus. Als mijn eisprong morgen is vervroegd wel mijn NOD, maar ik wacht het eerst nog even af.
Frummels: Wat fijn! Veel klusplezier . Mijn NOD is wrs ook eerder en buiten deze lijst (5 of 6 sep) maarja maakt niet uit hahah. Dit groepje vind ik toch leuker dan de andere .
FrummelsOh wat fijn he die smiley! Ik werd er ook altijd zo blij van lekker begin van je dag. Ni84 ik snap dat je ovutesten bent gaan gebruiken, maar daarmee bevestig je niet dat je ei daadwerkelijk gaat springen he. Dat doe je dan weer met het bijhouden van je temperatuur