NOD lijst april 2025

Discussie in 'NOD forum' gestart door BFRP, 26 feb 2025.

1. SSWF

SSWF Actief lid

28 feb 2025
    120
    60
    28
    Vrouw
    Januari is ook nog heel recent! Kan me voorstellen dat dat nog moeilijk is.

We hebben nooit echt een grote kinderwens gehad. En dat vind ik lastig te zeggen hier op het forum. Onze dochter is heel cliché wel echt het mooiste in ons leven nu.
    Uit ‘praktische overwegingen’ (mijn leeftijd en leeftijd dochter) gaan we nu voor een 2e, want we weten dat we er nooit echt het gevoel bij gaan hebben, maar hebben ook niet zoiets van er komt echt geen 2e. Ik zou gewoon heel graag de babyperiode over willen slaan want daar heb ik niet zoveel mee. Ons leven is nu zo fijn en dat haal je weer helemaal overhoop. Maar we weten ook dat dat maar voor even is.

Ik heb wel echt de knop omgezet en er is een teleurstelling als ik niet zwanger ben. Maar de twijfels blijven.

2. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal, ik kom mij ook weer melden en de leeftijd van de club wat opschroeven ;)
    In november en februari een miskraam gehad met 7.2 en 8.3 weken. Op wonderbaarlijke wijze waren we nu we voor de 2e gaan ineens snel zwanger. Voor de eerste ging het ook 2x mis, dus hopelijk is nu ook driemaal scheepsrecht. In april hebben we de intake op de poli herhaalde miskramen, maar we hebben gezien onze leeftijd besloten dit niet af te wachten. Eerder al genetisch onderzoek gehad waar niets uit is gekomen. Succes allemaal deze maand :thumup:

Miireii87 vindt dit leuk.
  3. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    NOD lijst 1 t/m 30 april 2025

We gaan voor roze!

1 April (0)

2 April (1)
    SSWF - 2e kindje - 35 jaar - ronde 3

3 April (1)
    LizMe - 2e kindje - 31 jaar - ronde 1 na mk

4 April (2)
    Livsophia - 2e kindje - 28 jaar - ronde 3
    Tortelduif - 2e kindje - 35 jaar - ronde 3

5 April (0)

6 April (0)

7 April (1)
    BFRP - 3e kindje - 36 jaar - ronde 1

8 April (1)
    Caithxxx- 3e kindje - 35 jaar - ronde 12, IUI2

9 April (0)

10 April (1)
    Lenteisfijn - 2de kindje - 35 jaar - ronde 8

11 April (1)
    Jessicaw - 2e kindje - 39 jaar - ronde 7

12 April (1)
    Miireii87 - 4e kindje - 37 jaar - ronde 8

13 April (0)

14 April (0)

15 April (0)

16 April (0)
    Wishfull123 - 38 jaar - 2e kindje - ronde 1 na 2 mk
    17 April (0)

18 April (0)

19 April (0)

20 April (0)

21 April (0)

22 April (0)

23 April (0)

24 April (0)

25 April (0)

26 April (0)

27 April (0)

28 April (0)

29 April (0)

30 April (0)

Totaal (9)

Wachten op eisprong (8)

Wachtbankje (1)

Zwanger (0)

Ongesteld (0)

WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde.
    HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.

4. Freynar

Freynar Actief lid

30 dec 2024
    262
    219
    43
    Vrouw
    Iedereen is anders, dat is oké en mag ook.
    Iedereen zal het ook anders ervaren.

Zelf heb ik wel een sterke kinderwens.
    M’n kinderen zullen een leeftijd verschil van 8 jaar hebben. Dit had ik ook liever anders gezien. De wens was er ook al eerder alleen de omstandigheden waren er niet naar.

Na m’n vorige zwangerschap ben ik in de ziektewet gekomen. Noem het altijd een geluk bij een ongeluk. Want ondanks dat ik wel echt ziek was heb ik die tijd wel heel fijn en mooi ervaren.
    Durf het bijna niet te zeggen;
    Maar wat een luxe, heerlijk de tijd doorbrengen met je baby en elke 24ste netjes je geld gestort krijgen.

M’n vriend is niet biologisch de vader van m’n oudste. Maar heb hem wel gezegd ;
    Vind alles leuk en aardig maar ga niet meteen na m’n verlof aan het werk.
    Wil gewoon weer eindeloos rondjes lopen met de kinderwagen en samen dutjes doen.
    Hij daarin tegen is veel weg voor z’n werk. Hij heeft gezegd dat hij dat liever behoudt.

Dus hij gaat lekker 12 uren per dag op zee werken en komt weekends thuis, soms ook paar weken weg en ik ga lekker de hele dag baby knuffelen.

Caithxxx, SSWF en Miireii87 vinden dit leuk.
  5. Freynar

Freynar Actief lid

30 dec 2024
    262
    219
    43
    Vrouw
    De zwangerschap van de miskraam was onverwachts. Dus wel ff schrikken maar heel welkom. M’n vriend heeft meteen gezegd dat hij er wel voor wou gaan nu.

We wonen officieel niet samen.
    Maar hij hij zag z’n kans nu wel.
    Ik heb een nieuwbouw koophuis met grote tuin. Heb meteen de tuin lekker strak volledig in de tegels laten leggen. Van die grote vierkante meter tegels, antraciet dus lekker strak.
    Hij vind het zo vreselijk. Hij noemt het de luchtplaats want volgens hem is het gewoon een gevangenis luchtplaats. Ik vind het lekker onderhoud vrij.
    Dus hij vond het wel een eerlijke ruil ;
    Hij mag de tuin transformeren en in ruil maakt hij een babykamer naar mijn wens.

En als ik dan toch thuis ben met de baby kan ik net zo goed ook elke dag even zijn koikarpers die in de vijver komen voeren.

SSWF en Wishfull123 vinden dit leuk.
  6. Mcjo

Mcjo Lid

30 mei 2022
    99
    137
    33
    Vrouw
    NOD lijst 1 t/m 30 april 2025

We gaan voor roze!

1 April (0)

2 April (1)
    SSWF - 2e kindje - 35 jaar - ronde 3

3 April (1)
    LizMe - 2e kindje - 31 jaar - ronde 1 na mk
    MCJO - 1e kindje - 35 jaar - ronde 29 met OI

4 April (2)
    Livsophia - 2e kindje - 28 jaar - ronde 3
    Tortelduif - 2e kindje - 35 jaar - ronde 3

5 April (0)

6 April (0)

7 April (1)
    BFRP - 3e kindje - 36 jaar - ronde 1

8 April (1)
    Caithxxx- 3e kindje - 35 jaar - ronde 12, IUI2

9 April (0)

10 April (1)
    Lenteisfijn - 2de kindje - 35 jaar - ronde 8

11 April (1)
    Jessicaw - 2e kindje - 39 jaar - ronde 7

12 April (1)
    Miireii87 - 4e kindje - 37 jaar - ronde 8

13 April (0)

14 April (0)

15 April (0)

16 April (0)
    Wishfull123 - 38 jaar - 2e kindje - ronde 1 na 2 mk
    17 April (0)

18 April (0)

19 April (0)

20 April (0)

21 April (0)

22 April (0)

23 April (0)

24 April (0)

25 April (0)

26 April (0)

27 April (0)

28 April (0)

29 April (0)

30 April (0)

Totaal (9)

Wachten op eisprong (8)

Wachtbankje (2)

Zwanger (0)

Ongesteld (0)

WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde.
    HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.

Ik mag op het wachtbankje, vandaag de eisprong opwekken en 3 april mag ik gaan testen!
    Dit worden 2 laaaange weken :rolleyes: Maar ik heb goede hoop!

7. tortelduif

tortelduif Actief lid

11 dec 2021
    463
    368
    63
    Vrouw
    Haha @Freynar klinkt alsof jullie een goede deal hebben gesloten zo! Ik heb een hekel aan tuinieren dus huis gekocht zonder tuin, ook lekker onderhoudsvrij :roflmao:Maar ik zit op zich wel graag in een mooie door iemand anders onderhouden tuin.

Welkom weer @Wishfull123. Hopelijk nu inderdaad 3x scheepsrecht.

Hier nog geen piek te bekennen, testen gisteravond en zojuist waren weer lichter.

Wishfull123 vindt dit leuk.
  8. tortelduif

tortelduif Actief lid

11 dec 2021
    463
    368
    63
    Vrouw
    Ik snap je, de babytijd was ook niets voor mij en ging bijna onderdoor aan het slaaptekort. Ik begon het na 6 maanden een beetje leuk te vinden en vindt het nu nog steeds leuker worden nu hij steeds beter gaat praten. Maar de babytijd is maar zo kort dus daar moet ik dan toch maar even doorheen bikkelen (als het ons gegeven is nog een kindje te krijgen).

9. BFRP

BFRP Bekend lid

24 jan 2025
    512
    420
    63
    Vrouw
    Ik vind babytijd juist fantastisch. Duurt mij veelste kort. Heerlijk met je baby kroelen, kijken hoe hij/zij slaapt en zo afhankelijk. Mijn man met zijn baby in zijn mooie armen... ik smelt alweer bij de gedachten hahaha heerlijk

Caithxxx, Wishfull123 en Mcjo vinden dit leuk.
  10. Freynar

Freynar Actief lid

30 dec 2024
    262
    219
    43
    Vrouw
    Vond de babytijd ook zo heerlijk.

De periode vlak voordat ze naar de peuters gaan vond ik wel pittig!
    Ze krijgen een weerwoord, ze willen niet meer tussen de middag slapen maar de dag is nog net te lang voor ze. Oja ze lusten opeens niets meer !

11. Freynar

Freynar Actief lid

30 dec 2024
    262
    219
    43
    Vrouw
    Huis zonder tuin kopen was voor mij misschien ook een slim idee geweest. Dacht ook nog eens go big or go home. Ben gewoon voor 80m2 gegaan!
    Ideaal , kan ik lekker op 4 meter afstand van de deur op m’n stoel gaan zitten koffie drinken in de tuin. Én heb ruimte voor de containers.
    Maar vrees het ergste voor de luchtplaats. M’n vriend heeft het over palmbomen in de tuin, vijver en bloemen.

Vind het ook wel bijzonder hoe iedereen anders omgaat met kinderwens.
    Zelf wil ik van het voorjaar de rommelkamer die babykamer gaat worden leeg halen. Ben beide zwangerschappen zo misselijk geweest. En de laatste zwangerschap ondanks dat die maar kort heeft geduurd keek ik wel erg op dat die hele kamer leeg moet én daarna verbouwd. En was zo beroerd.
    Ook heb ik een hele rare droom gehad, echt zo’n droom dat je het gevoel hebt dat het een voorspelling is. De droom was dat de baby onverwachts vroeg werd geboren. Niet veel te vroeg maar wel vroeg genoeg dat we nog niets gekocht hadden.
    Ben altijd al wel van de tijd, heb écht een hele grote hekel aan te laat komen. Dus heb liever een half jaar van te voren m’n shit voor elkaar dan dat het spannend word onder het motto komt wel goed.

En vind het ergens ook wel therapeutische om soms even wat op het kamertje op te ruimen. Dan word het wat tastbaarder.

Caithxxx en Miireii87 vinden dit leuk.
  12. Freynar

Freynar Actief lid

30 dec 2024
    262
    219
    43
    Vrouw
    Zou het kunnen dat je je eisprong al hebt gehad ? Dat ze weer lichter worden?

ik zal dit weekend beginnen met testen.

13. Mcjo

Mcjo Lid

30 mei 2022
    99
    137
    33
    Vrouw
    Oh, wat fijn dat je dit deelt over je kinderwens en je twijfels! Bij ons is de kinderwens ook niet dusdanig dat ons leven niet compleet is als er geen kinderen mogen komen. We zijn heel gelukkig samen en het zou mooi zijn als we ons leven mogen aanvullen met een (paar) kinderen.
    En twijfels? Ja zeker heb ik die ook, maar vooral (denk ik) omdat ik niet precies weet waar ik aan begin (je probeert het je voor te stellen, maar weet ook dat de realiteit vaak anders is)
    Lukt het niet? Dan is dat wel een teleurstelling, maar vullen we ons leven anders in :)

Miireii87 en SSWF vinden dit leuk.
  14. tortelduif

tortelduif Actief lid

11 dec 2021
    463
    368
    63
    Vrouw
    Misschien wel? Mijn cyclus was de afgelopen maanden steeds 25-26 dagen en als de ovulatie nog moet komen kom ik zeker op 28 uit. Zal nog even doortesten voor de zekerheid.

15. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.867
    2.549
    113
    Ik vind het zo fijn om te lezen dat iedereen zo anders erin staat.
    Hier ook een ding wat vele mensen heel heftig vinden.
    Ik heb een voorkeur voor een meisje, ja ook nog steeds na de miskraam van ons mooie jongetje afgelopen november. En hier me dan ook weer schuldig om gevoeld als in: Zou dit mini kindje gevoeld hebben dat ik het eng vond ook al wisten we nog niet dat het een jongetje was bij de miskraam. Schuldgevoel lijkt wel bij het moeder zijn te horen soms.

Er zitten zoveel heftige psychische ziektes in onze familie aan de jongenslijn en zelf ook deels mantelzorger voor twee van deze familieleden.
    Dus het krijgen van een jongen vind ik heel eng, niet alleen voor mezelf omdat het extra zorgen zijn maar ook voor het kindje zelf (één van deze personen is regelmatig flink suïcidaal omdat het leven zo zwaar is) en voor mijn dochter.
    Hierdoor ook zo lang getwijfeld.

Miireii87, Freynar en SSWF vinden dit leuk.
  16. BFRP

BFRP Bekend lid

24 jan 2025
    512
    420
    63
    Vrouw
    Voorkeur voor een geslacht is niet erg toch? Vooral in jullie situatie snap ik het heel erg.
    Voor mijn 2e had ik ook erge voorkeur voor een meisje en ook geworden toen. Nu een hele erge voorkeur voor een jongen. Lijkt mij toch ook wel heel speciaal een zoon en voor mijn man ook.

LizMe vindt dit leuk.
  17. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Ssssssst dit wil ik niet horen, er zit nu al een flinke kop op dat mannetje van mij :roflmao:

18. Mcjo

Mcjo Lid

30 mei 2022
    99
    137
    33
    Vrouw
    Wow ja, vooral met je onderbouwing snap ik goed dat je een voorkeur hebt!
    En voorkeuren is niet erg toch? Je zal er niet minder van houden, je weet zelf dondersgoed dat je het niet voor het zeggen hebt;)

LizMe vindt dit leuk.
  19. Mcjo

Mcjo Lid

30 mei 2022
    99
    137
    33
    Vrouw
    Pff, we moesten dus vandaag de Gonasi spuiten voor de eisprong, maar deze meid ging weer helemaal door het lint. Ik snap het niet, de afgelopen dagen gingen met Ovaleap steeds beter, ademhaling onder controle, vertrouwen in mijn man..
    En vandaag, andere spuit, andere vloeistof, andere naald.. ik raakte volledig in paniek.. Ik snap het niet waarom ik zo reageer. Mijn man durft het nu ook niet meer aan, dus we hebben hem niet gezet..
    Morgen maar bellen met het ziekenhuis wat te doen...

20. SSWF

SSWF Actief lid

28 feb 2025
    120
    60
    28
    Vrouw
    Haha precies dat!

Deel Deze Pagina