NOD lijst april 2025

Discussie in 'NOD forum' gestart door BFRP, 26 feb 2025.

1. Freynar

Freynar Actief lid

30 dec 2024
    262
    219
    43
    Vrouw
    Bijzonder hoe dat werkt…
    Moederschap is soms zo zwaar en kut. Maar toch wil je er meer.

Hier echt een kut nacht gehad!
    M’n zoon was niet lekker. Hij had veel buikpijn, ongelukje gehad. Heb als een zombie de halve nacht met hem op de wc door gebracht want hij had zo’n buikpijn. Daarna in bed kreeg hij opeens koorts. Gelukkig is hij wel weer gaan slapen, zelf geen oog dicht gedaan!

Ik heb in de jeugddetentie gewerkt.
    Nodige discussie gehad met jongeren.

Laatste werk was op een woongroep.
    Veel al jongeren die uit detentie kwamen en hun huisarrest nog moesten uit zitten.
    Te jong om op hun zelf te wonen maar waarvan het beter was dat ze niet meer thuis gingen wonen.
    Heb wel discussies gehad waarom Piet de enkelband wel rechts had maar hij dat niet mocht. Of waarom heeft hij die enkelband en heb ik deze.

Een jonge had een gebiedsverbod bij z’n moeder. hij was daar wel geweest. Maar hij was vergeten waar ze woonde, hij liep daar alleen toevallig.
    Nou dan heb je wel een leuke discussie.

2. Girly24

Girly24 Bekend lid

30 aug 2024
    603
    319
    63
    Vrouw

Ahh beterschap voor je zoontje! Ja als je kind ziek is dan ben je zelf net zo goed ook ziek ik heb dat precies zo

Jeetje dat lijkt me pas zwaaar!! Poeh super knap van jullie hoe jullie dat oppakken !!

3. BFRP

BFRP Bekend lid

24 jan 2025
    512
    420
    63
    Vrouw
    Pffff moeilijk hoor die gemengde gevoelens. Je moet maar denken dat uiteindelijk gaat het goedkomen. Je weet er nu van dus je kan heel snel hulp inschakelen.
    7 dpo omo wit hahaha verrassing

LizMe vindt dit leuk.
  4. Freynar

Freynar Actief lid

30 dec 2024
    262
    219
    43
    Vrouw
    Het kon soms wel pittig zijn.
    Eerlijk vond meer dingen die eromheen gebeurde pittig dan de jongeren zelf. Zelf heb ik gelukkig nooit een situatie met een jongere gehad dat ik mij echt bedreigt voelde. Had dan ook een relatief veilige functie, maar toch altijd alert zijn.
    Regel is dan ook als je zwanger bent ga je per direct met verlof als het zichtbaar word of als de jongeren het weten. En het liefst had onze leidinggevende dat je gewoon per direct ging zodra je het wist.

Heftigste wat in heb mee gemaakt vond ik toch wel dat een jongere zijn familielid bij ons aan de deur stond met een vuurwapen. Hij wou hem doden voor de eerwraak.
    Hij is toen naar een veilige locatie gebracht.

Maar het moeilijkste vond ik toch wel als jongeren een tijdje bij ons gewoond hadden. Ze gingen dan op zichzelf wonen, als ze dan padje af gingen. 1x mee gemaakt dat een jonge net op zichzelf woonde en binnen 3 maanden kregen wij bericht dat hij iets gedaan had waarvoor hij uiteindelijk 15 jaar TBS voor heeft gekregen.

Heel enkel kom ik wel eens een jongere tegen. Laatst kwam ik er ook 1 tegen. Hij had een vaste baan gekregen en liet vol trots de auto zien die hij net gekocht had.
    Daar heb ik het altijd voor gedaan, dat ze later vol trots kunnen zeggen het gaat goed.

Het áller leukste wat ik op de woongroep heb mee gemaakt.
    Mijn leidinggevende was Sinterklaas. Hij speelt Sinterklaas bij meerdere intochten en scholen, deed hij al jaren en het was zeg maar zijn grote geheim. Jongeren wisten dit dan ook niet. Als ze vroegen waarom hij op 5 december niet kwam mee gourmetten dan zei hij dat hij Sinterklaas thuis vierde.
    Maar in werkelijkheid kwam hij als Sinterklaas op bezoek, ze kregen dan voor de groep een cadeautje en allemaal een chocoladeletter. Hij deed dan altijd de Sinterklaas stem en ze hadden echt niet door dat hij Sinterklaas was.
    Maar het leukste aan de avond vonden de jongeren vaak dat met Sinterklaas het een soort traditie was dat ze bij uitzondering mochten blowen. Mocht heel enkel.

Was toen een keer hartje zomer , heel warm was het. Was super gezellig, was al een tijdje geen incident geweest. Jongeren moesten doelen hebben , waren veel die hun doelen hadden gehaald. Dus de collega’s met wie ik was hadden wel zoiets van het zou van ons wel mogen 1 jointje.
    Maar de leidinggevende was altijd degene die dat besloot.
    1 van de jongeren zei als grap ; kunt u Sinterklaas niet bellen om het te vragen?
    Dus ik dacht , bel inderdaad Sinterklaas.
    Dus de leidinggevende gebeld, mocht wel. Hij zou terug bellen met de Sinterklaas stem zodat ze Sinterklaas aan de telefoon kon krijgen.
    Maar duurde wel lang voordat die telefoon kwam…
    Opeens komt Sinterklaas vol in tenue binnen lopen inclusief hoofdpiet. Ijsjes in de zak. En van Sinterklaas mochten ze wel een jointje.

