NOD lijst januari 2025

Discussie in 'NOD forum' gestart door yellowbanana, 3 dec 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yellowbanana

yellowbanana Bekend lid

9 jan 2024
    754
    869
    93
    Vrouw
    Almelo
    Gefeliciteerd Bloemetje!

Ik denk momenteel aan Moose...heb je getest?

MooseIsLoose vindt dit leuk.
  2. Manu1457

Manu1457 Bekend lid

7 mrt 2019
    680
    779
    93
    Vrouw
    Hoe is het met jou? Ik las dat je een deze dagen je eerste echo zou hebben heeft die al plaatsgevonden

moest ineens aan je denken vandaag

3. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Ben ik ook heel benieuwd naar!

4. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Ah lief ;)
    Klopt, gisteren de eerste echo met precies 7 weken en alles was goed! Wat een opluchting, weer een stapje verder.
    Mag ivm de vele ellende in het verleden over 2 weken weer voor een echo.
    En hoe is t met jou?

Panda95, Nono, Vederlicht en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Manu1457

Manu1457 Bekend lid

7 mrt 2019
    680
    779
    93
    Vrouw
    Ahhh wat fijn om te lezen! Dat zal echt een hele opluchting zijn :) hier gaat het opzich wel goed morgen alweer 15 weken onderweg we weten sindskort dat we na een zoontje nu een dochtertje gaan verwachten :)

Panda95 en Nono vinden dit leuk.
  6. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Wat leuk een jongen en een meisje! Wat gaat het toch snel, 15 weken alweer. Voel je je goed?

7. Manu1457

Manu1457 Bekend lid

7 mrt 2019
    680
    779
    93
    Vrouw
    Ja echt iets moois! Ik voel mij nu gelukkig wel weer goed tot 12 weken wel echt heel moe en misselijk geweest maar dat was met medicijnen en genoeg slaap wel te doen :)

8. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.069
    4.576
    113
    Vrouw
    Gelukkig, nu breekt de betere tijd aan;)

Manu1457 vindt dit leuk.
  9. MooseIsLoose

MooseIsLoose Bekend lid

6 jan 2024
    564
    602
    93
    Lief! Ik zit er helemaal doorheen. Ik ben ongesteld geworden en ik heb eigenlijk volgende week een afspraak met de fertiliteitsarts hoe verder. Na het telefoongesprek over de uitslag van de progesteronwaarde was ik een beetje boos omdat de assistente onredelijk deed over een gestelde vraag en zij gaf aan dat ik geen medicatie nodig heb. Ik heb de arts een berichtje gestuurd via het ziekenhuisportaal en ze heeft me vandaag al gebeld.

Ze gaan me niet helpen als mijn bmi niet onder de 30 zit. Ze zien een indicatie voor ovulatieinductie maar ik kan pas beginnen als ik of onder de bmi 30 zit of 10% van het gewicht bij intake ben afgevallen.
    Ik ben echt met de dietist bezig en ik sport 3x per week maar het zwanger worden geeft me zoveel druk/spanning (tijdsdruk, prestatiedruk en steeds teleurstelling te verwerken) dat ik niet afval. De dietist zei ook dat wanneer je lijf zo gespannen is het alleen maar gewicht vasthoud want die werkt dan in noodmodus.

Ik vind dit zo ongelofelijk oneerlijk. Ik had deze indicatie ook al toen ik wel 10 kilo lichter was. Ik ben echt uit het veld geslagen.

10. Nicetomeetyou

Nicetomeetyou Actief lid

3 apr 2022
    401
    364
    63
    Vrouw
    Wat naar joh :( kun je niet naar een ander ziekenhuis voor een second opinion?

11. yellowbanana

yellowbanana Bekend lid

9 jan 2024
    754
    869
    93
    Vrouw
    Almelo
    Het zit je niet mee Moose...ik zou inderdaad rondbellen naar andere klinieken en je verhaal uitleggen. Ze hanteren niet overal een BMI van onder de 30.

Is er op dit forum een afval topic? Ik denk dat er wel meer mensen met overgewicht kampen (waaronder ik).

12. xRMC

xRMC Fanatiek lid

11 jun 2022
    1.364
    1.156
    113
    Vrouw
    Wat jammer dat ze zich zo vasthouden aan een BMI. Je hoort steeds vaker dat een BMI niet eens meer zo heel veel zegt omdat de verhoudingen per persoon ook verschillen. Misschien toch een second opinion aanvragen.

13. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    Dat snap ik. En uitleg van je diëtist klopt ook. Kan je een ander ziekenhuis zoeken? Mijn BMI is ook boven de 30, en maken ze niks uit.

14. Liselottt

Liselottt Actief lid

1 feb 2025
    323
    295
    63
    Vrouw
    Welke testen gebruiken jullie? Ik ken die staafjes niet.

Gebruik die van CB maar die zijn best prijzig.

15. MooseIsLoose

MooseIsLoose Bekend lid

6 jan 2024
    564
    602
    93
    Ik heb de premom ovulatietesten van Amazon. Zitten ook zwangerschapstesten bij. Is voordeliger dan clearblue.

Liselottt vindt dit leuk.
  16. MooseIsLoose

MooseIsLoose Bekend lid

6 jan 2024
    564
    602
    93
    Dank voor al jullie reacties. Voel me erg gesteund en dat had ik even nodig. Ik heb dus wel vrijdag het consult nog staan en ik ga er wel heen want ik heb nog best wel wat vragen.
    Dinsdag (moet morgen werken) ga ik andere ziekenhuizen bellen om hun wachtlijst en bmi grens te checken om te zien of we ergens anders wel terecht zouden kunnen.

Wat zo'n opmerking met je doet... het is een knauw naar m'n zelfvertrouwen/zelfbeeld, m'n relatie met eten (ik moet mezelf streng toespreken dat ik niet achterlijk streng ga lopen doen op wat ik eet want ik weet ook dat dat averechts werkt). Ik schaam me gewoon een beetje voor mezelf ofzo. Ik ben ter voorbereiding op zwanger worden al naar een kinderwensspreekuur, huisarts ivm bloeddrukproblemen bij vorige zwangerschap om dat te laten controleren en dietist en therapeut gegaan. Maar blijkbaar is dat allemaal onvoldoende. Mijn man neemt me niks kwalijk maar ik voel me ook schuldig naar hem toe dat ik ivm mijn gewicht nu zo'n obstakel vorm.

Romantisch he een baby maken :rolleyes:

17. Nicetomeetyou

Nicetomeetyou Actief lid

3 apr 2022
    401
    364
    63
    Vrouw
    Ik heb veel verschillende geprobeerd, maar ben het meest enthousiast over de ovulatietesten en zwangerschapstesten van easy@home. Zijn als combi set vaak goedkoop te krijgen op amazon... bij de ovulatietesten geeft de app ook een waarde (berekent de verhouding tussen de 2 streepjes) en als je iedere dag test geeft hij ook aan wat je piek was.

Ik heb ook premom zwangerschapstesten gebruikt, maar die werden echt een paar dagen later pas positief (terwijl ze juist extra gevoelig hadden moeten zijn)

Als zwangerschapstest is clearblue early (6 dagen eerder) ook echt top, maar wel heel duur :( vandaar dat easy@home wat mij betreft de voorkeur heeft (30 cent ipv 15 euro ofzo haha)

Liselottt vindt dit leuk.
  18. Liselottt

Liselottt Actief lid

1 feb 2025
    323
    295
    63
    Vrouw
    Oh wauw ik dacht dat die easy@home van de action waren dus die heb ik nu massaal ingeslagen....

19. Nicetomeetyou

Nicetomeetyou Actief lid

3 apr 2022
    401
    364
    63
    Vrouw
    Haha die vond ik ook wel goed werken hoor, ik vond het zelf alleen heel onhandig om steeds naar de action te gaan en bang om bekenden tegen te komen... ;) bij amazon bestelde ik een set van 50 ovulatietesten + 20 zwangerschapstesten, dacht dat dat genoeg was maar uiteindelijk nog een keer zo'n set besteld. Kost niet veel en lekker anoniem :)

MooseIsLoose en Liselottt vinden dit leuk.
  20. Liselottt

Liselottt Actief lid

1 feb 2025
    323
    295
    63
    Vrouw
    Ik zag het net idd, mega goedkoop en veel! Ga zeker bij bestellen, dankjewel!

Ik begreep al niet waarom iedereen steeds alleen maar van die stokjes posten haha

Nicetomeetyou vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina