Nod lijst 9 tot met 16 december

Discussie in 'NOD forum' gestart door Ladylola, 3 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirya

Mirya Bekend lid

15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik vind het beide lang duren. Eerst afwachten wat mijn cyclus gaat doen. Nog steeds ben ik wel bang dat er weer zo'n lange cyclus tussen gaat zitten. Ik ben nu heel blij dat mijn ovulatie test sinds vandaag licht oploopt. Dat betekent hopelijk rond het weekend een eisprong. Hulde aan deze testen!

En dan begint het lange wachten weer haha! Gelukkig is er genoeg afleiding tussendoor met alle feestelijkheden de komende tijd ;)

2. Sop86

Sop86 Actief lid

5 jun 2015
    314
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank!! 😁 Ik ga er werk van maken zonder dat m'n man het als
    Moeten ziet want daar knapt ie erg op af ookal
    Willen we heel graag kindjes... Lastig he😜

3. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Ik vind trouwens de periode tot aan NOD ook erg lang duren hoor! Heb een behoorlijk korte cyclus, dus moment na menstruatie tot aan ei is maar heel kort.. Tegen die tijd dat de menstruatie over is, kan ik al bijna beginnen met klussen! Maar daarna, die twee weken wachten.. Bah! Haha! Achja, het hoort er allemaal bij :)

Mag opzich nog van geluk spreken met zo'n korte cyclus, regelmatig kans om het weer te proberen! En hoef dan ook zeker geen 1.5 tot 2 maand te wachten zoals sommigen hier op het forum...

Ik heb een beetje gelezen hier op het forum over pendelen en toen ik er over las herkende ik het! Wist niet dat dit pendelen heet! Oude buren van mij gebruikten deze methode om te kijken of de vrouw zwanger was van een jongetje of meisje. Drie keer over gaf de pendel het goed aan! (ketting met ring boven zwangere buik houden)

Gebruik het zelf heel af en toe ook eens op mezelf, maar dan meer met toekomst vragen, hoeveel kinderen en welk geslacht. Toen ik nog met mn ex was gaf de pendel elke keer hetzelfde antw. Nu ik een andere partner heb, is de pendel ook veranderd.

Heb gisteren en vandaag een aantal keer geprobeerd bij mezelf. Met de vragen: Wordt ik deze maand zwanger, test ik deze maand positief, test ik volgende maand positief, wordt het een jongetje (streepje) of meisje (rondje)

En wat zegt de pendel? Deze maand zwanger, volgende maand positief testen en stom verbaasd, bij de vraag welk geslacht, geeft de pendel eerst een rondje en gaat direct over in een streepje! Als ik dan vervolgens de vraag in gedachten neem, krijg ik een tweeling bevestigt de pendel dit..

Haha! Zou het waar zijn? Vast niet, maar zou wel super gaaf zijn natuurlijk :D Voor nu maar gewoon blijven klussen en testen en daarna duimen dat het gelukt is!!

Wie van jullie heeft laten pendelen, en kwam dit uit of niet?
    Ik hou de pendel topics al een beetje in de gaten, maar er wordt niet heel veel gependeld op het moment, jammer! Had graag gekeken wat de pendelaars hier op het forum voor mij zouden voorspellen..

4. Koekie2

Koekie2 Fanatiek lid

6 jul 2015
    2.085
    216
    63
    Ik ga buiten deze lijst vallen.. gister ben ik naar het zh geweest en was er nog steeds maar een kleine follikel van 13mm. Op dag 16 is dat heel klein. Donderdag weer terug en dan zien we het wel.
    Ik verwacht dus mocht hij langzaam doorgroeien dat ik pas eind volgende week een mooie grote heb zodat het kan springen

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Balen koekie 😔

Nienke87 hopelijk komt je pendel uit!

Ik heb ook korte cyclussen, na mijn menstruatie duurt het maar 6-7 dagen tot m'n ei dus die tijd gaat erg snel. De dagen na m'n ei (LF 12/13) duren het langst, dan is het echt afwachten.

6. Mirya

Mirya Bekend lid

15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jammer Koekie, hopelijk groeit de follikel goed zodat je eind volgende week een mooie eisprong hebt.

Spannend Nienke87! Een tweeling lijkt mij wel heel bijzonder. Ik weet niet of die pendels vaak uitkomen, maar zie ze regelmatig onder iemands handtekening staan.

Fijn om een korte cyclus te hebben. Lijkt mij ook wel wat ;) Al moet ik zeggen dat ik nu wel blij ben met een cyclus van ongeveer 35 dagen.

7. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Aah koekie! Gewoon hier blijven plakken hoor! Hopelijk komen er mooie eitjes aan voor je.

Vind dat pendelen wel een gedoe hier. Zit hier al heel wat jaren. Maar sinds de afgelopen jaren zijn er zoveel regels. Begrijp niet hoe dames aan zoveel pendels komen, want dat betekend dat je iedere avond non-stop moet wachten tot er eentje zijn topic online gooit.

Nienke positieve instelling kan zeker helpend zijn hoor en ik snap dat jij er anders in staat dan ik. Alleen als je ervaring heb met nummer 1 lang en moeilijk. Nummer 2 lang en een miskraam, is een positieve mindset vinden gecompliceerd.

8. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Sorry ladylola, bedoelde het verder niet verkeerd :( Ik snap dat het moeilijk is om positief te blijven na zo vaak proberen, en nog een mk, en ook wetende dat het bij je eerste kindje ook erg lang geduurd heeft.. Probeerde je beetje op te beuren, maar had het misschien anders moeten opschrijven. Sorry! Iig sterkte en succes meid! Hoop voor jullie dat er toch een positieve test komt en dat het kleintje dan bij jullie blijft..!

Koekie, hopelijk blijft je follikel groeien en komt die toch mooi vrij volgende week!

9. tafelkleedje

25 nov 2015
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Zou ik hier ook op de lijst toegevoegd kunnen worden? Ben helemaal nieuw op dit forum maar heb deze lijst al helemaal gelezen. Tafelkleedje, 28 jaar, 1e kindje, 7de ronde. Nod is 15 december, ben normaal gesproken vrij regelmatig dus ben benieuwd!!

10. Love1990

♥ NOD lijst 9 t/m 16 december 2015 ♥

9. (4)
    Koekie2, 29 jaar, 3e kindje, ronde 5 (3e ronde Clomid 50mg)
    Love1990, 25 jaar, 2e kindje, ronde 2
    Maani, 33 jaar, 2e kindje, ronde 1 na MK
    Raniyah, 30 jaar, 3e kindje, ronde 1 na MK

10. (4)
    Ladylola, 31 jaar, 2e kindje, ronde 16 (mk ronde 9)
    Suzies, 31 jaar, 1e kindje, ronde 9
    Stefanie100, 22 jaar, 1e kindje, 1e ronde na MK
    Vickske, 28 jaar, 1ste kindje, ronde 24

11. (2)
    Bv1hoven, 37 jaar, 2e kindje, ronde 17 (mk ronde 8)
    Nienke87, 29 jaar, ? kindje, ronde 5

12. (3)
    Vaya2014, ? Jaar, 1e kindje, ronde 3
    jozefien85, 30 jaar, 2e kindje, ronde 9
    Sop86, 29 jaar, 1e kindje, ronde 8

13. (2)
    IrisBloem, 34 jaar, 1e kindje, ronde 3
    Lissy1986, 28 jaar, 1e kindje, Ronde 3

14. (1)
    Iez, 34 jaar, 3e kindje, ronde 4

15. (2)
    Mirya, 35 jaar, 1e kindje, ronde 6
    Tafelkleedje, 28 jaar, 1e kindje, ronde 7

16. (0)

datumloos (0)

Totaal: 18

Wachtbankje (0), Zwanger (0), Ongesteld (0), MMM (2), Negatieve test (0), Twijfel-/tuurtest (0)

WIL JE OP DE LIJST? GEEF DAN DE VOLGENDE GEGEVENS DOOR of vul de lijst zelf aan met je: naam, leeftijd, hoeveelste kindje en ronde. En HEEL BELANGRIJK pas dan ook de totalen aan onderaan. NIET KOPIËREN! DAT WERKT NIET!

11. Love1990

Welkom tafelkleedje, je staat op de lijst.

Ladylola, jullie hebben ook al heel wat meegemaakt. Ik snap dat positief blijven in jullie situatie niet gemakkelijk is. Ik hoop voor jullie dat er binnenkort een mooie positieve test is!

12. Maani

Maani Fanatiek lid

20 jan 2014
    2.394
    625
    113
    Amsterdam
    Ik denk dat een ieder zo z'n verhaal heeft en bij de ene gaat het inderdaad een stuk moeilijker als bij de ander. Neemt niet weg dat het inderdaad voor sommigen moeilijk is om dan positief te blijven. Maar als we t dan toch over een positieve instelling hebben:

We gaan met z'n allen voor een roze kerst toch dames? :D
    Dat het maar positieve testen mag sneeuwen! 👍

Zijn er al dames die hun ei hebben gevonden 😁
    De mijne is denk de weg kwijt 🙈

13. Love1990

😂😂😂 ik lig in een scheur

Ik gebruik deze maand geen ovulatietesten, ga af op m'n ovulatiepijn. Gisteravond al veel pijn gehad maar niet zoveel als normaal. Ga er vanuit dat m'n eitje vandaag of morgen springt, dat is nog even afwachten. Als m'n ei vandaag springt, dan is m'n NOD 8 december en val ik net buiten de lijst.

En ik ga ontzettend m'n best doen om m'n voeten warm te houden 🙈 Las een topic in zwanger worden dat je voeten in verbinding staan met je baarmoeder.

14. tafelkleedje

25 nov 2015
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt dat ik in de lijst sta! Moest wel lachen om dat voeten warm houden. Sinds mijn man weet dat er bepaalde plekken op je voet in verbinding staan met je baarmoeder volgens de voetreflexologie drukt hij hier elke avond op. Heel lief maar weet niet of ik hier zo in geloof haha

15. Maani

Maani Fanatiek lid

20 jan 2014
    2.394
    625
    113
    Amsterdam
    Hihihi 👍😉 lachen is gezond! Dat moeten we meer doen! No stress!

Ik ga ook voornamelijk af op de ovulatiepijn in combi met temp. Ondanks dat ik erbij test, maar vanwege korte LH piek kan ik die zomaar mis lopen.
    Gister wel wat steekjes, maar ook niet zoals gewoonlijk. En temp ook nog laag. Dus ik denk dat t eitje me toch nog ff laat wachten!

En wat de voeten betreft, dat klopt. De voeten en de buik warm houden. Niet heet maar warm. Ik geloof er absoluut in. Heb dat de vorige keren ook gedaan en was wel zwanger toeval of geen toeval (ook al is t vervolgens niet blijven zitten). Maar het schijnt de innesteling te bevorderen. Zo zijn er meer tips!
    Ik zie t maar zo van, baat het niet dan schaadt het niet! :D

16. Love1990

Ik heb 3 paar sokken aan en een warme trui, ben alvast het nestje aan het voorverwarmen 😬

Maani, tempen gaat hier niet lukken omdat ik regelmatig m'n bed uit moet voor dochterlief. Voorheen wel ovutesten gebruikt om te kijken of de ovulatiepijn echt van een ovulatie kwam. Maar de pijn verschilt wel elke ronde. Soms kan ik bijna niet functioneren van de pijn en soms is het best te doen. Dus ik twijfel regelmatig.

17. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Ik verwacht mn ei vrijdag. Vanavond ovu test, mocht die dan nog niet knallen, ga ik morgen in de ochtend nog weer testen.

Net op de wc kwam ik wel tot de conclusie dat er op t moment erg veel rekbaar slijm aanwezig is. Meer dan voorgaande maanden.. Van de week al wel iets, maar nu was t toch nog wel heel wat meer.

Vanavond staat er weer een gezellig avondje op het programma, dus ben benieuwd!

Je kunt je ei niet voelen toch als je op een bepaalde manier in bed ligt? :) Gisteravond lag ik wat schuin op mn linkerzij/buik, en ineens meende ik iets van een bolletje te voelen thv mn eierstok. Ik heb het verder maar genegeerd, want kan het me niet voorstellen! (voor mijn idee een beetje de prinses op de erwt)

18. Maani

Maani Fanatiek lid

20 jan 2014
    2.394
    625
    113
    Amsterdam
    @love: ik moet zeggen dat het bij mij geen effect heeft op m'n temp als ik er in de nacht een keer uit moet. Temp al een tijdje om een goed beeld van m'n cyclussen te krijgen en temp is vrij stabiel. In de zin van voor m'n ei elke maand dezelfde temp, ook als ik in de nacht dus opgestaan ben. Er kan hooguit een verschil van 0,1 in zitten. Dus wat dat betreft wel fijn en heeft me afgelopen maand ook geholpen met t bevestigen van m'n ei. Na m'n ei heb ik behoorlijke stijgingen. Dus zit er met smart op te wachten!
    Jump egg jump!!!

@ Nienke: veel plezier vanavond! :D
    Enne een bolletje voelen... Ik voel heel veel, maar nog nooit een bolletje gevoeld 😁 maar zeg nooit nooit he!

19. Love1990

Volgens mij kun je je ei zelf niet voelen 😅 De follikel is maar zo'n 2 cm groot (klein 😝 )

Misschien ga ik dan toch eens overwegen te tempen, maar we zitten nog maar in ronde 2 dus we laten nu de natuur z'n gang nog gaan. Voor dochterlief zo'n 8 maanden geoefend voordat het raak was, dus ik ga er niet vanuit dat het nu zo snel raak zal zijn. Vanaf 6 maanden wil ik sowieso weer beginnen met ovulatietesten.

20. Maani

Maani Fanatiek lid

20 jan 2014
    2.394
    625
    113
    Amsterdam
    Het zegt niks he, hoe lang/kort het de vorige keer duurde voordat je zwanger was. Veel mensen gaan het toch vergelijken bij een volgende zws. Het kan maar zo dat het dit keer wel eerder lukt. Je weet maar nooit!
    Ook al schijnt 8 maanden niet heel lang te zijn (gemiddeld binnen een jaar toch).

Bij m'n zoontje was ik meteen in ronde 1 zwanger na het stoppen met de pil. Toen was ik 31 jaar, waarvan al 17 jaar aan de pil. Dus ik voelde me werkelijk onwijs gezegend dat het direct raak was en ook helemaal goed ging! Maar zo zie je maar weer, dat hoe makkelijk dat gegaan is totaal geen garantie geeft bij een volgende zwangerschap!
    Niet dat ik er weer op gerekend had. Maar ik had ook niet gedacht aan twee miskramen. En nu is t maar afwachten hoe een eventuele volgende zwangerschap zal verlopen. Maar goed, als ik hier op t forum alle verhalen lees dan zie ik dat het zoveel erger kan.

Ik lees ook mee bij de dames die herhaalde miskramen hebben gehad. Pff... Als ik die onderschriften/handtekeningen lees, daar word je echt heel erg verdrietig van. Zo knap dat de dames die al zoveel hebben door gemaakt het toch maar blijven vol houden! Echt onwijs respect voor.

En ook de dames die al lang aan het proberen zijn, waarbij het onduidelijk is waarom het niet lukt. Wat dat betreft is en blijft het een mooi wonder! ❤️

Deel Deze Pagina