Mcjo, SSWF, LizMe en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.867
    2.549
    113
    Mag ik beide zeggen? :roflmao: als die positief is ben ik blij en doodsbang en bij negatief opgelucht en verdrietig? Zoiets :roflmao:

6. Girly24

Girly24 Bekend lid

30 aug 2024
    603
    319
    63
    Vrouw

Woooow jij hebt echt veel meegemaakt zegt!!

Super bijzonder ook !!!! Blijft het echt knap vinden zo'n functie!!

7. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.867
    2.549
    113
    Echt hè, ik lijk wel gek :roflmao:

BFRP en Girly24 vinden dit leuk.
  8. Girly24

Girly24 Bekend lid

30 aug 2024
    603
    319
    63
    Vrouw
    Hahah ahh meis toch, komt wel goed, bij beide kom je er zeker wel overheen! En hoop toch voor een positieve test al snap ik dat de angst er dan is, maar je kan dan zeker op tijd hulp zoeken!! Duimeeeeeeeeeen

LizMe vindt dit leuk.
  9. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.867
    2.549
    113
    Jeugdzorg is zo bijzonder! Mijn partner werkt er ook in. Ook op woongroepen.
    Hij maakt zoveel mee.
    Je doet het nu niet meer?

10. Girly24

Girly24 Bekend lid

30 aug 2024
    603
    319
    63
    Vrouw

Stopp anders ga ik morgen ook al testen met 7 DPO :roflmao: niet mij aansteken hahaha

LizMe vindt dit leuk.
  11. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.867
    2.549
    113
    Zo lief dankje!! Ik duim ook voor iedereen hier :) het is gewoon spannend zo'n tijd :)

Girly24 vindt dit leuk.
  12. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.867
    2.549
    113
    Hahaha!! Sorry! Ik zal nu echt netjes wachten tot zaterdag (hoop ik)

13. Girly24

Girly24 Bekend lid

30 aug 2024
    603
    319
    63
    Vrouw
    Hahaha ben net zo gek als jouw hoor haha denk dat ik zaterdag een testje doe, dan is het zeker omo wit en dan zo elke dag door gaan testen, dan verdrietig om die negatieve test maar dan ook weer altijd een beetje hoop hebben.. zo zal het dagelijks gaan tot dat de ongesteldheid komt haha poeh het is ook elke keer het zelfde traditiee :roflmao:

LizMe vindt dit leuk.
  14. tortelduif

tortelduif Actief lid

11 dec 2021
    463
    368
    63
    Vrouw
    Wow @Freynar dat klinkt heel intensief maar ook mooi en waardevol werk. En dat geldt natuurlijk ook voor de anderen die in de zorg werken. Ik heb een 'gewone' kantoorbaan dus minder fysiek/emotioneel belastend.

@LizMe ik snap je gevoelens. Je weet nu wat het is dus je kunt tijdig hulp inschakelen, dat is wel een verschil natuurlijk. En je bent een sterke vrouw dat je dit allemaal hebt doorgemaakt en er gewoon weer voor gaat, dus dit kun je ook!

LizMe vindt dit leuk.
  15. Freynar

Freynar Actief lid

30 dec 2024
    262
    219
    43
    Vrouw
    Ben recent gestopt.
    De woongroep waar ik werkte ging over op een andere doelgroep.
    Was dus zwanger. Ze boden mij wel een baan aan bij die nieuwe doelgroep. Maar dan moest ik minstens 28 uur werken.
    Deed nu 12 uren op basis van re-integratie uit de ziektewet.

Heb hiervoor kort op een woongroep met jongere kinderen gewerkt , basisschool leeftijd. Maar dat kon ik niet.
    Vond dat heel heftig.

Heb wel een sollicitatie proces lopen.
    Een zorgboerderij.

LizMe en Girly24 vinden dit leuk.
  16. Freynar

Freynar Actief lid

30 dec 2024
    262
    219
    43
    Vrouw
    Maar ben begonnen als hypotheek adviseurs. :roflmao:

Had de droom zou het helemaal maken in de economische sector.
    Kwam daar vrij snel op terug toen ik ging werken. Had wel netjes er een 4 jarige HBO studie voor gevolgd.

Girly24 vindt dit leuk.
  17. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.867
    2.549
    113
    Wat mooi een zorgboerderij! Ik hoop dat het wat voor je is :)

18. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.867
    2.549
    113
    Hahaha, klinkt toch een stuk positiever toch een traditie

Girly24 vindt dit leuk.
  19. tortelduif

tortelduif Actief lid

11 dec 2021
    463
    368
    63
    Vrouw
    Niet echt doorgezet maar wel nog steeds een beetje.

Girly24 vindt dit leuk.
  20. Girly24

Girly24 Bekend lid

30 aug 2024
    603
    319
    63
    Vrouw
    hhaha ja we moeten er iets positief van maken he

LizMe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina