NOD lijst februari 2025

Discussie in 'NOD forum' gestart door Puttertje, 5 jan 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sookie90

Sookie90 Actief lid

21 dec 2022
    300
    221
    43
    Vrouw
    NOD lijst 1 t/m 28 februari 2025

We gaan voor roze!
    -----------
    1 februari (3)
    Puttertje - 30 jaar - ronde 1 na mk
    Miireii87 - 38 jaar - 4e kindje - ronde 5

MooseIsLoose - 34 jaar - 2e kindje - ronde 12

2 februari (1)
    L0ts - 37 jaar - 1e kindje - ronde 7 na mk

3 februari (1)
    Sookie90 - 34 jaar - 3e kindje - ronde 9

4 februari (0)

5 februari (0)

6 februari (0)

7 februari (1)
    Littlehappiness - 27 jaar - 1e kindje - ronde 14

8 februari (0)

9 februari (1)
    Fladder- 40 jaar - 4e kindje en ronde 4 na 3 miskramen

10 februari (0)

11 februari (0)

12 februari (1)
    bonvb - 31 jaar - 2e kindje - ronde 4
    Tortelduif - 35 jaar - 2e kindje - ronde 1

13 februari (0)

14 februari (0)

15 februari (1)
    Secret Promise - 32 jaar - 3e kindje - ronde 4

16 februari (0)

17 februari (0)

18 februari (0)

19 februari (0)

20 februari (0)

21 februari (0)

22 februari (0)

23 februari (0)

24 februari (0)

25 februari (0)

26 februari (0)

27 februari (0)

28 februari (0)

Totaal (10)

Wachten op eisprong (7)

Wachtbankje (3)

Zwanger (0)

Ongesteld (0)

WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde.
    HEEL BELANGRIJK: Pas ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
    .

L0ts vindt dit leuk.
  2. Jetski527

Jetski527 Actief lid

18 dec 2024
    121
    102
    43
    Vrouw
    Hoi! Ik ben helemaal nieuw hier, en een beetje zoekende waar ik me het beste bij aan kan sluiten. Maar dat kunnen jullie mij vast vertellen nadat ik me even geïntroduceerd heb.
    Ik ben 30 jaar en mama van 2 kindjes, oudste is net 2, de jongste negen maanden. We hebben besloten dat we open staan voor een derde kindje. Ervoor openstaan is voor mijn man dan genoeg, die heeft zoiets van, het komt wanneer het komt en is daar verder totaal niet mee bezig. Ik merk dat dat voor mij toch niet zo werkt, als er een mogelijkheid is dat je zwanger kan worden, dan kan je daar als vrouw volgens mij niet niet mee bezig zijn. Als jullie snappen wat ik bedoel;) Het probleem zit 'm er een beetje in dat ik een hele onregelmatige cyclus heb en dus totaal geen idee heb wanneer ik vruchtbaar ben, en wanneer ik de rode vloed kan verwachten. Ik heb nooit een regelmatige cyclus gehad (heel lang überhaupt geen cyclus gehad), bij de eerste was ik dus onverwacht zwanger, tussen de eerste en de tweede ben ik twee keer ongesteld geweest en daarna was ik weer zwanger. Nu ben ik sinds 5 maanden pp weer ongesteld (ik geef nog borstvoeding) maar er is geen peil op te trekken. Eerst 40 dagen ertussen, toen 32, nu 27, dat heb ik echt nog nooit gehad... Ik twijfel dus een beetje of ik wil beginnen met ovulatie testen, sowieso om inzicht te krijgen in mijn cyclus, en ook om te weten wanneer ik vruchtbaar ben.
    Doen jullie allemaal ovulatietesten? Zo ja, vanaf wanneer doe je dit (bij onregelmatige cyclus), welk moment van de dag, en welk merk?
    Weten jullie partners ook allemaal dat jullie dit doen en delen jullie dit met hen? Mijn man zal het vermoedelijk niet zo nodig vinden, en die zal al helemaal niet "gepland" de bloemetjes buiten willen zetten, maar ik merk dat het niet weten en nergens vanuit kunnen gaan me onzeker maakt en me ook steeds bezighoudt. Dus benieuwd hoe dit bij jullie is? Ik snap uiteraard dat als je in de mmm zit dit totaal anders is.

Ik heb mezelf dus nog niet op het lijstje gezet omdat ik eigenlijk geen idee heb waar ik dat dan neer moet zetten... Maar merk dus wel de behoefte om met anderen te delen die met hetzelfde bezig zijn.

Dus benieuwd naar jullie reactie en als jullie denken dat ik ergens anders beter zit, zeg het gerust;)

En uiteraard hoop ik dat voor jullie allemaal deze maand de geluksmaand mag worden!

Liefs

3. Littlehappiness

16 okt 2024
    81
    74
    18
    In het kader van eisprongen die op zich laten wachten.. deze maand voor het eerst met die van premom ovulatietesten begonnen (clearblue werd echt te duur). Probeer ze nu 2x per dag te doen vanaf CD 9. Met clearblue eerder op dag 14/16 een positieve gehad. Is dit normaal?? Zijn deze waardes niet extreem laag? Ik word weer ongeduldig…

Bijgevoegde bestanden:

4. Littlehappiness

16 okt 2024
    81
    74
    18
    In mijn ervaring doet bijna iedereen wel ovulatietesten hier, maar je moet natuurlijk doen wat voor jou goed voelt! Kun jij tijdens het geven van borstvoeding überhaupt van je lichaam verwachten dat je een regelmatige cyclus hebt? En bij je eerdere 2 is het zwanger worden allemaal snel en spontaan gekomen, toch? Waarom zou je het niet even afwachten en het met regelmaat proberen te doen? Weet dat dat zo makkelijk gezegd is hoor, maar lijkt me zo’n gedoe. Als je niet goed weet wat je cyclus doet, ben je echt dagelijks ovu testen aan het doen vanaf het moment dat je niet meer vloeit, geloof ik. Ik vind het nu al veel werk.

Ik ben zelf pas na 10 maanden proberen te begonnen met testen. Vond het daarvoor echt teveel gedoe en was bang dat het spontane er vanaf ging.
    Moet zeggen dat dat nu ook zeker wel zo is hoor, maar we willen er alles aan doen zodat het toch een keer gaat lukken.

Ik heb die roze van clearblue gebruikt met smiley, maar heb nu van premom met een app waarbij je ze kan inscannen. Vond de smiley wel fijner eigenlijk.

5. L0ts

L0ts Actief lid

22 nov 2023
    465
    352
    63
    Hoe lang is je cyclus normaal gesproken? Het kan best hoor dat je pas op dag 16 of zelfs 19 de piek krijgt, zeker als je cyclus langer is dan de 28 dagen "uit het boekje"

Littlehappiness vindt dit leuk.
  6. Miireii87

Miireii87 Actief lid

7 nov 2024
    453
    312
    63
    Vrouw
    Zou het dan toch nog??

Bijgevoegde bestanden:

7. Miireii87

Miireii87 Actief lid

7 nov 2024
    453
    312
    63
    Vrouw
    He, welkom! Lastig dat je onregelmatige cyclussen hebt en ik kan me voorstellen dat je dan zeker wil zijn door ovutesten te gebruiken. Alleen heb ik gemerkt dat ik er heel onzeker van wordt. Deze ronde gaven die testen mij een vroege piek en vervolgens sprong hij nog niet. Ook dat kan dus. Ik zou het als ik jou was met regelmaat gezellig maken, je lichaam in de gaten houden qua afscheiding. Je geeft ook nog borstvoeding, dan is het helemaal lastig om je cyclus te bepalen.. succes!

8. Miireii87

Miireii87 Actief lid

7 nov 2024
    453
    312
    63
    Vrouw
    Ja hij kan inderdaad later zijn. Ik zou nog even doortesten. Verder geen vruchtbaarheidssymptomen gehad qua slijm ofzo?

9. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.878
    2.731
    113
    Vrouw
    Welkom! En wel of geen ovulatietesten.. ja, zelf doe ik het wel gelijk al sinds we zijn gaan proberen. Maar ik vind het gewoon heel fijn om precies te weten waar ik aan toe ben (beetje een controlfreak;)). Maar zoals hier al genoemd gaat het spontane er op die manier zeker wel vanaf. Dat hoeft natuurlijk niet erg te zijn, maar als het dan meerdere rondes duurt.. Dan wordt het echt steeds een beetje minder leuk allemaal:rolleyes: Ik kan mij voorstellen dat dit gevoel iets minder groot is wanneer je het wat meer op z'n beloop laat, kijkt naar de symptomen van je lijf (vruchtbaar slijm, misschien voel je ook wel groeipijn van het eitje?) en regelmatig vrijt zonder al die testen erbij.. Maar, uiteindelijk gaat het erom dat je doet waar jij je het prettigst bij voelt:) Succes!

10. Secret Promise

19 jul 2012
    2.878
    2.731
    113
    Vrouw
    Nou, dat zou helemaal top zijn! Nog wel regelmatig gezellig gemaakt?:)

11. Miireii87

Miireii87 Actief lid

7 nov 2024
    453
    312
    63
    Vrouw
    Zeker! Ben benieuwd naar mijn temp van morgen. Als ie hoger is dan 37, dan zet hij waarschijnlijk het kruis op cd15.

Secret Promise vindt dit leuk.
  12. Jetski527

Jetski527 Actief lid

18 dec 2024
    121
    102
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties allemaal! Als ik het zo lees dan hebben ovulatie testen in jullie ervaring best invloed op hoe je ermee bezig bent. Ik weet inderdaad niet of ik daar klaar voor ben, tegelijkertijd ben ik er nu ook veel mee bezig omdat je toch steeds zoekende bent van, wat voel ik aan mn lijf etc. Alleen die geeft dus weinig signalen af... Voor nu laat ik de testen even denk ik, maar merk wel dat ik het fijn vind om zo eens wat te delen en vragen te stellen. Zoals jullie lezen ben ik op het gebied van zwanger worden best een groentje haha. Dus ik blijf graag wel even hangen hier:)

Ik verwacht overigens niet dat mn cyclus regelmatig wordt als ik gestopt ben met BV, omdat ie dus nooit regelmatig is geweest. Ik hoop nog te voeden tot ze 1 is, nog drie maanden. Wel benieuwd wat mn cyclus dan eventueel gaat doen, maar hopelijk ga ik dat niet eens meemaken. Ik vind het echt heel leuk dat de eerste twee dicht op elkaar zitten, tis intensief maar ze hebben nu al heel veel aan elkaar. Dus vandaar dat ik ook voor een derde niet te lang zou willen wachten.

Als ik vermoed dat mn eisprong is geweest, zal ik mezelf wel even op het lijstje zetten:)

13. tortelduif

tortelduif Actief lid

11 dec 2021
    459
    363
    63
    Vrouw
    Welkom! Wat fijn dat je het hebt kunnen delen met je naasten. Mijn ervaring is ook dat mensen graag met je mee willen leven, zeker als het wat langer duurt.

Hebben jullie al wel wat tests gehad of nog helemaal niet? Bij mij heeft de huisarts destijds getest op chlamydia antistoffen en mijn man heeft zijn zaad laten testen, voordat we de ziekenhuisafspraak hadden. Geen idee of elke huisarts dit doet hoor maar je kunt het proberen. Ik bleek overigens net voor onze afspraak zwanger, hopelijk werkt het bij jullie ook zo!

14. tortelduif

tortelduif Actief lid

11 dec 2021
    459
    363
    63
    Vrouw
    Ik hoor ook wel vaker dat een cyclus juist regelmatiger wordt na zwangerschap, dus wie weet... als je de eerste twee keer zo makkelijk zwanger werd zou ik me niet teveel zorgen maken.

Ovulatietesten wil ik zelf nog even mee wachten, je bent er dan inderdaad erg mee bezig is mijn ervaring. Maar wij zijn net begonnen en het is maar net wat je fijn vindt.

15. Littlehappiness

16 okt 2024
    81
    74
    18
    30 dagen gemiddeld inderdaad. Ik wacht rustig af!

16. Littlehappiness

16 okt 2024
    81
    74
    18
    Ik ga zeker door. Ja eigenlijk al 2 dagen richting vrichtbaar slijm. De positieve zal vast komen ergens deze dagen…

17. Littlehappiness

16 okt 2024
    81
    74
    18
    Dankje!

Ja, ik heb al 2 afspraken bij de huisarts gehad. Uitstrijkje, soa test (o_O) en inwendig onderzoek gehad. Partner zijn zaad is ook getest. Daarin was alles goed, gelukkig!
    Sowieso omdat we ruim 1 jaar probeerden doorverwezen. Ik hoop ook zo dat het bij ons ook niet nodig is! Aan de andere kant ook echt fijn als ze een oorzaak van de lange wachttijd op zwanger worden vinden.

18. bonvb

bonvb Actief lid

28 nov 2021
    314
    405
    63
    Vrouw
    Ik heb zelf een cyclus van ongeveer 30-33 dagen, meestal een piek rond cyclusdag 16/17/18 (of later is ook wel eens voorgekomen). Voor de zekerheid begin ik meestal met ovulatietesten vanaf dag 12, zodat ik zeker weet dat ik hem niet mis.

Tot nu toe deed ik vooral voor mezelf ovulatietesten, mijn man wist het wel (het was geen geheim per se) maar ik hield hem er niet van op de hoogte. Laatst gaf hij juist aan dat ik het best tegen hem mag zeggen dat het 'go time' is haha. Ik deed dat tot nu toe nog niet omdat ik er niet meteen een soort druk op wilde leggen, maar mijn man heeft aangegeven dat hij dat dus helemaal niet erg vindt, dus vanaf deze ronde ga ik hem dan maar wel vertellen wanneer ik de piek vind! Wie weet gaat het helpen voor ronde 4, haha!

19. Miireii87

Miireii87 Actief lid

7 nov 2024
    453
    312
    63
    Vrouw
    Gevonden!

Maar.. afgelopen maanden was mijn temp na eisprong hoger. Maar goed, toen ben ik niet zwanger geworden haha. We gaan het zien. Allang blij dat hij toch is gesprongen.

Bijgevoegde bestanden:

Puttertje, bonvb, L0ts en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Secret Promise

19 jul 2012
    2.878
    2.731
    113
    Vrouw
    Yes, wat fijn!:thumup:

Deel Deze Pagina